יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:29

מישל דיין: רוני לוי מתאים לבית"ר ירושלים

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שחקן העבר על מצבה של הקבוצה מהבירה: "נותן ציון נכשל לחוגג ואוחנה". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית נתכונן לפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020 של נבחרת ישראל, ננתח את ה-0:0 המשמים בין הפועל חיפה לבית”ר ירושלים אמש, נמשיך להלל את ליאו מסי שסיפק עוד הצגה יוצאת דופן במדי ברצלונה ו”נחגוג” ליובנטוס הפסד ראשון העונה ללא כריסטיאנו רונאלדו. וגם – ראיון מיוחד עם יו”ר ההתאחדות המתפטר שינו זוארץ.

שי פירון: “הייתה חוויה לשיר ‘הבאנו שלום עליכם’ באבו דאבי” 

שוחחנו עם חבר הכנסת לשעבר ויו”ר ‘ספיישל אולימפיקס’, שי פירון, ושאלנו אותו על נבחרות ישראל לבעלי מוגבלויות שלקחו חלק באולימפיאדה המיוחדת באבו דאבי.   

ערב טוב, שי פירון

“שלום חברים”

שי פירון (חגי ניזרי)שי פירון (חגי ניזרי)

ספר לנו קצת על הנבחרת:

“הגענו לאבו דאבי, אנחנו קבוצה דיי גדולה. אני רוצה לשתף אתכם: יש פה ספורטאים על רצפים שונים, אוטיאזם ותסמונת דאון, 197 מדינות, 7,500 ספורטאים. זה רגע מסוים שאתה שואל מי כאן נורמלי? המוגבלות הזאת גורמת להם להיות מאוד נקיים. זכינו במספר מדליות. נבחרת הכדורסל שלנו עלתה לגמר, אחרי שניצחנו את ארה”ב”. 

מה גרם לך מהיותך שר החינוך לעבור לתפקיד כזה?

“זה לא עובדה בכסף. אני אבא של נאור, הבן שלנו בן 14, הוא ילד שהגיע אלינו מאומנה, וזה אפשר לראות את העולם הזה של אנשים עם מוגבלות. אני לא מוטרד מה ייקרה עם נאור, אני רק מודאג מי יכסה אותי אחרי שאמות. זה דבר מדהים לראות אדם רגיל לכאורה  ואדם שהוא עם מוגבלות ולראות מה זה עושה להם. ספורט זה שפה שמוביל אנשים לחיים נורמליים. כאן נוצרים חיים. מכאן צומחת תעסוקה. אני בכיתי, זה לא משנה מאיפה אתה. זו הייתה חוויה מאוד עמוקה, גם ציונית, לצעוד באיתיחאד עם אנשים בעלי מוגבלויות ולשיר הבאנו שלום עליכם, אין יותר מזה”. 

שינו זוארץ: “יכולתי להבין שההתאחדות לא בשבילי”

שוחחנו עם יו”ר ההתאחדות המתפטר, שינו זוארץ, ושאלנו על הסיבות לעזיבה שלו, על הארכת חוזהו של וילי רוטנשטיינר ועל המצב של הכדורגל הישראלי כרגע.

“זה לא אומר שאני נשאר”, אמר זוארץ. “עד לסוף העונה אני אעבוד קשה וכל עוד אני נמצא פה אעשה את עבודתי על הצד הטוב ביותר. ביקשו ממני שאהיה בתפקיד עד סוף העונה עד שימצאו מחליף וכיבדתי את הבקשה, כרגע כל הסמכויות נמצאות אצלי. רוטנשטיינר ראוי לתפקיד, הוועדה המקצועית המליצה להאריך לו את ההסכם ואושר פה אחד בוועדה המקצועית”.

האם היו”ר הבא לא יאהב את מינוי רוטנשטיינר? 
“לא חושב שזה מה שיהיה, הבחינה של רוטנשטיינר היא תוך שמונה שנים, כרגע הוא בונה. כולם אישרו פה אחד את המשך הדרך שלו וזה הגיוני שהחוזה שלו הוארך גם לפני תחילת הקמפיין, כי הוא לא הובא לכאן בשביל קמפיינים. הוא בונה כאן תכניות, מדריך, בונה מרכזי מצוינות, בשביל זה הוא הובא לפה. ייקח כמה שנים כדי לדעת אם הוא הצליח, זה לא מהרגע להירגע”.

“אם הייתי ממנה למאמן הנבחרת את פפ גווארדיולה לא היו אומרים לי למה מינית אותו, ביכולות שלנו כהתאחדות ישראלית מינינו את האיש הכי טוב שהיינו יכולים להביא לתפקיד. אני רואה את האישיות שלו וכמה הוא משקיע ומקדם את הכדורגל הישראלי. קידום הכדורגל משמעו לאו דווקא להיות ביורו ממחר. וילי אחראי על כל נבחרות ישראל ולא רק על הבוגרת, המדידה שלו היא חד משמעית מה יקרה בנבחרות הנוער ולא בבוגרת. הוא מגיע לוועדות נוער ומציג את איך שהוא רוצה שהדברים ייראו”.

שינו זוארץ. "מינינו את האיש הכי טוב שהיינו יכולים להביא לתפקיד" (שחר גרוס)שינו זוארץ. "מינינו את האיש הכי טוב שהיינו יכולים להביא לתפקיד" (שחר גרוס)

האם אתה יודע מי יהיה המחליף שלך? מה צריך לקרות כדי שתישאר בתפקיד?
“כרגע אין עדיין מחליף, רציתי להיות בתפקיד אבל כרגע זה לא המצב. החלטתי שזה לא בשבילי, אני לא יכול לשנות את הדברים שרציתי, אני לא איש פוליטי ואני לא בא לריב. היו”ר הבא צריך לדעת שהוא בא לגוף עם הרבה פוליטיקה שצריך לדעת להתמודד איתה. הטעות הגדולה שלי הייתה שלא דרכתי לפני כן בהתאחדות לכדורגל, אם זה היה קורה הייתי מבין שזה לא בשבילי. יש כאן אנשים טובים שרוצים שנצליח ונתקדם, אבל לא תמיד הם משדרים איתי על אותו הגל וזה גורם לכך שלא אוכל להצליח ולשנות. הגעתי למצב שזה פוגע לי בבריאות ולכן אמרתי תודה רבה ובחרתי ללכת”.

מה דעתך על המצב של הכדורגל הישראלי כרגע?
“יש עשייה יפה מאוד בכדורגל הישראלי, יש בעיות של תקציב ותשתיות ואנחנו מנסים לעשות כל שביכולתנו כדי לפתור את זה. צריכים לשדר אנרגיות חיוביות, בטח שאנחנו ערב לפני תחילת קמפיין מאוד חשוב. בואו נעודד את הנבחרת ונתמוך בה, נביא קהל. יש שמות גדולים של שחקנים שמגיעים מהארץ ומחו”ל ובאים כדי לתת הכל ולקדם את הנבחרת. אוהדי הכדורגל בארץ צריכים לקדם את זה ולא לחפש את השלילי”.

שינו זוארץ. "יש עשייה יפה" (שחר גרוס)שינו זוארץ. "יש עשייה יפה" (שחר גרוס)

איך אתה משאיר את ההתאחדות לכדורגל מרגע העזיבה שלך?
“במצב מצוין, עם הרבה פרויקטים שהתחילו. הקודמים שלי עשו דברים נפלאים. לא יכולתי לעזוב באותו היום כי יש עליי אחריות וביקשו שאשאר. אסור היה לי להתנער מאחריות, יש מספיק זמן למצוא מחליף”.

מישל דיין: “הדבר החשוב ביותר הוא לקבוע את זהות המאמן”

דיברנו עם שחקן העבר, מישל דיין, על מצבה של בית”ר ירושלים ועל התוכניות של הקבוצה לעונה הבאה.  

ערב טוב, מישל דיין

“שלום חברים”

מישל דיין. צריך לקבוע את זהות המאמן לעונה הבאה בבית"ר ירושלים (שי לוי)מישל דיין. צריך לקבוע את זהות המאמן לעונה הבאה בבית"ר ירושלים (שי לוי)

אתה מבין את התסכול של משה חוגג?

“הוא השקיע ואני מבין, ככל שאתה משקיע יותר זה לא בהכרח נכון, משה חוגג לא ישים סכומים גדולים. היה לו שנת לימוד מאוד יקרה. 20 מיליון ש”ח הלכו לטובת המכירה לאלי טביב. בשנים הבאות לא יהיה לו את ההוצאה הזו. השחקנים לא מבינים שזו עונת כישלון. מבחינת חוזים, כשאתה טוב יש לך פריבילגיה לבקש עוד. לשחק בבית”ר זו זכות לא קטנה, יש לו בסיס של 8 או 9 שחקנים. יש לו תשתית של שני שוערים מצוינים. לא צריך כוכבים בעלי שם”. 

מי בונה את הקבוצה שנה הבאה?

“משה חוגג יחד עם אוחנה וברוש, המהלך הכי מתבקש כרגע זה להצביע על זהות המאמן. גם אני וגם אייל אמרנו שקלינגר צריך להמשיך לקבל את הצ’אנס”. 

כבר סגרו עם יוסי אבוקסיס ועשה כיוון הפוך בבני יהודה:

“כרגע זה לא רלוונטי. צריך להחליט על מאמן”.

מי המועמדים?

“אני שומע על רוני לוי, אך חוגג לא כל כך מתלהב”. 

רוני לוי מתאים?

“אני חושב שכן”. 

רוני לוי. מתאים לבית"ר? (איתי כהן)רוני לוי. מתאים לבית"ר? (איתי כהן)

אוחנה חושב שכן כי הוא חבר של רוני לוי:

“זה לא קשור, בקדנציה הקודמת הוא עשה עבודה טובה. מעבר לכך, זה הזמן לתת קרדיט לשחקנים שרוצים להריץ אותם לשנה הבאה. העונה כבר אין מה להשיג. השחקנים שבאמת יישארו צריך לתת להם קרדיט”.

איזה ציון אה נותן למשה חוגג ואלי אוחנה?

“ציון נכשל”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */