יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אור אינברום: אני לא בעייתי, פעלתי בטיפשות

קשר בית"ר שובר שתיקה בראיון בלעדי ל-ONE: "נקלעתי לסיטואציות שלא היו בשליטתי", "אם אקבל צ'אנס אוכיח את עצמי". וגם: בניון, קינדה, חוגג ואירופה

|
אור אינברום (אורן בן חקון)
אור אינברום (אורן בן חקון)

הרבה מאוד זמן אור אינברום לא התראיין לאף כלי תקשורת. השחקן שגדל בקריית גת, שיחק בנוער של אשדוד והגיע עד לגנט הבלגית, עבר עונה לא פשוטה בבית"ר ירושלים, עונה שבה התחיל היטב על הדשא, הסתבך באירוע חריג ולא נעים של דקירה והסתיים באחת העונות החלשות של בית"ר בשנים האחרונות.

אחרי שתיקה ארוכה מאוד, אינברום יושב לראיון בלעדי ל-ONE ומנסה להיפתח עד כמה שאפשר, ניתן לגלות בנאדם כל כך שונה מהתדמית שדבקה בו כ-”בעייתי”. פתאום יוצא מאינברום בחור שקט, מופנם שאוהב כל כך כדורגל.

יוסי בניון: "יכולתי להמשיך לשחק עוד שנה"

אינברום בן 23, תושב קריית גת, אחד מבין שישה אחים, עבר לגור בירושלים אחרי שסיכם עם הבעלים של הקבוצה מהבירה, משה חוגג, שהוא מתרחק מהדרום. לפעמים הוא מתארח אצל החבר הטוב גדי קינדה, שגם כן גר בירושלים והוא תומך כלכלית במשפחה שלו.

הקשר הצעיר לא אוהב לדבר על עצמו, הוא לא מרבה במילים, אבל בכל זאת הפעם החליט לספר על העונה שעבר בבית"ר ירושלים, האירועים המוזרים שחווה מחוץ למגרש, החיים כבן לעדה האתיופית בישראל, ויש לו תשובה גם לשאלה למה נדמה שהוא אוהב כל כך את הכדור שהוא לפעמים שוכח למסור. בכל מקרה – "הוא אחד השחקנים המוכשרים שפגשנו", מעידים שחקני בית"ר על אינברום, "הוא מסקרן, יש לו הרבה כדורגל, הוא חייב להתרכז רק בכדורגל אחרת נפספס שחקן מדהים".

אור, איך נולד המעבר שלך לבית"ר ירושלים?
"סיימתי באשדוד עונה, הייתי מושאל מגנט, היו לי מספר הצעות מכל מיני קבוצות ואז הגיעה ההצעה מבית"ר ואני אמרתי לסוכן שזה חלום לשחק בבית"ר, שיעשה הכל לסגור אותי בירושלים, אין שחקן שלא רוצה לשחק בבית"ר, אני רציתי את זה מאוד, רציתי להגיע לשם".

אינברום בועט את הפנדל במדי אשדוד (אחמד מוררה)אינברום בועט את הפנדל במדי אשדוד (אחמד מוררה)

למה לא העדפת לחזור לאירופה?
"אני חושב שמלכתחילה יצאתי מוקדם לחו"ל, אבל זה לא תירוץ כי אני חושב, יודע ומאמין שאני עוד יכול לשחק שם, לא הרגשתי שהמאמן נותן לי את הביטחון שכל כך הייתי צריך, בכל זאת קבוצה חדשה, מדינה זרה".

איך זה שעדיין לא הצלחת לפרוץ? בגיל שלך, עם כישרון כמו שיש לך ברגליים, היית צריך להיות במקום אחר.
שאלה קשה, אני לא יודע איך לענות עליה. אני לא רוצה להעיד על עצמי, העונה הזאת שעברתי אחרי כל הסיפורים ומה שקרה איתי, זה פגע בי, אני כל כך אוהב כדורגל, אני רוצה להוכיח את עצמי כי אני יודע שאני יכול. אני רוצה להתעסק בכדורגל בכל הכוח, לעבוד קשה כדי לפרוץ קדימה, להיות הכי מקצוען שיש, לעשות את הדברים הקטנים שצריך לעשות אני אעשה, שנה הבאה, בעזרת השם, תהיה השנה שלי".

יש דברים שאתה מתחרט עליהם?
"למה אתה מתכוון?".

אור אינברום (שחר גרוס)אור אינברום (שחר גרוס)

היית שותף לשני אירועים לא נעימים, באחד מהם נדקרת.
"הייתי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, טעיתי בבחירות שלי, נקלעתי לסיטואציות שלא היו בשליטתי, אני לא אחד שמחפש צרות, בדיוק להפך".

דיברו על כך שהסיטואציה שבה נדקרת הייתה על רקע רומנטי, חלק אמרו פלילי, חובות בשוק האפור...
"כל אחד זרק מה שבא לו, מה שהוא חושב, והדברים נכתבו באתרי האינטרנט ובעיתונים. אני לא רוצה להרחיב על זה, כל מה שאמרו זה לא קרוב אפילו למציאות. לא בחורות ולא חובות".

אתה מרגיש מאוים?
"לא חלילה, על מה? עזוב את מה שכתבו, גם חשבו בהתחלה שזה משהו פלילי, הכל שמועות, זה לא פלילי, לא רומנטי, לא חובות, הכל שמועות. אנשים מדברים וימשיכו לדבר, אבל את האמת הם לא יודעים, רק אני יודע".

בית החולים אסותא באשדוד (שחר גרוס)בית החולים אסותא באשדוד (שחר גרוס)

מה האמת?
"אני לא רוצה להרחיב, רק להדגיש שוב שכל מה שסיפרו זה לא נכון, אנשים תמיד מדברים ויחפשו דברים רעים, לי אין מה להרחיב, הכל בסדר".

אוקיי, ובכל זאת זה קרה ב 4:00 לפנות בוקר, מה יש לשחקן כדורגל לעשות בשעה כזו מחוץ לבית?
"בגלל המקרה שהיה לי עושים מהבילוי שלי סיפור, אומרים עלי שאני בליין, אני לא אחד שמבלה כל הזמן, נקלעתי לסיטואציה לא נעימה".

היה גם את המקרה שסיפרת שאתה מישהו אחר כשהלכת לקבל טיפול רפואי.
"זו הייתה שטות של רגע, לא ממקום של פחד, פשוט פעלתי בטיפשות, בלי כוונה לפגוע באף אחד. הייתי לבד עם עצמי, אבל אני לא רוצה לדבר על זה, זה מאחוריי".

משה חוגג ואור אינברום במעמד החתימה על החוזה החדש (פייסבוק בית"ר ירושלים) (מערכת ONE)משה חוגג ואור אינברום במעמד החתימה על החוזה החדש (פייסבוק בית"ר ירושלים) (מערכת ONE)

משה חוגג סלח לך.
"אין מה להגיד, אני מוריד את הכובע בפני חוגג, כל בעל בית אחר היה אומר: 'בשביל מה אני צריך את הדברים האלה על הראש, זה לא מתאים, לא מקצועי'. עם כל מה שהיה, חוגג עמד מאחורי וזה נתן לי המון כוח, אני חייב לו הרבה, הודיתי לו על כך מאוד".

בוא רגע נדבר על משהו שאני חייב לפתור איתך, למה אתה לא משחרר את הכדור?
"אני לא משחרר את הכדור? תדע לך שאני שחקן קבוצתי מאוד, מפרגן ואוהב לבשל. לא שמעתי טענה כלפיי שאני אוהב יותר מדי את הכדור, לפעמים אני מנסה לטפל בכדור כדי להגיע למצב יותר נוח מול השער או למסירה, אני שחקן קבוצתי מאוד".

נעלמת בחצי השני של העונה.
"לפני כל המקרה שקרה לי (הדקירה, ג.ב.ז) הייתי בכושר טוב, חבל שזה נעצר, אני חושב שהייתי נותן הרבה לבית"ר אם הייתי משחק באותה תקופה, אפילו החברים בקבוצה אמרו לי שאני חסר. אני מרגיש פספוס, רציתי להוכיח את עצמי בבית"ר, מאוד רציתי להצליח עם הקבוצה, יש במועדון הזה אנרגיות מטורפות, רציתי להיות חלק מהצלחה בבית"ר ולצערנו עברנו עונה לא פשוטה".

ניר קלינגר ואור אינברום. הקשר קצת נעלם (אורן בן חקון)ניר קלינגר ואור אינברום. הקשר קצת נעלם (אורן בן חקון)

איך קבוצה עם כל כך הרבה שחקנים טובים וכוכבים מגיעה למצב של מאבקי הישרדות בליגה?
"הרבה שואלים את השאלה הזו. תראה, היו לנו העונה הרבה חילופי שחקנים, מאמנים שהתחלפו, הקבוצה לא הצליחה להתחבר, החיבור בחדר ההלבשה היה טוב, אבל על הדשא זה פחות עבד. סבלנו גם מהרבה חוסר מזל, זה נשמע כמו תירוצים, אבל בית"ר זו קבוצה שצריכה כל שנה להיות בפלייאוף העליון, זו קבוצה שצריכה כל עונה להיות במאבקי אליפות".

מה יהיה איתך בעונה הבאה?
"אני לא יודע מה קורה איתי, עוד אף אחד לא דיבר איתי, אני אמור לחזור אוטומטית לגנט אם בית"ר לא תממש את האופציה עליי".

אתה רוצה להישאר בבית"ר או לחזור לאירופה? לגנט?
"החלום שלי היה ויהיה לעשות קריירה גדולה באירופה, אבל אם לבסוף בית"ר תחליט לממש את האופציה שאני יודע שהיא לא זולה ואמצא את עצמי כשחקן בית"ר בעונה הבאה, אז כמובן שאקבל זאת באהבה ואתן את כל כולי, בין אם זה בבית"ר ובין אם זה באירופה".

אור אינברום בגנט (מערכת ONE)אור אינברום בגנט (מערכת ONE)

גם עברת לגור בירושלים, נכון?
"כן, אחרי המקרה שקרה, סיכמתי עם חוגג שאני אעבור לגור בירושלים".

מאז אתה מתגורר בבית מלון, זה לא מציק לך?
"זה היה חלק מההסכם שלנו, שאני לא יורד לגור בדרום, שאני נשאר בירושלים, שאהיה קרוב לבית וגן, שאתעסק בכדורגל, להיות חלק מהעיר. אני לפעמים הולך לישון אצל גדי קינדה ואנחנו ביחד הולכים לאימונים בבוקר".

והמרחק מהמשפחה קשה לך? בדיוק עכשיו הסתיים עוד סבב של טילים על הדרום, גם בקריית גת.
"אני בקשר טלפוני הדוק עם ההורים, כל יום דיברתי עם המשפחה בקריית גת ועם עידן בן אבו ומשפחתו באשדוד, היו גם נפילות בקריית גת ובאשדוד, זו סיטואציה קשה כל מה שקורה עם הטילים שנופלים אצלנו בדרום, אני מחזק את המשפחה, אומנם הייתי רחוק, אבל כל יום דיברנו".

כיפת ברזל ליד אשדוד (רויטרס)כיפת ברזל ליד אשדוד (רויטרס)

אתה ער לדיבורים על כך שאתה וגדי קינדה ביחד זה מתכון לבלאגן.
"אנחנו חברים טובים ממש, הרבה שנים, עוד מהנוער של אשדוד. יש כאלה שיגידו שהקשר לא טוב, אבל אני לא רואה את זה ככה, אנחנו גם במגרש וגם מחוץ למגרש חברים טובים. יש אנשים שמעדיפים שלא נהיה ביחד, אבל הם לא באמת מכירים אותנו".

למה יש כאלה שלא רוצים שתהיו ביחד?
"בגלל כל המקרה שקרה איתי ישר מסיקים מסקנות מוטעות, מתייחסים אלינו כבעייתיים ביחד, זה רחוק מהמציאות".

איך נוצרה לך תדמית של בעייתי?
"אני לא בעייתי, אני מבטיח שמה שקרה לי זה המקרה המשמעתי האחרון שיהיה איתי, אני רוצה להתרכז בכדורגל, אני מת על כדורגל, רוצה להוכיח את עצמי דווקא בבית"ר, אם רק יתנו לי צ'אנס, אני בטוח שאחזיר להם".

אור אינברום (אורן בן חקון)אור אינברום (אורן בן חקון)

אולי בחור בן 23 שמרוויח כסף טוב, מתבלבל קצת?
"אני לא חושב, זה לא משפיע עלי בכלל, כסף לא משפיע עלי ולא זה שמכירים אותי כשחקן כדורגל, מי שחושב ככה לא מכיר אותי באמת. אני בנאדם בוגר, עם רגליים על הקרקע, אני עוזר למשפחה שלי מבחינה כלכלית, אני לא שונה מאף אחד אחר".

לפני כמה חודשים העלית פוסט תמיכה במחאה של העדה האתיופית נגד התנהלות המשטרה.
"אנחנו מרגישים שהיד קלה על ההדק כשמדובר בנער אתיופי, אני לא אכנס לפוליטיקה הזו אבל אני חושב שיש פה בעיה. אני אישית לא חוויתי על בשרי אירועים יוצאי דופן, אבל שמעתי סיפורים וזה דברים שקורים, אני תמיד אתמוך בדברים מהסוג הזה".

איך נסיים את הריאיון?
"אתה חושב שאני אשאר בבית"ר בעונה הבאה?".

יוסי בניון מודה לקהל (אורן בן חקון)יוסי בניון מודה לקהל (אורן בן חקון)

את זה בניון יקבע, אתה מרגיש שהתחברת למועדון?
”מאוד, אני חושב שאוהדי בית"ר הם הקהל הכי מטורף שראיתי, דוחף תמיד, הם לא רואים בעיניים, הרבה אוהדים תמכו בי אחרי כל הסיטואציה הלא נעימה שעברתי, הייתי בהלם מזה. זה קהל שכיף לשחק עבורו, לכבוש גול, לבשל, לעשות גליץ' ולשמוע את הקהל מגיב לזה, זה מטריף אותך, אתה מחכה לזה. אני חושב שעדיין לא עשיתי את כל מה שאני יכול כדי לתת לאוהדים של בית"ר קצת נחת, אם בית"ר תממש את האופציה עלי לעוד עונה אחת לפחות, אז אוכיח לכולם מה אני שווה".

טוב, זו תהיה החלטה של בניון כמובן, איך היה לשחק לצד שחקן כזה?
"זכיתי לקחת חלק במשחק הפרידה של בניון, השחקן הכי גדול בכל הזמנים, הייתה אווירה מדהימה בטדי, ככה צריך להיפרד משחקנים כמו בניון. לא תמיד מעריכים שחקנים שחוזרים מחו"ל ובניון עבר את הקריירה הכי גדולה בחו"ל, מגיע לו שיעריכו אותו ככה. אני מאחל לו בהצלחה בתפקיד החדש שלו”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */