יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:19
צביקה שרף

מכבי ת"א לא ברמה של צמרת היורוליג

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים התבססו יותר מדי על תוכנית המשחק נגד באיירן, אך לא קראו את ההבדלים במבנה וביכולת הטכנית של שחקני אנדולו

מכבי תל אביב הגיעה הערב (חמישי) אולי למשחק החשוב ביותר שלה העונה נגד אנדולו אפס ונחלה הפסד 79:71 שפוגע מאוד בסיכוייהם של הצהובים להעפיל לפלייאוף היורוליג.

מתחילת המשחק התפתח סגנון אגרסיבי מאוד עם ניסיון מירבי של שתי הקבוצות להשקיע הרבה בהגנות, מה שגרם לרבע ראשון  עם תוצאה נמוכה, כאשר הרבע הראשון שזה היה הרבע החלש ביותר מבחינה התקפית של הטורקים. 

סקוטי ווילבקין עולה לזריקה (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין עולה לזריקה (איציק בלניצקי)

המאמן הטורקי ארגין עתמאן חרג ממנהגו במהירות והכניס למשחק את רודריג בובואה ושיין לארקין מאחר והגנת החילופים של מכבי ת”א עצרה את החמישייה הפותחת של אנדולו. השניים ניצלו את המהירות והיכולת הטכנית שלהם על מנת להתגבר עם החילופים בהגנה הצהובה.

קלויארו, ווילבקין וקיין מאוכזבים (איציק בלניצקי)קלויארו, ווילבקין וקיין מאוכזבים (איציק בלניצקי)

מעבר לכך, דיאנדרה קיין נמצא ללא ספק בתקופה חלשה מבחינה התקפית, אבל גם הגנתית, מה שהיה הסמל המסחרי שלו וההסבר לדקות המשחק המרובות שלו, קיין היה חלש והיווה בעצם בעיה מבחינת יאניס ספרופולוס. אחד הרגעים המכריעים במשחק הצמוד שהתפתח ברבע השלישי היו החטאות שתי קליעות העונשין שלו אחרי העבירה הלא ספורטיבית שנשרקה לטובתו. 

בניגוד להרגלו, ספרופולוס הכניס את ג’ון דיברתולומאו מוקדם והוא נתן למכבי את התנופה וההובלה במשחק. החזרה לחמישייה הפותחת עם תחילת הרבע השלישי הייתה לא אפקטיבית כשאנדולו נכנסה כבר לקצב משחק טוב וזיהתה את הגנת החילופים האוטומטיים של מכבי, שהשאירה שוב ושוב את טאריק בלאק, ג’וני אובראיינט ואלכס טיוס לאחד על אחד מול לארקין המהיר, שקלע ב-19 דקות משחק 13 נקודות. 

טאריק בלאק מטביע (איציק בלניצקי)טאריק בלאק מטביע (איציק בלניצקי)

בנוסף, ואסילי מיצ’יץ’ המצוין קלע 15 נקודות מול החילופים של הגבוהים של מכבי ובובואה הוסיף 13 נקודות משלו. עתמאן לא הכניס במחצית השנייה את ברוק מוטום ואת טיבור פלייס כי הם לא התאימו לשיטה שלו להתמודד עם ההגנה הצהוב של ספרופולוס, שהמשיך בהגנה הזו גם כשהיא לא הצליחה. עם זאת, לדאבונו של המאמן היווני, מה שהיה מצוין בשבוע שעבר נגד הגארדים האיטיים יותר של באיירן מינכן, לא הצליח מול הגארדים הנהדרים של אנאדולו. 

עתמאן לא היסס להמשיך עם בראיינט דנסטון ועם אדריאן מורמן מעל 35 דקות כי הם התאימו בדיוק לסגנון המשחק שלו. המאמן הטורקי לא נקט ברוטציה אוטומטית וחלוקת דקות על מנת לא לפגוע בקבוצתו. אותו דאנסטון התמודד בצורה נהדרת עם בלאק, עם אובראיינט ועם טיוס בכל המאבקים מתחת לסל וכל זאת למרות שבקושי קיבל דקות מנוחה במהלך המשחק. 

ארגין עתמאן (איציק בלניצקי)ארגין עתמאן (איציק בלניצקי)

מכבי הגיע למשחק מול קבוצה שהתבססה במקום הרביעי ביורוליג בצדק וזוהי קבוצה שסיימה את העונה שעברה במקום האחרון. איזה מהפך אדיר עשו הטורקים בקיץ. זה נכון שיש להם תקציב טוב, אבל לא כמו צסק”א מוסקבה, ריאל מדריד או פנרבחצ’ה, אבל בניית הקבוצה הייתה מצוינת ומכבי, עם כל השיפור שהציגה לאחרונה, לא נמצאת כרגע ברמה שמתקרבת לצמרת היורוליג האמיתית.

נכון שיש עדיין סיכוי תאורטי להשתחל לפלייאוף, אבל ההפסד הזה מקשה מאוד על השגת המטרה – הגעה לשמונה הראשונות. מכבי התבססה יותר מדי על תוכנית המשחק המוצלחת של המשחק נגד באיירן, אבל לא קראה את ההבדל במבנה והיכולת הטכנית של שחקני החוץ של אנדולו. בנוסף לכך, ההגנה הטורקית מצאה פתרון לסקוטי ווילבקין ועצרה אותו על שמונה נקודות, כאשר גם פארגו לא מפגין ביורוליג את יכולותיו מהליגה. 

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

מייקל רול לא מקבל מספיק דקות ומצבי קליעה וכך מכבי שיחקה על טאריק בלאק המצוין ועל ג’וני אובראיינט ומבין הגארדים, רק ג’ון דיברתולומאו שיחק ברמה טובה וכך מכבי ת”א הגיעה למשחק כל כך חשוב ללא תרומה משמעותית של הגארדים וכמו כן, גם של אנג’לו קלואירו וזו התוצאה.

מישהו צריך לחשוב מה היו השגיאות או ההחלטות הלא נכונות שנעשו בזמן בניית הקבוצה בקיץ. נכון, זה לא נגמר, אבל זה נעשה הרבה יותר קשה ועכשיו יוצאים לשבוע עמוס ביורוליג שכולל שני משחקים נגד קבוצות שנמצאות בחלק התחתון של הליגה כמו ז’לגיריס קובנה בבית וחימקי מוסקבה בחוץ וקודם כל צריך להשיג בשניהם ניצחונות.

סקוטי ווילבקין ואנג'לו קלויארו מאוכזבים (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין ואנג'לו קלויארו מאוכזבים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים