יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:35

נמני: מכבי ת"א רוצה את עטר גם לעונה הבאה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם סוכנו של השחקן, ששפך מעט אור על עתידו: "לא מנהלים מו"מ עם אף קבוצה" . התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית דיברנו על זכייתה של הפועל ירושלים בגביע המדינה בכדורסל, עסקנו בהפסדה של הפועל חיפה 4:2 לבני יהודה, התכוננו למשחקים בין מכבי חיפה והפועל חדרה ובין הפועל באר שבע ובית”ר ירושלים, דנו בניצחונה של מ.ס אשדוד 1:2 על בני סכנין בקרב התחתית הלוהט וכמו כן, התייחסנו גם לשיא הישראלי שקבע המרתוניסט הישראלי מארו טפרי.

אבי נמני: “במכבי תל אביב רוצה את עטר גם בעונה הבאה, לא צריך לשכנע אותם”

אלירן עטר כבש אתמול (ראשון) צמד ב-0:3 של מכבי ת”א על עירוני קריית שמונה, אך עדיין, נראה שעתידו של החלוץ, שמסיים חוזה אצל הצהובים בקיץ, עדיין לוט בערפל לקראת העונה הבאה. דיברנו עם סוכנו של עטר, אבי נמני, ששפך מעט עור על המשך דרכו של החלוץ הלוהט של האלופה שבדרך.

אבי, מה אמרת לאלירן עטר שגרם לשינוי אצלו?
“אני לא בטוח שזה אני, אני חושב שהקרדיט מגיע לאלירן. גם לוולדימיר איביץ’ יש חלק גדול בכך. יש לו סוג של מנהיגות וכריזמה, ובסוף שחקנים הבינו שמאחורי כל שחקן שלא משחק, יש סיבה מוצדקת. גם במשחקים בתחילת העונה שאלירן לא שיחק, הוא ידע לקבל את זה וזה שינה אותו בגדול”.

מדברים עם אלירן על חוזה חדש?
“לא, מכבי עדיין לא מדברת עם אף שחקן לקראת העונה הבאה. אנחנו נחכה בסבלנות כמו שצריך. אני חושב שזה לא תופס רק לגבי אלירן עטר, יש עוד שחקנים שיש להם אופציה לעונה הבאה, אני חושב שמכבי לא תתן להם תשובות לגבי העתיד לפני סוף העונה”. 

בדרך שבה אלירן משחק הוא לא שווה חוזה חדש?
“בוודאי שכן, אני חושב שבמכבי גם מאוד רוצים אותו, לא צריך לשכנע אותם. לכל דבר יש את הזמן שלו, אני גם לא יכול להתנהל מול קבוצות אחרות. משפטית, זה לא תופס. אני לא יכול לנהל משא ומתן, גם מוסרית וגם חוקית. ברגע שאתה מנהל משא ומתן עם קבוצה מסוימת, וכרגע אלירן תחת חוזה שאומר שמכבי מחליטה האם לממש עליו את האופציה לעונה הבאה”.

מה הדבר שעומד לנגד עינייך, הטובה של עטר או של מכבי?
“ברור שאלירן עטר. אני אהיה קצת יותר חד, אנחנו לא בלחץ אם תהיה בעיה ומכבי תל אביב תחליט שהיא בסופו של דבר לא רוצה את אלירן עטר. אני בטוח שזה לא יקרה, הוא גם מאוד מרוצה בקבוצה, אבל אנחנו לא בלחץ משום סיטואציה שהיא”.

אלירן עטר עם אבי נמני ובן מנספורד (מכבי ת"א) (מערכת ONE)אלירן עטר עם אבי נמני ובן מנספורד (מכבי ת"א) (מערכת ONE)

שרון מימר: “אנחנו מפשלים במאני-טיים וזה חבל”

הפועל חיפה רשמה הפסד שני ברציפות כאשר נכנעה 4:2 לבני יהודה, הפסד שפגע משמעותית במטרה המוצהרת של המועדון העונה – הגעה לפלייאוף העליון. שוחחנו עם מאמן הקבוצה, שרון מימר, כדי לקבל הסבר מה קורה בשבועות האחרונים למי שהייתה עד לא מזמן הלהיט של הליגה.

שרון, מה עובר על מאמן אחרי תבוסה שכזאת?
“מי שבמקצוע הזה יודע שיש רגעים יפים יותר ויפים פחות. זה לא היה נעים, זה לא הפסד רגיל, כי אנחנו אחרי שני הפסדים שהם ממש במאני-טיים, דווקא אחרי שבנינו משהו ממש יפה במשך שלושת החודשים האחרונים. אין לנו זמן להתאבל, צריכים לבוא בשלושה משחקים הקרובים ולהילחם על הפלייאוף העליון בכל הכוח”. 

הצלחת לרומם את הקבוצה אחרי תחילת עונה רעה במיוחד, ועדיין נראה שמעמדך לא יציב. איך אתה מרגיש עם זה?
“אלה החיים שלנו, אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך. אתה יכול לנצח עשרה משחקים ובהפסד אחד מוחקים הכל. אני לא מרגיש שיש חוסר מקצוענות במועדון, שמעתי את כל הדברים האלה וידעתי שזה יכול לקרות, אבל מערכת היחסים ביני לבין יואב כץ היא עניינית ואנחנו מדברים מדי יום, אף פעם לא הרגשתי לבד במערכה”.

איך אתה מסביר ליואב, שהוא לא הכי מבין בכדורגל, מה הבעיות בקבוצה?
“הוא לבד אומר שההבנה שלו לא גדולה בכדורגל. אני משתדל להסביר בצורה הכי עניינית מה היה בכל משחק לטוב ולרע. מה עבר ומה פחות. אנחנו עושים שיחות משותפות גם עם הצוות, מה נכון ומה לא נכון לגבי העתיד. הכל תלוי מה קרה באותו משחק”.

איך אתה מסביר לו למה אתם מאבדים גובה בשלב קריטי של העונה?
“אין פה מה להסביר. אנחנו לא רוצים שזה יקרה ועובדים קשה באימונים. לצערי בשני המשחקים האחרונים לא היינו מרוכזים, ברור שהאחריות היא עליי. לא הורדתי את האצבע מהדופק. בדיעבד, הייתי עושה כמה דברים אחרת, אבל זה לא העניין. אולי נגד אשדוד, שרציתי לשחק בשיטה אחרת כדי לתקוף בצורה אחרת וזה לא עבד טוב. אתמול זה דווקא עבד טוב והיינו שווים לבני יהודה, נתנו להם מתנות שהרבה זמן לא נתנו ושילמנו על זה”.

אתה מתאים את שיטת המשחק שלך ליריבה או למטרות?
“גם וגם. גם לגבי מי שנראה יותר טוב באימונים. למזלי יש לי מעל 11 טובים בקבוצה. אני עובד כמו שעבדתי בכל מקום, מה שאני אראה שיותר נכון לקבוצה אעשה”.

מה לגבי העונה הבאה?
“אין לי חוזה בכל מצב, רק במקרה שעולים לפלייאוף. אני לא רץ לעשות חוזה ארוך טווח, כי בסופו של דבר שני הצדדים צריכים לרצות אחד את השני. אני חושב שבעלים צריך למדוד את הדרך, וגם אם לא הצלחנו במטרה ולא השגנו אותה, אם הדרך נכונה זה צריך להימשך”.

שרון מימר (חגי מיכאלי)שרון מימר (חגי מיכאלי)

דייויד בסן: היורוליג לא מעוניין בהפועל ירושלים

לכבוד הזכייה בגביע המדינה, המנהל של מחזיקת גביע המדינה הטרייה דיבר על כל התהליך שעבר המועדון מהבירה. על היורוליג, עודד קטש, וגם – החיים שאחרי אורי אלון.

דייויד, מה לא עבר עליכם העונה, אבל בסופו של דבר אתם מצליחים לזכות בגביע. מה הסוד של הפועל ירושלים?
“האוהדים שלנו זו הנקודה החשובה ביותר, גם אלה שבתוך הקבוצה וגם אלה שמחוץ. גיא הראל ואייל חומסקי הם אנשים שגדלו על הפועל ירושלים וה-DNA של המועדון מושרש בהם. למרות שחטפנו מכה לא קטנה שאורי אלון הודיע שהוא עוזב, עמדנו על הרגליים, אנשים לא האמינו שבתקציב קטן יותר נעמיד קבוצה יותר טובה. יש לנו עוד המון מטרות העונה, כבר הערב יש לנו משחק קשה באילת ואנחנו רוצים להגיע לפיינל פור של הצ’מפיונס ליג”.

חומסקי הוכיח שאפשר לבנות קבוצה טובה גם אחרי אורי אלון.
“הקרדיט הוא קודם כל לאורי. הרבה פעמים בעלים שעוזבים משאירים אחריהם אדמה חרוכה. אורי השאיר מערכת בריאה ועובדת, הכניסה של חומסקי לתפקיד הייתה חלקה. אנשים בחוץ היו סקפטיים וזה בסדר, אנחנו ידענו שזה מה שיהיה”.

אתם נותנים אור של תקווה להפועל באר שבע בכדורגל בהתנהלות שלכם, לאחר שגם היא איבדה את הבעלים שהפכה אותה לאימפריה.
“אני לא יודע באיזו סיטואציה אלונה ברקת עוזבת את הקבוצה והאם היא תמשיך לתמוך. בעלים אחראי יודע לעזוב שהוא משארי אחריו מועדון בריא. ברור שהאנשים שנכנסים אחריו צריכים להמשיך להצעיד את המועדון קדימה. ב”ש עשתה דרך דומה למה שעשינו בחמש השנים האחרונות, אין סיבה שהם לא ימשיכו לתפקד באותו אופן, יכול להיות שהם יצטרכו לחיות יותר צנוע, לפעמים זה מוביל להחלטות טובות”.

מתי הפועל ירושלים תהיה גורם משמעותי באירופה כמו מכבי ת”א?
“הסיפור באירופה הוא מאוד שונה. השאלה מה אתה מגדיר כיעדים ומטרות. זה לא קשור לכדורסל ולהצלחה מקצועית, זה קשור לזה שהיורוליג הוא מפעל פרטי ומועדון סגור של 16 קבוצות, שהן מחליטות מי בסופו של דבר תיהיה בפנים וזו זכותם”.

מכבי ת”א נתנו לכם ברקס?
“אני חושב שדיברנו יותר מדי על מכבי תל אביב. זה שילוב של המון גורמים, היום היורוליג רוצה להתרחב לעוד מדינות, הוא לא רוצה להתרחב עוד לשוק הקטן. היורוליג כמפעל לא רוצה את הפועל ירושלים. אם לא רוצים אותנו, אנחנו נלך למפעל מקביל, נקווה שהוא יחד איתנו ועוד קבוצות שיצטרפו יתרומם ויתחזק, ושם ננסה להיות דומיננטיים ובינתיים אנחנו מצליחים”.

איך נגמרו המשברים בין ליאור אליהו לעודד קטש?
“החיים בכדורסל הם מאוד דינמיים ומשפחתיים. יש ריבים, מחלוקות, אהבה, כעסים. ליאור בחור מאוד אמוציונלי. התחלנו את העונה את טיישון תומאס, שהוא בעמדה של ליאור והיה מושעה, אז בתקופה הראשונית לליאור הייתה פחות תחרות על דקות משחק והוא שיחק, וכשטיישון חזר מההשעיה, לליאור היה יותר קשה. לא ויתרנו על ליאור מבחינה מקצועית, מטבע הדברים, הדקות התחלקו באופן שונה. לליאור, כקפטן וכשחקן ותיק היה קשה עם זה”.

ליאור ביקש לעזוב?
“לא. טוב לו בירושלים, טיפלנו במשבר הזה כמו שצריך, ולראייה, ליאור היה הבנאדם הכי שמח בחמישי בערב והוא היה טוב”.

מה לגבי חוזה חודש לקטש?
“הוא חתום עד סוף העונה. הפרה רוצה להניק והעגל רוצה לינוק, מאמין שבסופו של דבר הדברים האלה גם יסתדרו. אני מבטיח לך שעודד קטש הוא הבנאדם הכי שקט בנושא הזה בעולם”. 

עודד יהיה המאמן בעונה הבאה?
“לא מתפקידי להגיד אם כן או לא, אני יודע מה הסיטואציה כרגע. ההנהלה מאוד מרוצה מעודד וגם הוא בעצמו מרוצה, אין שום סיבה שהדברים לא יימשכו. אנחנו יודעים מה האלטרנטיבות, זה עניינים של טיימינג, אני לא יכול להבטיח כלום, זו לא החלטה שלי. כרגע, בלי קשר לזכייה בתואר, הדרך שאנחנו עושים והעבודה של עודד בקבוצה מאוד מוערכת”. 

מפריע לכם שעודד גם מאמן את נבחרת ישראל? הייתם מעדיפים שיהיה כל כולו בהפועל ירושלים?
“אני חושב שעודד עושה עבודה גדולה בלעשות גם וגם. אם היינו יכולים לבחור, יכול להיות שהיינו מעדיפים אחרת, אבל כרגע עודד עושה את המקסימום בשביל הקבוצה. זו לא הסיבה שהחוזה שלו עדיין לא הוארך”.

שחקני הפועל ירושלים מניפים את הגביע (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ירושלים מניפים את הגביע (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */