יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מנספורד: להגיד שהליגה חלשה - חוסר כבוד גדול

צפו בראיון עם האיש שמושך בחוטים במכבי ת"א: "איביץ' עובד על העונה הבאה", "אצילי ומיכה - מהעסקאות הטובות ביותר", וגם: מועד הכניסה לבלומפילד

|
מנספורד.
מנספורד. "יש באזז סביב איביץ'" (רדאד ג'בארה)

לפני כשלושה חודשים וחצי ישב בן מנספורד לראיון מקיף ומיוחד עם ONE. אז הפער בטבלה היה מינורי במיוחד. הסיפור באותם הימים היה ההפרש מהפועל באר שבע, שערב לאחר אותה שיחה עם מנכ"ל מכבי תל אביב, צמח ל-10 נקודות אולם מהמקום השני באותם הימים הפרידו רק 4 נקודות. הפעם, הבריטי הגיע לראיון כשהוא ב-20 הפרש מהשנייה בטבלה, כשהאליפות כבר מונחת בידיו וכל מה שנותר הוא לחכות לרגע ההכרזה הרשמי. 

מי האמין שבזמן כה מועט הצהובים יסגרו את העניין בליגת העל? לא הרבה, וכך, החל לו בשבועות האחרונים שיח ברחבי הארץ, בין אם תקשורתי, בין אם בין אוהדי הקבוצות היריבות, או על ידי חלק מהבעלים בליגת העל, אך שיח שמתחיל לחלחל - ולפיו, מדובר ב"ליגה חלשה". אם יש דבר שמצליח להוציא את מנספורד מכליו, זה כאשר אומרים לו את המשפט הזה. זה לא שחידשנו לו, הוא כבר שמע את הדברים לפני כן ותכף אף יודה כי עברה במוחו המחשבה להתקשר לאחד העיתונאים שמסקרים את המועדון כדי להגיד לו בדיוק מה הוא חושב על העניין, אך הוא התאפק. עד שהוא נשאל על כך בראיון שערכנו עמו השבוע.

מכבי ת"א נחשפת: מנספורד מדבר על הכל

"אתה יודע מה? אני לא עושה הרבה ראיונות. בעיני, יש רגעים מסוימים בעונה שבהם אני צריך לצאת ולדבר כנציגו של מיץ' גולדהאר בישראל, כמנכ"ל המועדון. מבחינתי - מגיע למיץ', לאיביץ' ולשחקנים קרדיט אדיר על מה שקורה העונה על כר הדשא. חד וחלק. כשאני שומע מה אנשים אומרים על העונה הזאת, אני מתרגז מאוד. זה מכעיס אותי בפנים. יש רגעים שבהם אני חושב שזה הזמן להתקשר לעיתונאים שזכו להחזיק במספר הטלפון שלי כדי להגיד להם באגרסיביות מה התשובה שלי לכל הטענות האלה, על כך שאנחנו בעונה כזו כי הליגה חלשה. להגיד דבר כזה עלינו - זה פשוט חסור כבוד מוחלט". 

"מדובר בחוסר כבוד עצום משתי סיבות מרכזיות. הראשונה - זה מזלזל בעבודה שאיביץ' והשחקנים האלה עשו. מדובר בחוסר כבוד למה שהאנשים האלה השיגו אם משווים את המקום בו היינו בעונה שעברה ואת איפה שאנחנו עכשיו. הם לקחו את המועדון הזה קדימה, ביחד, עם אחדות גדולה בחדר ההלבשה, השחקנים האלה דחפו אחד את השני יום אחר יום. אנחנו במצב שבו יש לנו שני שחקנים בכל עמדה, והם נלחמו אחד בשני בדרך הנכונה בכל יום מהעונה הזו. זה דחף אותנו להיות בהפרש של 20 נקודות. אז כשמישהו מרשה לעצמו להגיד שהליגה הזו חלשה, הוא קודם כל מראה חוסר כבוד גדול לעבודה שהבחורים האלה עשו על הדשא".

מנספורד, איביץ' ואנגלידיס. "מגיע קרדיט אדיר" (שחר גרוס)מנספורד, איביץ' ואנגלידיס. "מגיע קרדיט אדיר" (שחר גרוס)

"תראה, לא זכינו באליפות במשך שלוש שנים. אבל היינו תחרותיים במשך כל העונות האלה. הגענו לשני גמרי גביע, שיחקנו בליגת האלופות ובליגה האירופית, לא זכינו באליפות אך כן נשארנו מאוד תחרותיים. נשארנו ביחד. נשארנו חזקים. מיץ' מקבל הרבה קרדיט על איך שהוא הצליח לבנות את המועדון כדי שיידע להישאר כזה, חזק ותחרותי, גם כשלא לוקחים אליפות. ועכשיו לסיבה השנייה. עבורי מי שטוען דבר כזה עושה עיתונאות עצלה. כל אותם פרשנים שמרגישים שיש להם את הזכות להביע את דעתם על הכדורגל הישראלי, בעצם בדבריהם מביעים זלזול גדול בשאר 13 המועדונים בליגת העל, 13 הבעלים שמנסים בכל יום להתחרות, בכל המנכ"לים, המנהלים המקצועיים, המאמנים והשחקנים שרוצים לנצח". 

"יענקל'ה שחר לא מפסיק להשקיע במכבי חיפה כדי לקדם אותה, הוא שם את הלב שלו ואת הנשמה שלו במועדון. הוא משקיע בנוער כמו שמיץ' משקיע. אתה רואה את המסע של באר שבע, את מה שמשה חוגג מנסה לעשות בבית"ר, את איך שנתניה התאוששה מפשיטת רגל. המועדונים האלה עושים הכל כדי להתחרות, כך שלהגיד שזוהי ליגה חלשה, זה להפגין חוסר כבוד בעבודה שהם עשו ובעבודה שאנחנו עשינו. זה להעביר את המסר הלא נכון. צפיתי במשחק בין באר שבע לבית"ר - הוא היה יופי של פרסומת לכדורגל ישראלי. היה בו הכל. דם, יזע, אומץ, שערים, אדומים, פנדלים, שופטים והחלטות שהתקבלו ועבורי זה היה משחק ששווה לשבת ולראות. אז עבורי מדובר בחסור כבוד מוחלט כשאומרים דבר כזה ואני מקווה שהצלחתי להסביר את כוונתי". 

יעקב שחר. "לא מפסיק להשקיע במכבי חיפה" (שחר גרוס)יעקב שחר. "לא מפסיק להשקיע במכבי חיפה" (שחר גרוס)

אז את החלק הזה מנספורד מבחינתו סגר. ועכשיו להמשך הראיון.

“לא רוצים להיות חזקים רק בישראל, אלא גם באירופה”

עברו שלושה חודשים וחצי מאז הראיון הקודם שהענקת ל-ONE. הפער בטבלה צמח מאז באופן משמעותי, באופן שבו בעוד שישה ניצחונות אתה אלוף. איך זה מרגיש?
"בספורט אתה לומד לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. ארגיש הרבה יותר שמח כאשר מתמטית הכל גמור ואנחנו אלופים. ואז החגיגות יחלו. אבל אנחנו לא רוצים רק תואר אחד. אנחנו רוצים גם את הגביע, להשלים טרבל ולקחת את כל החיוביות הזו אל הקיץ למשחקים באירופה. האליפות היא יעד אחד שהצבנו לעצמנו, ובסוף מדובר ביעד אחד בלבד. הסיפור הגדול מבחינתנו יהיה להשלים טרבל, ולהוכיח שהעבודה שלנו בליגה המקומית הייתה טובה". 

לאחר ההדחה מהליגה האירופית בקיץ, חשבת שתשב כאן בחודש פברואר ב-20 הפרש?
"אני חושב שעבורי זה אחד ההישגים הכי גדולים שלנו, שהצלחנו לקום מהאכזבה ההיא. זה לא שהודחנו בסיבוב הראשון, השני, השלישי ואפילו לא סיימנו סיפור לפני המשחק המכריע בפלייאוף. אני מזכיר לכולם ש-12 דקות לסיום המשחק, עוד הובלנו והיינו בעמדת עלייה, זו הייתה אכזבה ענקית. ואז, להתמודד עם זה, ולדחוף אותנו לעמדה שבה אנחנו נמצאים עם גביע הטוטו כבר בארון, עם המקום שלנו בליגה, עם יתרון מבטיח ברבע גמר גביע המדינה, זה בעיני הישג ענק וכבוד ענק שמגיע למאמן ולשחקנים".

מנספורד. "הצלחנו לקום מהאכזבה" (רדאד ג'בארה)מנספורד. "הצלחנו לקום מהאכזבה" (רדאד ג'בארה)

מה מיץ' גולדהאר חושב על העונה הזו?
"מיץ' בעלים נהדר לעבוד עבורו, הוא אדם מצליח מאוד, הוא יודע לשמור את כולנו על הקרקע. הוא יודע טוב מאוד להעביר את המסרים הנכונים כדי שנדחוף את איביץ' ואת השחקנים רק ללכת ולהשתפר, לעבוד קשה יותר, אנחנו לא מתפשרים על שום דבר במכבי. אנחנו לא רוצים להיות חזקים רק בישראל, אלא להיות חזקים גם באירופה על המגרש ומחוץ למגרש. יש לנו יעדים גם מחוץ למגרש, רשתות חברתיות, שיווק, פרסום, מרצ'נדייז, מחלקת הנוער, לכבוש את ליבם של אוהדי מכבי ת"א מהודר הצעיר. אני חושב ומקווה שהוא נהנה מהעונה הזו. מגיע לו ליהנות ממנו אך המסר ממיץ' הוא להמשיך לעבוד קשה, להמשיך להשתפר כדי שנוכל להפוך באופן קבוע למתחרה קבועה במסגרות האירופיות". 

שאלה שעולה אחרי ינואר היא למה מכבי ת"א לא הביאה שחקנים נוספים. הגיע אורוש ניקוליץ', היו חיפושים אחר חלוץ, איביץ' ישב פה בחדר הזה כל יומיים בערך ואמר שהוא רוצה חלוץ וככל שהחלון התקדם, הוא כבר התחיל להגיד שרק אם ימצאו מישהו מתאים, יגיע חיזוק. למה לא הגיע המישהו המתאים הזה?
"אני חושב שבינואר קשה לעשות עסקים טובים. לפעמים בינואר ואמרתי את זה לך בעבר, קל להתאושש מעסקאות שלא עשית, מאשר להתאושש מאלה שעשית כי אף אחד לא מוכר או משחרר את השחקנים הטובים שלו בינואר - זה פשוט לא קורה. אני חושב בנוסף שיש לנ רוח טובה כאן, חבורת שחקנים מאוחדת. כולם דוחפים פה אחד את השני כמו שאמרתי ואנחנו מחויבים להם, כמועדון כדורגל, להביא מישהו באמצע העונה רק אם הוא טוב יותר מהחומר הקיים. אני לא רוצה להביא שחקן שהוא רק "טוב", אני צריך שזה יהיה מישהו שהוא הרבה יותר טוב ממה שיש לנו. כדי שהוא ייקח אותנו למקומות אחרים, כמו אירופה למשל. ולא היה שחקן כזה בינואר. הקרדיט על כך הולך לשחקנים האלה. הם הובילו למצב שלא היה אפשר להביא מישהו שטוב מהם, כי פשוט לא היו טובים מהם בחוץ. לגבי ניקוליץ', זה פשוט חוסר מזל מה שקרה איתו. הפציעה, ואח"כ הוא חלה, וזה חבל אבל אני בטוח שאתם תבינו בקרוב מאוד למה צירפנו אותו".

אורוש ניקוליץ'. "תבינו בקרוב מאוד למה צירפנו אותו" (איציק בלניצקי)אורוש ניקוליץ'. "תבינו בקרוב מאוד למה צירפנו אותו" (איציק בלניצקי)

עוד דבר שעולה לאחרונה הוא עתידו של איביץ' בסיום העונה. אם היה קשר מצד מועדון אירופי אחר שהתעניין בו?
"אנחנו יודעים הרי בדיוק מה המצב עם איביץ'. ההודעה הרשמית בתחילת העונה בישרה כי הוא חתם לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית. אוקיי? זה אדם חרוץ מאוד, שעובד בלי הפסקה ואני מאמין שיש לפניו קריירת אימון מבריקה, ואני שמח שהוא התאקלם כל כך מהר לחיים בתל אביב, ואני שמח לראות את השינוי שהוא עשה במכבי. אך כדורגל הוא כדורגל ובעבר ראיתם שמועדונים אחרים לטשו עיניים למאמנים הזרים שעבדו פה ולטשו עיניים לשחקנים שלנו. זה משהו שיכול לקרות ויכול גם לא לקרות הקיץ. אבל אם זה יקרה, איביץ' הוא מקצוען, אני, ג'ק ומיץ' אנשים שנוח מאוד לדבר איתם ואנחנו נטפל בזה, אם כמובן זה יקרה. אבל מה שאני יכול להגיד הוא שאיביץ' עובד שעות רבות על הכנת העונה הבאה של מכבי ת"א. בשבועות האחרונים דיברנו על הקיץ, על מחנות אימונים, על שחקנים, על מושאלים, אז אני יכול להבטיח לכולם שהאיש הזה עובד קשה מאוד כדי להמשיך ולהצליח עם מכבי. כל שיחה שתוכנה יהיה קשור בעזיבה שלו, תתקיים רק אם מועדון אחר יפנה אבל זה טרם קרה ובינתיים כל מה שאני יכול לקוות לו הוא שהוא ימשיך איתנו כמה שיותר זמן". 

ועדיין, לקבל שיחת טלפון מעופר רונן שאומר לך שכתוב בבלגיה שקלאב ברוז' רוצה את איביץ', ופתאום יש באזז סביבו, זה לא מדאיג אותך?
"אני מניח שאם ברוז' תרצה את ולדאן, דודו דהאן יתקשר אליי עוד לפני עופר. אבל ברצינות, אם יש באזז סביבו זה כי מגיע לו קרדיט על מה שהוא עושה. היינו ברי מזל שמישהו עם הפרופיל שלו הכיר את ג'ק אנגלידיס. חיפשנו לגייס מאמן צעיר, עם קורות חיים שמעידות על הצלחה, ולצד זאת שיהיה גם אדם שמתאים לסגל שהיה לנו, לשחקנים הצעירים שהתכוונו להחזיר, ואם אתה מסתכל על איביץ', היה לו ממוצע של מעל 2 נקודות למשחק, ב-18 החודשים הראשונים שלו כמאמן בוגרים. הוא הצליח בחצי העונה הראשונה שלו בפאוק להפוך את הכיוון שלה. הגיע איתה לליגה האירופית, סיים איתה במקום השני ואז זכה בגביע. כך שהרקורד שלו דיבר בפני עצמו, ולנו היה מזל שהוא גם הכיר את ג'ק. אז עבורי, ברור שאני לא רוצה שהטלפון הזה יצלצל, כי אני נהנה ממה שהוא עושה ומעריך אך אם שיחת הטלפון הזו תגיע, נצטרך להתמודד איתה כמו כל מועדון גדול אחר".

איביץ'. "הרקורד שלו דיבר בפני עצמו" (רדאד ג'בארה)איביץ'. "הרקורד שלו דיבר בפני עצמו" (רדאד ג'בארה)

כשאתה מדבר עם איביץ', האם הוא מחייך?
"יודע מה, בין אם הוא מחייך, צוחק או בוכה - זהו מאמן מאוד מוכשר, שהביא את השחקנים האלה לרמה מאוד טובה. אני לא מודאג משפת הגוף שלו ומאם הוא מחייך או לא. אותי מעניין שהוא בא לעבודה בכל יום מלא תשוקה, עם הצוות שלו, כשרצונם הוא להיות הטובים ביותר, ולא להתפשר על שום דבר. אתה רואה אותו בכל יום והוא אומר "כן היום שיחקנו טוב אבל אני רוצה שנרוץ יותר במשחק הבא", או "היום היינו פחות טובים ונצטרך לשפר כמה דברים למשחק הבא", ומה שאתה רואה במשחק שלאחר מכן - זו תגובה מצד הקבוצה. אני חושב שמגיע לו ולצוות שלו קרדיט. אני מוכן שהוא יחלק פחות חיוכים כדי שנביא עוד כמה ניצחונות אם זה בסדר מבחינתכם". 

פער 20 הנקודות והאליפות הכה דומיננטית הזו יכולה להיות בקיץ הברכה וגם הקללה שלך. ברכה - כי תזכה בהכל. קללה - כי מועדונים אחרים יבואו וינסו לקנות ממך את השחקנים המובילים. והם יראו את העונה האדירה של דור מיכה, ואת עומר אצילי שרושם מספרים מעולים בקטגוריות שמסתכלים עליהן באירופה, חבר'ה כאלה כמו ראיקוביץ', פרץ, תוכל לאבד שלושה-ארבעה שחקנים בקיץ.
"אני מעדיף לגייס, להחתים, לפתח ולאמן שחקנים כדי שיימשכו עניין מאירופה, מאשר להישאר עם שחקנים בחוזים גבוהים שלא יכולים לקדם אותי. אז אם תהיה לנו בעיה כזו של התעניינות גדולה בשחקנים שלנו, זו תהיה בעיה טובה. אני מרגיש שיש לנו יחסים חזקים עם כל השחקנים שלנו, כך שאם תהיה בהם התעניינות, נדע לטפל בה באופן מכובד והגיוני. מיץ' מחזיק במועדון הזה כדי שיצליח, כדי שישראל, ת"א ומכבי יהיו על המפה ואנחנו בעמדה טובה בעזרת התמיכה שלו המאפשרת לנו לעשות עסקאות רק אם הן טובות עבור מכבי. אז אם תהיה בעיה, היא תהיה בעיה טובה, שאנחנו נשלוט בה בדרך שלנו".

גולדהאר. "מיץ' מחזיק במועדון הזה כדי שיצליח" (רדאד ג'בארה)גולדהאר. "מיץ' מחזיק במועדון הזה כדי שיצליח" (רדאד ג'בארה)

אתה מתחרט עכשיו על כך שלעומר אצילי ולדור מיכה יש סעיפי שחרור יחסית נמוכים? (2.9 ו-2.5 מיליון יורו בהתאמה).
"מבחינת סעיפי שחרור, כל מה שנקוב בחוזה השחקן מבחינתי צריך להישאר סודי. זה לא משהו שאנחנו נגיב עליו. העסקאות שנחתמו, החוזים האלה, נכבד אותם. אין לי בכלל ספק שמבחינה עסקית, שני השחקנים שציינת, הם כנראה שתי העסקאות מהטובות ביותר של מכבי ת"א בשנים האחרונות. להבטיח את עתידו של דור מיכה עד גיל 30 ולהביא את עומר אצילי בחזרה מגרנאדה בסכום בו הוא בא, אלו עסקאות טובות. אז בואו נמשיך לעשות עסקאות כאלה, בואו נזכה בתארים, וניתן לשאר לקרות מעצמו". 

האם יש שינוי בסיטואציה מול אלי דסה?
"המצב שלו די ברור. בעוד שלושה חודשים הוא מסיים חוזה והוא שחקן חופשי. אני חושב שמה שנידון בין המועדון לאלי צריך להישאר בינינו. אנחנו רוצים מאוד שהוא יישאר, אלי יודע את זה, הוא צריך לקבל החלטה עם האנשים שמייעצים לו ועם המשפחה שלו, וכאשר הוא יקבל החלטה אתם תדעו האם זה אומר שהוא נשאר לטווח ארוך איתנו, או כמו לא מעט שחקנים ישראלים אחרים בעלי שאיפות - ייקח את הקריירה שלו לאירופה".

אלי דסה. "המצב שלו די ברור" (חגי מיכאלי)אלי דסה. "המצב שלו די ברור" (חגי מיכאלי)

יש התעניינות בפרדראג ראיקוביץ' ממונאקו, כך אני לפחות יודע. ואני מאמין שגם אם לא יעבור למונאקו, הוא יהיה ברשימות שלא מועדונים רבים. אתם נערכים לעזיבה שלו ומחפשים שוער חדש?
"כמועדון אנחנו חייבים תמיד להיות מוכנים להכל. עלינו להיערך לכל מצב שיכול לקרות. במיוחד כשזה נוגע לשחקנים זרים, חייבת להיות לנו תכנית ב' ויש לנו. ראיקו מחזיק בקורות חיים מאוד טובים. אתם יכולים להתווכח ביניכם האם הוא היה טוב השבוע, החודש, העונה, בעונה שעברה, לפני שנתיים או לפני שלוש, אך בשורה התחתונה - הוא הגיע בגיל 19, הוא שיחק בשלושה קמפיינים אירופאים ברציפות, אחד מהם בליגת האלופות, הוא רשם למעלה מ-200 הופעות, סטטיסטית יש לו העונה את מספר הרשתות הנקיות מהגבוהים ביותר בכל אירופה, הוא השוער מספר 1 בסרביה והוא עושה את כל זה בגיל 23. אז בכושר שלו, עם קורות החיים שיש לו, עם הרקע שיש לו בכדורגל כשגדל במועדון גדול בסרביה אין ספק שהוא יגיע למקומות גדולים והוא יהיה ברשימות רבות בקיץ, ויש לו חוזה לעונה אחת כך שנצטרך לדבר איתו ועם סוכניו כדי להחליט מה הטוב ביותר עבורו". 

אנריק סבוריט. סביר להניח שהוא הגניבה הגדולה של הקיץ. שחקן ששיחק רוב הקריירה בליגה השנייה בספרד, לא הרבה הופעות בליגה הבכירה במדי בילבאו, הוא בא לפה ואני זוכר שאחרי ההדחה מאירופה השיח היה שהוא יעזוב, כי צריך לחסוך בכסף. והוא נשאר, והוא מעולה.
"הוא שחקן טוב מאוד והקרדיט הוא לקבוצה על כך שהצלחנו לגייס שחקנים כאלה בקיץ, כמו צ'יקו וז'איר גם כן. שלושה שחקנים בני 25-27, שהשנים הטובות של הקריירה שלהם עוד לפניהם. להחתים שחקן שרשם 23 הופעות בלה ליגה, זו עדות גדולה לכוח של מיץ', של המועדון ושל הקבוצה. ז'איר היה הבלם הכי טוב בסגונדה. לצ'יקו היו מספרים אדירים בליגה הטורקית השנייה. אני שמח שהבאנו שחקנים כאלה. סבוריט נהדר עד כה, יש לו עוד שנתיים בחוזה ואחרי העונה הזו, אם הוא ימשיך כך, הוא יעזור לנו לעמוד בציפיות שלנו ובשאיפות שלנו שהן אליפויות ושלבי בתים באירופה. הוא שחקן שעונה לקטגוריה עסקה טובה, אך אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. עלינו להמשיך לגייס שחקנים. אני חושב שהקרב בינו לבין אופיר דוידזאדה הוא טוב. כשאופיר שיחק הוא היה מעולה מבחינתי, וכשיש לך שני חבר'ה כאלה וצעירים שנלחמים על אותו המקום, ואתם בוחרים לפרגן לאחד מהם, אל תשכחו שיש מישהו נוסף שדחף אותו לאורך כל הדרך וזו סיבה בלתי נפרדת מההצלחה שלנו".

סבוריט. "שחקן טוב מאוד" (רדאד ג'בארה)סבוריט. "שחקן טוב מאוד" (רדאד ג'בארה)

אם מדברים על הקיץ, איך תצליחו כאשר הפייר פליי עדיין בעיר?
"אוקיי זה יהיה קשה, אבל זה היה קשה גם בקיץ הקודם והצלחנו. אז נצטרך לעבוד קשה יותר וחכם יותר, אך גם עלינו לזהות את ההצלחה של הקבוצה הזאת. ועלינו לתת לקבוצה הזאת את ההזדמנות, כפי שעשינו בינואר. יהיה קשה למצוא שחקן טוב בגילאים 24-28 שהוא גם חופשי, ונמצא בשנים הטובות של הקריירה שלו או נמצא רגע לפני הגעה אליהן, אבל הייתה לנו הצלחה מסוימת בכך העונה ועלינו לדחוף את עצמנו לשחזר אותה". 

אני יודע שאתם לא אוהבים לדבר על נושאים כספיים ותקציביים, אך כמה מכבי באמת קרובה להסיר מעליה את מגבלות הפייר פליי?
"אני חושב שיש כמה נקודות יציאה שדרכן נוכל לסיים עם הפייר פליי. הנקודות האלה עבור מועדונים מישראל יגיעו דרך העברות שחקנים או שלב בתים אירופי, כי בסופו של דבר הסכם זכויות השידור הוא מה שהוא, והאפשרות להכניס מפרסום היא מה שהיא וזה לא מספיק. אז נותרנו עם העברות שחקנים ועם שלב בתים אירופי, רק מאלה נוכל לעשות את ההבדל. נקודה נוספת שיכול לעזור לנו תהיה המעבר לבלומפילד, מה שיאפשר לנו להגדיל את ההכנסה מכרטיסים ומנויים. אני חושב שעם איכות גיוס השחקנים שלנו, עם ההתקדמות שביצענו ברמה המקצועית, עם האפשרות שהחבורה הזו נותנת לנו להעפיל לשלב בתים ועם בלומפילד שעתיד להיפתח בעונה הבאה, אמור להוביל אותנו למצב נוח בו נוכל לעמוד בתנאי ההסכם מול אופ"א כדי שיוסרו המגבלות ואח"כ נצטרך להיות מאוד אחראיים כדי שלא נשוב לאותה הנקודה".

אוהדי מכבי ת"א. יתחילו את העונה בנתניה? (נעם מורנו)אוהדי מכבי ת"א. יתחילו את העונה בנתניה? (נעם מורנו)

ולגבי בלומפילד, האם יש התקדמות בעניין החוזה עם העירייה?
"אנחנו כיום במצב בו יש לנו מסמך הבנות עקרוני מול העירייה, זה צריך להפוך לחוזה ארוך טווח, כרגע המומנטום לכך נראה חיובי. מנחם ליבר הוא נדבך מאוד חשוב בכך, הוא התגלה כמנהיג אמיתי מבחינתי והוא מוביל את העירייה ואת המועדון למצב בו אנחנו מתקרבים לחוזה הזה. אני רואה את הדברים הולכים בכיוון החיובי בנוגע לחתימה על חוזה ארוך טווח. לגבי מתי נבעט כדור בפעם הראשונה בבלומפילד? ובכן, את הכדור הזה אני מחזיר לרגליו של מנחם".

יש לכם הסכם עם נתניה ובו נקודות יציאה למקרה שבלומפילד לא יהיה מוכן.
"תשמע, אנחנו במצב שבו היחסים שלנו עם מנחם ליבר ועם העירייה ועם מי שקשור בבלומפילד ובעירייה, הם יחסים טובים. יחד עם זאת, עלינו לגלות אחריות כי אם המגרש יהיה מוכן רק לפתיחת הליגה, אז את המוקדמות באירופה נצטרך לשחק במגרש אחר. אם בלומפילד יהיה מוכן מאוחר יותר מפתיחת העונה בישראל, אז יהיה לנו אתגר גדול, אך למנהלת יהיה אתגר גדול עוד יותר מבחינת סידור האצטדיונים ואיפה כל אחת תוכל לשחק. המסר מעיריית ת"א הוא מאוד חיובי בשלב הזה, אז את המוקדמות באירופה כנראה נצטרך לשחק במקום חלופי, נצטרך להיות בקשר עם אופ"א כי אולי הם ירצו שנתחייב לאצטדיון גם לשלב הבתים עוד לפני שנגיע אליו ועוד לפני שנדע אם בלומפילד מוכן לשלב הבתים, אבל בואו נראה. יש דיאלוג טוב עם העירייה ונצטרך לעבוד ביחד. אני מקווה שזו השנה האחרונה בה נצטרך להתמודד עם אתגרים מהסוג הזה". 

אצטדיון בלומפילד. "המעבר יעזור לנו" (רדאד ג'בארה)אצטדיון בלומפילד. "המעבר יעזור לנו" (רדאד ג'בארה)

אנחנו יודעים שבספרד, כאשר אתלטיקו מדריד בנתה את המגרש החדש, היא הייתה קבוצת החוץ בארבעת המשחקים הראשונים של העונה ורק אז החלה לארח. זה משהו שעל הפרק?
"אני חושב שיצטרך להיות דיאלוג מאוד כן ופתוח בין העירייה, המועדונים והמנהלת. אני בטוח שזה יקרה". 

אם מדברים על בלומפילד, ברור שהקהל של מכבי רוצה לחזור אליו, כי זה מגרש שהוא אוהב מאוד ואם יש עוד משהו שהקהל של מכבי מתחיל לאהוב לאחרונה, זה את העבודה שלך ואפשר לראות שאתה מקבל הרבה שבחים.
"ואני מעריך אותם מאוד. אני מחכה לשבת כי יש שריקת פתיחה בשעה מוקדמת, נוכל לראות את הדור הבא של האוהדים, זה מרגש אותי לראות את הילדים שבאים לראות אותנו בשבת. זה מועדון כדורגל מיוחד, ההיסטוריה, הקשר שלו להיסטוריה של המדינה והעם הזה. משמח אותי שאומרים עליי דברים טובים אבל הקרדיט האמיתי הוא לשחקנים. איביץ' תמיד צודק מבחינתי, אך כאשר המשחק מתחיל הוא לא יכול לחצות את הקווים הלבנים והשחקנים הם אלה שמשחקים, אך מגיע לו ולצוות שלו המון קרדיט. הם עובדים קשה. ובנוסף, אני חושב שיש לנו אדם שהוא מנהיג, שדוחף את מכבי להצליח ולהיות הטובה ביותר וזהו מיץ' גולדהאר כך שאם יש לחלק שבחים למישהו, זה לאנשים הרבה יותר חשובים ממני".

“מיץ’ הרים את המועדון למקום מסוים”

כשישבתי לראיון עם פטריק ואן לוון לאחרונה, הוא לא הפסיק להזכיר שמכבי צריכה מתקנים טובים יותר. האם כחלק מהיחסים המתחממים לטובה עם העירייה, דנתם גם בעניין קריית שלום?
"היו לנו שיחות טובות מאוד עם העירייה לגבי כמה דברים לאחרונה. קריית שלום הוא סביר להניח אחד מהם. פטריק צודק, מיץ' מכיר בכך. כאשר הוא הכניס למועדון אנשים כמו ג'ק, מרטין ביין, ג'ורדי קרויף ופטריק, הוא הרים את המועדון למקום מסוים. שלוש האליפויות, ליגת האלופות, הליגה האירופית, המאמנים שעבדו פה והפרופילים שלהם, כל אלה לקחו את מכבי למקום מסוים. עכשיו, עשר שנים לאחר מכן, אולי הגיע הזמן לבנות מורשת נוספת למועדון שהיא לא רק תארים אלא מתקנים. אנחנו עובדים על זה. אני חושב שנכון לספר לאנשים חדשות גדולות כשהן סופיות, אך חקירת עניין שדרוג המתקנים שלנו הוא משהו שאנחנו בהחלט עובדים עליו".

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

אתה רואה את זה קורה בעידן שלך?
"אני מקווה מאוד, תפקידי הוא לדחוף את כולם כשאני כאן להשתפר ולהתפתח. אני מקווה שלצד היכולת לגייס את השחקנים הטובים ביותר ואת המאמנים הטובים ביותר, גם המתקנים שלנו יהיו ברמה אירופית. אני מקווה שנוכל לעשות את זה ויחד עם זאת, אני חייב להפגין את הערכתי הגדולה להשקעה הגדולה שמיץ' כבר השקיע ואם יש משהו שמכבי דורשת ומגיע לקהל, זו קבוצה תחרותית על המגרש ויש סכום מסוים שאותו הבעלים יכול להשקיע כדי שנהיה כאלה. אני מבטיח לאוהדים שאנחנו מדברים על העניין הזה (שדרוג קריית שלום), ויש להם את הבעלים הטוב ביותר שיש. כך שאם זה אפשרי, זה יהיה אפשרי בזכות מיץ'".

אם מדברים על בעלים, מה אתה חושב על המעבר של אלונה ברקת לפוליטיקה?
"אני כנראה האדם הלא נכון לשאול אותו על כך, כי גם באנגליה אני מתרחק מהפוליטיקה. אני מכבד כל דבר שאלונה ואלי ברקת השיג בבאר שבע ואם היא החליטה לעבור לפוליטיקה אז אני מאחל לה את כל ההצלחה בכך. זה נשמע שהיא הולכת להיות מאוד מעורבת במסגרת האפשרויות החוקיות שבפניה, וזה מבורך כי אנחנו רוצים את באר שבע חזקה, אנחנו רוצים שב"ש תחתים שחקנים טובים, שהיא תשקיע בנוער, שהיא תפתח את הקשר שלה עם אתלטיקו מדריד כי אנחנו רוצים שמישהו ידחוף אותנו ויגרום לנו לרצות להיות טובים יותר. כך שאני מאחל לה הצלחה בפוליטיקה, אך גם שכל החלטה שהיא תקבל תהיה במקביל לכך שהיא תמשיך לדחוף את באר שבע קדימה". 

אלונה ברקת. "מאחל לה הצלחה" (נעם מורנו)אלונה ברקת. "מאחל לה הצלחה" (נעם מורנו)

נראה שהקבוצה שמאיימת להיות זו שתקרא תיגר עליכם היא מכבי חיפה, עם הרכישות שהיא ביצעה בינואר של שחקנים כמו ירדן שועה ומקסים פלקושצ'נקו, והם כבר מדברים על כך שהם רוצים להילחם על אליפות. 
"נהדר. זה כל כך חשוב שתהיה לנו את התחרות הזו. אמרתי גם לצוות שלנו, אני לא רוצה להביא שחקנים שיש לנו כבר בישראל. אני רוצה להביא את הסבוריטים, את הצ'יקואים, ואת השחקנים שמשחקים מחוץ לישראל והם כרגע טובים יותר ממה שיש כאן, כי רק כך נוכל להרים את רמת הנבחרת, את רמת מחלקות הנוער ואת רמת הכדורגל הישראלי. רק על ידי דחיפה של כולנו קדימה נוכל למשוך יותר כסף ממפרסמים ומזכויות שידור. אני רוצה שנדחוף אחד את השני לאמן טוב יותר, להשקיע יותר במדע סביב הספורט, במתקנים, כך שככל שיש יותר קבוצות חזקות - כך טוב יותר".

אני רוצה להחזיר אותך רגע לאחור. אילון אלמוג. למה מועדון כמו מכבי ת"א צריך למכור כישרון ישראלי שלו ליריבה אחרת בישראל?
"אני אאכזב אותך כי אגיד שאנחנו לא מגיבים לספקולציות של התקשורת. והרבה מכל מה שפורסם, היה ספקולציה בלבד וגם משה חוגג אמר זאת. אילון אלמוג הוא שחקן מוכשר מאוד. ראיתי אותו המון בנוער, ראיתי אותו ברמלה, כבר סגרנו את המעבר שלו להפועל חדרה בהשאלה, ואז בית"ר ירושלים הביעה לפתע עניין. זו הייתה אחת מהעסקאות האלה שאם היא הייתה מתרחשת - היא הייתה נראית בלתי נתפסת מבחינת הסכום ששולם על שחקן שטרם שיחק בליגת העל. אך גם אם היא לא תתרחש, אנחנו עדיין נהיה מרוצים ואנחנו שמחים שהוא כבר כבש שלושה שערים בחדרה, ואני חושב שהוא גם יכל היה לכבוש נגד מכבי חיפה אף על פי שזה היה משחק מאוד קשה לשחקן התקפה כי חיפה הייתה מאוד דומיננטית והתקפית אבל אילון יכל היה להבקיע שער או שניים לקראת הסיום. בכל הנוגע למה שהיה עם בית"ר, עבורי, אם היינו מוכרים אותו זה היה בלב כבד אבל כשמסתכלים על גודל ההצעה עליו, זה משהו שהיינו חייבים לשקול. לא היינו שמחים אם היינו מוכרים אותו. לא רצינו למכור אותו. הפנייה באה ממשה חוגג ומבית"ר. ובסוף, אנחנו שמחים מאוד שהוא נשאר". 

אילון אלמוג. "ספקולציה בלבד" (חגי מיכאלי)אילון אלמוג. "ספקולציה בלבד" (חגי מיכאלי)

כשאתה רואה את ההצלחה של פרויקט החזרת שחקני הבית, זה דוחף אותך להחזיר את אילון, את אליאל פרץ, את עדן קארצב, בקיץ הקרוב?
"ללא ספק, כן. אני חושב שנתחיל את קדם העונה שלנו בסמוך למועד בו הנבחרת תשחק נגד פולין בחודש יוני, כך שהשחקנים האלה יקבלו הזדמנות. איביץ' צופה בהם, הצוות שלו צופה בהם, אני וברק צופים בהם. יחד עם זאת, הרמה עבור השחקנים האלה היא עכשיו גבוהה. תראו את יונתן כהן, את מתן חוזז, את ברסקי, גלזר, פרץ, קנדיל. הרמה גבוהה. זה טוב. התחרות הזו טובה. אם אנחנו רוצים להיות תחרותיים באירופה, ואם אנחנו לשווק את השחקנים האלה בדרך בה נעשה שינוי בכדורגל הישראלי, אנחנו צריכים שהם ישחקו במכבי מגיל 21 ומטה, ולא רק מגיל 22 ומעלה. עדן קארצב, אילון אלמוג, דניאל פרץ, חביב אוחיון שיצא החוצה כדי שיוכל גם ללמוד מכל מה שקורה לו בשבועות האחרונים. אני רוצה לחזיר את השחקנים הצעירים האלה הביתה, אני רוצה שנצליח לשלב אותם. כדי לתפעל תקציב בצורה נכונה וכדי שנוכל להשקיע בזרים כדי שנצליח באירופה, נהיה חייבים לפתח את הכישרונות שלנו".

הכדורגל הישראלי הלך לכיוון מסוים עם וילי רוטנשטיינר. הוא העלה את ההצעה לפתוח קבוצות ב' בליגה הלאומית, זה כבר אושר ואז שינו זוארץ התפטר. איפה זה עומד כעת?
"כרגע השיחות ממשיכות. אני יכול להסביר במשך שעות לאנשים כמה גולדהאר רוצה להשקיע בגידול שחקנים למכבי ת"א, כדי שהם ישחקו במסגרת המועדון ויתפתחו דרכו. יענקל'ה, כמו גם בעלים אחרים, רוצה לעשות את אותו הדבר. וילי וגם שינו הבינו שאם יש מועדונים שרוצים להשקיע בכל הדברים האלה, צריך לאפשר להם לעשות את זה. ואם ההתאחדות לא מסוגלת לבנות אקדמיות או משהו דומה, אז צריך לאפשר לבעלי הקבוצות להשקיע ולפתח את הכדורגלן הישראלי וזה מה שדחפנו אליו. אני מקווה שאם זה יהיה כקבוצה ב' או כמבנה אחר, שיתנו לנו את האפשרות להמשיך לפתח את השחקנים שלנו ולהעניק לנו שליטה על ההתפחות שלהם מגילאים 19-23, שכרגע יש לנו שם פער".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */