יום שישי, 26.04.2024 שעה 00:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

זיק של תקווה: המלכוד של זיקרי בהפועל ת"א

הכישרון הגדול, שפתח את העונה בסערה ונחלש, נמצא בשיאה של תקופה קשה והפך לקורבן. במועדון מסבירים: הציפיות, האכזבות ושפת הגוף. וגם: מכבי חיפה

|
רועי זיקרי מודה לקהל (איציק בלניצקי)
רועי זיקרי מודה לקהל (איציק בלניצקי)

רועי זיקרי, שחקן הכנף של הפועל תל אביב, ספג בתקופה האחרונה לא מעט מכות בכנף. מי שייצר לעצמו רף ציפיות גבוה לאחר חצי עונה אדירה בליגה הלאומית, שהספיקה לו לסיים כמלך שערי הליגה השנייה למרות ששיחק בה עד חודש ינואר – מספר כעת, בעל כורחו, את סיפור העונה המאכזבת של האדומים.

ימים לא פשוטים עוברים עליו. הוא פתח את העונה בטירוף, אבל כמו קבוצתו, גם הוא גילה שליגת העל היא לא הלאומית. כנ"ל לגבי גביע הטוטו, ומבחינתו האישית הוא למד על בשרו שגם לשחק בהפועל רעננה, עם כל הכבוד, זה לא לשחק בהפועל ת”א. כל מה שעבד לו בעונה שעברה, פשוט לא עובד העונה.

רפואה: "הפועל ת"א באה לנצח בכל משחק"

בניגוד לקרדיט הגדול שקיבל מקובי רפואה, ובצדק, בקדנציה הראשונה שלו העונה במתחם חודורוב, זיקרי איבד את מקומו ב-11, כשמעמדו הלך ודעך בתקופה האחרונה. בימים אלו, לפחות עד המשחק מול מכבי נתניה הערב ב-18:15, דומה כי ממעמדו בקבוצה כעת, אפשר רק לעלות, כך מקווים במועדון.

רק בחודש שעבר סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, שמכירים אותו היטב מבית”ר ירושלים, לא קיבלו לשורותיהם את זיקרי למרות שחשקו בו מאוד. הם נתקלו בסירוב, כשהוא נחשב בעיני גורמים בהפועל כ”בן טיפוחם של האחים ניסנוב”, אותם אחים שהעניקו לו אשתקד חוזה לשלוש שנים, בו הוא גם שילש את שכרו ביחס לשכרו בהפועל כפר סבא. גורמים בסביבת המועדון עוד טענו כי הנושא היה נשקל ברגע האחרון, אם היה מצטרף אותו “שחקן בכיר” – צמד מילים שהפכו לקלישאה בחלון ההעברות של ינואר, שכמובן לא הגיע בסופו של דבר. חודש עבר ומאז חלה ההתדרדרות במעמדו, ביכולתו ובמצב רוחו.

שי ברדה וסלובודאן דראפיץ'. רצו את זיקרי (מרטין גוטדאמק)שי ברדה וסלובודאן דראפיץ'. רצו את זיקרי (מרטין גוטדאמק)

ב-0:1 על הפועל באר שבע לפני כשבועיים, הוא עלה כמחליף והצליח לעצבן את אנשי המועדון שאף ביקרו אותו וצוטטו כמי אמרו “זה נראה כאילו שהוא עושה בכוונה ולא רוצה לעלות מהספסל”. שפת הגוף, בה עוד נעסוק, הייתה על המוקד. ב-0:0 מול הפועל רעננה בשבוע שעבר הוא כבר לא שותף, כשבקבוצה אף הייתה מחשבה להוציאו מהסגל במידה שקאיו היה כשיר, אך הברזילאי בסופו של דבר נותר מחוץ ל-18.

אחרי המשחק מול החבורה של קורצקי, התל אביבים התייחסו לסוגיית זיקרי ואמרו: “רועי צריך להיות מחויב ולתת מאה אחוז תמיד, הקבוצה צריכה שחקנים מחויבים בשלב הזה של העונה. לא רק הוא, כל השחקנים. הוא שחקן חשוב לנו למרות שהוא כבר לא בהרכב, והוא מתקשה להבקיע או לבשל. הוא צריך להתעורר, כמו עוד שחקנים שלנו”. אך כדי להבין את הסיטואציה המורכבת שבה נמצא שחקן ההתקפה יש להיזכר איך הכל התחיל עבורו העונה ומה הייתה נקודת המפנה שהובילה לכל מה שקורה איתו בחודש האחרון.

רועי זיקרי חוגג (חגי מיכאלי)רועי זיקרי חוגג (חגי מיכאלי)

כזכור, הסיפור של זיקרי והפועל החל בינואר 2018. החלוץ המוכשר, שהחל לשחק אצל אריאל שיימן במכבי הרצליה, טופח בבית"ר נס טוברוק וסומן ככישרון ענק על ידי אריק איזיקוביץ’. הוא קיבל הזדמנות מאלי טביב בבית"ר ירושלים, עבר בדרך גם בעירוני קריית שמונה והיה בסגל הקבוצה שזכתה באליפות ההיסטורית. הוא הופיע גם בלאומית במדי הפועל פתח תקווה, הכח עמידר רמת גן, הפועל ראשון לציון והפועל כפר סבא, שם פרץ אשתקד, לפני שעורר סערה גדולה.

זיקרי, הוחתם בשנה שעברה על חוזה מקדמי לקראת הקיץ על ידי האדומים, זאת כאשר כפ”ס בשיאה בצמרת הליגה הלאומית וכבר בונה על עלייה לליגת העל. החלוץ הוביל את טבלת מלכי השערים עם 13 ואף סיים כמלך השערים בסיום העונה בצוותא עם גיא דיין למרות שהפסיק לשחק בלאומית בינואר. זאת, לא לפני שיצא לבוררות על קו כפ”ס-ת”א.

רועי זיקרי בתקופתו בהפועל כפר סבא (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי בתקופתו בהפועל כפר סבא (רדאד ג'בארה)

הירוקים טענו בזמנו כי האדומים נהגו שלא כחוק ופנו לשחקן תחת חוזה, כמקובל חצי שנה לפני תום חוזהו אבל לא עדכנו בזמן לכאורה את השרוניים. זיקרי נופה מהסגל מיידית והיה למעין “מנודה”. אחרי בוררות חמה ויצרית מול יצחק שום, במסגרתה ניסה להשתחרר מיידית מהמועדון, הבורר, עורך הדין אמיר זולטי, קבע סכום של 72 אלף ש"ח פיצוי שיקבל שום בתמורה לכך שישחרר את החלוץ כבר בינואר, לאור הדם הרע בין הצדדים, אך עו"ד זולטי קבע כי הוא ישוחרר לכל קבוצה מלבד הפועל ת"א. מכבי פ"ת התעניינה ורצתה להחתימו, אך ברגע האחרון של חלון ההעברות זיקרי בחר בהפועל רעננה, הרשים במדיה עם שני שערי ליגה ב-12 הופעות ועזר לה להישאר בליגה ואף להעפיל לחצי גמר גביע המדינה. בסיום העונה, זיקרי עבר לקבוצה שכל כך חיכה לה ושהאמינה בו – הפועל ת"א.

את עונת 2018/19 הוא פתח בסערה עם שלושה שערים בארבעה משחקים בגביע הטוטו, בגביע המדינה הוא היה לא רע בכלל עם שני שערים ובישול, והיה לשחקן היציב ביותר בהתקפה של הפועל ת"א, לפחות מבחינת היכולת. אלא שתחת אופיר חיים הוא הלך ונחלש, והמגמה נמשכה גם תחת רפואה בקדנציה השנייה, מה גם שחזרתו למגרשים של ג'וזף גנדה לאחר שנה בחוץ השפיעה, וכן צירופו של נריוס ואלסקיס, וזאת למרות שעומר דמארי גמר את העונה.

יצחק שום. זיקרי ניסה להשתחרר מקבוצתו (שחר גרוס)יצחק שום. זיקרי ניסה להשתחרר מקבוצתו (שחר גרוס)

בשורה התחתונה - בליגה, במאני-טיים, הוא התקשה וכעת הוא עומד על בישול בודד שהושג בניצחון הראשון של האדומים העונה במחזור השני מול הפועל חיפה, כשבסך הכל הוא ערך 20 הופעות העונה ובעיקר הצית את הדמיון עם מהלכים נהדרים, מסירות ואיומים על השער שנראו מעולה מהיציע ובטלוויזיה, אבל לא תורגמו לשערים.

צריך להבין, הפער הענק הזה מתבטא בציפיות הגדולות שזיקרי ייצר לעצמו כלפי חוץ, הציפיות שלו מעצמו, של האוהדים לפי מה שקיבלו בפתיחת העונה ושל הבעלים ששמו את יהבם עליו. ”איציק ושרון מאוד אוהבים את זיקרי באופן אישי, היו להם ממנו הרבה ציפיות וכואב להם לראות אותו ככה”, אומר גורם במועדון. “אבל הם עדיין מאמינים בו ועובדה שהם לא שחררו אותו לשום מקום העונה כי בונים עליו, והיו כמה אפשרויות”.

איציק ניסנוב. "הבעלים אוהבים אותו" (רדאד ג'בארה)איציק ניסנוב. "הבעלים אוהבים אותו" (רדאד ג'בארה)

בין האפשרויות המדוברות, בין אם באופן רשמי או מאחורי הקלעים, מדובר בנתניה לגבי חלון ההעברות האחרון כשגם טרייד על שובל גוזלן נידון בין המועדונים, מכבי פתח תקווה שסימנה אותו עוד מהעונה שעברה והפועל רעננה שכבר מכירה אותו היטב. אבל שלושתן קיבלו תשובה שלילית מהאדומים, כששתי האחרונות אף הציעו לשחקן משכורת יותר גבוה מזו שיש לו בוולפסון וניסו לפתות אותו בינואר.

אבל האפשרות המעניינת ביותר היא מכבי חיפה, ששמה עין על זיקרי כבר תקופה, עוד מימיו בליגה הלאומית. ל-ONE נודע כי במסגרת השאלתו של קאיו להפועל ת"א בקיץ, הירוקים רצו את זיקרי ופנו לאדומים כחלק מהשיחות וביקשו זכויות מסוימות עליו לקראת העתיד, כגון זכות ראשונים וכדומה. אבל בפועל, הוא נשאר בת"א ולא רווה נחת כמו חבריו לקבוצה, כמו האוהדים וכמו כל מי שקשור למועדון העונה.

קאיו. מכבי חיפה רצתה זכויות על זיכרי תמורתו (חגי מיכאלי)קאיו. מכבי חיפה רצתה זכויות על זיכרי תמורתו (חגי מיכאלי)

“הלחץ הכריע אותו”, ניסה להסביר גורם בהפועל ת"א. "הוא ניסה בכוח, ובכוח ולא הלך לו בזמן שכולם היו חלשים. הוא נחלש ואיבד את הביטחון. צריך להבין, זאת פעם ראשונה שהוא מקבל הזדמנות אמיתית במועדון גדול וזה קשה, הלחץ הרבה יותר משפיע וגדול יותר. במועדון כזה מודדים שחקנים תחת משבר ותחת לחץ. בגביע הטוטו כולם נראו טוב, אבל כשנהיינו קבוצת תחתית הכל התהפך. צריך להיות קשוח כדי להתמודד עם פער כזה בציפיות. אולי הוא תפקד במאבקי תחתית עם רעננה, אבל שם אין לחץ ותקשורת כמו בהפועל ת"א.

“הוא לא עשה טוב את המעבר מהלאומית לליגת העל, בראש ועל המגרש. יש הבדלים עצומים בין ליגת העל ללאומית ובין כפ"ס, לרעננה להפועל ת"א. במועדונים כאלה יותר קל לשחקן כי אין ביקורת גדולה כל כך, בהפועל יש קהל גדול והלחץ משפיע, בפן המנטלי מול התקשורת, הביקורות והלחצים לפעמים משתקים אותך על המגרש ומועדון כמו הפועל ת"א צריך לא רק שחקנים טובים, אלא כאלה עם אופי חזק”.

אוהדי הפועל ת"א. מצפים לאופי (שחר גרוס)אוהדי הפועל ת"א. מצפים לאופי (שחר גרוס)

כשבהפועל ת"א מדברים על אופי, הם מתכוונים בעיקר להתמודדות מול הביקורות מצד האוהדים והתקשורת, ויש הרבה העונה. במובן מסוים, הוא קורבן קלאסי כרגע בוולפסון, שם אף מודים בכך. רמזי ספורי חטף העונה לא מעט, יצא מזה מחוזק עם יכולת מקצועית ומנהיגותית משופרת ואפילו ענד סרט הקפטן כמה פעמים לאחרונה, אחמד עאבד גם היה על המוקד ויצא ממנו, עומר דמארי ניצב בחוד החנית וספג וספג עד שנפצע וגמר את העונה, אדי גוטליב תמיד מושך אש בשל היחסים הרעועים עם האוהדים, עידן כהן ומרווין פירסמן התחלקו ביניהם בביקורות על האגפים מדי פעם לפעם, אריק ינקו חטף בתחילת העונה ויצא מההרכב, גם רובי לבקוביץ' חטף אחרי משחק אחד רע בלבד לעומת עונה גדולה שלו. אבל זיקרי, תמיד היה מספיק טוב כדי לא לספוג את האש, עד לתקופה האחרונה כשלאט לאט זה התדרדר.

נקודת השבר של זיקרי היא השער שלו מול הפועל חדרה בשמינית גמר גביע המדינה, רגע לאחר שרפואה שב לעמוד על הקווים. אחרי הצמד המרשים של לוסיו במושבה, זיקרי צמצם ל-2:1 והיה הטוב ביותר מבין המחליפים כשהפועל ניסתה להשיג שוויון ונאחזה בפנטזיה להתקדם במפעל השני בחשיבותו, כשהמאבקים בליגה יסתכמו בחלק התחתון של הטבלה. בשבוע לאחר מכן הוא ציפה לפתוח בהרכב, אבל התבדה. משהבין כי לא יעלה ב-11 מול מ.ס אשדוד הוא נשבר לגמרי, כשאמיר עגייב הועדף על פניו באצטדיון הי"א. הוא נכנס כמחליף וכמו הפועל ת"א כולה, שום דבר לא עבד לו. מול בני יהודה הוא כבר לא שותף בזמן שהקבוצה הרשימה עם שלישייה וניצחון על אחת הקבוצות הטובות העונה בליגה וכך הלאה.

שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (חגי מיכאלי)

“מרוב שגול אצלנו הפך להיות מצרך נדיר, כל מי שכובש חושב שהוא צריך לקבל קרדיט בלתי מוגבל, אבל זה לא המצב”, הסבירו בוולפסון. “לא קל ולא פשוט להיות שחקן הפועל ת"א העונה, לא ציפינו שיהיה קל, אבל גם לא ציפינו למצב שלנו היום. יש פה קונפליקט כי יש לחץ ענק ועכשיו קשה לשחקנים במצב שלו לבוא לידי ביטוי ולחזור לעצמם, אבל הוא עוד יקבל את ההזדמנות ואנחנו מאמינים בו. הטיימינג שבו זה יקרה, תלוי רק בו”.

“אני לא חושב שרועי לחוץ בכלל מעבר ללחץ שיש בקבוצה שנמצאת במאבקים נגד הירידה”, אמר ל-ONE סוכנו של השחקן, אפי סופר. "גם בשנה שעברה הוא היה במאבקי ירידה ברעננה ועזר לה להישאר. הוא מאוד אוהב ומחובר למועדון ולקהל ואפילו סירב למספר הצעות שהוגשו לו בינואר ובשדרוג כלכלי. רועי מקצוען, הוא ממשיך לעבוד קשה ואני בטוח שהמועדון והקהל עוד ייהנו ממנו, והוא יצליח בגדול בהפועל ת"א.

שחר הירש ורועי זיקרי (איציק בלניצקי)שחר הירש ורועי זיקרי (איציק בלניצקי)

לאחר אותה נקודת שבר, הוא עוד הספיק להיכנס כמחליף במשחק מול מכבי חיפה שבו האדומים הפסידו 3:2 ואז הגיע המשחק מול ב"ש. "במובן מסוים היכולת שלו מול ב"ש גמרה לו את הסוס", אמרו בקבוצה על המשחק שבו האש החלה להתקרב לכיוונו של זיקרי. "הוא היה עם הראש למטה והאוהדים כעסו כי חשובה להם שפת הגוף והמלחמה בטח במשחקי תחתית, וזה בא לידי ביטוי גם מקצועית כמובן. רועי הוא לא שחקן שימסור אחורה, בגישה, תמיד קדימה. בליגת העל קולטים אותך מהר וישר כשהוא חותך מצד שמאל למרכז, מחכים לפעולות שלו וחוטפים לו כדורים גבוה. בתחתית שחקני הכנף הופכים להיות הכי קריטיים כי הם צריכים לעשות הרבה הגנה ולזיקרי זה חסר.

“כרגע אי אפשר להפיק ממנו הרבה מקצועית כי הקבוצה בסכנת ירידה. יש לו המון כדורגל, יודע לסיים ויודע לבשל, דריבל קטלני ומלא מוטיבציה להצליח. מבחינת אופי כרגע קשה והלוואי שהוא יחזור לעצמו, אבל אנחנו רואים שקשה לו. הבעיה כרגע היא בעיקר מנטלית. הוא נמצא במצב כרגע שאם הוא עולה לשחק ולא ירשים זאת פגיעה קשה בביטחון והוא לא צריך את זה, אנחנו שומרים עליו במובן הזה כי החוכמה היא לא רק לתת לשחקן לעלות למגרש ולזרוק את עצמו לביקורות ולאש של האוהדים”.

רועי זיקרי מתוסכל (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי מתוסכל (רדאד ג'בארה)

אותם אוהדים, והביקורת שלהם, הביאו את המצב לנקודת רתיחה של ממש בשבוע שעבר. לאחר אותה יכולת ושפת גוף לכאורה אותה לא אהבו ממש ביציעים, זיקרי עלה לחימום באצטדיון רמת גן וספג מטח של קללות קשות ברמה שהפתיעה את אנשי הקבוצה וגם אותו. כך היה גם במחצית וגם לאחריה הוא לא נכנס כמחליף וכך עבר עליו שבוע קשה בימים האחרונים.

אולם, זיקרי ניצב כעת בפני שבוע חדש שבפתח והוא מקווה להתחיל איתו ברגל ימין, גם אם לא יכבוש או יבשל, רק במטרה לשחק עם ראש מורם ולהתחיל מפעולות פשוטות כדי להחזיר את הביטחון, וכמובן להילחם אל מול הקהל הביתי, אם ישותף כמובן. "הוא ילד טוב וכולם אוהבים אותו במועדון, הדבר הכי טוב שצריך לקרות מבחינתו זה שנישאר בליגה, הוא יחזיר לעצמו את הביטחון ויתחיל מחדש כי יש לו את הכל כדי להצליח", סיכמו בקבוצה.

רועי זיקרי (שחר גרוס)רועי זיקרי (שחר גרוס)

הוא מסמל יותר מכולם את הפועל ת"א של העונה. גם הוא עלה מהלאומית לליגת העל, היה צריך להוכיח את עצמו למרות שהרשים בלאומית והציפיות היו בהתאם. הוא - כמו קבוצתו הצעירה, הרעבה, זאת שמחפשת את הפריצה הגדולה, המלאה בפוטנציאל וכישרון, אבל רחוקה מלהרשים בינתיים – סוחב על גבו תקופה לא פשוטה אבל ינסה להפוך את המצב לכדי יציאה לדרך חדשה. להפועל ת"א, כמו גם לשחקן, יש עדיין זיק של תקווה לגבי העונה הנוכחית ויותר מכך לקראת העתיד.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */