יום שלישי, 16.04.2024 שעה 14:02
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
80%1650-190820הפועל ת"א
71%1696-177721עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 82 - 91
  • הפועל חולון
  • הפועל גליל עליון
  • 80 - 71
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 98 - 96
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • 65 - 67
  • הפועל עפולה
  • עירוני קריית אתא
  • 96 - 101
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 16/04, 18:00
  • עירוני רמת גן

הפועל ירושלים נגד האוהדים: זה חייב להיפסק

לצד האכזבה מההפסד 89:78 למכבי ת"א, סערה בבירה בשל העימות המתמשך בין ההנהלה לקהל, שגלש אף לפסים אלימים: "צריך לשים גבול כדי למנוע פגיעה"

|
העימות ביציעי הארנה (אורן בן חקון)
העימות ביציעי הארנה (אורן בן חקון)

אכזבה גדולה בהפועל ירושלים לאור ההפסד הביתי אמש (ראשון) 89:78 למכבי תל אביב שהייתה עדיפה עליה לאורך כל שלבי המשחק. במועדון רצו להמשיך את הרצף החיובי והמרשים יש לציין של תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות אך נקלעו ליום חלש מאוד מבחינתם.

אם מישהו חשב שההפסד לא הספיק, אז החל מהדקה האחרונה ועד לרבע שעה של אחרי המשחק, הערב קיבל כיוון שונה לחלוטין כשהקהל קרא: "שמעון מזרחי תתאבד כבר", קריאות עליהן קבע בית הדין כי ייגררו עונשים לאחר מכן, בעוד הכרוז מבקש מהם שוב ושוב לחדול ממעשיהם, רץ מסביב לתחומי המשחק, נציג הבעלים, אייל חומסקי וצרח במיקרופון בדרישה שיפסיקו לפגוע במועדון, ״אתם עושים נזק לקבוצה, אתם יכולים לסמן לי מה שאתם רוצים אבל אתם עושים נזק לקבוצה אז תפסיקו עם זה מיד, זאת בושה״.

ספרופולוס: "מכבי הקבוצה הטובה בישראל"
מחצית הספיקה: 78:89 למכבי תל אביב

גם כאן, עדיין לא הסתיים הערב של ירושלים. העניינים התלהטו בין רגע כשהדרישה של חומסקי לא התקבלה בעין יפה בעיני האוהדים שהמשיכו בשלהם ואף הניפו גבו את השלט שנתלה באופן קבוע ביציע, "אוהבים את הפועל - אנטי גיא הראל". אקט זה הדליק את אחד אוהדי הקבוצה הותיקים של המועדון, רוני הירשנזון, אביהם של אמיר ואלעד ז"ל שהיו גם הם אוהדים מושבעים של הקבוצה ומצאו מותם בטרם עת, כמו כן יש לציין כי הינם גם קרובי משפחתו של נציג הבעלים. הירשנזון ניגש אל אותם אוהדים שנופפו בשלט וניסה לקחת אותו מהם, ובתגובה ספג דחיפות ומכות. מנכ"ל ירושלים צפה במתרחש, התחמם בעצמו וניסה לעלות ליציע בזעם, על מנת להתעמת עם אותם אוהדים, אך נהדף על ידי כוחות הביטחון שהיו פזורים במקום וחלקם גם מיהרו למרומי היציע ועשו סדר במהומה הגדולה.

בעוד חומסקי הלך לביתו מלווה במשפחתו, ניסה לשדר עסקים כרגיל ונראה די שלו ביחס לאירועים שקרו, היה זה הראל שנראה טרוד מאוד והתקשה להסתיר זאת כשגם דקות ארוכות אחרי המשחק בעוד כולם כבר עזבו נראה מתהלך מצד לצד ביחד עם עובדים נוספים במועדון. מדובר בתקרית השנייה בין נציג הבעלים לקהל בשבועות האחרונים כשלטענתו מדובר בקומץ שמנסה להרוס ולהזיק למועדון. "זה חייב להיפסק" אמר גורם במועדון, "הפועל ירושלים היא קבוצה ביתית, כמו משפחה אז יש מריבות וזה בסדר. צריך לשים גבול לפעמים כדי למנוע פגיעה וזה מה שאייל וגיא עשו".

אייל חומסקי כורז לקהל (איציק בלניצקי)אייל חומסקי כורז לקהל (איציק בלניצקי)
העימות ביציעי הארנה (אורן בן חקון)העימות ביציעי הארנה (אורן בן חקון)

היה גם משחק בתוך כל זה למי שהספיק לשכוח שדווקא נפתח באווירה אחרת לחלוטין ממה שהתרחש ממש מספר דקות לאחר מכן עם טקס הענקת פרסי מצטייני החודש למאמן, עודד קטש ולג'ייקובן בראון ואילו הקהל הירושלמי דאג לאווירה ביתית חזקה שלצערם לא סייעה בסופו של דבר.

האכזבה במועדון מהמשחק אם נשים בצד את המהומות שהתקיימו, נבעה בייחוד לאור העובדה כי רוב שחקני ירושלים לא הגיעו ביכולת המוכרת שלהם ונראו חסרי אונים מול הצהובים בחצי הראשון בו נקלעו לפיגור 28 נקודות. בחצי השני, הצליחו חניכיו של עודד קטש להתאושש ולחזור למשחק עם התעוררות מצידם של ג'יימס פלדין (13 נקודות, 5 ריבאונדים ושני אסיסטים) וג'וש אוונס (15 נקודות, שבעה ריבאונדים ושני אסיסטים), שסייעו בצמצום ההפרש לארבע נקודות בלבד, אך מיד הייתה זו היריבה מתל אביב ששוב נכנסה לקצב וחרצה את גורל המשחק.

תמיר בלאט (איציק בלניצקי)תמיר בלאט (איציק בלניצקי)

"המשחק החשוב שלנו השבוע הוא ביום רביעי" הצהיר אחרי המשחק, אייל חומסקי שלא התבייש להגיד בקול רם את מה שנראה כמו הדעה הרווחת בירושלים. בחדרי חדרים לא הסתירו את דעתם בנושא אך גם עסקו באכזבה והרצון שהיה לנצח במשחק מול היריבה המושבעת, "נפלנו חזק" אמר גורם במועדון, "כולם עברו הכנה למשחק בכל ההיבטים אבל הדברים לא הלכו מההתחלה", הטענה המרכזית במועדון היא שהראש של רוב השחקנים כבר עמוק במשחק השני בשמינית הגמר מול נפטונאס בו ינסו להשלים את המשימה ולעלות לרבע גמר ליגת אלופות בעוד עם ההפסד גם איבדו את הסיכויים להשלים את הסיבוב השני במקום בפסגת הטבלה.

בתוך כך, הצרות לא פסחו על קטש ושחקניו כשגם ג'וש אוונס נפגע בקרסולו דקות הסיום וייבדק על מנת לשלול כי מדובר במשהו רציני על אף שעל פי ההערכות הראשוניות, הוא צפוי לשחק ברביעי. ״אני בעיקר מאוכזב מהפציעה בקרסול" אמר אוונס, "צריך לחזור לבריאות מלאה על מנת להיות מוכן לאתגר הבא שלנו ברביעי. מכבי היא הקבוצה הכי קשה שפגשנו עד כה, יש להם סגל נהדר עם הרבה כישרון. לא התחלנו כפי שרצינו, הם באו היו יותר אגרסיביים וקלעו זריקות קשות, הם קבוצה מוכשרת. אנחנו פשוט צריכים להתחיל את המשחק טוב יותר".

ג'וש אוונס (איציק בלניצקי)ג'וש אוונס (איציק בלניצקי)

מהו מד הביטחון לקראת המשחק ברביעי: ״אנחנו לא ממעיטים בערך של אף קבוצה, יש לנו ניצחון טוב בחצי הראשון בין הקבוצות אז אנחנו מחויבים להישאר מרוכזים בימים הקרובים, להתכונן למשחק שמאוד חשוב עבורנו ולהגיע בצורה הטובה ביותר שלנו".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */