יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:59

3 מדליות בכיס: ראשוני, כהן ונלסון לוי בגמר

הישג נהדר לנבחרת הנשים ששלוש מחברותיה ייאבקו על הזהב. גילי כהן גברה בחצי הגמר על גפן פרימו, שתמשיך לקרב על הארד. אכזבה לשמאילוב ופליקר

|
שירה ראשוני (חגי מיכאלי)
שירה ראשוני (חגי מיכאלי)

גראנד פרי תל אביב בג’ודו נפתח היום (חמישי) וכבר נבחרת ישראל הבטיחה לעצמה שלוש מדליות ראשונות. שירה ראשוני העפילה לגמר בקטגורית המשקל שלה (48 ק”ג) ותיאבק על מדלית הזהב והזכות להשמיע את ההמנון בהיכל שלמה, כשגם במשקל ל-52 ק”ג נרשמה הצלחה אדירה, כאשר שתי הישראליות, גפן פרימו וגילי כהן העפילו לחצי הגמר והתחרו אחת נגד השנייה, בעוד האחרונה יצאה עם ידה על העליונה, העפילה לגמר ותילחם גם היא על הזהב. תמנע נלסון לוי (עד 57 ק”ג) תהיה הישראלית השלישית שתיאבק על המקום בראש הפודיום. 

ראשוני, ניצחה בפתיחת היום שלה את פרצ’סקה יורדה בשני ווזארי. ברבע הגמר ראשוני ניצחה את סבינה גיליאצובה בווזארי והעפילה לחצי הגמר. בשלב 4 האחרונות ניצחה בבריח את מארוסה סטאנגר והעפילה לגמר, במסגרתו תתמודד על הזהב מול מרינה צ’רניאק האוקראינית.

שני הרשקו, פתיחה מצוינת ליום התחרויות (חגי מיכאלי)שני הרשקו, פתיחה מצוינת ליום התחרויות (חגי מיכאלי)

גילי כהן (52 ק”ג) עברה את גדאיי ממאליאדייב האזרית בווזארי בקרב הראשון שלה והעפילה לרבע הגמר. בשלב זה, כהן גברה גם על אסטרלה לופס שריף הספרדייה והעפילה לחצי הגמר. גפן פרימו הצעירה, פתחה את יום התחרויות שלה בסיבוב השני נגד דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן, אותה היא ניצחה בזכות ווזארי נהדר שהעלה אותה לרבע הגמר גם כן. פרימו פגשה את אליישה קוזנצובה, הרוסיה שנחשבת לסגנית אלופת אירופה מ-2017, אותה היא ניצחה בעונשים. בעקבות כך, נקבע שפרימו תפגוש את גילי כהן בחצי הגמר, בו כאמור יצאה כהן עם ידה על העליונה בדרך לקרב על הזהב, בעוד פרימו תיאבק על הארד.

גילי כהן מול גפן פרימו (חגי מיכאלי)גילי כהן מול גפן פרימו (חגי מיכאלי)

בקטגוריית משקל של עד 57 ק”ג, תמנע נלסון-לוי התמודדה מול אטרי ליפרטליאני. הגיאורגית פתחה עם יתרון של ווזארי אבל מהר מאוד נלסון-לוי השיגה איפון וניצחה אותה על אף שנקלעה לפיגור. היכולת הטובה של נלסון-לוי נמשכה על המזרן, עם העפלה לחצי הגמר לאחר איפון מרהיב על יריבה מבולגריה. בחצי הגמר עצמו ניצחה יריבה צרפתייה בניקוד זהב והמשיכה לגמר. 

נועה מינצקר (48 ק”ג) התמודדה מול שירין בוקלי בקרב הראשון, כאשר יריבתה הצרפתייה פרשה לפני סיום הקרב בגלל כאבים בכתף. בהמשך היא פגשה את מרינה צ’רניאק האוקראינית המנוסה והפסידה לה. מינצקר הפסידה בקרב הראשון בבית הניחומים לנטליה בריג’ידה וסיימה את דרכה בתחרות.

אצל הגברים, אכזבה לברוך שמאילוב ולטל פליקר. הג’ודאי שמתחרה ב-66 ק”ג התחיל את יום הקרבות שלו מהסיבוב השני, שם הוא פגש את מתאו מדבס, סגן אלוף אירופה האיטלקי, שפתח את הקרב הראשון שלו באיפון מהיר. בקרב מול שמאילוב הוא התקשה יותר וברגע אחד של חוסר תשומת לב שמאילוב הפך אותו על גבו והשיג איפון מרשים מאוד תוך 30 שניות. 

ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

בשמינית הגמר, שמאילוב עלה מול בוגדאן יאדוב וגם הפעם היה התקפי וזכה בווזארי מהיר בתוך דקה. האוקראיני חזר והשיג גם כן ווזארי ובניקוד הזהב ניצח באיפון ובכך למעשה, שמאילוב סיים את דרכו בתחרות. “התחלתי טוב את הקרב אבל לאט לאט נגמר לי האוויר. התבלבלתי וזה לא עבד. עשיתי טעות בהתקפה האחרונה שלי בקרב, כשניסיתי להוציא את הכוחות האחרונים שלי. הכי מבאס אותי שזה קרה מול הקהל הישראלי. אני מאשים רק את עצמי, כי רציתי להצליח מול האוהדים”, אמר שמאילוב לאחר ההפסד.

באותו המשקל, טל פליקר פגש את איסלאם קמטוב בסיבוב השני והודח באופן מפתיע. פליקר, שהיה מדורג במקום הראשון בתחרות, היה התקפי וניסה כל הזמן להכריע את הקרב הראשון שלו, אך זה נמשך לניקוד זהב בזכות ההתחמקויות של היריב הרוסי. לבסוף, פליקר הפסיד לו מווזארי כעבור 3:05 דקות מפתיחת ניקוד הזהב. אמיר דנטה שמתחרה ב-66 ק”ג גם הוא, ניצח את ואדים בונסקו בקרב הראשון שלו, אך במסגרת הסיבוב השני הודח לאחר מכן על ידי יריב ספרדי. על אף שהיו לפחות שני פייבוריטים במשקל הזה, לישראל אין הצלחה בו. 

טל פליקר בהלם (חגי מיכאלי)טל פליקר בהלם (חגי מיכאלי)

ב-60 ק”ג דניאל בן דוד עלה למזרן ושם פגש בתחילת היום שלו את ולנטין אלפייב, לקרב שנמשך 4:44 דקות אל תוך ניקוד הזהב, שם הישראלי גבר על הבולגרי בווזארי. בסיבוב השני הוא ייאלץ לפגוש את אדוניס דיאז האמריקאי שהדיח אותו.

הרבה ישראלים צעירים ופחות מנוסים הודחו כבר בקרבות הראשונים שלהם, כמו יאיר אלקינד, מתן קוקולייב, אלון אהרון (60 ק”ג), ירין מנגד (66 ק”ג), פז כפרי (52 ק”ג), שקד עמיחי, מעיין גרינברג ואריאל בצלאל (57 ק”ג).

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */