יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:27

מי מספר 1: סרינה עלתה לרבע הגמר באוסטרליה

האמריקאית המעוטרת גברה על המדורגת 1 בעולם סימונה האלפ 1:6, 6:4 ו-4:6 וממשיכה במסע אחר גראנד סלאם ראשון מזה שנתיים. זברב הודח, ג'וקוביץ' עלה

|
סרינה וויליאמס (רויטרס)
סרינה וויליאמס (רויטרס)

סרינה וויליאמס לא זכתה בגראנד סלאם מאז אליפות אוסטרליה הפתוחה לפני שנתיים. מאז, היא הספיקה ללדת, לחזור לשחק, להעפיל לשני גמרים ולעורר שערוריה רבתי עם התפרצות כלפי שופט. היום (שני) היא עשתה צעד משמעותי בדרך לתואר נוסף, כאשר העפילה לרבע הגמר באוסטרליה עם ניצחון מרשים על המדורגת ראשונה בעולם, סימונה האלפ.

סרינה (16) ניצחה את המערכה הראשונה בקלילות יחסית 1:6, אולם הפסידה את הבאה לרומניה 6:4. במערכה המכרעת היא כבר הייתה קרובה לאבד את ההגשה, אולם הצילה נקודת שבירה, שבר מיד חזרה במשחקון השביעי והמשיכה עד לניצחון 4:6 במערכה ובמשחק כולו. במשחק הבא, תתמודד מול המדורגת 7 קרולינה פלישקובה הצ'כית, שהרשימה עם 3:6 ו-1:6 מול המדורגת 18 גרביניה מוגורוסה הספרדיה. 

סרינה וויליאמס וסימונה האלפ (רויטרס)סרינה וויליאמס וסימונה האלפ (רויטרס)

עוד בטורניר הנשים, אלינה סביטולינה ונאומי אוסקה נחלצו ממשחקים קשים וקבעו פגישה ברבע הגמר. סביטולינה (6), אלופת סוף השנה, שטרם הגיעה למעמד חצי גמר גראנד סלאם, עברה את מדיסון קיז האמריקנית (17), עם 2:6, 6:1 ו-1:6. אוסקה, אלופת ארה"ב הפתוחה, הייתה בפיגור מול אנסטסיה סבסטובה הלטבית, אבל גם היא שינתה מצב וניצחה בשתי המערכות הבאות, 6:4, 3:6 ו-4:6.

נאומי אוסקה (רויטרס)נאומי אוסקה (רויטרס)

זברב הביס את ראוניץ’, נישיקורי שרד מותחן

בעוד חבריו ל"דור הבא" של הטניס העולמי, סטפאנוס ציציפאס ופרנסיס טייפו כבר ברבע הגמר, אלכסנדר זברב הובס הבוקר בשמינית הגמר 6:1, 6:1 ו-7:6 (5) על ידי הקנדי מילוש ראוניץ’. ראוניץ’, שבשיאו דורג 4 בעולם, נמצא בכושר מדהים בטורניר הזה, כשלפני זברב, קורבנותיו היו ניק קיריוס וסטן ואוורינקה. זברב, הרביעי בעולם כעת, זכה בסוף 2018 באליפות סוף השנה ושם לו כמטרה להשפיע סוף סוף גם בגראנד סלאמים, אולם נותר מאוכזב בסיום.

מילוש ראוניץ' חוגג (רויטרס)מילוש ראוניץ' חוגג (רויטרס)

הגרמני הצליח לשבור את ראוניץ’ במשחקון הפתיחה, אבל אז הקנדי השיב בשישה משחקונים רצופים, כשיריבו פשוט לא תפקד. הסיפור חזר במערכה השנייה ורק במערכה השלישית היה זברב חזק בתמונה. ביתרון 4:5 לראוניץ’, זברב הציל שתי נקודות משחק, והמערכה הגיעה לשובר שוויון, בו הגרמני הוליך 1:3 והקהל כבר ציפה למערכה נוספת, אבל ראוניץ’, במשחק סבלני וחכם, הפך את הקערה וניצח.

הטניסאי הגרמני בהתקף זעם מרסק מחבט

מי שיתמודד מולו ברבע הגמר יהיה לוקה פוי (29) שהפתיע את בורנה צ’וריץ’ (11) בארבע מערכות. הקרואטי עוד ניצח במערכה הראשון בשובר שוויון 6:7 (4), אולם שלוש המערכות לאחר מכן היו של הצרפתי, 4:6, 5:7 ו- 6:7 (2). הישג השיא של פוי בגראנד סלאם היה רבע הגמר (בווימבלדון ובארה”ב ב-2016), וכעת הוא מרחק ניצחון אחד משבירת תקרת הזכוכית שלו.

ראוניץ' מנחם את זברב (רויטרס)ראוניץ' מנחם את זברב (רויטרס)

קאי נישיקורי היפני עלה בפעם הרביעית בקריירה לרבע הגמר במלבורן כשניצח בפעם השלישית בטורניר בחמש מערכות. המותחן הדרמטי היה הפעם מול המדורג 23 פבלו קורנה בוסטה הספרדי שניצח 6:7(6), 4:6 בשתי המערכות הראשונות, היפני עם 6:7(4) ו-4:6 ואף הוליך 3:5 במערכה החמישית, אבל אז הספרדי שבר והמערכה הגיעה ל-6:6 ולסופר טיי ברייק מכריע שהסתיים עם 8:10 אחרי חמש שעות וחמש דקות – המשחק הארוך ביותר השנה בטורניר.

קורנה בוסטה הוליך 5:8 בטיי ברייק הקובע וחטף התמוטטות עצבים כששתי נקודות במחלוקת הלכו לכיוון היפני. הספרדי עזב בעצבים את המגרש כשהוא צועק תוך כדי הכניסה לחדר ההלבשה.

קורנה בוסטה חוטף התמוטטות עצבים (רויטרס)קורנה בוסטה חוטף התמוטטות עצבים (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ’ “נדחף לקצה” מול המדורג 15 דניל מדבדב מרוסיה שנאבק איתו ברמה גבוהה על כל נקודה וגם לקח את המערכה השנייה, אבל בסיום העייפות הכריעה ונולה ניצח. מדבדב כבר נשען על הרגל בין הנקודות ונובאק נפל כמה פעמים על המגרש ברדיפה אחרי הכדורים ובסיום 4:6, 7:6(5),3:6 ו-2:6.

“זה היה מאבק פיזי לגמרי. דניל שחקן מצוין. קשה לעבור אותו והיה לי מזל להציל כמה נקודות שבירה מולו. החזקתי מעמד וחיכיתי להזדמנויות”, אמר הסרבי ששמח לשמוע בסיום שגם קאי נישיקורי עבד חמש שעות והשניים יגיעו עייפים לרבע הגמר.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */