יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:49

איגוד הג'ודו האיראני הודיע: נכבד את הקוד האתי

אחרי שורה של מקרים בהם לוחמיו נמנעו מלהתמודד מול מתחרים ישראלים, הארגון הודיע לאיגוד הג'ודו העולמי כי המנהג ייפסק ויגן על חבריו מהפרלמנט

|
שגיא מוקי חוגג (נעם מורנו)
שגיא מוקי חוגג (נעם מורנו)

איגוד הג'ודו האיראני הסכים להתחרות מול יריבים ישראלים. איגוד הג'ודו העולמי פרסם הערב (שבת) על ההסכם באתר הרשמי שלו, לפיו הם הודיעו על הסכם היסטורי עם האיראנים להפסיק לביים פציעות בתחרויות ג'ודו.

במכתב שנשלח ע”י יו”ר הוועד האולימפי והאיגוד האיראני נרשם בין היתר: “איגוד הג’ודו האיראני עבד במשך השנים עם שר הספורט כדי לקדם את הענף במדינה ולמשוך אליו צעירים. אנחנו מאמינים בלב שלם כי עתידים לנו ימים טובים שעולים בקנה מידה אחד עם האידיאל של איגוד הג’ודו העולמי, עם הבנה וסבלנות משני הצדדים. לפיכך, אנו רוצים לאשר כי מעכשיו נכבד את הקוד האתי האולימפי ואת סעיפי אי-האפליה שבו. לא נחסוך בשום מאמץ מול הפרלמנט על מנת שנגיע להסכמה על כך בחוק”.

סעיד מולאי (בלבן) (רויטרס)סעיד מולאי (בלבן) (רויטרס)

כזכור, לאחרונה התחוללה סערה גדולה עם סעיד מולאי, אלוף העולם האיראני שאיים לעבור למדינה אחרת אם לא יתנו לו להתחרות מול ישראלים - ומאז שהפרשה התפוצצה הוא לא התחרה. אלא שבימים האחרונים הוא פרסם בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא טס לחו"ל וחוזר לפעילות, ככל הנראה בעקבות שינוי המדיניות וההסכם שהתגבש מאחורי הקלעים.

על כך פעלו יו”ר האיגוד העולמי מריוס ויזר ויו”ר איגוד הג’ודו הישראלי משה פונטי, שהובילו מהלך שיחייב את כל המדינות, ובראשן איראן, להתחרות מול כל יריב. משה פונטי: “מברך על ההחלטה האמיצה והנכונה שתוביל ענבפים נוספים לקבל החלטות דומות”.

משה פונטי (נעם מורנו)משה פונטי (נעם מורנו)

מדובר בתקדים היסטורי עבור הארגון, שכן עד היום לא נקט שום עמדה בנושא, ייתכן שבלית ברירה, ונתן לפוליטיקה להתערב שוב ושוב עד שכאמור החליט לקום ולעשות מעשה אל מול הממשלה במדינה המזרח תיכונית, אך מכאן עד לקיום ההבטחה קיים מרחק גדול. האם זה יצא בסופו של דבר לפועל? נצטרך להמתין ולראות.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה לנושא: “לראשונה נוכל לראות על המזרון ג'ודוקא איראני מתמודד מול ג'ודוקא ישראלי. זו תוצאה של מאבק עיקש נגד הדה-לגיטימציה וההסתה כלפי ספורטאים ישראלים. מדובר בהחלטה היסטורית של הוועד האולימפי האיראני שמאמצת את העמדה הקוראת לנתק את הספורט מהפוליטיקה ולפעול בהתאם לצ'רטר האולימפי”.

רגב הוסיפה: “אני שמחה לראות תוצאות למאבק שהייתי שותפה לו ביחד עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, ועם משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו בישראל, לכך שספורטאים ישראלים יקבלו הזדמנות שווה לייצג את מדינתם עם הדגל וההמנון הלאומיים. אני מצפה לראות החלטות כאלו מתקבלות גם בשאר האיגודים והענפים. מאבקים ספורטיביים צריכים להיות מוכרעים בזירה הספורטיבית ושם בלבד”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */