יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:53
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

בתום שתי הארכות: מכבי ת"א גברה על אשדוד

המארחת הצטיינה מחוץ לקשת ולא ויתרה, אך שטות של סטול (30 נק') בסיום קבעה 100:104 לחבורה של ספרופולוס ומנעה הפתעה. אובראיינט בלט אצל האלופה

|
אנג'לו קלויארו וסקוטי ווילבקין חוגגים (חגי מיכאלי)
אנג'לו קלויארו וסקוטי ווילבקין חוגגים (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב התארחה הערב (שני) באשדוד מול מכבי המקומית וניצחה אותה 100:104 דרמטי בתום שתי הארכות, במשחק השלמה של המחזור ה-12 בליגת ווינר סל. במשחק נוסף, הפועל באר שבע/בני שמעון דרסה 74:87 את בני הרצליה בקונכייה.

מכבי אשדוד – מכבי ת”א 104:100

מדהים, מרהיב, מותח וגדול – זה מה שאנחנו רוצים לראות מהכדורסל הישראלי שלנו, וזה מה שסיפקו לנו הערב שתי הצהובות-כחולות של הליגה. הדרומיים אמנם נמצאים בתחתית הטבלה, אך פערי הרמות לא הורגשו כלל ואין ספק שבראד גרינברג יכול להיות מרוצה ממשחק הלחימה של שחקניו, למרות ההפסד.

לאחר שתי הארכות: 100:104 דרמטי למכבי ת"א

המארחים פתחו את ההתמודדות עם מטווח שלשות, כשדייקו תשע פעמים מחוץ לקשת, בראשותם של מארק טולפסן (31 נקודות) ופול סטול (30) אך לא הצליחו לשמור על היתרון עם רכות גדולה מידי בתוך הצבע. רבע שני גדול של האורחת הוריד אותה ביתרון נקודה בסיום החצי הראשון.

המחצית השנייה הייתה צמודה והיתרון נע מצד לצד, כשברגעי ההכרעה האלופה שמטה יתרון 7 ואפשרה לאשדודים לכפות הארכה. בחמש הדקות הנוספות, הדרמה סרבה להסתיים באופן חד צדדי, אך הייתה יכולה להיות מוכרעת, אולם תום מעיין החטיא שתי זריקות גורליות מהקו ושלח את המותחן להארכה שנייה.

שחקני מכבי אשדוד מאוכזבים, מייקל רול וסקוטי ווילבקין שמחים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי אשדוד מאוכזבים, מייקל רול וסקוטי ווילבקין שמחים (חגי מיכאלי)

התל אביבים הצליחו לייצר בריחה קטנה, אך שוב המארחת בראשות סטול לא ויתרה על המשחק. ביתרון 2, הרכז יכל להשוות או לעלות את קבוצתו ליתרון מנצח, אך ביצע פעולה שטותית, איבד את הכדור והעניק לחניכיו של יאניס ספרופולוס ניצחון ליגה נוסף, 12 במספר. כעת אלופת המדינה יכולה להתכונן בראש שקט לקראת המשחק הקרוב והחשוב מול באסקוניה ביורוליג.

אוהדי מכבי אשדוד (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי אשדוד (חגי מיכאלי)
אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

קלעו למכבי ת”א: ג’וני אובראיינט 20 נקודות ו-11 ריבאונדים, ג’ון דיברתולומאו 17, יובל זוסמן ומייקל רול 15 כ”א, ג’ייק כהן וטאריק בלאק 9 כ”א, סקוטי ווילבקין 8 ו-5 אסיסטים, אנג’לו קלויארו ואלכס טיוס 4 כ”א וג’רמי פארגו 3.

קלעו למכבי אשדוד: מארק טולפסן 31 נקודות ו-10 ריבאונדים, פול סטול 30 ו-10 אסיסטים, ליס שושי 25 ו-7 ריבאונדים, ספנסר וייס 10, תום מעיין ועידו פליישר 2 כ”א.

מחצית ראשונה: 42:43 למכבי ת”א

חמישיית מכבי אשדוד: פול סטול, ספנסר וייס, ג’ייק פמברטון, מארק טולפסן וליס שושי.

בראד גרינברג (חגי מיכאלי)בראד גרינברג (חגי מיכאלי)

חמישיית מכבי תל אביב: ג’רמי פארגו, סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, ג’ייק כהן וטאריק בלאק.

יאניס ספרופולוס (חגי מיכאלי)יאניס ספרופולוס (חגי מיכאלי)
שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)

האשדודים בצהוב, פתחו את ההתמודדות עם שתי שלשות מהירות של פול סטול ומארק טולפסן. אחרי שמהלך קודם לכן נתן לליס שושי חסימה מרשימה, טאריק בלאק איבד לו את הכדור ואיפשר לפורוורד המארחת לקלוע נקודות קלות בצבע. סטול חטף כדור רץ בזריזות וצלף שלשה נוספת שגרמה ליאניס ספרופולוס לקחת פסק זמן. המארחת לא עצרה את הריצה המטורפת מחוץ לקשת, קלעה את השלשה התשיעית ברבע הראשון וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 8. 

פול סטול צולף (חגי מיכאלי)פול סטול צולף (חגי מיכאלי)
טאריק בלאק עם הכדור (חגי מיכאלי)טאריק בלאק עם הכדור (חגי מיכאלי)

המגמה נמשכה גם ברבע השני, כשטולפסן החל אותו עם שלשה מהפינה השמאלית, כשאלכס טיוס מיד ענה לו עם זריקה מדויקת קצת מחוץ לבקבוק. גם האלופה הראתה עליונות ל-3 נק’, כשהפעם ג’וני אובראיינט דאג למלאכה. ג’ון דיברתולומאו דייק פעמיים מהקו וקבע שוויון 37. ג’ייק כהן, בשני מהלכים אחד אחרי השני, העלה את התל אביבים ליתרון ראשון במשחק. עידו פליישר קיבל אסיסט נפלא מווייס וסיים בדאנק מרשים. הדרומיים איבדו פעמיים בשניות הסיום של המחצית הראשונה וירדה לחדרי ההלבשה בפיגור נקודה.

יובל זוסמן מטביע (חגי מיכאלי)יובל זוסמן מטביע (חגי מיכאלי)
ליס שושי עם הכדור (חגי מיכאלי)ליס שושי עם הכדור (חגי מיכאלי)

מחצית שנייה 83:83

הרבע השלישי נפתח עם אלייופ מצוין של בלאק, כשסטול הרותח לא נתן לאלופה לברוח עם 2 נק’ מהקו. שתי הקבוצות איבדו מספר כדורים בהתקפות צמודות, עד שווייס קבר שלשה כשהיה פנוי לגמרי. דיברתולומאו חטף כדור ויצא למתפרצת לבדו והעלה את הצהובים ליתרון שיא – 7. סטול (שלשה 6 שלו) וטולפסן קלעו מחוץ לקשת ולא איפשרו לתל אביבים לפתח בריחה. דיברתולומאו דייק לשלוש וקבע 61:63 לאלופה לפני הרבע המכריע.

סקוטי ווילבקין עם הכדור (חגי מיכאלי)סקוטי ווילבקין עם הכדור (חגי מיכאלי)
ג'רמי פארגו עם הכדור (חגי מיכאלי)ג'רמי פארגו עם הכדור (חגי מיכאלי)

איבוד של אובראיינט נוצל על ידי וייס בצורה חכמה עם פתיחת הרבע האחרון, אך ג’וני השיב את החוב מיד עם 3 נק’. אחרי שתי דקות רעות של שתי הקבוצות, מייקל רול קבר שלשה חשובה. זוסמן באגרסיביות רבה דחק 2 נק’ בצבע, אולם טולפסן ענה מיד עם נקודות בתוך הבקבוק. אחרי שחשבנו שהתל אביבים לוקחים את המשחק, הגיעו סטול וטולפסן המדהימים, צימקו ל-4 הפרש וגרמו לספרופולוס לקחת פסק זמן, 1:17 דקות לסיום. סטול קלע מהקו, קבע שוויון 83 ושלח את המשחק להארכה.

מארק טולפסן זורק (חגי מיכאלי)מארק טולפסן זורק (חגי מיכאלי)
ג'ון דיברתולומאו שומר על פול סטול (חגי מיכאלי)ג'ון דיברתולומאו שומר על פול סטול (חגי מיכאלי)

הארכה 90:90

אחרי נקודה של זוסמן ואובראיינט מהקו, וייס קבר שלשה אדירה והחזיר את ההובלה למארחת. התקפה מתוכננת היטב של הדרומיים הסתיימה עם סל חכם של טולפסן, כשלאחריה האחרון התעופף לאלייופ גדול שקיבל מסטול, בעקבותיו המאמן היווני של התל אביבים לקח פסק זמן. הכחולים לא ויתרו, וזוסמן קבע שוויון 90, 15.9 שניות לסיום. תום מעיין יכלה לסגור את הסיפור אך החטיא פעמיים מהקו ושלח את המותחן להארכה שנייה.

ספנסר וייס ופול סטול חוגגים (חגי מיכאלי)ספנסר וייס ופול סטול חוגגים (חגי מיכאלי)

הארכה 2: 100:104 למכבי ת”א

רול פתח עם לייאפ קל, זוסמן הוסיף מיד אחר כך. סטול פשוט לא היה מוכן לשמוע על הפסד, וביצע מהלך של סל ועבירה. סקוטי ווילבקין נכנס על מעיין וקלע 2 נק’ עם הקרש. עבירה על טולפסן נוצלה היטב כשזה דייק פעמיים. קלויארו קלע עם ג’אמפ שוט טוב. לאשדוד נותר תקווה אחרונה כשהכדור היה אצל סטול, אך זה איבד את הכדור ואפשר לאורחת לסיים את המשחק עם ניצחון מתוק.

שחקני מכבי ת"א ומכבי אשדוד בסיום (חגי מיכאלי)שחקני מכבי ת"א ומכבי אשדוד בסיום (חגי מיכאלי)

הפועל באר שבע/בני שמעון – בני הרצליה 74:87

החבורה הדרומית של רמי הדר אירחה בקונכייה את חניכיו של עופר ברקוביץ’ אך פרט לרגעים בודדים בהתמודדות, האדומים שלטו בכל פרמטר על הפרקט. המארחת ביצעה רבע ראשון מרשים, אך אחרי מספר איבודים מיותרים אפשרו לכחולים לחשוב על קאמבק עם הירידה למחצית.

מהרבע השלישי הייתה קבוצה אחת בלבד על המגרש, כשהבאר שבעים דרסו עם ריצת 0:12 ועלו ליתרון דו ספרתי, בעיקר בזכותו של סילאס מלסון (20 נקודות) וטיילור בראון (16), ממנו הקבוצה מהמרכז לא הצליחה לחזור. ברקוביץ’ רושם הפסד שני מאז מונה לתפקיד וייצטרך לעשות שינוי רציני במועדון אם הוא לא ירצה לראות אותם בליגת המשנה בעונה הבאה.

חזרה לנצח: ב"ש מנצחת את הרצליה 74:87

קלעו להפועל ב”ש: סילאס מלסון 20 נקודות, טיילור בראון 16, חנן קולמן 11, טראוויס ווריק 9, עמית גרשון, ג’ורדן סווינג וג’אקים דונאלסון 8 כ”א ורוברט רות’בארט 7.

קלעו לבני הרצליה: ג’ף אדריאן וכרם משעור 15 נקודות כ”א, מייקל דיקסון 14, ג’יימס רובינסון, אור לאומי ובוגדן בליזניוק 6 כ”א, סם סינגר וג’רל בנימון 4 כ”א, גייב לוין וג’רל בנימון 2 כ”א. 

מחצית ראשונה: 34:39 להפועל ב”ש

חמישיית הפועל ב”ש: ג’ורדן סווינג, חנן קולמן, טיילור בראון, בן אייזנהרדט וג’אקים דונאלסון.

חמישיית בני הרצליה: מייקל דיקסון, בוגדן בליזניוק, ניצן חנוכי, גייב לוין וג’רל בנימון.

רמי הדר (חגי מיכאלי)רמי הדר (חגי מיכאלי)

טיילור בראון פתח את הקרב בקונכייה עם ג’אמפ שוט מדויק, כשחנן קולמן הוסיף מיד שלשה לאדומים. החבורה בכחול לא הצליחה להסתדר עם ההגנה הגבוהה של האדומים וזרקה באחוזים רעים. מהלך לא שיגרתי אירע, כשרוברט רות’בארט קבר שלשה והעלה את המארחים ליתרון דו ספרתי. אחרי 6 שלשות מ-12 אפשריות, החבורה של רמי הדר איבדה 4 כדורים ואיפשרה להרצליינים לצמק מעט את ההפרש. ניצן חנוכי השלים לייאפ קליל והוריד את האורחת רק בפיגור 5 עם הירידה למחצית.

מחצית שנייה: 74:87 להפועל ב”ש

הבאר שבעים פתחו בסערה את החצי השני עם ריצת 0:10, כשקולמן וטיילור בראון מובילים את ההסתערות, דבר אשר גרם לברקוביץ’ לקחת פסק זמן. ג’אקים דונאלסון הוכיח שגם הטיים-אווט לא עזר לאורחת כשעזר לאדומים לחצות את רף 50 הנקודות. האחרון הוריד באומנות לטראוויס ווריק וזה סיים את המהלך עם צעד וחצי יפהפה. אחרי כמעט חמש דקות ללא סל ברבע השלישי, אור לאומי קלע 3 נק’ בעזרת סל ועבירה. ווריק המשיך להצטיין והוביל את האדומים ל-31 נק’ ברבע השלישי. סילאס מלסון לא הפסיק לקלוע משלוש, הבטיח ניצחון אדום ודאג שרגעי ההכרעה יהיו לפרוטוקול בלבד.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */