יום שישי, 26.04.2024 שעה 11:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

למרות אדום: מכבי ת"א הדיחה את פ"ת מהגביע

נוער: הצהובים פיגרו גם בתוצאה וגם מספרית, אך כפו הארכה שנגמרה ב-1:1, ניצחו בפנדלים ועלו לשמינית. השוער דניאל פרץ הכריע. גם מכבי חיפה עלתה

|
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איתי כהן)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איתי כהן)

זה היה קשה וארוך, אבל לבסוף מכבי תל אביב גברה 1:4 בפנדלים על מכבי פתח תקווה בחוץ אחרי הארכה, שהסתיימה ב-1:1, ועלתה לשמינית גמר גביע המדינה לנוער. שתי המוליכות של ליגת העל נפגשו לקרב ענק כבר בשלב כה מוקדם של הגביע, והמלאבסים סיימו מוקדם יותר מאשר חשבו את המסע לעבר התואר.

המחצית הראשונה נפתחה בצורה אגרסיבית מצד שתי הקבוצות ובשליטת מכבי ת”א, אך לאט לאט המארחת נהייתה יותר ויותר מסוכנת. ארד בר ואיליי חן בלטו אצל המלאבסים ושניהם הגיעו למצבים טובים שכמעט העניקו להם יתרון. חן אף סיפק החמצה גדולה באחד על אחד מול שוער הצהובים, דניאל פרץ, על סף הירידה למחצית.

צרפתי: "כיף להמשיך את המסע בגביע"

בחצי השני המשחק נפתח: מוליכת ליגת העל עלתה ליתרון מוצדק בדקה ה-61 מפנדל מדויק של ארד בר, שכבש אחרי שהוכשל בעצמו ברחבה על ידי מייקל צ’ילאקה, שהורחק בכרטיס אדום. עם זאת, החיסרון המספרי לא הטריד את הצהובים, שהצליחו להשוות כבר אחרי חמש דקות מבעיטה נהדרת של עידו שחר מחוץ לרחבה.

השוויון החזיק עד לסיום 90 הדקות, והמשחק נשלח להארכה, בה פ”ת לחצה ולחצה וניסתה לנצל את היתרון המספרי של הדשא על מנת לכבוש ולנצח לפני שניגשים לבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים. לקראת הסיום שתי הקבוצות נראו עייפות והעבירו את הזמן עד לפנדלים, שם הצהובים ניצחו בקלות אחרי החמצות של אורי ארצי ועידן וקנין מפ”ת. השוער דניאל פרץ כבש את הפנדל המכריע.

שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים (איתי כהן)שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים (איתי כהן)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איתי כהן)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איתי כהן)

כעת הפנים של הצהובים הם לעבר שמינית הגמר והמשך המאבקים על תואר האליפות בליגת העל, שם היא מפגרת בשלוש נקודות אחרי המלאבסים. הקבוצה של גיא צרפתי תארח את בית”ר טוברוק במחזור הקרוב, כאשר מנגד הקבוצה של נאור ותמיר לוזון תצא למשחק חוץ מול הפועל רמת השרון.

גיא צרפתי: “דאבל? אם ננצח הערב בבוגרים יהיה דאבל”

מאמנה של מכבי ת״א, גיא צרפתי, סיפר על התחושות לאחר הניצחון בפנדלים: “אמרתי לשחקנים אחרי המשחק שיש משחקים בקריירה שזוכרים אותם כשחקנים במחלקות הנוער. המשחק הזה מראה הרבה אופי על השחקנים והקבוצהץ לבוא למגרש כזה קשוח, מול קבוצה מאומנת ומאוד חזקה שנמצאת במקום הראשון, להיות בפיגור שער בעשרה שחקנים ובסופו של דבר להבקיע שער יפה ולנצח בפנדלים. אני מקווה שנמשיך את המסע שלנו בגביע, עבורי כמאמן זה פעם ראשונה שעובר שלב בגביע מול מכבי פ״ת בחוץ, אז מקווה שיהיה לזה עתיד טוב”.

גיא צרפתי (איתי כהן)גיא צרפתי (איתי כהן)

על כך שהעיפו מהגביע את יריבתם הגדולה ביותר העונה: ״בגביע היריבה הכי גדולה זה הקבוצה שלך, ובגביע זה תלוי בך כי יש הרבה הפתעות, לאורך השנים יש סינדרלות בגביע. אני שמח שניצחנו במשחק חוץ קשה. זאת הייתה הגרלה קשוחה מבחינתנו, נשים עכשיו את הגביע בצד ונתרכז בליגה שם אנחנו עדיין במקום השני. הפער עומד על שלוש נקודות ואנחנו רוצים לדחוף קדימה ולצמצם את זה. האם הניצחון משפיע על הליגה? עברנו בכדורגל הכל, אתה יכול לקבל סטירה לבוא כמו אריה פצוע ולנצח או הפוך שאתה מקבל סטירה שמוריד אותך למטה. אנחנו צריכים להתעסק בעניינים שלנו ולמנף את הניצחון הזה ולהמשיך קדימה. האם חושבים על דאבל? דאבל זה יהיה אם ננצח את מכבי פ״ת הערב בבוגרים”.

נאור לוזון, מאמנה של מכבי פ״ת, ניסה להסביר מה קרה לקבוצתו דווקא לאחר שעלו ליתרון: ״אני חושב שבדקות הראשונות לאחר השער והאדום קצת איבדנו ריכוז ל-3 דקות וקיבלנו גול מיותר, ומשם כל המשחק רדפנו. אני לא יודע להסביר למה, אבל כמובן שנראה את המשחק שוב. ברור שאני מאוכזב, כל מי שצפה היום במשחק ראה שהיינו הרבה יותר דומיננטיים, אגרסיביים והגענו למצבים. זה קורה”.

נאור לוזון ותמיר לוזון (איתי כהן)נאור לוזון ותמיר לוזון (איתי כהן)

עד כמה משחק כזה יכול להשפיע על המאבק בין הקבוצות על האליפות: ״אני לא חושב שיש לזה קשר לליגה, רצינו להיות חזקים בשתי החזיתות והגיע לנו לעלות, אבל בכדורגל אין מגיע. מהגביע עפנו אבל נתרכז בליגה, אני מאמין שנעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר״.

מחצית ראשונה

דקה 1: השופט רועי קרמר הוציא לדרך את ההתמודדות.

שחקני מכבי פ"ת לפני שריקת הפתיחה (איתי כהן)שחקני מכבי פ"ת לפני שריקת הפתיחה (איתי כהן)
שחקני מכבי ת"א לפני שריקת הפתיחה (איתי כהן)שחקני מכבי ת"א לפני שריקת הפתיחה (איתי כהן)

דקה 8: הגנת פתח תקווה הרחיקה בצורה רעה את הכדור היישר אל בר כהן, שנשאר לבד מחוץ לרחבה, אך קשר הצהובים בעט חלש לידיו של מתן גלנטי.

דניאל פרץ מרחיק (איתי כהן)דניאל פרץ מרחיק (איתי כהן)

דקה 24: דן כדורי השתחרר מלחץ של ההגנה בצהוב ומ-20 מטרים בעט כדור מסוכן שקפץ על הדשא, אך דניאל פרץ הגיב מצוין והדף. 

פטריק ואן לוון (איתי כהן)פטריק ואן לוון (איתי כהן)

דקה 26: התקפה של האלופה. מופלח שלאעטה הכניס כדור מצוין לרווה אסייג שהסתנן לרחבה מאחורי הגנת המארחים ומזווית קשה ניסה להפתיע את מתן גלנטי, שהיה עירני והדף לקרן.

שחקני שתי הקבוצות נאבקים על הכדור, ארד בר נוגח (איתי כהן)שחקני שתי הקבוצות נאבקים על הכדור, ארד בר נוגח (איתי כהן)

דקה 29: איליי חן קיבל כדור על האגף השמאלי, כדרר לכיוון האמצע, עבר את צ’ילאקה ושחרר בעיטה מסוכנת מ-18 מטרים, אך הכדור הסתובב מעל הפינה השמאלית.

ארד בר רודף אחרי מייקל צ'ילאקה (איתי כהן)ארד בר רודף אחרי מייקל צ'ילאקה (איתי כהן)

דקה 32: קצב טוב מתפתח בפתח תקווה, שוב זהו חן שהפעם מהאגף השמאלי הגביה כדור מסוכן אל תוך רחבת החמש שם חיכה ארד בר שעלה גבוה, אך נגח מעל השער.

אבי לוזון וגדעון בריקמן (איתי כהן)אבי לוזון וגדעון בריקמן (איתי כהן)

דקה 45: ההזדמנות הטובה במשחק עד כה. צ’ילאקה ניסה להחזיר את הכדור לשוער דניאל פרץ, אך לא ראה את חן שהגיע מאחור. הקשר נשאר באחד על אחד מול פרץ וניסה לגלגל לפינה הימנית, אך השוער ניחש נכון וקלט את הכדור בקלילות.

עידו שחר נוגח (איתי כהן)עידו שחר נוגח (איתי כהן)

מחצית שנייה

דקה 61, מכבי פ”ת עלתה ל-0:1, מכבי ת”א נותרה ב-10 שחקנים: מייקל צ’ילאקה הכשיל ברחבה את ארד בר והורחק בכרטיס אדום. בר בעצמו בעט את הפנדל, הכניע את דניאל פרץ והעלה את המארחת ליתרון.

השופט מרחיק את מייקל צ'ילאקה (איתי כהן)השופט מרחיק את מייקל צ'ילאקה (איתי כהן)
מייקל צ'ילאקה מאוכזב (איתי כהן)מייקל צ'ילאקה מאוכזב (איתי כהן)
ארד בר כובש את הפנדל (איתי כהן)ארד בר כובש את הפנדל (איתי כהן)
שחקני מכבי פ"ת חוגגים (איתי כהן)שחקני מכבי פ"ת חוגגים (איתי כהן)
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איתי כהן)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איתי כהן)

דקה 66, מכבי ת”א השוותה ל-1:1: היתרון של המארחת לא החזיק הרבה זמן, ולמרות החיסרון המספרי, הצהובים הצליחו להשוות. עידו שחר קיבל כדור שהורחק לא טוב ע”י הגנת מכבי פ”ת, התקדם מעט, ומ-20 מטרים בעט כדור שטוח וחזק לפינה הימנית של מתן גלנטי, שנשאר ללא סיכוי.

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עידו שחר (איתי כהן)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עידו שחר (איתי כהן)
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עידו שחר (איתי כהן)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עידו שחר (איתי כהן)

דקה 90+3: טבע בארט, שנכנס כמחליף את פ”ת, דהר באגף השמאלי והגביה את הכדור לעבר הקורה הרחוקה, שם חיכה דן כדורי, שמקרוב לא הצליח לנגוח אל הרשת.

ארד בר בועט (איתי כהן)ארד בר בועט (איתי כהן)

הארכה

דקה 100: פתח תקווה מנסים למצוא את שער היתרון דרך האגף השמאלי, כשבארט הגביה את הכדור אל תוך הרחבה, ליאל עבדה ניסה לבעוט בוולה, אך הכדור עלה מעל השער.

עמית גלזר מתקל את עמנואל מאווידה (איתי כהן)עמית גלזר מתקל את עמנואל מאווידה (איתי כהן)

פנדלים

בעיטה ראשונה, מכבי ת”א: אייל חן בעט כדור שטוח שטוחה לפינה השמאלית, כאשר השוער זינק לצד השני. 0:1 למכבי ת”א.

בעיטה ראשונה, מכבי פ”ת: אורי ארצי בעט לפינה הימנית, דניאל פרץ הדף. עדיין 0:1.

אבי לוזון וברק יצחקי (איתי כהן)אבי לוזון וברק יצחקי (איתי כהן)

בעיטה שנייה, מכבי ת”א: עידו שחר בעט ימינה וכבש. 0:2 למכבי ת”א.

בעיטה שנייה, מכבי פ”ת: איתן אזולי בעט לפינה השמאלית וכבש, למרות שפרץ זינק לכיוון הנכון. 1:2 למכבי ת”א.

איתן אזולי בועט (איתי כהן)איתן אזולי בועט (איתי כהן)

בעיטה שלישית, מכבי ת”א: אדוארדו גררו בעט למרכז השער וכבש, 1:3 למכבי ת”א.

אדוארדו גררו בועט (איתי כהן)אדוארדו גררו בועט (איתי כהן)

בעיטה שלישית, מכבי פ”ת: עידן וקנין בעט גבוה אל מעל השער. עדיין 1:3 לת”א.

בעיטה רביעית, מכבי ת”א: השוער דניאל פרץ ניגש לבעוט ובעט ימינה, כאשר שוער פ”ת זינק שמאלה. 1:4 למכבי ת”א, שמנצחת.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם דניאל פרץ (איתי כהן)שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם דניאל פרץ (איתי כהן)

הרכב מכבי פ”ת: מתן גלנטי, שחק לוי, גיא קאופמן, אור בלוריאן, להב חביב, תומר בנבנישתי (ליאל עבדה, 59), איליי חן (טבע בארט, 72), ארד בר (עידן וקנין, 91), דן כדורי (אורי ארצי, 104), יהונתן מבשוב (איתן אזולי, 87) ועמנואל מאווידה.

הרכב מכבי ת”א: דניאל פרץ, מייקל צ’ילאקה, אלון שטרוזברג, עמית גלזר, תומר מכלוף, תמיר גלזר, עידו שחר, מופלח שלאעטה (עמרי רם, 51), בר כהן (נדב נידם, 68), אדוארדו גררו ורווה אסייג (אייל חן, 68).

מכבי חיפה, הפועל ת”א והפועל ב”ש גם בשמינית

מכבי חיפה – הפועל רמת השרון 2:4
הירוקים לא הזכירו אפילו במעט את הקבוצה שמדשדשת העונה בחלק התחתון של הטבלה כשגברו את הקבוצה ממורשה עם ניצחון מרשים. גיא דהן פתח את החגיגה עם שער יתרון בדקה ה-23, כשדניאל מור יוסף הכפיל רגע לפני הירידה להפסקה. חמש דקות בתך המחצית השנייה מאור לוי קבע 0:3, ולירוי גבאי הוסיף את הרביעי לרשת של השרוניים בדקה ה-65. את השערים המצמקים עבור רמה”ש כבש אביאל בן חמו, במה שלא הספיק לה על מנת לחזור למשחק בשלב כה מאוחר.

גיא דהן (עמרי שטיין)גיא דהן (עמרי שטיין)

הפועל תל אביב – הפועל פתח תקווה 1:2
האדומים מתחתית ליגת העל פגשו את המלאבסים מאמצע טבלת הליגה הלאומית ונגררו מולה לסיום דרמטי. עבדול יוסף העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-26, לפני שחביבו סופיאן השווה ארבע דקות לפני הירידה להפסקה. דווקא כשנראה היה שהמשחק בדרך להארכה, הגיע שביט מזל והכריע את ההתמודדות עבור התל אביביים עם שער בדקה ה-86 ששלח את החבורה של אורי אוזן לשלב הבא.

הפועל קטמון – הפועל באר שבע 2:0
זה לא הלך חלק, אבל הדרומיים גברו על היריבה מהלאומית במגרשה הביתי. ליאור קצב העלה את ב”ש ליתרון בדקה ה-25, ולמרות מאמצים גדולים של המארחת, היה זה אורי עמר שבדקה ה-92 הכפיל את היתרון וסגר את הסיפור.

עירוני קריית שמונה – מ.ס אשדוד 0:1
משחק על טהרת ליגת העל לנוער, בין המארחת שנמצאת בפסגת הטבלה לזו שנאבקת בתחתית. למרות הפער בטבלה, זה לא היה קל עבור הצפוניים, וכשנדמה היה ששתי הקבוצות בדרך הבטוחה להארכה ו-30 דקות משחק נוספות, הצליחו המקומיים להשיג שער ניצחון דרמטי ביותר, כאשר ידין לוגסי דייק מהנקודה הלבנה והכניע את ההתמודדות, כששלח את ק”ש לשלב הבא במפעל.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */