יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:54

צ'מטאי ואמרה זכו באליפות ישראל ב-15 ק”מ

התחרות שנערכה בראשל"צ הציבה את השניים על ראש הפודיום. במרתון ים המלח נפצע קשה אחד הרצים שפונה במסוק לבית החולים, איסמעיל מובראק זכה במרתון

|
הזוכים במקומות הראשונים באליפות ישראל ל 15 ק
הזוכים במקומות הראשונים באליפות ישראל ל 15 ק"מ (באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון)

אליפות ישראל בריצת כביש ל-15 קילומטר התקיימה היום (שישי) בראשון לציון, שם גירמה אמרה ולונה צ’מטאי סלפטר זכו בתואר אלופי ישראל. במקביל לזאת, במרתון ארץ ים המלח התמוטט רץ שפונה במסוק לבית החולים.

בראשל”צ, אמרה, שיאן ישראל בריצת מרתון, היה הראשון לחצות את קו הגמר בתחרות לגברים בזמן של 45:13 דקות והוא והקדים ב-14 שניות את איימרו עלמיה שנחשב לאלוף ישראל במרתון ובחצי מרתון. עבור אמרה היה זה מעמד הפודיום הרביעי ברציפות במרוץ הזה.

ארבע הזוכות במקומות הראשונים באליפות ישראל ל 15 ק"מ (באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון)ארבע הזוכות במקומות הראשונים באליפות ישראל ל 15 ק"מ (באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון)

בין הנשים התחרות הייתה פחות צמודה. לונה צ’מטאי סלפטר סיימה ראשונה בתוצאה של 48:42 דקות, המהווה שיפור של 1:05 דקות לשיא המסלול אותו היא קבעה בשנה שעברה. עבור סלפטר הייתה זו זכייה שלישית ברציפות באליפות במרחק ריצה זה. סלאמאוויט ביולין הגיעה אחריה וחצתה את קו הסיום כעבור 49:21 דקות. שלישית הגיעה ברכה דויטש מלידר ירושלים, אלופת ישראל במרתון ובחצי מרתון, בתוצאה של 54:42 דקות.

אזאוונט טקה לסבב התחרויות אחרי היעדרות ארוכה וסיימה רביעית עם 56:36 דקות. לאור העובדה שלביולין טרם אושרה הבקשה לקבלת אזרחות ישראלית, למרות נישואיה לרץ הבכיר מארו טפרי, דויטש וטקה זכו במדליות הכסף והארד בהתאמה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, רץ במרוץ ראשל"צ (באדיבות עיריית ראשון לציון) ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, רץ במרוץ ראשל"צ (באדיבות עיריית ראשון לציון)

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, אמר: “נפלא לפתוח את הבוקר עם אלפי הרצות והרצים שהגיעו אלינו מכל חלקי הארץ. אני מצדיע לכל האתלטים, לתלמידי בתי הספר ובמיוחד לקבוצת מהל”ב מנהיגות הורים לילדים ובוגרים עם מוגבלות, על הרוח הספורטיבית”.
 
במרתון ארץ ים המלח, גבר כבן 45 התמוטט על המסלול ונמצא ללא דופק. צוותי מד”א, המאבטחים רפואית את המרתון, הוזעקו לטפל בו וביצעו בו פעולות החייאה שבמהלכן חזר הדופק שלו. הוא פונה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כאשר מצבו מוגדר קשה אך יציב, כשהוא מורדם ומונשם. צוותי מד”א טיפלו ב-16 משתתפים באירוע, כאשר שלושה מהם נזקקו להמשך טיפול רפואי בבתי החולים ופונו מהמרתון.

מרתון ארץ ים המלח (אלמנטס רחפנים)מרתון ארץ ים המלח (אלמנטס רחפנים)

לצד האירוע הקשה, השתתפו במרוץ שנערך לראשונה אלפי רצים מהארץ, כאשר במסגרת המרתון נערך גם לראשונה בישראל מקצה של 50 ק”מ שהיווה למעשה את אליפות ישראל. המרתון הוזנק מטיילת ים המלח והרצים רצו על גבי הסוללה בגבול ירדן החוצה את חלקו הדרומי של ים המלח. במרתון השתתפה גם משלחת מירדן ששניים ממשתתפיה אף זכו בגביעים. במקום ה-1 במרתון זכה מוברק איסמעיל עם זמן של שעתיים, 42 דקות ו-37 שניות. הוא הקדים את ניקולס רודופולס מאיטליה (2:49:21) ויודסין רונלד (2:52:28).

צוות מד"א מפנה את הגבר ממסלול הריצה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (מערכת ONE)צוות מד"א מפנה את הגבר ממסלול הריצה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (מערכת ONE)
    אסור לפספס
    נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
    מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
    נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
    כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
    נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
    מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
    נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
    רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
    כדורגל ישראלי חדשות
    ליגת העל
    ליגה לאומית
    ליגות נמוכות
    גביע המדינה
    גביע הטוטו
    גביע הטוטו לאומית
    ליגת העל לנוער
    נוער וילדים NEXT ONE
    ספורט תיכוניים
    ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
    נבחרת ישראל
    ליגת העל לנשים
    הליגה הלאומית לנשים
    התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
    ליגה ספרדית
    ליגה איטלקית
    ליגת האלופות
    הליגה האירופית
    קונפרנס ליג
    ליגה אנגלית
    ליגה גרמנית
    ליגה צרפתית
    ליגה בלגית
    ליגה הולנדית
    ליגה רוסית
    ליגה טורקית
    ליגה יוונית
    ליגה קפריסאית
    ליגה סקוטית
    ליגה פורטוגלית
    ליגה שווייצרית
    ליגה אוסטרית
    ליגה פולנית
    ליגה ארגנטינאית
    ליגה ברזילאית
    יורו 2024
    ליגת האומות
    מוקדמות יורו 24
    מונדיאליטו
    יורו עד 21
    ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
    ליגת ווינר סל
    גביע המדינה
    גביע ווינר
    לאומית גברים
    ליגת ווינר אתנה נשים
    ליגת התיכונים
    נבחרת ישראלכדורסל עולמי
    חדשות
    NBA
    יורוליג
    יורוקאפ
    ליגת האלופות של פיב''א
    ליגה ספרדית
    ליגה יוונית
    ליגה איטלקית
    ליגה טורקית
    ליגה אדריאטית
    /* LAST / NEXT ROUNDs */