יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:02

היסטוריה: גראנד פרי תל אביב בג’ודו יוצא לדרך

הטורניר היוקרתי ייפתח היום עם קרבות מסקרנים במשקלים הנמוכים. פליקר: “שואף לזכות בזהב”. יו”ר האיגוד העולמי בארץ, היכל שלמה יהיה מלא בסופ"ש

|
ההכנות של היכל קבוצת שלמה לאירוח הג'ודו (שלום ענסי- צלמונלה) (מערכת ONE)
ההכנות של היכל קבוצת שלמה לאירוח הג'ודו (שלום ענסי- צלמונלה) (מערכת ONE)

הרגע הגדול הגיע. גראנד פרי תל אביב יפתח היום (חמישי) בהיכל קבוצת שלמה בהשתתפותם של לא פחות מ-380 ג’ודאים מרחבי העולם. זו תהיה התחרות הראשונה בסבב העולמי של הענף, כאשר החל מהשעה 10:00 יפתח שלב המוקדמות. ביום הראשון מבין השלושה של התחרות, ישתתפו הג’ודאים במשקלים הנמוכים של עד 60 ק”ג ועד 66 ק”ג, וג’ודאיות בקטגוריות משקל של 48 ק”ג, 52 ק”ג ו-57 ק”ג.

על מזרן הג’ודו, מעבר למפגשים מול הג’ודאים הזרים, במהלך התחרות הקרובה יהיו מאבקים סמויים גם בין הישראלים. כך למשל, שירה ראשוני, שתתחרה במשקל של עד 48 ק”ג, מתמודדת למעשה מול נועה מינצקר הצעירה על הכרטיס לטוקיו 2020 בדירוג העולמי ולכן כל אחת מהן תרצה לרשום הישג טוב בפתיחת העונה.

פונטי: המטרה לארח את אליפות העולם 2022

ראשוני, שהופיעה באולימפיאדת ריו 2016, מעוניינת כמובן לפתוח ברגל ימין את השנה החדשה. לפני התחרות היא ציינה: “להתחרות בארץ זה משהו שונה שלא קורה הרבה. היה לי ניסיון פחות מוצלח בהופעה הקודמת שלי מול הקהל הישראלי ואני מתה לתקן את זה לכיוון הנכון. אני אעבוד קשה כדי לנצח כל יריבה וכדי להיות על הפודיום”. מינצקר, שזכתה באליפות אירופה עד גיל 23 במדליית הכסף שנערכה בארץ אבל לא הרשימה באליפות אירופה לבוגרות שהתקיימה בתל אביב בשנה שעברה הוסיפה: “אני אוהבת את זה שאנחנו פותחות את העונה כאן בבית”. 

לאחר מכן הוסיפה מינצקר בלב גלוי: “עברתי שנה לא פשוטה בכלל ואני מאוד מקווה לחזור לכושר טוב. 2018 הייתה אחת מהשנים היותר מאכזבות שלי בבוגרות מבחינה הישגית. אני לא במקום שציפיתי להיות בו, עשיתי הפסדים מיותרים. אני מאוד רוצה שזה ישתנה בשנה החדשה שתתחיל עכשיו. יש לי את הרעב, התעוזה והאומץ. גם את הפער מהניסיון הצלחתי להדביק. בניגוד לפעם הקודמת, הפעם סיכמתי עם אמא שלי שהיא לא תבוא לראות אותי מתחרה, כדי שנרגיש כאילו שזה עוד טורניר בחו”ל”.

מסיבת העיתונאים לקראת הטורניר (רדאד ג'בארה)מסיבת העיתונאים לקראת הטורניר (רדאד ג'בארה)

בגברים, הולך להתפתח מאבק מרתק בין טל פליקר לברוך שמאילוב במשקל של עד 66 ק”ג. פליקר התייחס לאירוע הקרוב וציין: “אני בטוח שהאווירה באולם תהיה משוגעת. אני כמובן שואף למדליית הזהב, אחרי שזכיתי בארד באליפות אירופה. אני מקווה לשדרג את ההצלחה שלי. שנת 2019 תהיה קשה ועמוסה, יש תחרות במשקל שלי ואני שמח כי זה בעצם משפר את שנינו, ומי שיהיה הטוב ביותר הוא זה שיטוס לטוקיו”.

השניים נראו ביממה האחרונה מסתובבים ביחד במלון הילטון בתל אביב, בו הם שוהים, באווירה מחויכת, ושמאילוב הדגיש: “אני וטל מתמקדים בתחרות הבינלאומית שיש לנו ולא מסתכלים כרגע על התחרות האישית. אני מגיע במומנטום טוב אחרי חצי שנה של מדליות, אני מתרגש ומוכן. אני בא בידיעה שאצל ספורטאי כמוני השנה האחרונה לא אמורה להיגמר כאן, אני רוצה להמשיך ברצף הטוב שלי, מאותה הנקודה שבה הפסקתי להתחרות”.

גראנד פרי תל אביב 2019 הוא אחד מאירועי הספורט החשובים שהיו בענף הישראלי והלילה נחת בארץ יו”ר האיגוד העולמי מריוס ויזר, שיכבד את התחרות בנוכחותו. יו”ר האיגוד הישראלי, משה פונטי, רמז כי בכוונתו להביא לישראל את אליפות העולם ב-2022, אך באיגוד העולמי עדיין לא החליטו על כך ועושה רושם שלביקור של ויזר הפעם תהיה חשיבות גדולה בנוגע לזה. מבחינת היערכות, באיגוד הישראלי כבר למודי ניסיון בהפקת אירועים בסדר גודל שכזה, בהובלתו של המנכ”ל שגיא גור שמוביל הפעילות לשביעות רצונם של אנשי האיגוד העולמי.

ההכנות של היכל קבוצת שלמה לאירוח הג'ודו (שלום ענסי- צלמונלה) ההכנות של היכל קבוצת שלמה לאירוח הג'ודו (שלום ענסי- צלמונלה)

לפי הנתונים שנאספו ממכירת הכרטיסים בשעות הלילה, האולם צפוי להיות מלא. לתחרות הבוקר נותרו עוד כ-300 כרטיסים שימתינו בקופות היכל שלמה, כאשר לגמרים בערב נשארו 120 כרטיסים למכירה. רוב הקהל יגיע לצפות בתחרות בסוף השבוע, שכן למחר בבוקר, יום שישי, נותרו עוד כ-80 כרטיסים סך הכל ולמופע הגמרים בערב הסתיימה המכירה ולא נותרו מקומות פנויים. לתחרות בשבת בבוקר יש עוד כ-50 מקומות ולגמרים במוצאי שבת נותרו רק עוד כ-30 כרטיסים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */