יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:08

פרויקט המיליונים שקרס: כך רחובות ירדה לארצית

תקציב עתק, אך נעימי וזליקוביץ' היו שבעים וזלזלו, טעויות בניסיונות לתקן, סביבת עבודה לא נעימה ושלל סיבות וסיפורים. ONE נפרד מהקבוצה מעיר המדע

|
שחקני מכבי רחובות מודים לקהל (מערכת ONE)
שחקני מכבי רחובות מודים לקהל (מערכת ONE)

2.5 מיליון שקל, שהפכו בהמשך ל-3.5 מיליון שקל, תקציב שמתקרב למינימום הנדרש לליגת ווינר סל, אבל הרבה יותר גבוה משל רוב הקבוצות בליגה הלאומית. מכבי רחובות הימרה על עליית ליגה, אבל תפתח את עונת 2019/20 בליגה הארצית. כישלון, אכזבה מרה, לא משנה איך תגדירו את העונה החולפת של הקבוצה מעיר המדע, ONE מסכם לכם מה הוביל לקריסה של פרויקט המיליונים.

נתחיל מההתחלה, במהלך הקיץ, כאשר המלחמה בין מנהלת הליגה הלאומית לליגת העל גאתה והוכרזה שביתה עם מטרה ברורה, הציפייה באוויר הייתה שהדרישה לשתי עולות לליגת ווינר סל תושג ועל כן, בהתאם לכך, קבוצות בנו סגלים חזקים מבדרך כלל, העמידו תקציבים מנופחים מתוך תקווה להשיג כרטיס לליגה הבכירה. “הציפייה הייתה לעלות, גם אם היה מדובר בעולה אחת”, אמר גורם בסביבת המועדון שמעורה בפרטים. “לא הסתמכו בבנייה של הקבוצה על נושא השתי עולות, שתי יורדות, המטרה הייתה לעלות בלי קשר לשום דבר”.

יובל נעימי זורק (חמי קדוסי, מכבי רחובות) יובל נעימי זורק (חמי קדוסי, מכבי רחובות)

אבל השביתה לא הניבה את ההישג המבוקש וגם בעונת 2018/19 יש עולה אחת לליגת ווינר סל ושתי יורדות בעוד שינוי כמות העולות והיורדות הוזזה לעונה הבאה. מכבי רחובות העמידה את התקציב הגדול בתולדותיה, העומד על כ-3.5 מיליון שקל (אחרי התוספות במהלך העונה), הביאה שניים מהישראלים הבכירים אפילו בליגת ווינר סל – יובל נעימי ואבירם זליקוביץ’, השאירה את אחד הזרים הבולטים של העונה שעברה מרכוס רלפורד ואחרי שהשידוך עם ארון ג’ונס לא עבד, צירפה את הזר המצטיין של העונה שעברה, וורן סטורם שעלה עם הפועל באר שבע לליגת העל. סגל חלומות, הכי חזק שאפשר.

“האם בחירת הזרים הייתה הבעיה? ממש לא, לא הזרים היו הבעיה של הקבוצה. בגדול, נעימי וזליקוביץ’ היו הבעיה, הם פשוט היו לא רעבים ומעבר לשיאם. הקבוצה הייתה מההתחלה של שניהם, כמו שמסי ועוד כוכב יהיו ביחד על המגרש. אם הם היו מפיקים את הסחורה, אז הם היו מצדיקים את מה שכל המדינה חשבה והם היו הישראלים הכי טובים בליגה ביי פאר. הם לא היו מנהיגים, לא הביאו מספרים, לא היו רעבים וחשבו שלא יפסידו שום משחק וזה יהיה פיקניק, בסוף ירד ליגה”, אמר הגורם.

אבירם זליקוביץ' (שחר גרוס)אבירם זליקוביץ' (שחר גרוס)

מי שמונה לאמן את אוסף השחקנים הכי נוצץ, אפילו יותר משל מכבי חיפה עתירת האמצעים, הוא רועי חגאי, שרק בעונה לפני כן היה נגיעה מעליית ליגה עם מכבי קריית גת והוביל אותה לסדרת גמר מול ב”ש, למרות הבעיות הכלכליות והפירוק שהיה באוויר. אבל כבר מההתחלה דברים קרטעו ולא התחברו כמו שצריך למאמן שהביא את כל הקבוצות שלו בלאומית, הכי גבוה.

לאחר שדברים לא הסתדרו, הגיעו הפיטורים של רועי חגאי, שנבעו מ‘רצף הפסדים’, כך ניסחה הקבוצה את העילה למהלך. אבל למעשה ל-ONE ידוע כי המאמן הועזב כי ביקש לעשות שינוי בסגל, אחרי שכבר הבין שטעה בבניית הסגל שלו בקיץ. ההנהלה לא הסכימה ואמרה לו שיסתדר “עם מה שיש”, המאמן הסכים לוותר על הבקשה שלו ולאחר שהקבוצה החלה להפסיד ברצף הוחלט לפטרו.

רועי חגאי (אורן בן חקון)רועי חגאי (אורן בן חקון)

הקבוצה העדיפה להעליל על המאמן כי הוא “עבר עבירות משמעת”, על כן הצדדים פנו לבית המשפט ובו הקבוצה הפסידה, כי לא הייתה לה עילה מוצדקת לפטר את המאמן מסיבה זו ובכך להימנע מתשלום הפיצויים. ביהמ”ש פסק לטובת המאמן שקיבל את מלוא שכרו עד סוף העונה והקבוצה עמדה בכך. “מבחינת ההתנהלות הכלכלית המועדון עבד מאוד טוב, יש שם סדר, בזה לפחות כן אפשר לדבר בשבחם, אבל לפטר מאמן במחזור השישי זה לא חכם. עם רועי הם היו יורדים ליגה? ברור שלא. לא מפטרים מאמן שהביא אליפות במחזור שש, זה עלה כסף ובאותו כסף שזה עלה להם הם הביאו את גורקה, יכולים היו לחסוך הכל ולהביא את רות’בארט והכל היה משתנה, פיטרו את רועי בגלל אגו”.

בואו רגע ננתח את התקציב של רחובות – 130 אלף דולר נטו הרוויחו הזרים, זליקוביץ’ ונעימי הרוויחו ביחד 350 אלף ש”ח נטו ודודו שמריז לא היה רחוק מהם, שכר השחקנים עמד בכלל על 1.4 מיליון שקל. רק חמשת השחקנים הללו עלו העונה כמעט מיליון שקלים ברוטו – כמו תקציב של אחת מהקבוצות הקטנות יותר. 

וורן סטורם (מרטין גוטדאמק)וורן סטורם (מרטין גוטדאמק)

הציפיות שהיו מנעימי וזליקוביץ’: “הם בגיל מצוין לכדורסל, אבירם אמור להיות בשיא הקריירה ונעימי אחרי עונה מעולה באיטליה ואף אחד בעולם לא יכול היה לדעת שזה מה שהוא יביא. לגבי הגישה של זליקוביץ’ באימונים, אפילו המאמן דרש מההנהלה להעיף אותו אחרי שבועיים בלבד ולא הייתה הסכמה בנושא, אז הוא נשאר. חגאי ידע שהוא עשה טעות ורצה להביא את רוברט רות’בארט שלא התאקלם בצרפת ורצה לחזור לשחקו אצלו. הוא אמר להנהלה לשחרר את זליקוביץ’ לליגת העל ועם רות’בארט יהיה קל לקחת אליפות, אבל הם לא רצו לתקן”.

הסגל שנשאר לא נחל הצלחה גם בהמשך הדרך תחת המאמנים שבאו אחרי חגאי – מיקי גורקה וחנן הירשוביץ. “רועי לא רצה את אבירם מהיום הראשון, הוא לא התעניין בשום דבר חוץ מהכסף, לא עניין אותו מהיום הראשון מה קורה בקבוצה הזו, הוא ללא ספק היה החוליה הכי חלשה בקבוצה”, סיפר הגורם על מערכת היחסים העכורה. “עידן פז דווקא קיבל הרבה דקות בפתיחת העונה ואחר כך פחות, הגיע מיקי גורקה שפחות מכיר אותו ואימן בליגת העל בשנים האחרונות ולכן הלך עם השחקנים שהוא מכיר, באופן די טבעי. וחנן? זה היה כבר מאוחר מדי”.

מיקי גורקה (אורן בן חקון)מיקי גורקה (אורן בן חקון)

אותו גורם ממשיך בביקורת החריפה: “לפטר את רועי שעשה דבר או שניים בכדורסל ואחר כך לפטר את גורקה שגם בנה לעצמו שם ובסוף להביא מאמן שלא עשה כלום ורק להאשים את המאמן, המאמן והמאמן? וואלה זה לא היה המאמן כנראה. מתי שחגאי ביקש שינויים לא עשו, גורקה עשה שינויים וזה לא עבד כמו עם דניאל איידן ותומר בר אבן, אז ככה דברים נראים. בניית קבוצה זה מקצוע, לפעמים זה כמו פוקר ולפעמים יש טעויות”.

הביקורת נמשכה: “רועי לא אהב לעבוד בקבוצה הזו, אפילו יום אחד הוא לא נהנה. האווירה לא הייתה משפחתית, לא רגילים בהנהלה להתעסק עם כוכבים ושמות גדולים, אז הם פתאום התבלבלו. מלהיות מועדון צנוע וקטן שבא עם תקציב קטן לחצי הגמר ואז הציפיות מהם היו גדולות מדי. אבנר יאור? שני הצדדים מיצו אחרי שלוש שנים, הוא רצה מקום אחר והם רצו משהו אחר. אבנר מאוד מתאים לשם וזה בטוח. אחרי שחגאי הלך הבחירה בגורקה הייתה טובה, אבל הוא באמת לא מכיר מספיק טוב את הליגה. אבל עדיין, אי אפשר להגיד שהוא לא ראוי, בכל מקרה הבעיה הייתה בשחקנים”.

שחקני מכבי רחובות. יחזרו ללאומית? (חמי קדוסי)שחקני מכבי רחובות. יחזרו ללאומית? (חמי קדוסי)

העתיד של המועדון? “למרות הכל, הם יחזרו מהר מאוד לליגה הלאומית, מהר או לא מהר הם יחזרו. יש כסף מעבר לעירייה שתומכת. יש אנשים מאוד מחויבים לקבוצה, הם לא יודעים לנהל אותה, אבל מחויבים. הם רגילים לליגה הארצית, בילו שם הרבה שנים, כך שהם יידעו להתנהל בה ולחזור ללאומית, זה לא יהיה לנצח”.

מהנהלת מכבי רחובות מסרו לנו את התגובה הבאה: “לא הוגן לשפוט שחקנים, מועדון, אוהדים וחברי הנהלה ביום כזה, מכבי רחובות נבנתה לשנים ארוכות, אין ספק שהשנה הייתה כישלון בכל המובנים. אין לנו כוונה להתייחס לנתון זה או אחר, הגם שחלקם נכונים, חלקם משוללי כל יסוד ואחיזה במציאות ונשמח להתעמת עם הגורם המצוטט בכתבה, לא הוגן לירות חיצי ביקורת בעילום שם. נלמד וניישם את לקחי העונה ונחזור נחושים וחזקים יותר מבעבר. מכבי רחובות גדולה יותר מכל גורם זה או אחר”.

רועי חגאי הגיב לאמור בכתבה: "עצוב לי שככה זה נגמר...כמובן שגם אני לא נקי מטעויות, בספורט צריך לדעת גם לקבל הפסדים. מאחל לרחובות לחזור ללאומית כמה שיותר מהר"

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */