יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:04

הקריטריון עלול לפגוע בתוכנית של הג’ודו לטוקיו?

דרישת האיגוד לבטל את תנאי הסף הישראלים למשחקים האולימפיים באה גם מהחשש שהנבחרת תתקשה להגיע לתחרות הקבוצתית. הרשקו: "מנסים לבנות דור מגוון"

|
משה פונטי וגילי לוסטיג (מערכת ONE)
משה פונטי וגילי לוסטיג (מערכת ONE)

לא בטוח שהמאבק שמנהל איגוד הג’ודו מול הוועד האולימפי בישראל על קיומו של הקריטריון הישראלי יצליח להביא לשינוי ההחלטה של היחידה לספורט הישגי וראשי הוועד האולימפי. אומנם תנאי הסף של הקריטריון הישראלי הם לא גבוהים במיוחד ולא דורשים הישגים שאינם ריאלים עבור ספורטאי הענף, כפי שציין מנכ”ל הוועד, גילי לוסטיג, אתמול (חמישי) במענה שלו לאיגוד.

אבל מאחורי הניסיון לבטל את הקריטריון עומדת, בין היתר, גם תוכנית אחת שיו”ר האיגוד משה פונטי רוצה לממש - העמדת נבחרת לתחרות הקבוצתית בטוקיו 2020. לטענת יו”ר איגוד הג’ודו, כפי שעולה ממכתבו שנשלח לראשי הוועד האולימפי ונחשף לראשונה ב-ONE, כל ספורטאי שיקבע את הקריטריון הבינלאומי ויצליח להשתחל לדירוג שדורש לסיים את השנה האולימפית בין ה-18 הטובים ביותר בעולם צריך להגיע לאולימפיאדת טוקיו 2020 בלי שום תנאים נוספים.

משה פונטי (נעם מורנו)משה פונטי (נעם מורנו)

פונטי רוצה משלחת עם כמה שיותר נציגים שיוכלו לגרוף כמה שיותר מדליות ביום נתון אחד, וכמובן גם שלא להעמיס יותר מידי ציפיות על הג’ודאים בשנה האולימפית. אבל מעבר לזה, בכוונת האיגוד להשתתף גם בתחרות הקבוצתית ולנסות לסיים שם במיקום גבוה, מה שיחזק את מעמדה של ישראל בענף.

עוד לפני פרסום הקריטריונים והמכתב ששלח יו”ר האיגוד, מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו סיפר על אחת מהמטרות המקצועיות שעומדות לנגד עיניו. בראיונות שקיים לקראת גראנד פרי תל אביב, התחרות שתיפתח בעוד פחות משבוע בהיכל שלמה, הסביר הרשקו: “יש מאמץ מאוד גדול של איגוד הג’ודו הישראלי להתחרות בפעם הראשונה בהיסטוריה גם עם קבוצה באולימפיאדה”.

שני הרשקו (חגי מיכאלי)שני הרשקו (חגי מיכאלי)

מאמן נבחרת הנשים הסביר כי הוא מנסה לגרום לעוד ג’ודאיות, בעיקר במשקלים הגבוהים יותר, לנסות ולזכות בקריטריון האולימפי. מדובר בג’ודאיות שעדיין לא מנוסות בזירה הבינלאומית, כך שהתחרות הקרובה יכולה להיות הזדמנות מצוינת עבורן לעשות את קפיצת המדרגה שלהן ועל מנת שיתחילו לצבור ניקוד עולמי משמעותי להמשך.

“אנחנו מנסים לבנות את הדור הזה, שיהיה מגוון יותר”, ציין הרשקו והוסיף: “אם זו למשל רז הרשקו (בת ה-20, א.ס), שזכתה במדליות באליפויות אירופה עד גיל 23 ובאליפות אירופה עד גיל 18, ואנחנו מנסים לבנות אותה למשקל שבו למעשה אף פעם לא הייתה לנו ספורטאית ראויה, שזה המשקל הפתוח של מעל 78 ק”ג”.

רז הרשקו עם מדליית הכסף (מערכת ONE)רז הרשקו עם מדליית הכסף (מערכת ONE)

“יש לנו עוד כמה ספורטאיות צעירות של 70 ק”ג ו-78 ק”ג. אנחנו עושים מאמץ מאוד גדול כדי להכשיר אותן למשחקים האולימפיים, גם מכיוון שלראשונה תהיה שם תחרות קבוצתית וכדי להשתתף בה צריך נבחרת מלאה. לכן אנחנו חייבים שתהיה ספורטאית ממשקל של 70 ק”ג ומעלה, כי אם לא תהיה אז שום דבר שנעשה לא יעזור ולא נוכל להשתתף בתחרות הקבוצתית” סיכם הרשקו.

יחד עם זאת, יש לציין שגילי לוסטיג ציין במכתבו לפונטי כי על מנת לאפשר לג’ודאים להתחרות גם כקבוצה במשחקים האולימפיים בטוקיו, עם שלושה גברים ושלוש נשים, הקריטריון הישראלי יאפשר שנציג אחד מתוך השישה יוכל להיכנס למשחקים האולימפיים עם קריטריון פחות קשיח, בתנאי סף של סגל בכיר ולא של סגל ארד, מה שיוכל לעזור לג’ודאי צעיר ופחות מנוסה להתחרות גם כן ביפן.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */