יום שבת, 01.06.2024 שעה 12:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

סיכוי נמוך שמכבי תל אביב תדורג בסיבוב השני

הדרך לליגת האלופות תהיה כמעט בלתי אפשרית: הצהובים מקווים לנס בפולין, רומניה ובולגריה. אכזבה מה-3:2 לבני יהודה, איביץ': "יודע מה צריך לשנות"

|
מאור קנדיל ואלי דסה מאוכזבים (חגי מיכאלי)
מאור קנדיל ואלי דסה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

סיום חלום על עונה ללא הפסד? זהו לא כאב הראש היחיד שיש למכבי תל אביב הבוקר (שני). ההפסד לבני יהודה אמש (3:2) סוג של ריחף באוויר באחרונה, הירידה ביכולת הצהובה הייתה ניכרת ממשחק למשחק, אבל זה לא מה שצריך להדאיג את הקבוצה של ולדימיר איביץ' יותר מדי אחרי שבאליפות היא כבר זכתה. אחת הבעיות של מכבי ת"א לקראת העונה הבאה מעבר לפינה וקוראים לה סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. יש כאן מהדבש, ומהעוקץ, אבל העוקץ עלול לכאוב מאוד. 

נכון לימים אלה, סיכויים נמוכים מאוד שאלופת ישראל תהיה מדורגת בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. כדי שהדבר הזה יקרה היא צריכה ששלושה דברים יתרחשו במקביל עד לסיום העונה. היא זקוקה לכך שקלוז' תזכה באליפות רומניה ולא סטיאווה, בנוסף, עליה לקוות למהפך בבולגריה אשר ינשל את לודוגורץ מתואר האליפות ויעבירו לצסק"א סופיה ולסיום, שלגיה ורשה לא תוכתר כאלופת פולין בזמן שהיא נאבקת עם פיאסט ועם גדנסק על התואר. 

דניאל טננבאום מאוכזב (חגי מיכאלי)דניאל טננבאום מאוכזב (חגי מיכאלי)

כרגע לפחות, הפינה היחידה שמסתדרת היא ברומניה שם קלוז' בפסגה עם יתרון שתי נקודות ומשחק חסר, כאשר נותרו לה עוד שלושה משחקים אל מול השניים של סטיאווה. בבולגריה ישנם עוד ארבעה מחזורים כאשר במשחק הבא קרב ישיר בביתה של סופיה נגד לודוגורץ המחזיקה ביתרון שלוש נקודות בפסגה. בפולין, עוד שלושה מחזורים לסיום, אין מפגשים ישירים בין הקבוצות ולגיה ורשה מחזיקה ביתרון של נקודה על פיאסט. סביר להניח שבאחת משלוש הליגות בהן מכבי ת"א צריכה סנסציה בסיום העונה, אכן תהיה אחת שכזו, אך הסיכוי שבכל השלוש הדבר יתרחש, הוא נמוך במיוחד.

צריך להסביר, למכבי ת"א 16 נקודות דירוג לעונה הבאה, כאשר לסטיאווה בוקרשט, לודוגורץ ולגיה ורשה אם יהיו אלופות, יש יותר נקודות דירוג ממנה, אך היא צריכה שכל השלוש האלה לא יהיו אלופות כדי לקבל את הכרטיס לקבוצת המדורגות בסיבוב השני. סלטיק, קופנהגן, דינמו זגרב, באטה בוריסוב, אסטנה, פאוק סלוניקי ואפואל ניקוסיה מחזיקות בשלב הזה בכרטיסים לקבוצת הדירוג. יש גם בשורות טובות למכבי ת"א, ונראה כי היא תימנע מלשחק כבר בסיבוב הראשון, שכן בקרב על תואר הזוכה בליגת האלופות יש כרגע ארבע קבוצות שעתידות להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה גם דרך הליגה, ובכך ישראל תזכה לקפוץ סיבוב ובמקום להתחיל בראשון, האלופה תחל בשני, אך כאמור, ככל הנראה כלא מדורגת. 

יונתן כהן מאוכזב על הדשא, שחקני בני יהודה חוגגים (חגי מיכאלי)יונתן כהן מאוכזב על הדשא, שחקני בני יהודה חוגגים (חגי מיכאלי)

כעת למשחק אמש. ההפסד הראשון של מכבי תל אביב העונה בליגת העל. האמת, לא הפתיע יותר מדי כי היכולת של הצהובים בזמן האחרון אינה טובה בלשון המעטה. ירידת המתח אחרי ההדחה מהגביע הייתה גדולה במיוחד. איביץ' החל לבצע ניסויים רבים בהרכב לקראת העונה הבאה, ובנוסף שחקנים משמעותיים נעדרים כל פעם ממשחק אחר. נגד בני יהודה אלירן עטר (אכילס) ועומר אצילי (שרירי הבטן) נעדרו ואליהם הצטרף תוך כדי המשחק דור מיכה ששוב נפצע בשריר הירך האחורי ולא בטוח בכלל שיש טעם להחזיר אחד מהשלושה האלה למגרשים עד לסיום העונה ואולי זהו כבר הזמן לחשוב על הקיץ ועל הגעתם כשירים ומוכנים. 

אלא שההפסד גילה שוב שיש בעיות בסגל הצהוב. מאור קנדיל ואופיר דוידזאדה אינם טובים כמו אלי דסה ואנריק סבוריט, בהתקפה ישנה בעיה בעמדת החלוץ ואיתי שכטר לא מצליח לשחזר את היכולת מפתיחת העונה וכמובן, אין באמת תחליף לדור מיכה. את כל אלה עושה רושם שאיביץ' יודע ולאחר המשחק הוא אמר: "תאמינו לי שאמרתי להנהלה בדיוק מה הסגל הזה צריך לקיץ. אני יודע בדיוק מה צריך לשנות והם יודעים מה אני חושב. אז אוקיי, לא עשינו מהלכים בינואר, אבל אני מקווה ומאמין שעד לתחילת העונה הבאה, נעשה את המהלכים הנדרשים כדי לחזק את הקבוצה שתהיה מוכנה להתחרות באירופה". 

ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)

איביץ' לא רצה להתייחס לסוגיית הצעת החוזה שהוגשה לאלירן עטר כאשר ישנם פערים גדולים במו"מ בין הצדדים. "לעולם לא אתייחס לסכומים שההנהלה מציעה לשחקנים, זה לא תפקידי", אמר, וגם בעניין אלי דסה לא רצה להרחיב: "אנחנו במשא ומתן איתו וזהו, אני לא אוסיף עוד דברים מעבר לכך". גם העובדה שעל פרדראג ראיקוביץ' אין עסקה סגורה והסיפור עם מונאקו התקרר מעט, מהווה בעיה ותוקע את ההכנות של הצהובים שזקוקים לכסף ממכירת השוער וגם זקוקים לידיעה הוודאית כי הוא עוזב על מנת להחתים את מחליפו, אנדראס יאניוטיס רשמית. כניסתה של סביליה אל התמונה דרך סוכנו מילוש מלנוביץ', עשויה להיות הגורם אשר משנה את פני הדברים.

בעניין אחר, ביום שבת תחזור הקבוצה לנתניה בפעם האחרונה העונה. בסיום אותו משחק, שיפתח בשעה 18:00, תוענק למכבי ת"א צלחת האליפות כאשר היא תקווה לחזור אל מסלול הניצחונות אחרי ההפסד לבני יהודה. אולם, לא כל אוהדי מכבי יוכלו להגיע למשחק שנערך בתוך יום שבת ולפני צאתו. כמאה אוהדים שומרי מסורת אשר פוקדים את משחקי הקבוצה, מתאגדים החל מאתמול בבקשה לשנות את שעת שיבוץ המשחק ולהעבירו לצאת השבת עם עדיפות לקיומו בשעה 21:00, על מנת לאפשר להם להגיע למשחק ולהיות נוכחים ברגע לו חיכו מאז האליפות של פאקו אייסטרן. 

אלירן עטר מתוסכל (אחמד מוררה)אלירן עטר מתוסכל (אחמד מוררה)
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */