יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:40

סנסציה: ציציפאס הדיח את פדרר בשמינית הגמר

המדורג 3 בעולם ואלוף השנתיים האחרונות סיים את דרכו באוסטרליה אחרי הפסד ב-4 מערכות 6:7, 7:6, 7:5 ו-7:6 ליווני המדורג 15 בעולם. נדאל עלה לרבע

|
פדרר מאוכזב (רויטרס)
פדרר מאוכזב (רויטרס)

הטניסאי המעוטר בכל הזמנים ואלוף אוסטרליה בשנתיים האחרונות, רוג’ר פדרר, הודח היום (ראשון) אחר הצהריים (שעון ישראל) מהגראנד סלאם הראשון של העונה, אליפות אוסטרליה 2019, כבר בשמינית הגמר, לאחר הפסד בארבע מערכות ליווני סטפנוס ציציפאס 6:7, 7:6, 7:5 ו-7:6.

מדובר בהפתעה ענקית שכן פדרר, שניצח בגמר שנה שעברה את מרין צ’יליץ’ ובגמר לפני שנתיים את רפאל נדאל, היה המועמד המוביל להגיע עד לגמר מהחצי שלו של ההגרלה, כשהוא מחפש אחר תואר גראנד סלאם מספר 21 בקריירה ותואר שביעי במלבורן.

ציציפאס עם פדרר בסיום (רויטרס)ציציפאס עם פדרר בסיום (רויטרס)

אלא שהשווייצרי כבר לא צעיר, בן 37 ליתר דיוק, ומולו עמד אחד הכוחות העולים בטניס העולמי, סטפנוס ציציפאס היווני בן ה-20, המדורג 15 בעולם ו-14 בטורניר, שרשם לא פחות מ-20 אייסים בדרך לניצחון.

ציציפאס לא מאמין, מיד אחרי הסיום (רויטרס)ציציפאס לא מאמין, מיד אחרי הסיום (רויטרס)

ציציפאס היה פשוט ענק, לא נבהל מהמעמד ולא נשבר אפילו פעם אחת. למעשה, פדרר הגיע ל-12 נקודות שבירה לאורך 3 המערכות הראשונות, אך לא הצליח להשיג אף אחת מהן כשהיווני מראה המון אופי, למרות גילו, ומצליח להציל נקודת שבירה אחת אחרי השנייה.

ציציפאס לא הגיע לנקודות שבירה בשתי המערכות הראשונות, שהלכו שתיהן לשובר שוויון, כאשר את הראשון לקח השווייצרי אבל את השני לקח היווני, במה שהיה להפסד המערכה הראשון של פדרר בטורניר. במערכה השלישית כבר הגיע ציציפאס שלוש פעמים לנקודת שבירה ובפעם השלישית הוא גם הצליח לשבור, בדרך ל-5:7.

אוהדים של ציציפאס ביציע (רויטרס)אוהדים של ציציפאס ביציע (רויטרס)

במערכה הרביעית לשני השחקנים היה פחות כוח ואף אחד מהם לא הגיע לנקודות שבירה, כשמשחקוני ההגשה היו מהירים יותר. גם הפעם הגיעה המערכה לשובר שוויון ובפעם השנייה במשחק ידו של היווני הייתה על העליונה, כשהוא השלים 6:7 וניצחון מדהים בארבע מערכות, ניצחונו הראשון על פדרר במפגש הראשון בין השניים.

ציציפאס יפגוש ברבע הגמר את רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, שהמשיך בטורניר המצוין שלו גם בשמינית הגמר. המדורג 24 בעולם, שניצח את אנדי מארי בסיבוב הראשון ואת המדורג 10 קארן קצאנוב בסיבוב השלישי, הדיח היום את המדורג שישי ופיינליסט השנה שעברה, מרין צ’יליץ’ הקרואטי, אחרי קרב ענק ב-5 מערכות, 7:6(6), 3:6, 2:6, 6:4 ו-4:6. זו תהיה הופעת רבע גמר גראנד סלאם ראשונה בקריירה עבור הספרדי בן ה-30

רפא נדאל, שהגיע לאליפות אוסטרליה אחרי שלא שיחק חודשים ארוכים כשקיים ספק לגבי כושרו, נראה נפלא בינתיים והבוקר הוא הביס את תומס ברדיך הצ'כי 0:6, 1:6 ו-6:7(4). יריבו הבא יהיה פרנסיס טייפו האמריקני (39) בן ה-20, שהוכיח כי הוא בהחלט שותף ל"דור הבא" שכובש את צמרת הטניס העולמית כשעלה לרבע הגמר, כשהוא מפתיע את המדורג 20 גרגור דימיטרוב הבולגרי 5:7, 6:7(6), 7:6(1) ו-5:7.

שראפובה וקרבר וסטיבנס הודחו

דרכה של מריה שראפובה באליפות אוסטרליה הפתוחה הסתיימה עם הפסד למדורגת 15 אשלי בארטי האוסטרלית 6:4, 1:6 ו-4:6. עבור בארטי בת ה-22 זהו רבע גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה ועוד בבית במלבורן. 

שראפובה, שהציגה יכולת שיא כשגברה על אלופת השנה שעברה קרולין ווזניאקי בסיבוב השלישי, השיגה שבירה בסוף המערכה הראשונה וזכתה בה אבל מתחילת המערכה השנייה הרוסיה בת ה-31 איבדה את הקצב ובארטי ברחה ל-1:6 ו-0:4. כאן הצליחה שראפובה להתאושש חזרה ל3:4, אבל במשחקון העשירי הדרמטי בנקודת המשחק הרביעית, בארטי חגגה את ההישג ההיסטורי שלה. 

ברבע הגמר היא תפגוש בפטרה קביטובה הצ'כית שנמצאת בכושר נפלא והביסה את הפתעת הטורניר אמנדה אניסימובה האמריקנית בת ה-17, 1:6 ו-2:6 בתוך פחות משעה. זהו נצחון 9 רצוף לקביטובה שזכתה גם בטורניר ההכנה בסידני, שם אגב גברה בגמר על בארטי.

עד לאליפות הנוכחית דניאל קולינס, האמריקאית בת ה-24 המדורגת 35 בעולם לא ניצחה משחק אחד בגראנד סלאם. הבוקר היא מחצה את אלופת 2016 והשנייה בעולם אנג'ליקה קרבר 0:6 ו-2:6 בדרך לרבע הגמר. קולינס שהגיעה לסבב בגיל מאוחר אחרי קריירת קולג'ים העיפה בדרך כזכור  גם את המדורגת 14 יוליה גרגאס וגם את המדורגת 19 קרולין גארסיה. קולינס תפגוש ברוסיה אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה שבמשחק לילי שהחל אחרי המרתון של פדרר גברה על המדורגת 5 סלואן סטיבנס 7:6(3), 3:6 ו-3:6.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */