יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"עונת בלהות, פלייאוף תחתון יהיה קטסטרופה"

לחץ בב"ש אחרי ה-2:0 למכבי חיפה. חוסר ודאות בסגל, אוגו וסבע עשויים לעזוב. בכר לדין, שהר: "יש פחות שמחה". קורהוט חתם באריס, בן תורג'מן חוזר

|
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים (מרטין גוטדאמק)
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים (מרטין גוטדאמק)

לחץ אדיר בבירת הנגב. אחרי ההפסד לבני יהודה במחזור הקודם, הפועל באר שבע ממשיכה בצניחה החופשית שלה ורושמת שפל חדש – הפסד שני רצוף וראשון בטוטו טרנר כשהפסידה 2:0 אתמול (שבת) למכבי חיפה המתאוששת. רגע לפני הקרב ביום שלישי שעלול לגמור לה את העונה, האלופה היוצאת רושמת הפסד ליגה חמישי שמדרדר אותה למקום השביעי בטבלת ליגת העל ונכון לעכשיו היא מחוץ לפלייאוף העליון כשנותרו עוד שמונה משחקים בלבד לסיום הסיבוב.

"עונת בלהות. אם לא נכנס לפלייאוף העליון זאת תהיה קטסטרופה" אמרו במועדון, "אין כבר יותר מדי מה להגיד. המצב של הקבוצה קשה ולהפסיד בטרנר בצורה כזאת זה רע. שוב אנחנו מאבדים את הראש וכרטיס אדום משבש לנו את המשחק. כשהמצב כל כך מסובך ומורכב הכי קל להאשים אחד את השני אבל אנחנו חייבים להיות ביחד דווקא עכשיו. עוד יומיים מצפה לנו קרב שאין ממנו דרך חזרה וננסה להתמקד בזה" הוסיפו במועדון.

בכר: גם בעשרה שחקנים נלחמנו

למרות התוצאות הלא טובות והיכולת המדאיגה של הקבוצה מפתיחת העונה, בבאר שבע מדגישים שמעמדו של ברק בכר איתן מתמיד ופרידה אינה עומדת על הפרק. "ברק שם את הקבוצה בטופ בשלוש השנים האחרונות והוא נחוש מאי פעם להחזיר את הקבוצה למסלול. זאת תקופה קשוחה עבורו כמו לשחקנים ולשאר המערכת, אבל הוא חזק ומכיר את הקבוצה יותר טוב מכולם", סיפר גורם המקורב למועדון. בסיום ההפסד, בכר דחה את הטענות על משחק חלש מצד קבוצתו ואמר שהיה אף מרוצה ממשחק הלחימה של חניכיו.  

האווירה העכורה בהפועל באר שבע שוב בלטה במסדרונות טרנר, אבל הייתה עוצמתית יותר מאחר והפעם סיימה עם הפסד ראשון מהדהד בטרנר. ההפסד האחרון והיחידי במבצר הביתי היה במשחק ההכתרה נגד מכבי תל אביב בשלהי העונה האחרונה, אולם ההפסד אמש מדאיג פי כמה יותר והוא מסמל יותר מכל את העונה הגרועה של ברק בכר וחניכיו. האווירה בחדר ההלבשה שוב הייתה קשה בסיום לצלילי שאגות הניצחון מחדר ההלבשה הסמוך בו חגגו הירוקים והשחקנים הסתודדו בייאוש להבין מדוע העונה הדברים הולכים בצורה כל כך הפוכה. "אנחנו מתים לצאת מהמשבר הזה אבל כלום לא הולך" סיפר אחד השחקנים.

במועדון הפנו טענות קשות כלפי צוות השיפוט בראשות רועי ריינשרייבר ששלף כרטיס צהוב שני ללואי טאהא ואף הרחיק את ברק בכר. המאמן המורחק, שרגוע בדרך כלל, היה עצבני וכעס מאוד על הקווים בנוגע למספר שריקות, בדגש להרחקתו של לואי טאהא. זאת הייתה הפעם הראשונה שהורחק בכר, שבסיום טען כי הוא אינו יודע מה הייתה הסיבה להרחקתו. בבאר שבע ממתינים לדו"ח השיפוט של ריינשרייבר ומקווים שמאמנם, שיחמיץ את המשחק הגורלי בגביע נגד מכבי נתניה ביום שלישי, לא יספוג עונש הרחקה נוסף ע"י בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

ברק בכר מורחק (איציק קדוש)ברק בכר מורחק (איציק קדוש)

אחת הסיבות אולי ליכולת של שחקני הקבוצה היא תחושת חוסר הוודאות. מספר גדול של שחקנים אינו בטוח במעמדו ושמות של שחקנים רבים נקשרים לקבוצות אחרות עוד טרם פתיחת חלון ההעברות. מי שכבר עזב הוא מיהאי קורהוט, שחתם היום רשמית באריס סלוניקי וסיים את דרכו בקבוצה.

אחרי ההודעה הרשמית על עזיבתו של קורהוט, ב”ש צירפה מגן שמאלי חדש/ישן. כפי שפרסמנו ביום שישי האחרון ב-ONE, המגן השמאלי של בני יהודה תל אביב, בן תורג'מן, חוזר לשורות האלופה אחרי שחתם על חוזה לשנתיים וחצי ללא תמורה באמצעות סוכניו ויקי ואסף וקנין. תורג'מן בן ה-30, ישמש כאלטרנטיבה לאורן ביטון שחזר לעניינים מפציעה ארוכה והוא מכיר היטב את המועדון לאחר ששיחק בהפועל באר שבע 5 שנים, החל מעונת 2013/14 ועד לעונת 2016/17.

בן תורג'מן עם הכדור (אחמד מוררה)בן תורג'מן עם הכדור (אחמד מוררה)

בנוסף, שחקנים בכירים בקבוצה עשויים לעזוב גם הם בקרוב ביניהם דיא סבע וג'ון אוגו. כפי שפורסם אתמול ב-ONE, קשר הקבוצה דיא סבע מחוזר בסין. בסביבת המועדון מספרים כי הם מודעים לעניין והכול נעשה בתיאום עם המועדון. סכום השחרור של סבע עומד על כ-3 מיליון יורו ואם הוא ישולם, השחקן ישוחרר, כשהתפתחות בעניין אמורה להיות בתחילת השבוע.

"ידענו שבסין מחזרים אחרי דיא עוד לפני שהוא חתם פה" אמר גורם במועדון, "אין כאן הפתעה. אם תגיע הצעה נשקול אותה בהתאם ונעשה את מה שיתאים לשני הצדדים". שחקן בכיר נוסף שצפוי לעזוב במהרה הוא ג'ון אוגו. הניגרי הבינלאומי, זוכה למספר חיזורים מטורקיה כשהלהוטה ביותר להחתימו היא ריזספור המדורגת במקום האחרון בטורקיה. אוגו מעוניין לחדש את הקשר עם חברו הטוב טוני וואקמה, אך הוא מתלבט האם לעבור לקבוצה שנלחמת על חייה.

דיא סבע (איציק קדוש)דיא סבע (איציק קדוש)

חן עזרא מיואש ממעמדו בקבוצה, אחרי שפעם רביעית ברציפות נותר מחוץ לסגל. בכר הסביר את ההחלטה בכך שלדעתו היו אחרים שהגיע להם יותר על סמך האימונים. כך או כך, שורת המתאכזבים בסגל הפועל באר שבע הולכת ומתארכת. במועדון ינסו להוציא את תוכנית הדילול לפועל כמה שיותר מהר, אבל מבהירים כי זה לא יהיה פשוט מאחר ומצד אחד שחקנים אינם מעוניינים לוותר על החוזה השמן שלהם ומצד שני אין ככה להשתתף בשכרם או לשחרר ללא תמורה.  

בצל הרוחות הסוערות, בבאר שבע יתחדשו בקרוב בשני שחקני רכש חדשים. האחד הוא הקשר קווין טאפוקו. הצרפתי, שנפרד מחבריו בהפועל חדרה, יחתום היום רשמית על חוזה ל-3 שנים וינסה להיכנס לנעליו הגדולות של ג'ון אוגו. גם המגן השמאלי בן תורג'מן יצטרף כאלטרנטיבה לאורן ביטון, אחרי שמיחאי קורהוט קרוב לחתימה רשמית באריס סלוניקי בכפוף לבדיקות רפואיות. כאשר זה יקרה סופית, בבאר שבע יחתימו חלוץ זר בעל שיעור קומה.

אחת מנקודות האור הבודדות אמש, היא יכולתו של תומר יוספי בן ה-19. הקשר שהוקפץ מקבוצת הנוער ומתאמן עם הקבוצה הבוגרת חודש בלבד, ערך הופעת בכורה בקריירה באדום וסחט מחמאות מהצוות המקצועי, בין היתר על כך שרץ הכי הרבה אחרי בן שהר שעשה לא מעט עבודה הגנתית. יוספי, שקיבל את החולצה בעלת המספר המחייב 15, התרגש מאוד לקראת הבכורה ובמועדון מספרים כי הוא יקבל דקות רבות במהלך העונה.  

סינטיהו סלליך מול תומר יוספי (מרטין גוטדאמק)סינטיהו סלליך מול תומר יוספי (מרטין גוטדאמק)

חלוץ הקבוצה, בן שהר, היה מאוכזב מאוד בסיום. "השנה הדברים פחות הולכים" אמר שהר, "היו לנו שלוש שנים חלומיות והשנה דברים פחות הולכים. דברים שאנחנו רוצים ועובדים עליהם באימונים, במשחק הם 'תמיד ליד'. אני חושב שכן היו לנו דברים טובים. אם היו אומרים לי במחצית הראשונה שנפסיד 2:0 אז זה לא היה משקף. כמובן שאנחנו סובלים מחוסר ריכוז כמו באדום, אז כשאנחנו בתקופה פחות טובה אז יש פחות שמחת חיים. זה לגיטימי, אנחנו רוצים לנסות לשפר את המצב ואנחנו מאוכזבים. יש לנו חדר הלבשה חזק".

בנוגע לכך שההתקפה לא מצליחה לנצל מצבים: "יש לנו קושי בלנצל מצבים. ידענו להבקיע רביעיות, שלישיות וצמדים, הדברים היום פחות הולכים. זה תפקיד של ההתקפה וגם אם לא כובשים אז צריכים לדעת לעמוד נכון ולנסות לא לקבל גול ולשמור על תוצאה. האחריות היא גם עליי וגם על כל השחקנים, אנחנו לא בורחים מאחריות ויודעים שהמצב הוא לא קל ואנחנו רוצים לצאת ממנו. זה רק דרך עבודה קשה ואני חושב שהשחקנים כן עובדים ורוצים. אולי אתם רואים משהו אחר אבל אני חושב שהשחקנים מאוד נלחמו ורצו. ניקח את האחריות ונמשיך לעבוד עד שהדברים ילכו".

אטיין ריינן שומר על בן שהר (מרטין גוטדאמק)אטיין ריינן שומר על בן שהר (מרטין גוטדאמק)

בנוגע לשאלה האם היכולת הנוכחית נובעת מכך שהקבוצה לא נאבקת על האליפות: "יותר מלחיץ מאבק על אליפות ועל אירופה כשכל משחק יש לחץ לנצח כדי להיות במקום הראשון. אנחנו יודעים להיאבק על דברים, עכשיו אנחנו בתקופה שאנחנו נאבקים על מטרות אחרות אבל אנחנו יודעים שהמצב לא טוב. לא נשקוט ולא נפסיד לעבוד עד שנצא מהדבר הזה, אין מה לעשות".

על המצב של הקבוצה לפני הגביע נגד מכבי נתניה: "לוקחים את הדברים הטובים. היו היום התקפות טובות ומהלכים טובים, ניקח את הלחימה והרצון של השחקנים ופשוט נאמין שנוכל לעשות משחק טוב. מדובר במשחק חוץ קשה נגד קבוצה לא קלה, אבל עוד פעם יש פה שחקנים מצוינים שאני מאמן בכל אחד ואחד מהם. נכון, אולי עכשיו זה נראה קשה מאוד, אבל אנחנו שחקנים מקצוענים ונקווה שנעשה תוצאה טובה ונלך לרצף של ניצחונות". שהר נשאל לסיום האם החלון הקרוב רלוונטי עבור והוא ענה חד משמעית: "לא".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */