יום שישי, 19.04.2024 שעה 00:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"אם רפואה לא מפוטר אנחנו בפלייאוף העליון"

בהפועל ת"א מאושרים מה-1:5 על אשדוד וההישארות המעשית: "יכולת של קבוצת צמרת". ואסקס, שוויתר על זימון לנבחרת הדומיניקנית, ייבחן במשחק אימון

|
שחקני הפועל תל אביב חוגגים (חגי מיכאלי)
שחקני הפועל תל אביב חוגגים (חגי מיכאלי)

הפועל תל אביב המשיכה להתפוצץ אתמול (שבת) בליגת העל עם ניצחון שלישי רצוף, 1:5 גדול על מ.ס אשדוד שמשמעותו היא עונה נוספת בליגת העל, מעשית, כשהחותמת הרשמית תינתן במחזורים הבאים. לפיכך, הקבוצה של קובי רפואה מאושרת וכבר מתחילה לתכנן את העונה הבאה על אש קטנה מכמה בחינות.

האדומים, שלא ניצחו שלוש פעמים ברציפות בליגה כבר כחמש שנים מאז עונת 2013/14, השלימו 12 כיבושים בשלושת המשחקים האחרונים והמשיכו את התנופה האדירה שלהם. בכך, הם פתחו פער של 12 נקודות מאשדוד שנמצאת מתחת לקו האדום.

רפואה: ״שיחקנו טוב כל העונה ולא ניצחנו״

לאחר ההצגה אתמול באצטדיון המושבה, שבועיים לאחר ה-0:6 הענק על מכבי פתח תקווה בבית ושבוע לאחר ה-0:1 החשוב על בית"ר ירושלים בחוץ, בעלי הפועל ת"א – האחים שרון ואיציק ניסנוב, זאב גרינברג ובועז תושב – נראו מחויכים מאוזן לאוזן בירכו את השחקנים ואת רפואה על התקופה הנהדרת. המאמן עצמו עבר וחיבק שחקן-שחקן והחמיא על ההופעה המרשימה. מי שגרפו את רוב המחמאות היו אחמד עאבד, רמזי ספורי, קלאודמיר פריירה וניר לקס, כאשר שלושת הראשונים כבשו את השערים כשנריוס ואלסקיס הרשית את שער הבכורה והוציא לדרך את החגיגה ועידן כהן חתם אותה.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל תל אביב חוגגים (חגי מיכאלי)

במתחם חודורוב אמנם נהנים מהרגע ושמחים מההישארות המעשית בליגה, אבל מתוק הטעם ככל שיהיה הוא מתחלף לחמצמץ עד מהרה. בקבוצה הזכירו לאחר המשחק את המשחק מול אשדוד בסיבוב הראשון, אולי סמל התסכול של הפועל ת"א מעצמה העונה כשהשחקנים של רפואה הגיעו ל-33 הזדמנויות וסיימו ב-0:0, כמשחק שגם היה צריך להסתיים אז בתבוסה שכזאת ויכול היה לשנות מומנטום. אולם, דוגמאות כאלה ניתן יהיה למצוא עוד ועוד וגם הן לא יתארו את הפער הענק בין הציפיות של תחילת העונה למיקום הכללי בסופה.

שחקני הפועל ת"א חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל ת"א חוגגים (חגי מיכאלי)

"ככה בדיוק היינו צריכים לסיים את המשחק ההוא עם אשדוד ואולי הכל היה נראה אחרת העונה", אמרו בהפועל ת"א. "אפשר להגיד את זה על כל כך הרבה משחקים, כל ניצחון כזה רק מדגיש את הפספוס שלנו העונה, אבל המשחק הזה במיוחד. מדהים שכל שבוע אנחנו שוברים שיאים, ניצחונות רצופים, ניצחון בטדי, וזאת עדיין עונה מאכזבת בגלל פתיחת העונה וההמשך שלה. היכולת תמיד הייתה טובה, אבל עכשיו אנחנו נראים כמו קבוצת צמרת, לא כמו קבוצה בפלייאוף התחתון. אם קובי לא היה מפוטר באמצע העונה היינו כבר בפלייאוף העליון".

"עוד לא נשארנו בליגה, יש לנו פער של 12 נקודות ויש עוד 18 בקופה אז נמשיך לשחק ונבוא לנצח כל משחק", אמר עידן כהן שכבש את השער החמישי. "תמיד היה לנו פוטנציאל, ראו את זה גם במשחקים שלא כבשנו. תמיד הגענו למצבים, תמיד החמצות, וכשלא הלך לנו ירד הביטחון. אחרי ה-0:6 שחקנים קיבלו ביטחון והתחילו להבקיע".

עידן כהן חוגג (חגי מיכאלי)עידן כהן חוגג (חגי מיכאלי)

הפער הקטן מהפלייאוף העליון והעונה המפוספסת: "הכל התחבר רק בסוף העונה, אבל אני שמח שהתחבר. אם היינו מביאים את אותה יכולת מתחילת העונה היינו יכולים להיות בפלייאוף העליון, לא יודע אם היו מתמודדים על מקום באירופה. זה בוודאות. משחק אחד היה חסר למקום בפלייאוף העליון, אבל זה מתחיל מהסיבוב הראשון שהיו לנו 8 תוצאות תיקו, אז כבר הבנו שזה לא באמת פער של 2 נקודות. חבל, זה פספוס, אבל נעשה הכל במשחקים שנשארו. צמרת בעונה הבאה? אני לא יכול לדעת, אבל אני מאוד מקווה".

התקדמותו האישית העונה: "זאת עונה ראשונה שלי בליגת העל, האמת שזה התחיל ממש קשה. הייתי בלחץ, זה מועדון גדול הפועל ת"א, אבל לאט-לאט עם כל הצוות שעזר לי זה נתן לי ביטחון אני מרגיש שיש לי עונה טובה. אעבוד פי 2 כדי להמשיך בזה ולהמשיך".

שחקני הפועל ת"א חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל ת"א חוגגים (חגי מיכאלי)

אדי גוטליב עלה לשחק חולה והוחלף לאחר שהקבוצה למעשה הכריעה את המשחק ב-0:2 כשסבל מסחרחורות. רועי זיקרי, שתורגל בהרכב הפותח במהלך השבוע האחרון, לא נכלל בסגל בסופו של דבר בשל מחלה. שי אליאס לא נכלל ב-18 גם הוא בשל מתיחה במפשעה ובקבוצה לא רצו לסכן אותו, אולם דומה כי פציעתו לא רצינית ורק מנוחה תספיק לו על מנת להחלים.

ניר לקס, שעבר מבחן כשירות כדי לפתוח בהרכב ונראה מעולה לאחר שהתגבר על מתיחה בשריר הירך האחורי, יחמיץ את המשחק מול בית"ר ירושלים לאחר פגרת הנבחרות, כשעוד לפני הפועל ת"א תתארח אצל הפועל חיפה. גם עידן כהן לא יהיה זמין עבור רפואה בעקבות צבירת הכרטיס הצהוב התשיעי שלו העונה.

עמנואל בואטנג עשוי להיות מחליפו בהרכב, כאשר בקבוצה אף חששו לשתף אותו אתמול מאחר שגם לו ארבעה כרטיסים צהובים וכמובן שלמשחק מול בית"ר ישנה חשיבות יתרה עבור האדומים, בטח במסגרת המפגשים הפחות אטרקטיביים בפלייאוף התחתון, אולם לבסוף הוא נכנס כמחליף, עבר את המשחק ללא כרטיס, והיה מצוין במחצית השנייה עם בישול נהדר לרמזי ספורי.

רמזי ספורי באקסטזה (רדאד ג'בארה)רמזי ספורי באקסטזה (רדאד ג'בארה)

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, הפועל ת"א כבר מימשה את האופציה על עמנואל בואטנג מול השחקן ועתה עליה לעשות זאת גם מול קבוצתו הגנאית אדואנה סטארס ולשלם לה 80 אלף דולר עד ה-15 ביוני כדי שהקשר הצעיר, ממנו מרוצים מאוד בוולפסון, ימשיך באופן רשמי. כמוהו, צפוי להמשיך גם קלאודמיר פריירה, בעל הבית של הפועל ת"א במרכז המגרש בחודשים האחרונים, ולו אופציה לעונה הבאה, שתמומש.

קלאודמיר פריירה (שחר גרוס)קלאודמיר פריירה (שחר גרוס)

בהמשך לכך, למרות השיפור בתקופה האחרונה, יחד עם השיפור הכללי של הקבוצה כולה, להפועל ת"א אין אופציה על קאיו, כשהוא יסיים את השאלתו ואת חוזהו במכבי חיפה, ובכל מקרה לא בונים עליו לעתיד. גם מרווין פירסמן משתפר לאחרונה ונראה טוב יותר מאשר בחצי הראשון של העונה, אך לגביו, כמו גם לגבי נריוס ואלסקיס טרם התקבלה החלטה סופית לקראת העונה הבאה. עם זאת, הליטאי לא צפוי להמשיך, למרות שבחוזהו מצוין כי נותרו לו עוד כמה משחקים כדי שהאופציה שלו תתממש אוטומטית, כפי שפורסם ב-ONE.

בתוך כך, במועדון ינסו השבוע לסגור יריבה למשחק אימון שייערך במהלך פגרת הנבחרות, כדי לשמור על כושר וגם כדי להמשיך ולבחון את רונאלדו ואסקס הקשר/חלוץ מהרפובליקה הדומיניקנית, ייתכן שמול הפועל רמת גן או הפועל מרמורק. במהלך סוף השבוע האחרון דווח בכלי התקשורת במדינתו כי ואסקס היה מתוכנן להיות בסגל של הנבחרת הבוגרת לקראת משחק במוקדמות ליגת האומות של concacaf מול נבחרת ברמודה אך יצר קשר עם אנשי ההתאחדות המקומית ולמעשה ויתר על הזימון כדי להמשיך ולהיבחן בהפועל ת"א, כשהוא יעשה זאת ככל הנראה עד סוף החודש. לשחקן יש כבר שבע הופעות ושני שערים במדי הנבחרת הדומיניקנית בגיל 19.

רונאלדו ואסקס (חגי מיכאלי)רונאלדו ואסקס (חגי מיכאלי)

בנושא אחר, מנהל הקבוצה מורדי דדון ומאמן הכושר עופר דורון יטוסו היום לפולין על מנת לבחון מספר אופציות של בתי מלון עבור מחנה אימונים בקיץ, כאשר במועדון כבר קיבלו החלטה שלא לקיים את המחנה באופלניצה, היכן שהאדומים ביצעו את הכנותיהם בטרום העונה כמה פעמים בשנים האחרונות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */