יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:16
שניר פסטמן

שובה של הרומנטיקה

דעה: הפועל חדרה ואביטן החזירו את הקסם לליגה, שאיבדה אותו מאז האליפות של ק"ש. וגם: בלבול הווינר הגדול של הכרמל, האכזבה מבית"ר והכישלון של כץ

עונג של שבת – זה מה שסיפק לנו המחזור האחרון של הליגה הסדירה, שכלל דרמות, מתח, שינויי מיקום ושערים של הרגע האחרון. בסופו של המותחן, מכבי חיפה הבטיחה את המקום השני, בית”ר ירושלים, הפועל חיפה, עירוני קריית שמונה והפועל רעננה ישחקו בפלייאוף התחתון וגולת הכותרת – הפועל חדרה בשישייה הראשונה.

החבורה הצנועה מגבעת אולגה עשתה פשוט את הבלתי ייאמן. אחרי שהעפילה לראשונה לליגת העל אחרי 39 שנים וכשברשותה התקציב הדל בליגה (תוסיפו לכך את העובדה שמספר שחקני מפתח שוחררו במהלך חלון העברות של חודש ינואר), חניכיו של ניסו אביטן ישחקו בפלייאוף העליון.

ניסו אביטן חוגג (חגי מיכאלי)ניסו אביטן חוגג (חגי מיכאלי)
שחקני הפועל חדרה בשיגעון (חגי מיכאלי)שחקני הפועל חדרה בשיגעון (חגי מיכאלי)

התסריט הזה לא היה נקנה על ידי אף אחד בתחילת העונה. אביטן, יחד עם ולדימיר איביץ’, צריך להתמודד על תואר מאמן העונה ואף לזכות בו נוכח ההישג הלא פחות מפנומנלי שלו. העולה החדשה החזירה את הרומנטיקה לכדורגל הישראלי, דבר שאבד מאז האליפות האחרונה של ק”ש, והוכיחה שוב לכולם – כסף לא משחק על המגרש. כעת, חדרה לא צריכה להפסיק לחלום ואולי תסיים את העונה האדירה שלה עם גביע ולחיצת ידו של נשיא המדינה.

עוד מאמן שעשה שינוי גדול בקבוצתו הוא מרקו בלבול. האחרון הגיע למכבי חיפה לפני 12 מחזורים, כשהירוקים היו בשפל מדרגה ומתמודדים בטוחים בפלייאוף התחתון. בלבול שינה את המערך של הקבוצה ל-3 בלמים, האמין בשחקניו הצעירים (עופרי ארד, שון וייסמן, עאיד חבשי, רז מאיר וכו’) ואלו החזירו לו על המגרש עם ריצה מדהימה שעדיין נקייה מהפסדים במסגרת הליגה.

מרקו בלבול (עמית מצפה)מרקו בלבול (עמית מצפה)

המאמן הוכיח שוב כמה הוא קורא נכון את ההתמודדות, כשבמצב של פיגור 2:1 מול חבורתו של תומר קשטן שינה את תבנית המשחק והכניס את וייסמן במקומו של חבשי. החלוץ הצעיר השיב לו על האמון עם צמד גדול שהפך את הקערה והעניק ליעקב שחר קצת נחת עם המקום השני בטבלה, כשעכשיו המטרה היא לשוב לאירופה אחרי מספר שנים.

שון וייסמן חוגג (ניסן עייש)שון וייסמן חוגג (ניסן עייש)

משמחה לעצב. בית”ר ירושלים ומשה חוגג לא יכלו לתת מצג טוב יותר לעונה המביכה שלהם ממה שעשו מול היריבה השנואה הפועל תל אביב. גם עם הסיכוי הקטנטן שהיה לצהובים-שחורים להעפיל אל הפלייאוף העליון, הם הראו יכולת דלה והפסידו בתוספת הזמן. המדיניות של הבעלים החדש, שהחתים מכל הבא ליד בקיץ, הוכיחה את עצמה כשגויה.

אי אפשר לבנות מועדון כדורגל ולצפות להישגים ברגע שאין מחשבה סביב בניית הקבוצה וזה בדיוק מה שקרה. הירושלמים התרכזו בעיקר בהחתמה אין סופית של שחקני קישור, כשאת ההגנה (שזעקה לשמיים שזקוקה לשינוי) לא חיזקו בצורה משמעותית. העונה הנוכחית חייבת להוות עקומת למידה עבור אלי אוחנה וחוגג, אשר יהיו חייבים לעשות דברים בדרך אחרת בשנה הבאה.

וודוץ, כחילה, ורד ופלומין מאוכזבים (אורן בן חקון)וודוץ, כחילה, ורד ופלומין מאוכזבים (אורן בן חקון)

ונסיים עם הפועל חיפה. חבורתו של שרון מימר הייתה הקבוצה המרעננת של הליגה, עם התקפה משובחת שלא הפסיקה לכבוש ולקרוע רשתות. חלק גדול מהיכולת נשקף לזכותו של מקסים פלקושצ’נקו המצוין. הבעלים, יואב כץ, הכניס לחוזהו של הכישרון הצעיר סעיף שחרור נמוך מאוד אותו ניצלה היריבה העירונית מכבי בשביל לרכוש אותו בחלון העברות האחרון. מאז שמקסים עזב, הקישור ומשחק ההתקפה של האדומים-שחורים פשוט לא עובד וכל הקבוצה פשוט נראית רע וכהוכחה – תשחק בפלייאוף התחתון לאחר שבעונה שעברה סיימה בעליון ועם זכייה בגביע המדינה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים