יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:32

קימלי זכה במרתון ירושלים, קורנפיין: חגיגה

כ-40,000 רצים השתתפו באירוע הססגוני, הקנייתי בן ה-33 ניצח במרתון. ראש העיר משה ליאון: "תחושה מרגשת", איציק לארי: "ירושלים תהיה בירת הספורט"

|
מרתון ירושלים (חגי מיכאלי)
מרתון ירושלים (חגי מיכאלי)

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי נערך היום (שישי), כשעשרות אלפי רצים מהארץ ומהעולם לקחו חלק במרתון ה-9 במספר שמתקיים בעיר הבירה. ראש העיר משה ליאון הזניק את חצי המרתון בשעה 06:45 ואת המרתון המלא (42.2 ק"מ) הזניק בשעה 07:05, בעיכוב קל של חמש דקות במטרה לחכות לכל המשתתפים

נקודות הפתיחה יצאה לדרך מגן סאקר, שגם הייתה הנקודות הסיום של רצי המרתון, הפנינג גדול עם דוכנים ממתינים למשתתפים. גם 43 עובדי הכנסת, כולל ח”כ נחמן שי לקחו חלק במרתון.

מרתון ״ווינר״ ירושלים

שלושת הרצים שחצו את קו הסיום הם מקניה, קורגט קימלי בן ה-33 סיים את המרתון במקום הראשון וקבע תוצאה של 02:18.47, אחריו הגיע שדראק קיפקוגי בתוצאה 02:19.07 ובמקום השלישי קיפצ'יצר צ'סוטן שקבע תוצאה של 02:22.07. הישראלי הראשון שהגיע במרתון ירושלים הוא אדם מובארק, בזמן של 02:40:58, האישה הראשונה שהגיעה לקו הסיום במרתון היא קמייונסי בת 35 מקניה, קבעה תוצאה של 02:44:50.

ח"כ נחמן שי במרתון ירושלים (דוברות הכנסת) ח"כ נחמן שי במרתון ירושלים (דוברות הכנסת)

כמו כן, ממד”א הובהר – בניגוד לדיווחים שאינם מוסמכים, לא פונו נפגעים בינוני עד קשה. בתוך כך, כוחות מד"א שערוכים משעות הבוקר המוקדמות עם מאות חובשים ופאראמדיקים שנפרסו לאורך המסלולים ובאוהל המרפאה שבנקודת הסיום בשיתוף עם רופאים ואחיות ממלר"ד בית חולים שערי צדק, העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שבעה ממשתתפי המרתון, כולם במצב קל לאחר שסבלו מהתעלפות, תשישות, מכות חום וחבלות קלות.

קורגט קימלי (חגי מיכאלי)קורגט קימלי (חגי מיכאלי)

אדם מובארק, הישראלי הראשון שסיים את המרתון, סיפר: "אני מרגיש בסדר אחרי המרתון, לרגע היה לי קצת קשה כי זה אחרי מרתון תל אביב, היה אחלה מרתון, אחלה מזג אוויר, היה טוב וגם התוצאה הייתה טובה, שמח שסיימתי מקום ראשון מבין הישראלים ורביעי בכללי. זה משהו מדהים בשבילי, זאת הפעם הראשונה והיה בסדר, טוב מאוד".

אדם מובארק (חגי מיכאלי)אדם מובארק (חגי מיכאלי)

משה ליאון ראש עיריית ירושלים אמר: "זאת בהחלט תחושה מרגשת מאוד, עובדים על זה מספר חודשים להיום הגענו מוכנים, אפילו השמש יצאה עבורנו ובהחלט אירוע מרגש שכשכולם מגיעים גם הירושלמים, גם מחו"ל ומכל הארץ זה מרגש. יש פה צוות של מאות אנשים סביב העניין הזה וכבר לפני שלושה חודשים התחלנו לעבוד ואני חושב שבסופו של דבר, כשאנחנו מדברים על כ-40,000 רצים, זאת מאסה של אנשים שצריך לדאוג להם”.

משה ליאון מזניק את המרתון (פלאש 90) משה ליאון מזניק את המרתון (פלאש 90)

“בתי המלון מלאים, מפוצצים, אין חדר אחד פנוי ומגיעים מ-80 מדינות, 4,600 מחו"ל רצים, צריך להתארגן ושאפו לכל הנהלת העיר, לכל המארגנים ולכל העובדים שעובדים גם כרגע, יש פה אבטחה ממש מאסיבית וגם כמובן המשטרה נמצאת פה ובהחלט הרגשה נפלאה, אין מסלול כזה כמו ירושלים. שרצי המרתון ישמרו על עצמם, יצליחו וייהנו מהנוף היפה, גם נוף היסטורי וגם נוף מודרני, אין משהו יותר יפה מזה". 

הילה גלמן היא הישראלית הראשונה שחצתה את קו הסיום של המרתון בתוצאה 03:33:00, אמרה: "איזה כיף, האמת שלא ציפיתי, באתי למרתון הזה כחוויה, עשיתי את מרתון טבריה לפני חודשיים לתוצאה, אמרתי פה זה מרתון מספר 10 אני רוצה שהוא יהיה מיוחד, אין כמו ירושלים, מרתון מיוחד וחוויה, לא ידעתי איך לתכנן את הקצב כי הכל עליות וירידות, זה היה מדהים נהנתי כל הדרך, אווירה מדהימה, ארגון מצוין, קהל מעודדים מעולה, רואים אישה מפרגנים ומעודדים, תענוג".

איציק קורנפיין (חגי מיכאלי)איציק קורנפיין (חגי מיכאלי)

איציק קורנפיין מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים הוסיף: "מרתון ווינר ירושלים זה אירוע הספורט הגדול במדינה ובטח הגדול בירושלים. העיר ירושלים גאה במרתון הבינלאומי, מעל 4,600 רצים מחו"ל, זאת חגיגה של תרבות וספורט לירושלים ואנחנו שמחים ומקווים שהכל יעבור בשלום, עד עכשיו הכל עובד כמו שצריך וגם יסתיים כמו שצריך”. 

ההכנות לקראת המרתון: “אנחנו עובדים על המרתון הזה כמעט שנה שלמה, עובדים ומכינים, זה אירוע הפקתי מאוד מורכב, מגיעים לפה 40,000 אנשים שלכל אחד יש את הרצונות והצרכים שלו ואנחנו צריכים לענות על כולם, הגשם של אתמול לא עזר כל כך, אבל השמש יצאה היום ומייבשת את כל מה שנרטב, אנשים נהנים, באים וחווים את ירושלים דרך הרגליים, השרירים חווים את העליות של ירושלים אבל בסופו של דבר כולם נהנים וכמעט כולם חוזרים לרוץ בשנה לאחר מכן”. 

הזנקת מרתון ירושלים (פלאש 90)הזנקת מרתון ירושלים (פלאש 90)

ברכות לרצים: “תהנו מהמסלול, לא מנסים לשבור פה שיא כולם יודעים את זה, אנחנו דואגים שהמסלול יעבור במקומות הכי יפים בירושלים, ארמון הנציב, העיר העתיקה, הר הצופים, המושבה הגרמנית, בית הנשיא והאתרים הכי יפים בארץ ואפילו בעולם, הזרים שבאים לפה הם נפעמים מהמסלול ושיהנו מהמסלול ושיעצרו לרגע לצלם ולהנות, אנחנו נהנים". 

איציק לארי מנכ"ל העירייה המשיך: "עד עכשיו שמונה שנים הייתי כמנכ"ל הטוטו והזנקתי, פתאום אני מרגיש את הכובד על הכתפיים באחריות לכל האירגון, אבל כיף גדול, האתגר שלנו להפוך את ירושלים גם לבירת הספורט של מדינת ישראל והמרתון הזה הוא הצעד הראשון בדרך כדי להפוך אותה גם לבירת הספורט”. 

משה ליאון, איציק לארי בהזנקת מרתון ירושלים (חגי מיכאלי)משה ליאון, איציק לארי בהזנקת מרתון ירושלים (חגי מיכאלי)

מה זה עשה מבחינת התיירות לעיר: “וואו, קודם זה מרתון של שיאים, שיא במספר במספר המשתתפים, שיא במספר הרצים מהעולם אבל הכי חשוב אין מקום בבתי המלון, תפוסה מלאה, אנחנו מעריכים את התרומה לעיר בעשרות מיליוני שקלים, כל תושב בעיר נהנה מהפעילות הזאת מבחינה כלכלית.  כל מי שרץ במרתון יודע שהוא הכי אתגרי, אבל הוא גם הכי מהנה, אין כמו הנופים של ירושלים, אין כמו המסלולים של ירושלים אבל הכי חשוב אין כמו האנשים של ירושלים, כל מי שרץ פה ירגיש את זה, אז תהנו".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */