יום שישי, 19.04.2024 שעה 00:38
אבי נמני

מגע הקסם של זיזו חוזר לריאל מדריד

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: בשנה האחרונה, קבלת ההחלטות בריאל הייתה כושלת, זידאן האיש הנכון לשקם ולהחזיר את המועדון לפסגה, כי יש לו כל מה שדרוש

חברים, תזכרו את התאריך 11/3/2019. אני מעריך ומקווה שיתברר בעתיד כאחד הימים המכוננים בתולדות ריאל מדריד. מועדון על שביצע את השינוי המתבקש והנכון על הקווים והחזיר את אחד העוגנים המובילים בהצלחה שלו בשנים האחרונות. זיזו חזר למועדון שהוא הכי מזוהה איתו.

למרות הכאוס הנוראי שבו המועדון נמצא בשבועות האחרונים, אני מעריך שהבחירה הנבונה בזידאן תגביר את הסיכויים להבריא את המועדון ולהצעיד אותו בחזרה לקדמת הבמה העולמית. ההחלטה לגבי פיטורי סולארי הייתה באוויר לאורך התקופה האחרונה והפור נפל סופית כבר אחרי ההדחה בליגת האלופות מול אייאקס. בורסת השמות לגבי המאמן הבא השתוללה עד לקבלת ההחלטה היום לבחור בזידאן לחזור אל הקווים בסנטיאגו ברנבאו, כדי להחזיר את מועדון העל לפסגת הכדורגל העולמי ולנסות לתקן את הנזקים האדירים שנגרמו העונה בצד המקצועי, החברתי וגם התדמיתי.

זינדין זידאן מוצג בריאל מדריד (רויטרס)זינדין זידאן מוצג בריאל מדריד (רויטרס)

לאורך השנה האחרונה, קבלת ההחלטות בריאל מדריד הייתה כושלת מכל הבחינות, בעיקר בגזרת בחירת המאמנים דוגמת ז’ולן לופטגי וסנטיאגו סולארי וכמובן בגזרת השחקנים עם חיזוקים מינוריים לאחר עזיבת רונאלדו והצלחה בודדת עם ויניסיוס ג’וניור הצעיר והנפלא שאמור להיות ציר מרכזי בעתיד הקרוב והרחוק של הבלאנקוס. זידאן הוא האיש הנכון במקום הנכון כדי לשקם את חדר ההלבשה הרעוע והמפולג העונה, לזיזו יש את האישיות הנכונה לסדר את ההיררכיה בחדר ההלבשה, כפי שעשה בעבר עם כריסטיאנו רונאלדו, גארת’ בייל, סרחיו ראמוס, קארים בנזמה ולוקה מודריץ’. הוא הצליח לחבר בין השחקנים וגרם להם לוותר על האגו האישי תמורת הצלחת הקבוצה.

בצד המקצועי, זידאן קיבל אור ירוק לחזק את הקבוצה כמעט בלי הגבלה תקציבית ואני מעריך שכוכבי על ינחתו בפגרה הקרובה על מנת לעזור לו ולריאל לחזור להיות המועדון מספר 1 בעולם ומצד שני יש לזידאן את המנדט לשחרר כל שחקן שאינו נמצא בתוכניות העתידיות של המועדון. מועדוני על כדוגמאת ריאל, ברצלונה, יובנטוס, מנצ’סטר סיטי וליברפול חייבות על הקווים מאמן שמבחינה מקצועית יידע להוציא את המקסימום מסגל השחקנים העומד לרשותו ועוד יותר חשוב לדעת להתמודד עם כוכבי על ואגו בלתי נגמר בחדר ההלבשה ועל כר הדשא. כמובן שהוא גם צריך להיות מאסטר מבחינת ההתמודדות הבלתי נגמרת עם התקשורת התובענית ורמת הציפיות הגבוהה.

זינדין זידאן מונף ע"י שחקני ריאל מדריד (רויטרס)זינדין זידאן מונף ע"י שחקני ריאל מדריד (רויטרס)

כדי לנווט ספינות ענק כאלו, אתה צריך להיות בנוי מחומר מיוחד שמשלב את כל הפרמטרים הדרושים – מנהיגות, כריזמה, אמינות, נאמנות וקשיחות מצד אחד, וליטוף מצד שני. אלה פרמטרים שזידאן הוכיח כבר בעבר שיש לו. לכך תוסיפו את שפת הגוף המבטיחה, שנותנת ביטחון לכל הסובבים אותו והאווירה החיובית שהוא מנחיל בסביבת העבודה שלו. בנוסף, זידאן מגיב מצוין ברגעי משבר, נשאר עם הרגליים על הקרקע, לוקח אחריות ומגבה את שחקניו לאורך כל הדרך. זיזו עומד בפני האתגר הגדול של חייו – להפוך קבוצה שסועה ושבירה לקבוצה אטרקטיבית ודורסת כפי שהייתה כשזידאן עזב אותה עד לפני 10 חודשים.

עכשיו, בלי רונאלדו ועם שמירה על השלד הקיים ושחרור של שחקנים שכבר מיצו את עצמם במועדון. עם הזרמת דם חדש ואיכותי, זיזו יכול להקפיץ את עצמו גם לראש הפירמידה בסולם המאמנים העולמיים כפי שעשה בימיו כשחקן, תנו לו קצת זמן הוא כבר יספק את הקבלות בשטח.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים