יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:06
צביקה שרף

ההבדל הוא ההכרה בשחקני החוק הרוסי

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מאמן מכבי גילה את זוסמן, טיוס ודיברתולומאו וקיבל את התמורה. הגארד עדיין צריך לקבל יותר דקות, שיתופו של ריי מיותר

מכבי תל אביב הגיעה למשחק הבית החשוב נגד ברצלונה והתפוצצה עליה בהיכל מנורה מבטחים הגועש. כל השבחים למכבי תל אביב ולמאמנה יאניס ספרופולוס שרק לפני שמונה ימים במשחק נגד בודוצ’נוסט ירקה דם עד לניצחון. הפעם, עם תצוגת כדורסל נהדרת במחצית ראשונה עם 10 מ-19 לשלוש, 12 מ-14 ל-2, 13 אסיסטים והגנה נהדרת, זה נראה מדהים עבור הצהובים.

נכון שהרבע הרביעי היה פחות טוב ועוד מעט אתייחס אליו, אבל ספרופולוס, שמאוד רוצה להצליח ולומד כל יום יותר ויותר את הקבוצה, ניהל את המשבר שהקבוצה הייתה נתונה בו בצורה טובה. אם בתחילת דרכו הכוכבים קיבלו עדיפות וג’ון דיברתולומאו, ג’ייק כהן אלכס טיוס, ויובל זוסמן קיבלו פחות דקות ואיבדו את ביטחונם עכשיו הסגל רץ בצורה מאוזנת יותר והדקות מתחלקות בצורה אופטימלית. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)

כולם זוכרים שקנדריק ריי, שנדמה היה כי הוא בדרך לעזיבה, קיבל גב מספרופולוס ודחק את דיברתולומאו בשל ההסברים על החוק הרוסי שמפרק את הקבוצה פעמיים בשבוע. רק בשבוע שעבר מול בודוצ’נוסט הכל היה נראה שונה כשדיברתלומאו הוחלף והקהל חשב שהוא מקופח ושרק בוז, כך גם לגבי זוסמן. טאריק בלאק, שחלה או נפצע, הוחלף על ידי טיוס, שבאותו זמן הופצו שמועות על אי רצונה של מכבי להמשיך איתו ואני אישית קיבלתי הרבה שיחות תוך כדי המשחק ונשאלתי מה קרה איך אתה מסביר את זה?.

אז לא להכל יש הסברים אבל אנסה להתייחס לחלק מהם – ספרופולוס קיבל קבוצה במצב קשה, החוק הרוסי נפל עליו והוא חוק שקשה למאמן לקבל באופן טבעי. הוא הלך עם הכוכבים, עם הזרים, ואז כשהצהובים יצאו למשחק שנראה אבוד מראש במוסקבה נגד צסק”א, החמישייה הרגילה מאז הגעתו של היווני עלתה וצסק”א החלה בתצוגה שלה. אז, החליט ספרופולוס להכניס לפרקט את אותם אלה שהוזנחו (זוסמן, דיברתלומאו וטיוס), שהחזירו את הקבוצה למשחק והובילו יחד עם השאר לתצוגת שיא והישג מדהים במוסקבה. זה היה ניצחון שיכול לשנות עונה ומה שהביא אותו ואת השינוי בשני המשחקים האחרונים ביורוליג, היא למעשה העבודה שספרופולוס הבין שגם שחקני החוק הרוסי יכולים לעזור לו במפעל האירופי. 

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

אחרי הניצחון ברוסיה, מכבי חזרה לארץ עם משחק קשה על הנייר בבאר שבע וגם הודיעה על חזרתו של ג’רמי פארגו. המשחק בדרום הראה קבוצה שוטפת שרצה יפה, קולעת באחוזים גבוהים וכך היא הגיעה למשחק החשוב נגד ברצלונה. אין ספק שהחצי הראשון היה נהדר, אולי מושלם, ולפתע כל שחקן שנכנס היה בגדר בינגו. נכון, מכבי הייתה צריכה להשיג ניצחון מעל 16 הפרש ופספסה את זה, אבל קשה לשחק 40 דקות בקצב מטורף שכזה.

עם כל השבחים ועם השיכחה מההאשמות כנגד החוק הרוסי רק לפני כעשרה ימים, עדיין דיברתולומאו קיבל גם הפעם פחות מדי דקות, בטח בחצי השני. גם זוסמן צריך היה להיות יותר על הפרקט ושיתופו של ריי היה מיותר. אני גם לא יודע למה פארגו לא שותף, אני מקווה שזה לא משהו שקשור לבריאותו. בכל מקרה, מכבי נראית עכשיו שונה, לטובה, וצריך לשמור על זה כי עדיין מחכים לה משחקים מכריעים נגד יריבות ישירות על הטופ 8.

ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)

אסור להוריד מהניצחון הנהדר הזה כי ברצלונה היא קבוצה בכירה והגיעה לפה אחרי 5 ניצחונות רצופים. יש לה שחקנים שמכבי הייתה במרדף אחריהם ולא הגיעו לפה כי שולמו סכומים גבוהים עליהם, אבל לא תמיד זו ערובה למשהו. קחו למשל את כריס סינגלטון, כוכב מאז הגעתו לכדורסל האירופאי. פנאתינייקוס רצתה מאוד בהישארותו והפסידה במרוץ עם ברצלונה על שירותיו. ראיתם את משחקו היום? 15 דקות עם 0 נקודות בתוספת לשפת הגוף, חוסר החשק וזריקה אחת מזלזלת הדגישו את הסאה גם עבור מאמנו סביטסלב פסיץ’. בלעדיו, ברצלונה הצילה חלק קטן מכבודה ברבע הרביעי על אף העובדה שקווין גם פאנגוס לא סיפק את הסחורה. ההגנה שמכבי עשתה עליו, בעיקר מצד זוסמן, דיאנדרה קיין ודיברתולומאו, הייתה נהדרת.

למכבי מצפה דרבי סוער ביום ראשון מול הפועל תל אביב בליגה והיא צריכה לשמור על היכולת והביטחון שהיא נמצאת בו עד למפגש החשוב הבא ביורוליג, ביום חמישי מול פנאתינייקוס, שמשנה את פניה עם ריק פיטינו האגדי בעמדת המאמן ועם החתמת שני שחקנים חדשים השבוע. למרות זאת, הצהובים יכולים לאסוף עוד ניצחון בהיכל שמתחיל לשחזר ימים עברו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים