יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:00

גלעד קצב: עם תג מחיר נמוך, מנור היה מגיע לסיטי

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דנו עם סוכנו של סולומון על מעברו לשחטאר: "3 מיליון יורו והוא היה במנ' סיטי". התוכנית שודרה גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית עסקנו במעברו של ירדן שועה למכבי חיפה ומעברו המסתמן של מנור סולומון לשחטאר דונייצק, דיברנו על הראיון שהעניק ללא אישור ערן לוי והשעייתו עקב כך, עמיר תורג’מן שרשם כבר שישה משחקים ללא ניצחון וגם: יובל נעים והביקורות על הקבוצה בשל שיתופו של יצחק אספה.

גלעד קצב: “אם היה מדובר ב-2-3 מיליון יורו, מנור סולומון היה במנצ'סטר סיטי או באייאקס”

שוחחנו עם סוכנם של ירדן שועה ומנור סולומון על המעבר של שני השחקנים, הראשון למכבי חיפה והשני לשחטאר דונייצק האוקראינית.

שלום וערב טוב לך, גלעד קצב:
”ערב טוב חברים”.

מה הסיפור עם מנור סולומון?
“הוא היה בבדיקות רפואיות באוקראינה, מה שצריך לסגור זה רק את העניינים בין מכבי פתח תקווה לשחטאר דונייצק. הבעיה הגדולה היא הצבא כרגע. מנור רוצה לצאת לחו”ל, שחטאר קבוצת פאר באוקראינה והיא כל שנה בליגת האלופות. אם הכל יעבור כמו שרציך אז המשחק הבא שלו זה מול אינינטרכט פרנקפורט של טוואטחה. אנחנו תלויים במכבי פ”ת, אם תג המחיר שלו היה 2-3 מיליון יורו אז הוא היה באייאקס או מנצ’סטר סיטי”.

גלעד קצב: "נשארו רק פרטים אחרונים לסגור". מנור סולומון (שחר גרוס)גלעד קצב: "נשארו רק פרטים אחרונים לסגור". מנור סולומון (שחר גרוס)

איך סגרתם את עסקת ירדן שועה למכבי חיפה?
”אנחנו מייצגים את שועה קרוב לחצי שנה, הרצון שלנו היה שהוא ישחק בחו”ל, היו 3 הצעות שהגיעו לבני יהודה, הוא בן 19 ומלך שערי הליגה, אך הילד לא רצה לשחק באירופה, הוא העדיף להמשיך בישראל. מכבי חיפה הייתה רצינית וישבנו לסגור, עשינו את זה בשקט והם עשו עסקה טובה מבחינתם”.

גלעד קצב: "ירדן שועה לא רצה לשחק באירופה בלשלב זה". שועה (נעם מורנו)גלעד קצב: "ירדן שועה לא רצה לשחק באירופה בלשלב זה". שועה (נעם מורנו)

ברק אברמוב:  “ירדן שועה מוכשר, אין לי ספק שיצליח במכבי חיפה"

שוחחנו עם בעלי בני יהודה על מכירת החלוץ לירוקים, וגם: איך הקהל הכתום והמאמן יוסי אבוקסיס הגיבו לעזיבת הכוכב.

שלום וערב טוב לך, ברק אברמוב:
”ערב טוב חברים”.


האם המעבר של ירדן שועה למכבי חיפה הוא עקיצה?
“ממש לא, יש פה עסקה שטובה לשני הצדדים, הסכום הוא לא נמוך אבל כולם יודעים שברגע שרוצים שחקן צריך לשלם הרבה כסף. אם משלמים על מנור סולומון מיליון וארבע מאות אלף אז גם ירדן שועה ראוי לזה. אני חושב שזו עסקה נכונה לשני הצדדים, אם השחקן יתפתח ויהיה מה שאנחנו בטוחים שיהיה אז בני יהודה תהנה בעתיד”.

"זו עסקה טובה לשני הצדדים". ברק אברמוב (שחר גרוס)"זו עסקה טובה לשני הצדדים". ברק אברמוב (שחר גרוס)

הקהל לא אוהב את מכירתו של שועה.
”זה נכון שהוא לא אוהב את זה וזו זכותו, אני עושה מה שנכון עבור המועדון. אני מכבד ומבין אותם אבל לוקח את הבחירות עבור בני יהודה”.

לדעתך ירדן שועה יצליח במכבי חיפה?
“אם הוא ימשיך בקו שאותו הוא התחיל העונה אין לי ספק שיצליח. הוא ילד מוכשר לכל הדעות. הוא הגיע אלינו לפני שלוש שנים מהנוער של מכבי תל אביב. מכבי לא ידעו להחזיק אותו קצר. בני יהודה מתנהלת כמשפחה אחת. דיברתי אחד על אחד עם ירדן אולי 20 פעם ואמרתי לו דברים גם בלי קשר לכדורגל, טיפים לחיים”.

אברמוב: "אין ספק שירדן יצליח במכבי חיפה". שועה בירוק (עמרי שטיין)אברמוב: "אין ספק שירדן יצליח במכבי חיפה". שועה בירוק (עמרי שטיין)

ירדן ילד טוב?
”הוא ילד מקסים שצריך לדעת לחבק ולהכיל אותו כי בגיל הזה אפשר ללכת למקומות לא נכונים. בני יהודה היא משפחה שכן יודעת להכיל אותו שחקנים צעירים”.

איך יוסי אבוקסיס קיבל את זה?
”ברור שמבחינה מקצועית הוא לא שמח על המכירה של שועה אבל מבחינת המועדון הוא מבין שאי אפשר להגיד לא לסכום כזה”. 

אברמוב: "אבוקסיס הבין שאי אפשר לסרב להצעה כזו". יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)אברמוב: "אבוקסיס הבין שאי אפשר לסרב להצעה כזו". יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)

אתה מכוון למקום השני?
“אנחנו מכוונים להיות קבוצה טובה ולנסות להגיע כמה שיותר רחוק. מחפשים להביא שחקנים, שיתאימו לנו ולשיטה שלנו”.

אורי אוזן: העדפנו להשאיל את שועה לבני יהודה, יכול להיות שאם היה נשאר הקריירה שלו הייתה הולכת לכיוון אחר”

דיברנו עם הפרשן ומי שאימן בעברו את ירדן שועה בנוער של מכבי תל אביב, על הסיבה שוויתרו על החלוץ והאם קשה לתת יחס אישי לצעירים בנוער של הצהובים.

שלום וערב טוב לך, אורי אוזן:
“ערב טוב חברים”.

מה דעתך על המעבר של שועה למכבי חיפה?
”מפתיע מאוד, אני שמח עבור הילד. אף אחד לא ציפה לזה והם עשו זאת בשקט מוחלט. לא שחררנו אותו ממכבי ת”א אלא השאלנו אותו. הוא הושאל בעבר להפועל ת”א, לאחר מכן הוא הגיע אליי ואל ניר לוין ובגלל כמה סיבות העדפנו להשאיל אותו לבני יהודה. אנחנו שמחים מאוד על הצלחתו, קשה מאוד לנבא הצלחה של שחקן. השאלנו אותו לחצי שנה בנערים א’, הוא הצליח בבני יהודה ואז ניר לוין עזב, המאמן החדש שהגיע ויתר על שועה”.

אורי אוזן: "אני שמח עבור ירדן שועה, הוא ילד מיוחד". (חגי מיכאלי)אורי אוזן: "אני שמח עבור ירדן שועה, הוא ילד מיוחד". (חגי מיכאלי)

“שועה הוא ילד מיוחד והיה צריך הרבה השקעה והשקענו בו. היה לו טוב לעבור לבני יהודה כי זו מערכת שהתרכזה רק בו, יכול להיות שאם הוא היה נשאר במכבי תל אביב הקריירה שלו הייתה הולכת לכיוון אחר. אני עדיין בקשר עם חלק מהילדים שאימנתי במכבי. ידענו ששועה הוא מוכשר”.

יכול להיות שבמערכת כמו במכבי קשה לתת יחס אישי לכל שחקן נוער?
“לא מסכים. אני חושב שמכבי ת”א נותנת יחס אישי לכל שחקן, יש שחקנים שמתפספסים בכל מקום. יש שחקנים שמצליחים יותר ויש כאלה שפחות, ככה זה”.

עמיר תורג’מן: “יש לנו בעיה של פציעות, מאמין שההצלחה עוד תגיע”

דיברנו עם מאמן בני סכנין על המצב הלא פשוט בו קבוצתו נמצאת בתחתית וגם על המזל שמאמן צריך בקבוצת כדורגל.

שלום וערב טוב לך, עמית תורג’מן:
”ערב טוב חברים”.

אתה לא מצליח להביא שינוי בבני סכנין
”זה לא קל, עבודה קשה לפנינו ואני מקווה שההצלחה גם תגיע. יש לנו גם בעיה של פציעות שזה לא דבר פשוט, אך אנחנו נמשיך ונתקדם ונגיע בסוף לאן שאנחנו רוצים”.

עמיר תורג'מן: "מאמין שההצלחה תגיע" (עמרי שטיין)עמיר תורג'מן: "מאמין שההצלחה תגיע" (עמרי שטיין)

יש הרגשה שאין לך מזל מאז שהגעת לסכנין
”אני יכול להגיד שמאמן כדורגל צריך שחקנים, גם אם אתה מסדר את ההגנה וההתקפה, ברגע שנפצעים שחקנים משמעותיים זה קשה. ברור שמאמן צריך מזל ושהשחקנים שלו יהיו בריאים”.

בסכנין נותנים לך שקט לעבוד?
”קודם כל, הם מבינים את העניין של הפציעות בהנהלה ועובדים על להביא שחקנים בחלון. אנחנו מנסים להביא 3-4 שחקנים שיעזור לנו ויביאו את הערך המוסף לסגל. ברגע שאתה לא מבקיע גולים זה קשה”.

עמיר תורג'מן: "אנו מנסים להביא 3-4 שחקנים חדשים". (איציק בלניצקי)עמיר תורג'מן: "אנו מנסים להביא 3-4 שחקנים חדשים". (איציק בלניצקי)

מה באמת לגבי החיזוק?
”יש כמה שחקנים שאנחנו רוצים, יש לנו בעיה בכמה נקודות במגרש ואנחנו רוצים שיהיה לנו מחליף ראוי לכל עמדה. דיברנו גם עם אבו יונס על זה, נביא שחקנים שיעזור לנו ולא סתם כדי להביא”.

איך זה לעבוד בסכנין?
”הם אנשים חמים מאוד. מה שכן, יש יותר רגש ולפעמים פחות מסתכלים על העניין ההגיוני. בקבוצות כמו מכבי ת”א, מכבי חיפה וכו’, מבינים שצריך לא רק לפעול לפי הרגש ופה יש אמוציות וברגע שלא מצליחים כולם נכנסים לאיזה סחרור. אני מהמקום שלי מנסה להרגיע את המערכת גם בימים של הפסד, זה חלק מהחיים של קבוצת כדורגל. אם אתה בודק ומנתח אתה יכול לעשות שינוי”.

"בסכנין הכל אמוציונלי יותר". עמיר תורג'מן וחאלד דוכי (אחמד מוררה)"בסכנין הכל אמוציונלי יותר". עמיר תורג'מן וחאלד דוכי (אחמד מוררה)

האופי הרגוע שלך מתאים למקום אמוציונלי כזה?
”אני חושב שאנחנו משלימים כי אני מביא גם את החשיבה. קשה מאוד ולא בגלל הנסיעות מתל אביב, אתה נהנה כשיש תוצאות טובות ועשייה, זה לא קורה כרגע וזו דרכו של כל מאמן”.

יובל נעים: “אני בטוח שעוד מעט והקבוצה תיראה טוב יותר מאיך שקיבלתי אותה”

דנו עם מאמן מ.ס אשדוד על היכולת של קבוצתו, המקום האחרון בטבלה וגם על הביקורת על שיתופו של יצחק אספה מול הפועל רעננה.

שלום וערב טוב לך, יובל נעים:
”ערב טוב חברים”.

קיבלת לא מעט ביקורת על שיתופו של יצחק אספה במשחק האחרון, מה אתה אומר על זה?
”קודם כל, זו טרגדיה מאוד גדולה. אני באופן אישי לא נרדמתי כמה ימים לאחר המקרה בלי קשר לאספה, כואב על המשפחה, הלוואי ויכולנו להחזיר את הזמן לאחור. הביקורת לגיטימית וזכותם להגיד מה שרוצים. אספה התחיל להתאמן איתנו לפני כמה שבועות, אני לא שופט ולא כלום”.

מתי אתם יוצאים מהמקום האחרון?
”אני הגעתי לפני חמישה שבועות למ.ס אשדוד, המצב היה קשה גם לפני שהגעתי. המטרה של הקבוצה הייתה להיות קרובה לשאר הקבוצות בינואר ועמדנו בזה. רוצה להביא שחקנים, בטוח שמסי ורונאלדו לא מחכים לבוא אלינו. נביא שחקנים ואני בטוח שהקבוצה בעוד שבוע שבועיים תראה יותר טוב מאיך שקיבלתי אותה”.

יובל נעים: "המצב היה קשה עוד לפני שהגעתי לכאן". (חגי מיכאלי)יובל נעים: "המצב היה קשה עוד לפני שהגעתי לכאן". (חגי מיכאלי)

מה קורה לך לפני משחק?
”לפני הפועל ב”ש היה לי קשה לקום מהמיטה, הראש מלא במחשבות על מה יהיה במשחק. היינו צריכים לנצח את הפועל רעננה ואנחנו מבינים שהמצב לא טוב, אך אנו בטוחים שאפשר לצאת מזה. לא מאמין שנרד ליגה, גם אם נלך אני בטוח שנעלה חזרה, נדע להתמודד עם כל מצב, יכולים להתמודד עם כל הקבוצות”.

הסגל לא טוב באשדוד
“מסכים שאפשר היה לבנות סגל טוב יותר אבל אני לא אעביר ביקורת על מה שהיה לפניי, אני בטוח שעוד קצת ונהיה טובים יותר מאיך שקיבלתי את הקבוצה”.

יובל נעים: "נחזק את הסגל ונהיה טובים יותר". (מרטין גוטדאמק)יובל נעים: "נחזק את הסגל ונהיה טובים יותר". (מרטין גוטדאמק)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */