יום שלישי, 16.04.2024 שעה 22:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אלונה ברקת: הקבוצה לא על המדף, רחמים ינהל

בעלי ב"ש בראיון לרדיו דרום: "התקציב יהיה זהה לזה שהיה לולא הלכתי לפוליטיקה", "סומכת על אסי", "וואקמה? זה לא רק כסף", "לא כשלנו בגלל יהירות"

|
אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)
אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)

לרגל יום האישה הבינלאומי, עלתה הבוקר (שישי) לראיון מיוחד הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, בתוכנית סוף השבוע 'אישי בשישי' ברדיו דרום בהגשת דוד יוסוב. ברקת, שלחה לא מעט מסרים מעניינים עבור אוהדי האלופה היוצאת, שנמצאים בחוסר ודאות לאור הריצה המפתיעה שלה בפוליטיקה במקום השלישי במפלגת 'הימין החדש'.

"המון דברים פחות טובים קרו לנו השנה" פתחה הפוליטיקאית  הטרייה שהתייחסה לעונה המאכזבת שעוברת על הקבוצה והוסיפה: "לצערי זה התחיל עם זה שהקמפיין האירופי שלנו נגמר מוקדם מהצפוי וזה גרר אחריו דברים. שנה מאכזבת, זה לא מה שרצינו, אבל עדיין אפשר לעשות דברים שאנחנו מאוד רוצים וזה לשחק באירופה. לכן אנחנו צריכים פחות להסתכל על מה היה אלא לאן אנחנו רוצים להגיע ולהשקיע את כל האנרגיות שלנו. זה מה שאנחנו עושים".

בכר: אנחנו חושבים מחוץ לקופסה

איפה טעיתם?
"קודם כל בטוח שטעינו כי אם התחלנו את העונה כמו שנראינו אז טעינו. אולי טעינו כי הפלייאוף בעונה שעברה היה יוצא מן הכלל וזה גרם לנו לחשוב שיש לנו כלים מספיק טובים. במבחן התוצאה זה לא הספיק".

זה חטא היוהרה?
"לא חס וחלילה. אני חושבת שמי שמכיר אותנו, ממש לא חושבת שאנחנו יהירים. לא הערכנו מספיק טוב את המצב שלנו וניסינו לתקן תוך כדי תנועה. זה לא הספיק, אבל אני יכולה להגיד לך שאם יש דבר שאני מאוד גאה בו הוא הצוות המקצועי והניהולי שממשיך כל הזמן לנסות ולמצוא פתרונות. הוא מאמין, לא מתייאש, עובד קשה וחרוץ. זה דברים שגם בתקופות פחות טובות זה מאוד חשוב שיש לך בתוך המערכת אנשים שהם חדורי אמונה וחדורי מוטיבציה".

מי טעה יותר, הצוות המקצועי או את?
"קודם כל זה אני טועה כי אני הבעלים. אני חושבת שזה פחות משנה כרגע להגיד מי, יותר חשוב שכל הזמן נחשוב ונלמד איך אנחנו עושים את הדברים יותר טוב כי אנחנו מסוגלים לעשות יותר טוב. אנחנו צריכים להיראות יותר טוב וזה מה שמשנה אבל אם כבר שאלת – אני תמיד האחראית".

אלונה ברקת נואמת (נעם מורנו)אלונה ברקת נואמת (נעם מורנו)

אולי זו הייתה טעות למכור את טוני וואקמה? בכספים שאת הוצאת על ז’וליין סטו, ואיסאק קואנקה היה אפשר להשאיר אותו בבאר שבע?
"אני רוצה להגיד משהו לגבי טוני. את טוני פגשתי כבר במחנה אימונים וראיתי שהוא משדר שהוא מיצה. כבר הייתי בסיבוב אחד עם טוני. זה הרבה מעבר לכסף. הייתי כבר בסיבוב אחד עם טוני, אתה יכול למשוך פעם אחר פעם אבל גם אם זה כואב אנחנו צריכים לדעת לשחרר. טוני הוא שחקן יוצא מן הכלל שתרם רבות להפועל באר שבע, אבל הוא רצה לשחק בארץ אחרת וזאת ההזדמנות להגיד לו תודה. אני חושבת שזה כבר היה מעבר לכסף. יש מחזוריות בחיים, גם במועדון כדורגל, זה קרה עם טוני וקרה עם שחקנים אחרים. אני מסכימה שטוני אחד השחקנים הנדירים שהגיעו לפה. זכינו, נהנינו, אבל צריך גם לדעת שיש מחזוריות וצריך להמשיך. כולנו אוהבים אותו וממשיכים הלאה".

ג'ון אוגו פרסם ברשתות החברתיות שהוא נפרד מהשחקנים.
"דיברנו עם ג'ון. הסוכן שלו כבר לפני ינואר הודיע לנו שהוא התחיל לחפש לו אופציות ובשם ההגינות סיפר לנו כדי שנהיה מוכנים. אמרנו לו שאנחנו סומכים על המקצועיות של ג'ון ומאוד מעריכים אותה. ברגע שהוא לא קיבל את ההצעה הראשונית שלנו, אמרנו שנשב בסוף שנה ונראה מה קורה. כרגע יש לנו פלייאוף ובזה אנחנו מתעסקים".

ג'ון אוגו וטוני וואקמה (איציק בלניצקי)ג'ון אוגו וטוני וואקמה (איציק בלניצקי)

אוהדי ב”ש לא מבינים לאן דרכה של אלונה ולאן דרכה של הקבוצה, את יכולה לומר לאוהדים האם בעונת המשחקים הבאה תהיה עם אלונה או בלי אלונה?
"חשוב לי שנבהיר דברים חד וחלק – אלונה ברקת היא הבעלים של הפועל באר שבע נקודה סוף". גם אחרי התשעה באפריל. המגבלה היחידה שתוטל עליי היא שאני לא אוכל לנהל בפועל בכלל את הקבוצה ומי שיעשה את זה הוא אסי רחמים שכולם מכירים אותו. יד ימיני ואיש מדהים".

הוא יוכל לנהל את המועדון כראות עיניו, למשל להחתים זר בשלושה מיליון דולר בלי לצלצל לבקש אישור?
"ברור, בוודאי. ככה זה הולך להיות. הוא יקבל תקציב והוא יצטרך לעמוד בו. כל עוד הוא עומד בתקציב הוא יכול לעשות הכל מבחינה מקצועית. מה מושג המונח הזה להעביר זכויות ניהול? זה בדיוק מה שזה אומר. אני סומכת על אסי בעיניים עצומות שהוא יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר".

אסי רחמים (איציק בלניצקי)אסי רחמים (איציק בלניצקי)

ומה קורה איתך מבחינת הפועל באר שבע?
"השקעתי את נשמתי ואני משקיעה את כל כולי בהפועל באר שבע. יש לי מערכת יחסים מדהימה עם האוהדים, השחקנים והצוות של הפועל באר שבע וזאת אחת ההחלטות הכי קשות שקיבלתי בחיי בגלל האנשים. אבל יש לי הזדמנות באמת מדהימה לקחת את כל התובנות שהיו לי כשעברתי במסע המופלא הזה שנקרא הפועל באר שבע ב-12 השנים האחרונות ולהביא את זה לזירה הארצית. זה חשוב שזה ייאמר – כל הפוקוס שלי יתרכז בדבר אחד וזה הדרום, אז אני נשארת פה".

מה יהיה עם התקציב של הקבוצה?
"התקציב של הקבוצה יהיה זהה לתקציב של הקבוצה לולא אלונה ברקת הולכת לפוליטיקה. אותו תקציב שהייתי מייעדת בכל מקרה".

הקבוצה על המדף? זה קצת מטריד את אוהדי את הפועל באר שבע, הצעה טובה ואת מוכרת?
"מהרגע הראשון שנחתתי בבאר שבע כל שנה שואלים אותי מתי אני עוזבת. זה לא משנה הקטע הפוליטי. פעם זה היה קטע פוליטי ופעם זה היה 'מתי זה יגמר' ופעם זה 'מתי יימאס לך' וכל מיני כאלה שאלות. לא נמאס לי, הפועל באר שבע היא מפעל חיי. אם היית רואה איך אני מתרגשת במשחק של ילדים ונערים, אז היית מבין מה המועדון הזה בשבילי. אז אנחנו בכלל לא שם. אני אמרתי שהקבוצה לא על המדף".

אוהדי הפועל באר שבע, זכו למסרים מרגיעים (מרטין גוטדאמק)אוהדי הפועל באר שבע, זכו למסרים מרגיעים (מרטין גוטדאמק)

מתי תחגגו אליפות רביעית כשאת בעלת הבית של המועדון?
"קודם כל הלוואי וכמה שיותר. אנחנו רוצים לעשות את זה טעמנו את זה וזו תחושה מופלאה. אנחנו צריכים להיות מדויקים יותר, השנה היינו פחות מדויקים".

את תהיי בראש המועדון באליפות הרביעית?
"הלוואי, הלוואי, אנחנו מאוד רוצים".      

במעבר לפוליטיקה, לפי כל הסקרים את חברת כנסת.
"כן, אבל אני חייבת שאנשים באמת יבינו. כדי שבאמת אני אוכל להחזיר לדרום אני חייבת להחזיק בתיק משמעותי ואת זה מקבלים דרך ממשלה. לכן, אני חייבת לקבל את אמון הציבור שמאמין ביכולות שלי להחזיר למקומות שמהם אני באתי. נולדתי באשקלון ואני מחויבת לדרום, אני רוצה לעשות את אותה רפורמה שעשינו בכדורגל שהוא מאוד תחרותי – להעמיד את הדרום במרכז. בתחום של תעסוקה, בריאות, חינוך ובכל כך הרבה אופנים. כשאני מסתכלת על הוריי ומה שקורה באשקלון אני לא מצליחה להבין איך בכל הדרום יש אוניברסיטה אחת. אני לא מצליחה להבין איך יש לנו ארבעה בתי חולים כשבכל הארץ יש 33".

איילת שקד, אלונה ברקת ונפתלי בנט (נעם מורנו)איילת שקד, אלונה ברקת ונפתלי בנט (נעם מורנו)

עשרות שנים זה ככה ואת חושבת שאת תעשי את השינוי?
"אני חושבת שכן. זה תהליך, זה יהיה המיקוד שלי ובזה אני אתעסק ולא בדברים אחרים. אני מאמינה והוכחתי את זה בכדורגל. כשאתה בונה סביבך צוות אנשים איכותי וכשאתה ממוקד במטרה אתה תגיע אליה. זה ייקח שנה, זה ייקח שנתיים, תמשיך באותה אמונה באותה דבקות. נוכל להסתכל למרכז בעיניים לא רק בכדורגל אלא גם בתחומים אחרים. אנחנו חייבים לעשות את זה בשביל הילדים שלנו נקודה".

גדלת באשקלון, המשפחה שלך עדיין שם. איך את כשרה, תנהגי סביב שולחן הממשלה שצריכה לקבל החלטות בנוגע לעוטף עזה?
"אני אומרת את זה בכל מקום. לעומתי אמר שר בממשלה 'דין עוטף עזה הוא לא דין תל אביב’. זאת אמירה שהיא כל כך מטרידה. שואלים אותי תמיד 'אוקיי אז מה הפתרונות שלך?' אני עם כל הכבוד לא צריכה להביא פתרונות אבל אני מבקשת מאותם אנשים שאמונים על ביטחון אזרחי ישראל להתנהג בדיוק באופן שאם היה נורה טיל על תל אביב או טיל על נמל תעופה בן גוריון. אני מבטיחה לך שהיית רואה טיפול אחר, זה הכל. אני מצפה לאותם דברים שדין העוטף יהיה שווה לדין המרכז בפן הביטחוני בפן התעסוקה, בפן הביטחוני ובפן הכלכלי. למשל יש הזדמנות לבנות שדה תעופה נוסף שיכול להביא לאלפי מקומות תעסוקה, אלו דברים שעלינו לדבר עליהם".

אלונה ברקת ואיילת שקד (מערכת ONE)אלונה ברקת ואיילת שקד (מערכת ONE)

שתי מדינות לשני עמים?
"לא למדינה פלסטינית, נקודה סוף".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */