יום חמישי, 13.06.2024 שעה 19:15
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 72 - 85
  • מכבי ת"א

קטש: יש לנו ביטחון, שמיר: הם יותר טובים כרגע

מאמני ירושלים וחולון על מאזן הכוחות לקראת חצי הגמר מחר ב-21:00. לימונד לפני ראשל"צ במשחק המוקדם: "מקווה שבסופ"ש יהיה לי תואר בהפועל ת"א"

|
גודס, פרנקו, קטש ושמיר עם הגביע (רדאד ג'בארה)
גודס, פרנקו, קטש ושמיר עם הגביע (רדאד ג'בארה)

רגע לפני שייצא לדרך שלב חצי גמר גביע המדינה בכדורסל מחר (שני) עם צמד המפגשים הלוהטים בין הפועל תל אביב למכבי ראשון לציון (18:30) ובין הפועל ירושלים להפועל חולון (21:00), ערכו ארבעת המאמנים והקפטנים של הקבוצות את מסיבת העיתונאים המסורתית בהיכל הארנה, שיארח את משחקי שלב 4 האחרונות כמו גם את הגמר שייערך ביום חמישי. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר.

במסע”ת נכחו גם משה לאון, ראש עיריית ירושלים ויו”ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, שהתייחס לעובדה שכל המאמנים והקפטנים שישבו לצידו הם ישראלים: ““יש פה שינוי מרענן, אחרי הרבה שנים המסע”ת הזאת נערכת בעברית בלבד”. 

צפו במסע"ת לקראת חצי גמר גביע המדינה

במשחק המרכזי והמאוחר מבין השניים, שיתקיים ב-21:00, ישחזרו ירושלים וחולון את חצי הגמר מאשתקד, בסיומו יצאו החולונים עם ידם על העליונה בדרך לזכייה בגביע. עודד קטש, מאמן האדומים, התייחס לעובדה שקבוצתו מוגדרת כפייבוריטית גם בשל העובדה שהמשחק יתקיים באולמה הביתי: ““יש לנו הרבה ביטחון אבל עדיין לכל אחת מארבע הקבוצות יש סיכוי טוב. חולון בכושר טוב ואני חושב שבמעמד כזה אין פייבוריטיות וצריך לדעת איך לבוא אליו. אין לי שום בעיה שיש תחושה שאנחנו פייבוריטים כי זאת לא הדרך לשחק את המשחק. המלכודת בפייבוריטיות היא שאתה צריך לדאוג מה יהיו ההשלכות מהפסד אז זאת לא הדרך שבה אנחנו לא חושבים ככה. כל מי שהגיע לכאן נמצא פה בזכות ואין פערים גדולים בין הקבוצות. הפועל ירושלים כבר לא יכולה להרגיש אנדרדוג אבל גם לא נסתכל על זה בצורה שאנחנו פייבוריטים”. 

“הארנה? אני לא חושב שהמשמעות העיקרית של ביתיות היא האולם עצמו. ביתיות זה המשמעות של הקהל והאנרגיות שהוא נותן. אומנם המשחק בארנה אבל יהיה פה שילוב של קהלים אז אני חושב שכל הקבוצות ירגישו בבית והעובדה שמהשחק פה לא תיתן לנו אפילו נקודה”, הוסיף קטש.

משה ליאון, עודד קטש ודן שמיר (רדאד ג'בארה)משה ליאון, עודד קטש ודן שמיר (רדאד ג'בארה)

מצבם של תמיר בלאט וכריס ג’ונסון: “תמיר כשיר ב-100 אחוזים וכריס לא ישותף מחר”.

קפטן ירושלים, ליאור אליהו, הוסיף: “חווינו פעמיים גמרים שהפסדנו בהם בתקופה שלי פה ואני חושב שהפועל ירושלים ראויה למעמד הזה ואני מקווה שהשנה נממש את הפוטנציאל לזכייה.הפועל ירושלים זה לא רק אני. לשחקן יש תקופות יותר ופחות טובות ואני מנסה מהצד שלי לעשות דברים מעבר למה שקורה על המגרש”. 

ליאור אליהו ושלומי הרוש (רדאד ג'בארה)ליאור אליהו ושלומי הרוש (רדאד ג'בארה)

בצד השני, דן שמיר נכנס גם הוא ללוחמה הפסיכולוגית והסביר: “זה נהיה מסורת לפגוש את ירושלים בחצאי גמר וזה מעניין. לא יהיה מופרך להגיד שהם יותר טובים כרגע ואני לא אומר את זה מתוך פחד. יש משמעות לזה שהמשחק בארנה. ירושלים מצאה את הדרך שלה כרגע יותר מאיתנו ואני לא מתעלם מזה ומהמצב רוח שלנו. זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לנצח כי לפני שבוע ניצחנו קרוצה שניצחה את אולימפיאקוס, צסק”א מוסקבה, פנאתינייקוס וברצלונה, אז יש לנו את היכולת”.

מד הלחץ וההדחה מאירופה: “לפעמים קשה למדוד לחץ. אני לא מתבייש לספר שאני בלחץ בסיטואציות האלה משום שההזדמנויות האלה לא באות כל יום. ההדחה מאירופה? בקבוצות יש עניין של מצב רוח ואין ספק שזה השפיע. אומרים שהמשחק הקודם לא משפיע על המשחק הבא אבל זה כן משפיע ואני אוהב לדבר על זה בפתיחות”.

החשיבות של גיא פניני שזכה בגביע 11 שנים ברצף: “אני אוהב להתעלם מהסיפורים שמסביב אבל למרות זאת אני וגיא ביחד זכינו בשלושה גביעים ובאופן כללי הוא איזשהו נכס ואני שמח בשביל המועדון שהבאנו אותו והשארנו אותו לעוד שנתיים. במשחקים כאלה ברור שכל אחד מהאוהדים פה היו מעדיפים את גיא בצד שלהם”.

גיא פניני (חגי מיכאלי)גיא פניני (חגי מיכאלי)

קפטן חולוניה, שלומי הרוש, סיפר: “אני חושב שבמעמד כזה שוכחים מכל מה שהיה לפני כן. כולם מתרגשים ושמחים לשחק על תואר וצריך לתת את הכל כדי לנצח קבוצה מצוינת בבית שלה. אני לא חושב שאנדרדוג או פייבוריט זה משהו שמקל או שעושה לחץ. הביתיות של ירושלים יכולה להיות גם חיסרון כי לא כל ההיכל יהיה מלא באוהדים שלהם”.

פרנקו: “האוהדים יתנו אווירה”, גודס: “סוס שחור? אני מעדיף סינדרלה”

במשחק המוקדם (18:30), הפועל ת”א של דני פרנקו תפגוש את החבורה הלוהטת מראשל”צ ומאמן האדומים דרוך: “אני שמח להיות במעמד הזה. זה משחק אחד וזה שונה ממסגרת של ליגה שנמתחת לכל העונה. אני בטוח שבמשחק אחד השחקנים יגיעו דרוכים ומלווים באלפי אוהדים ואני בטוח שהאווירה גם תתבטא על המגרש. לכל קבוצה יש את המסלול שלה ועשינו דרך ארוכה עד השלב הזה. ההכנה למסגרת כזאת שונה לחלוטין אבל מצד שני השחקנים מקצוענים ויודעים את העבודה. אני נותן חידודים קטנים לקראת אירוע כזה והאתגר הוא גדול. אני רוצה להאמין ולקוות שנגיב טוב לסיטואציה”.

הקפטן של פרנקו, רביב לימונד הוותיק הוסיף: “אני חושב שאנחנו מאוד מוכנים ודרוכים. מרגש להשתתף במעמד הזה. אין לי עדיין תואר בהפועל ואני מקווה שבסוף השבוע הזה זה ישתנה. אבל יחד עם זאת, כל מה שאני חושב עליו זה המשחק מחר ואני לא חושב בצורה דרמטית על הזדמנות אחרונה לתואר או על הגמר”. 

גיא גודס ודני פרנקו (רדאד ג'בארה)גיא גודס ודני פרנקו (רדאד ג'בארה)

מן העבר השני, גודס, שהביא שינוי ניכר לקבוצה מעיר היין מאז מונה, מוכן גם הוא לאתגר: “המשחק הזה שונה ממשחק ליגה רגיל כי יש מה להפסיד ואם אתה לא בא מוכן אתה הולך הביתה. הייתי בחלקים גדולים בקריירה במעמדים האלה ואני יודע שצריך להיות מרוכזים וקשוחים בלי להתייחס למסביב. תמיד קל להרגיש אנדרדוג ולהגיע כאילו אין מה להפסיד. אמרתם שאנחנו סוס שחור? אני מעדיף סינדרלה. הדחנו את המועמדת העיקרית לזכייה ואנחנו לא באים רק כסינדרלה אלא רוצים להגיע לגמר. הקהל שלנו לא גדול והוא ייטמע בין הקהלים של המועדונים הגדולים אבל בטח נקבל תמיכה מהקהלים של הקבוצות האחרות. בסופו של דבר יש פה שתי קבוצות שיילחמו ומי שתעשה את הדברים נכון תעלה לגמר”.

עוז בלייזר, הקפטן של הכתומים, סיכם: “אנחנו בתקופה טובה ואנחנו מגיעים כשאנחנו יודיעם שזה תלוי באיך שנהיה על המגרש. אנחנו מאמינים בעצמנו וניתן הכל על המגרש כי כולם יודעים מה המשמעות של המשחק הזה. אנחנו צריכים להיות מרוכזים כי המשחק ילך למי שתעשה את הדברים הקטנים ותקפוץ על הרצפה. זו משימה לא פשוטה ולא באנו להיות תפאורה”. 

עוז בלייזר ורביב לימונד (רדאד ג'בארה)עוז בלייזר ורביב לימונד (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */