יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:23

עזורי: אימון הנשים הפך אותי למאמן טוב יותר

במסגרת 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים', כונס פאנל מיוחד. המאמן: "החברה שלנו אלימה", סנדל: "אין מספיק במה לענף", אבו גאנם פתחה את הלב

|
פאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)
פאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)

במסגרת אירועי החודש לקידום נשים בכדורגל, התכנית בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים, מבית הקרן החדשה לישראל בשיתוף ההתאחדות לכדורגל וארגון השחקנים, אירחו פאנל נשים מיוחד ורשמי מטעם אופ”א, בנושא נשים וכדורגל מול יותר מ-130 בנות יהודיות וערביות.

קארין סנדל, יו"ר ארגון השחקנים פתחה את האירוע ואמרה: "הכדורגל מאפשר לראות את הפסיפס האנושי המדהים שיש לנו בחברה. אתן תהיו המודלים של החברות שלכן בכיתה כדי להעביר את המסר שכדורגל זה לכולן, גם לבנות. אנחנו רוצים תרבות ספורט שלנשים יש חלק משמעותי בענף הכדורגל. אני חושבת שהנראות של הענף כמעט ולא קיימת. בפעמים המעוטות שאנחנו מגיעות לאולפן זה נותן חשיפה מעטה אבל הענף לא מקבל מספיק במה כדי לאפשר לקהל להתחבר, לשחקניות לחלום ולקבל השראה לקחת חלק מהמשחק. אני חושבת שזה בשני מישורים של הגדלת נראות בתקשורת והדבר השני זה לייצר כאן ליגה של בוגרות שילדות יכולו לשחק בה יום אחד, שיהיה קהל, שידורים בטלוויזיה וליצר אופק שהחלומות יכולות להתגשם".

פאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר) פאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)

מרים אבו גאנם, השוערת הבדואית הראשונה, סיפרה על הקשיים שהתמודדה כשחקנית פורצת דרך: "אני גרה בחברה שמרנית שכל הזמן מעמיד אותי בשני כובעים אבל על המגרש לא מעניין אותי שום דבר חוץ מלשחק ולנצח. חשוב תמיד להתייחס בכבוד לחברה ולהבין את הרגישויות של החברה. אני שומרת מסורת, שומרת דת והוכחתי שאפשר לשלב אימון. תמיד יהיה מי שיבקר ויעיר. אסור להקשיב תקשיבו להם. צאו, שחקו, תיהנו. אני היום מנהלת מחלקת ספורט עם 700 מתאמנים שמחצית מהן הן נשים, אף אחד לא יעצור אתכן".

עוד הוסיפה: “כקבוצה בוגרת היינו מחכות עד שילד האחרון היה מסיים את האימון שלו ורק אז היינו עולות למגרש. לפעמים זה מוביל לכך שאתה חוזר אחרי משחק הייתה בשעות מטורפות. חייבים לתת יותר מתקנים ועוד מגרשים שמיועדים לנשים. הדבר היחיד שהרגשתי פספוס זה שלא הייתה לי את ההזדמנות לייצג את נבחרת ישראל ולהיות שוערת שם. אסור אף פעם לוותר והכל צריך להיות מקצועי. קחו בחשבון שתמיד יהיה כאלה שיתאמנו חזק יותר מכן ולכן אתן צריכות לתת את הכל כל הזמן כדי להיות הכי טובות".

פאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)פאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)

אשרת עיני, שחקנית אס"א תל אביב ונציגת הנבחרת לאחריות חברתית הסבירה: "משחק כדורגל זה משחק כדורגל, וזה לא משנה איזה מגדר משחק אותו. היום אני רואה שלא לוקחים אף אחת בגלל שהיא אישה. קארין (סנדל) נבחרה פה אחד להיות יו"ר ארגון שחקנים כי היא הכי מתאימה לתפקיד. גם אני כשהייתי ילדה ולא היה לי קבוצה להתאמן בה שיחקתי בשכונה עם בנים. מגיל צעיר החלטתי שמה שאומרים עלי ומעירים לי לא אומר עלי שום דבר, בטח לא דעות שליליות. היום ברשתות חברתיות הכל מקבל הקצנה וכל אחד רוצה להביע את דעתו בצורה קיצונית ופוגענית. צריך לאטום את האוזניים ולהמשיך לשחק".

גיא עזורי, מאמן נבחרת הנשים והנוער התייחס למעמד כדורגל הנשים בארץ ואמר: "לפני שבועיים קיבלתי מינוי למאמן נבחרת הנוער ואחת הביקורות היו מה אני מבין בכדורגל גברים, כי אני מאמן נשים. לכל המבקרים אני אומר – אימון נבחרת הנשים הפך אותי למאמן טוב יותר. אין הבדל בין בן ובת שמשחקים כדורגל, מתאמנים אותו דבר, מתכוננים אותו דבר ועולים למגרש במטרה לשחק ולנצח. אם כבר, לאמן נשים יותר קשה ויותר מורכב ולכן הן גם יכולות להגיע אפילו רחוק יותר מנבחרת הגברים. החברה שלנו די אלימה, יש מעורבות שלילית של הורים בחייהם של שחקנים צעירים. לעיתים קללות והתנהגות של הורים גורמים לנו להיחשף לדברים מכוערים שיש כמעט מדי שבוע במגרשי הכדורגל".

גיא עזורי במסגרת המיזם (התמונות באידבות הבונדסליגה)גיא עזורי במסגרת המיזם (התמונות באידבות הבונדסליגה)

גם המנחה שרון פרי התייחסה להערות שהיא מקבלת כשהיא מגישה משחקי כדורגל ואמרה: "אני הכי מאושרת שאני יכולה לתת ביטוי לנשים חזקות כמוכן, גם אני בתור מגישה מקבלת הערות של מה אני מבינה בכדורגל, והנה אנחנו ההוכחה שאנחנו מבינות בכדורגל בדיוק כמו גבר. לפעמים יותר".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */