יום חמישי, 18.04.2024 שעה 16:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

יש אמון: הרוש רוצה לשמור על הקרדיט מהרצוג

לא מקבל צ'אנס בב"ש, אך בנבחרת זוכה לעדיפות. השוער ינסה להצדיק את הבחירה ב-21:45 מול סלובניה. וגם: האופי השקט, הספסול הארוך ורוני לוי מנתח

|
הרוש. בין הקורות (איציק בלניצקי)
הרוש. בין הקורות (איציק בלניצקי)

רק באמצע חודש אוקטובר האחרון, שוער הפועל באר שבע ונבחרת ישראל, אריאל הרוש, היה בשיאו. משחק טוב ללא ספיגה פלוס בישול במדי הנבחרת, בניצחון על אלבניה בליגת האומות בביתו החדש דאז בטוטו-טרנר, נתן לו את תואר איש המשחק. הרוש, שקינח כאמור עם הבישול הנדיר לתומר חמד, אמר בסיום: "זה המשחק הכי טוב בקריירה שלי, יש לי צמרמורת".  

חמישה חודשים בלבד לאחר המשחק הטוב בקריירה שלו, אריאל הרוש מוצא את עצמו בסיטואציה מורכבת וחסרת ודאות בב”ש. השוער בן ה-30 שהחליף את גיא חיימוב בבירת הנגב, נדחק לספסל בזמן שדווקא השוער השני הנצחי, אוהד לויטה, תפס את מקומו ולא נותן לברק בכר יותר מדי סיבות להפוך את ההחלטה. המזל הגדול מבחינת הרוש, הוא הקרדיט הלא מובן מאליו של מאמן הנבחרת אנדי הרצוג, שלמרות העובדה שאינו משחק מאז ההפסד להפועל רעננה ב-26 בינואר, החליט לזמנו לסגל הנבחרת ואולי גם להיות זה שיעמוד בין הקורות במשחק הפתיחה של קמפיין המוקדמות של יורו 2020 הערב (חמישי, 21:45) מול סלובניה.   

דאבור: "רוצה להביא את הכושר שלי לנבחרת"

עד המשחק ההוא נגד בית"ר ירושלים בסיבוב הראשון, שייזכר בעיקר בגלל פרשת כדור האדוויל ולא בגלל הניצחון החשוב בטדי, השידוך בין הרוש לב”ש נחשב לדבר הכי מוצלח במערכת קבלת ההחלטות הכושלת בבירת הנגב של הקיץ האחרון. אחרי הבלאגן שהיה בין הקורות בעקבות הפרידה המהדהדת מגיא חיימוב והפארסה עם יאניס אנסטיס, הרוש נחשב כנווה המדבר של הנגב בעונת 2018/19.

"סוף סוף יש שקט בין הקורות, יש בעל בית בשער, הביטחון חזר להגנה", כך חשו שחקנים ברגע שהרוש קיבל ביטחון בהפועל באר שבע והציג את היכולת הטובה שלו שהמשיכה את הכושר הנהדר מאנורתוזיס פמגוסטה. אבל מאז ההסתבכות עם כדור האדוויל, שנועד בסה"כ למנוע את החמצת המשחק הכל כך טעון ופיקנטי מול קבוצת נעוריו מירושלים, הרוש בעיקר מחפש את עצמו ואת הדרך לחזור שוב אל בין הקורות.

הרוש על הספסל (איציק בלניצקי)הרוש על הספסל (איציק בלניצקי)

פרשת האדוויל שהגיעה משום מקום, נטעה את המתיחות הראשונית בין הצדדים. בבאר שבע החליטו להעמיד לדין את השוער בעקבות נטילת הכדור כשלפי נקודת מבטו של השוער, הוא דיווח בסופו של דבר לאנשי המועדון ולא ציפה שהסיטואציה תגיע עד לכדי זימון רשמי לעורך דינו על ועדת משמעת או נזיפה בהמשך. המתיחות בין הצדדים המשיכה כאשר ברק בכר החליט לזעזע מקצועית במספר עמדות וביניהם הרוש.

השוער לא פתח בהרכב במשחק הבית נגד מכבי נתניה מאחר ולא התאמן בצורה מסודרת, כך לטענת ב”ש לא בטוח אם הרוש ידע אז שמספר ימים לפני אותו משחק, ערך מאמן השוערים גיא וייזינגר אימון ערב מיוחד ללויטה כדי להכין אותו מקצועית ומנטלית להזדמנות הפז שיקבל נגד היהלומים. ייתכן כי ברגע שהרוש חשד שירד לספסל, היחסים בינו לבין ברק בכר וגיא וייזינגר, הידרדרו משמעותית

אוהד לויטה. זוכה לעדיפות בב"ש (עמרי שטיין)אוהד לויטה. זוכה לעדיפות בב"ש (עמרי שטיין)

במקביל, ישנם גורמים בשורות האדומים מהנגב שהתאכזבו מהדרך שבה הרוש קיבל את הספסול. כאמור, מבחינת הצוות המקצועי, הרוש לא פתח נגד מכבי נתניה מאחר ולא התאמן באופן סדיר באותו שבוע, אולם למחרת התיקו מול נתניה פורסמו ציטוטים שלו לכאורה בתקשורת על כך שהיה בריא ויכול היה לשחק. לפי מספר שחקנים בב”ש, יכלו במועדון לסיים את הסאגה בצורה רגועה יותר, בטח אחרי ניצחון חוץ על בית"ר ירושלים.

בב”ש מבינים את הסיטואציה המורכבת שנוצרה עם השוער שהגיע במטרה להיות הראשון. המצב שבו נמצא הרוש, מעלה שוב את עניין הבחירות במהלך הקריירה שלו. כזכור, אריאל הרוש חתם במכבי נתניה בעונת 2014/15 וירד עמה ליגה בשל הפירוק שהוטל על הקבוצה. לאחר מכן בעונת 2015/16 חתם ל-3 שנים בהפועל ת”א ובסיום עונתו השנייה ירד ליגה עם האדומים בעונת הפירוק הזכורה כל כך.

השוער פרח מחדש תחת רוני לוי באנורתוזיס וסלל את דרכו בחזרה אל קדמת הבמה בשורות האלופה היוצאת, כשהוא מעדיף אותה על פני מכבי ת”א שמכינה את הקרקע לפרידה מפרדראג ראיקוביץ'. "הפעם זאת הייתה נראית החלטה טובה מאוד לקריירה שלו. לחתום אצל האלופה בשלוש השנים האחרונות, זאת חזרה לקדמת הבמה מהדלת הראשית וגם מיצוב חזק כשוער הראשון של נבחרת ישראל – לא משאירים מקום לטענות על קבלת ההחלטות. אבל היום, לויטה לקח לו את המקום והרוש קרוב לחזור מקצועית אחורה כשהוא לא עשה טעויות קשות שמצדיקות את זה".

רוני לוי, שאימן את הרוש בקבוצה הקפריסאית אשתקד, סיפר: "הוא שיחק כל השנה, רק בחודש וחצי האחרון הוא לא שיחק. זו לא סיטואציה שהוא לא שיחק בגלל פציעה או בעיה רפואית. כמו שאני מכיר את אריאל, הוא מתאמן מצוין, הוא גם ידע שהוא צריך להגיע בכושר טוב לנבחרת. אחרי הקמפיין הקודם המצוין שהוא עשה, והוא סך הכול היה לא רע בב"ש העונה אז אני לא רואה כל בעיה בכך שהוא הוזמן לנבחרת".

אריאל הרוש ויואב ג'רפי (איציק בלניצקי)אריאל הרוש ויואב ג'רפי (איציק בלניצקי)

עוד המשיך וציין לוי כי: "יש שחקנים ברמה של נבחרת והמאמן מחליט. גם אם אני הייתי צריך להחליט לגביו, הייתי מזמין אותו. הוא שוער ברמה של נבחרת, מאמינים בו. שאתה חי עם שחקן, אתה יודע להעריך אותו או לא. הצוות בנבחרת מכיר אותו היטב, ולא סתם הוא הוזמן. צריך לראות באימונים שהוא לא חלוד. בנוסף, יש עוד אלמנט שחשוב, כאשר אתה נותן לשחקן כזה לפתוח, יש לו כלפי מערכת, מאמן, קבוצה, אובר מחויבות. סביר להניח שהוא ייתן עוד יותר את כל כולו".   

חבריו של הרוש מספרים כי המטרה העיקרית של השוער היא עבודה קשה כדי לקבל שוב הזדמנות בשער ולא להיכנע למחשבות על הסיטואציה המקצועית הקשה שבה הוא נמצא מאז ירד לספסל.  "צריך להתמודד גם עם רגעים כאלה אין מה לעשות", סיפר מקורב לשוער. "הייתה אווירה בבאר שבע בתקופה הלא טובה שהקבוצה צריכה שינוי והרוש היה חלק מאותם שינויים, למרות שהוא לא עשה טעות שגרמה לכך”.

ברק בכר. הוריד את הרוש כחלק מהשינוי (מרטין גוטדאמק)ברק בכר. הוריד את הרוש כחלק מהשינוי (מרטין גוטדאמק)

עוד אמרו: “אריאל הרגיש שהוא יקבל את הזימון לנבחרת וזה גם החזיק אותו עם אנרגיות וציפייה למשהו חיובי. אף שחקן כדורגל אמיתי ובמיוחד אריאל, לא מקבל החלפות בכיף בטח כשהוא לא יצא מהשער בגלל איזו טעות קריטית. המאמן קיבל החלטה לשנות כמה עמדות כולל השוער וזו המציאות, בחיים צריך להתמודד עם מה שקורה ולא להגיד למה זה קרה. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לו והוא עובד מאוד קשה כדי לחזור לעצמו ועוד יהיו לו ימים טובים".

מאז שאיבד את מקומו בשער, בב”ש מעידים שהרוש נראה מצוין באימונים, עובד קשה מאוד כדי לקבל הזדמנות מחודשת מברק בכר (מה שלא נראה קרוב) וגם כדי לשמור על כושר לקראת זימון אפשרי לנבחרת ישראל. הרוש, עובד שעות נוספות בחדר הכושר בבית האדום בצמוד למאמן הכושר מיכאל ברוש ובין אם זה חשבון נפש עצמי כדי להבין מה התפספס מבחינתו בתקופה האחרונה. "הרוש השוער הבכיר בארץ, אבל הוא יצטרך לצאת חזק מהמצב הזה. גם חנן ממן וגם בן שהר היו בסיטואציה דומה והיום הם בין השחקנים הכי מוערכים על ידי הצוות המקצועי", סיפרו שחקנים.

אנדראס הרצוג (איציק בלניצקי)אנדראס הרצוג (איציק בלניצקי)

לקראת המשחק נגד סלובניה בפתיחת קמפיין יורו 2020, הרוש מגיע עם הקרדיט מעורר הכבוד מצד אנדי הרצוג לאור הקמפיין המצוין בליגת האומות. עדיין, זה לא מבטיח שהאוסטרי יעניק לו את כפפות השוער הראשון עד סוף הקמפיין, אך במידה וכן, זה עשוי לתת לו זריקת מרץ טובה ועם משחק טוב יוכל אפילו להזכיר לב”ש איזה שוער יש לה בידיים לפני שהסיטואציה בין הצדדים תגיע לנקודת האל חזור.

בספטמבר הקרוב, בסמוך לפתיחת עונת 2019/20 בליגת העל, אצטדיון טוטו טרנר בבאר שבע - אותו אצטדיון שבו הרוש רשם את אחד המשחקים הטובים שלו במדי הנבחרת, יארח את נבחרת מקדוניה במסגרת המחזור החמישי במוקדמות היורו. הפעם הרוש קיבל את הזימון וככל הנראה גם הרכב, אבל אם לא יחזור לשער בבירת הנגב, לא בטוח שנגד מקדוניה הוא ייצג את הנבחרת מטעם הפועל באר שבע.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */