יום שלישי, 04.06.2024 שעה 14:08

ברזל: רוטנשטיינר הבין שמה שעשה לא מקובל כאן

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם דובר ההתאחדות לכדורגל על פרשת המנהל המקצועי: "זה סיפור שנופח". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית סיכמנו את חלון ההעברות בליגת העל, עסקנו בגירעון הכספי אליו נקלעה הפועל תל אביב, התכוננו למשחקי גביע המדינה ודנו בחשיפה של האגודות שלא קיבלו כסף מהמדינה ובעובדת ההתאחדות שסירבה להיפגש עם רוטנשטיינר.

שלומי ברזל: “רוטנשטיינר הבין שבישראל לא מקובל לקבוע פגישות בבתי מלון”

בעקבות חשיפת ONE, לפיה המנהל המקצועי של ההתאחדות לכדורגל, ווילי רוטנשטיינר, הזמין עובדת התאחדות לפגישה בבית מלון, שוחחנו עם דובר ההתאחדות לכדורגל כדי לקבל את תגובת ההתאחדות למעשה מעורר המחלוקת של האוסטרי.

שלומי, גם אותך ווילי רוטנשטיינר מזמין למלון?
“כן, בחלק מהמקרים כן. אני נפגשתי איתו שבוע שעבר במלון הרודס וגם לפני חודש בדן אקדיה. הוא לא גר במלון, זה אירוע מלפני חודשיים שלושה. זה ניפוח של משהו שלא קרה. יש פה בעיה אחת, יש הבדלי תרבות בין מה שקורה באירופה למה שקורה בישראל, ווילי פגש עוד שתי עובדות לפני כן גם כן בבית מלון, והעובדת בעצמה אמרה שהיא לא הרגישה משהו מוזר”.

הוא נשוי?
“הוא נשוי באושר עם שתי בנות, אישתו רוב הזמן פה איתו”. 

הוא הבין שהוא עשה טעות?
“כן, הוא הבין שזה לא מקובל כאן בישראל. הוא אמר שלא הייתה לו שום כוונה, הוא הסביר לה בשיחה שהדלת תהיה פתוחה ויהיה נוכח בה עובד נוסף”. 

מה קורה עם מינוי יו”ר להתאחדות אחרי התפטרותו של שינו זוארץ?
אני לא מכיר כרגע שם של מישהו שאמור להגיע. 

יכול להיות שאנשים מפחדים להגיע מחוסר השפעה?
”אפשר להשפיע, אבל זה לא קורה ביום ולא ביומיים. החלק היחיד שהיה חסר לשינו זוארץ זה להבין איך הדברים עובדים בהתאחדות לכדורגל, בעולם העסקים כפי שהוא רגיל הכל עובד מהר יותר, לא כמו בהתאחדות. החלטות של תקנונים צריכות לעבור הנהלה שכוללת 29 אנשים”.

שלומי ברזל (משה חרמון)שלומי ברזל (משה חרמון)

יוסי שרעבי: “כל האגודות יקבלו 75 אחוז מתקציבן השנתי עד חודש מרץ”

לאור חשיפת ONE, לפיה עמותות מ-64 ענפים שונים לא קיבלו עדיין לא קיבלו את הכסף המגיע להן לתקציב השנתי, ביקשנו ממנכ”ל משרד הספורט הסברים למחדל.

יוסי, מתי תפסיקו עם חילופי ההאשמות עם משרד האוצר?
”אנחנו ממש לא רבים עם משרד האוצר, אנחנו בתהליך לרפורמה מאוד משמעותית. כמעט בוודאות בשבוע הבא כולם יקבלו את הכסף. אנחנו מביאים שתי בשורות גדולים מאוד אחת זה האיגודים, שקיבלו 50 אחוז מהתקציב השנתי שלה כבר בינואר, בגלל שזה תלוי רק בנו ולא בטוטו וזה כבר בוצע. במהלך חודש מרץ אנחנו נעביר 75 אחוזים מהקציב השנתי לכלל האוגודות. עם הטוטו הכספים היו מגיעים רק ביולי-אוגוסט. אנחנו בתהליך מעבר וזה תהליך קשה, אני מאוד מרוצה מאיך שאנחנו עושים את זה. אנחנו נמצאים עכשיו בבסיס תקציב המדינה של 805 מליון”. 

כל מי שחייבים לו כסף יקבל אותו?
“הבשורה שלי לאגודות היא כפולה. קודם כל, תקבלו בשבוע הבא והשנייה שתקבלו בחודש מרץ 75 אחוז מהתקציב השנתי. יש תקציב של שישה מליון שקלים במסגרת ההסכם עם ההתאחדות לכדורגל. האגודות היו רגילות לקבל בראשון בפרבואר והיום אנחנו בחמישי”. 

אתה תישאר מנכל משרד הספורט גם עם מירי רגב לא תהיה שרת הספורט אחרי הבחירות?
“אני באתי מהעולם המקצועי ואני אשאר שם, אבל לא יודע אם באותו תפקיד”.

יוסי שרעבי (שחר גרוס)יוסי שרעבי (שחר גרוס)

עופר מזרחי: “אני אופטימי לגבי העתיד של מכבי חיפה”

ניחוחות של שינוי בכרמל. לאחר ה-2:3 הנהדר על הפועל ת”א אתמול (שני) שהעלה את הקבוצה למקום השני בטבלה, במכבי חיפה סוף סוף יכולים לחייך. שוחחנו עם שחקן העבר של הקבוצה, עופר מזרחי, שאהב את מה שראה בניצחון על האדומים בסמי עופר, ואופטימי בנוגע לעתיד של הקבוצה של מרקו בלבול.

עופר, אתה רואה שינוי במכבי חיפה?
“כשמרקו בלבול הגיע למכבי חיפה, הקבוצה הזאת לא רק הייתה חלשה, היא הייתה מפורקת, ברמה של ליגה לאומית, קבוצה חלשה שסופגת ולא מסוגלת לחזור. מרקו שיפר את הדברים האלה, רואים את זה. הקבוצה נראית סוף סוף נחושה ועם רצון טוב, מכבי חיפה נראית היום קבוצה. אחרי חמש שנים להיות מקום שני עבור מכבי חיפה, זה הרע במיעוטו. אחרי עונה כזאת להיות מקום שני, זאת הצלחה יחסית”.

השחקנים שהגיעו יעזרו לקבוצה בעתיד?
“אני חושב שהשחקנים שהגיעו טובים. ירדן שועה הוא שחקן פנטסטי. יש תחרות היום במכבי חיפה. אני חושב שמקסים פלקושצ’נקו חושב עומק, משחק קדימה. גם פריי שחקן מצוין. הדרך עוד ארוכה, מאבדים יותר מדי כדורים במרכז המגרש וחשופים למתפרצות. נטעי לביא שחקן נשמה אבל הוא מאבד הרבה כדורים, אבל בגדול אני אופטימי”.

אתה עדיין חבר של בלבול?
“אני חבר שלו ואנחנו מדברים, אבל אין לזה קשר למה שאני חושב עליו כמאמן. אנחנו חברי ילדות. לא צריך להיות בעל כריזמה ולצעוק ולהשתולל, מספיק המבט הנכון וההערה הנכונה. הוא דעתן ויודע להתנהל עם שחקנים, מה שאחרים לא יודעים”.

עופר מזרחי (עמית מצפה)עופר מזרחי (עמית מצפה)

 אהוד כחילה: “טל הצליח בזכות עצמו”

לרגל יום המשפחה, שוחחנו עם טל כחילה, בלם בית”ר ירושלים, ועם אביו, אהוד, שחקן העבר את הקבוצה מהבירה.

טל, כמה טיפים אתה מקבל מאבא?
“אין דבר כזה שאחרי משחק נכנס לאוטו ביחד ונשתוק. בוא נגיד שהרבה הצלחתי בגלל העזרה שלו, אבל ביחד עם זאת, זה גם המון בזכות אמא שלי שמגיל קטן הייתה לוקחת אותי למשחקים ולאימונים ודואגת לי”. 

אהוד: “אני חושב שזה מתחלק. יש הורים שהורסים את הילדים שלהם מגיל צעיר. כשטל היה מסיים משחק בילדות ושואל איך הייתי, הייתי אומר לו שזה לא משנה, קודם כל תהנה. תמיד צריך לתת מילה טובה ולחזק, טל הצליח בזכות עצמו, התמיד ועבד ועובד קשה מאוד. לא יודע אם שחקנים שהיו עוברים את מה שטל עבר היו מצליחים. גם שהוא נתן עונה גדולה בבית”ר הוא לא קיבל את הקרדיט”.

ההשוואה קשה לך?
“תמיד תהיה השוואה, אבלך החלטתי לקחת את זה למקום אחר. אף פעם לא השוויתי בינינו, זה די כדורגל שונה”.

אהוד כחילה (איציק בלניצקי)אהוד כחילה (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןחוגג: ויניסיוס קפץ לאחוזה של דיג'יי חאלד
למה ויניסיוס קפץ לאחוזה של דיג'יי חאלד?
נגןכוכבי לברקוזן מפוצצים אחד את השני באתגר
כוכבי לברקוזן מפוצצים אחד את השני באתגר
נגןרונאלדו מלמד את טריקים את החברים בקבוצה
רונאלדו מלמד טריקים את החברים בקבוצה
נגןסרטוני הטיקטוק שבלינגהאם לא רוצה שתראו
נחשף חשבון הטיקטוק הסודי של בלינגהאם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */