יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:57

יואב כץ: הפנייה לשטקוס הייתה לא אתית ולא חוקית

בעלי הפועל חיפה בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "ניר קלינגר נתבע על הפרת חוזה, שטקוס הבטיח שיישאר, זה ג'ונגל". התוכנית שודרה גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית עסקנו בתביעה של הפועל חיפה נגד ניר קלינגר ודנו בחזרתו של קובי רפואה לעמדת המאמן במקומו של אופיר חיים בהפועל תל אביב. כמו כן, דיברנו על העברתו של פרדי אנז’ פלומין לבית”ר ירושלים ובזו הצפויה של מנור סולומון לשחטאר דונייצק. וגם: הניצחון הגדול של מכבי ת”א על מכבי נתניה, הפועל חדרה שנמנעה מפירוק והעימות בין עודד קטש לליאור אליהו.

כץ: “תובע את קלינגר על הפרת חוזה, הפנייה לשטקוס לא הייתה חוקית”

בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, עלה לשידור ודיבר על נושא התביעה שהוגשה נגד בית”ר ירושלים ומאמן הצפוניים לשעבר, ניר קלינגר: “אני אהיה פתוח וגלוי, היו קולות במועדון שביקשו לעשות את התביעה הזאת כבר מזמן. אני רציתי לעשות את הדברים בצורה ‘ג’נטלמנית’, אבל היו דברים לא אתיים ולא חוקיים. לא הייתי צריך להתנהג בצורה ג’נטלמנית כי פעלו נגדנו בצורה לא אתית ולא חוקית. מה שהולך לבית המשפט יהיה בבית המשפט, אני תובע את ניר קלינגר על הפרת החוזה, וגם עניין השוער (שטקוס) נעשה בצורה לא חוקית”.

“דיברתי עם שטקוס לפני שבועיים והוא אמר לי במפורש שיש לו פנייה מבית”ר ירושלים ולפי החוק אסור היה להם לפנות אליו, וזאת עבירה. הוא הבטיח לי שהוא נשאר בהפועל חיפה. פנו אליי אנשים בכדורגל הישראלי במטרה לשמור על התדמית הטובה של הכדורגל בארץ, אבל אותם אנשים גם פעלו בצורה לא חוקית. גם אם הייתי צריך לסגור איתו קודם, זה רק מראה את הפרצוף של הכדורגל הישראלי. זה לא אתי ולא חוקי, זה ג’ונגל”.

יואב כץ (עמרי שטיין)יואב כץ (עמרי שטיין)

“ניר קלינגר? אנחנו לא חייבים לו פרוטה אחת. הוא אמר לי שבית”ר פנו אליו. אני כנראה אגיע לארץ לדיון המשפטי. אני לא יודע אם אתן לשטקוס לשחק עד סוף העונה עד שיעבור לבית”ר”, סיכם בעלי הפועל חיפה.  

ניר קלינגר (איציק בלניצקי)ניר קלינגר (איציק בלניצקי)

אמיר כהן: “לא נסכים שיהיו סעיפים הזויים בחוזים של מאמנים”

אורי אוזן (מאמן הנוער של הפועל תל אביב) ואמיר כהן (מאמן הנוער של הפועל אשקלון), חברים באיגוד המאמנים, דיברו על המצב של המאמנים בארץ. כהן: “חיים במדינה קטנה והגיעו מים עד נפש, החלטנו שאנחנו לא מוכנים להמשיך במצב הקיים. כל מי שהיה בכנס, כולל יו”ר ומנכ”ל ההתאחדות, מבינים שצריך לעשות מעשה”. 

אוזן הוסיף: “לא נסכים שיהיו חוזים עם סעיפים הזויים, כל מאמן מחויב לחתום על חוזה לפי הדרישות של הבקרה התקציבית. יהיו סעיפי יסוד, ששום נספח לא יוכל לעצור. המניע שלנו הוא הביטחון הכללי למאמן. ברגע שמאמן יהיה בטוח לטווח ארוך בקבוצה, הוא יוכל לעזור למשל לשחקנים צעירים שהוא רוצה לפתח. מאמן חייב להיות חזק כדי שיוכל לעשות דברים אפקטיביים, כמובן בשיתוף עם הבעלים. ביחס לאירופה מפוטרים בארץ המון מאמנים. הם צריכים לדעת שאם הם ישחקו בצורה התקפית הם יתוגמלו, ולא אם ישחקו על תיקו. שינו זוארץ פרטנר אמיתי, הוא מבין בכדורגל וניתן לשנות את המצב. פועלים גם בליגות הנמוכות ובנוער”.

אורי אוזן בדיון (חגי מיכאלי)אורי אוזן בדיון (חגי מיכאלי)

שרף: “קטש צודק, אליהו חייב לבקש סליחה ולחזור”

צביקה שרף עלה לשידור וחווה את דעתו על הוויכוח בין ליאור אליהו לעודד קטש: “מבחינתי, אין ויכוח כי המאמן צודק. זה התחיל קודם לכן, ליאור בשנה האחרונה של החוזה שלו ולא הפנים שכולם מבחוץ רואים שהוא פחות טוב ופחות אגרסיבי. הלחץ על ירושלים הוא גם בליגה וגם באירופה. אין זמן לניסיונות וללהיות נחמדים. כשקטש הוציא אותו הוא עשה תנועה עם בקבוק שהוא עומד לזרוק עליו והמאמן הוא המחליט. זו חובתו של ליאור להקשיב להערות, הראו את הטעויות של כולם, לא רק את שלו, וזה מקובל בכדורסל. הקריירה שלו לא נהיית צעירה יותר, גם בניון לא קיבל את זה שאלישע לא העלה אותו ב-11. מה הייתי ממליץ לו? לבקש סליחה ולחזור להתאמן”. 

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)

גולן: “יום חג לחדרה, אמשיך רק בצד המקצועי”

יושב ראש הפועל חדרה, אורן גולן, דיבר על הדיון בבית המשפט בנוגע לאפשרות שקבוצתו תעבור פירוק: היה יום חג לתושבי ואוהדי חדרה. במקום לקבל פירוק, ניצלנו. הפשרה בבית המשפט הייתה שאמשיך להיות יו”ר עד שתהיה הנהלה חדשה וברגע שתהיה אני אעבור לטפל בצד המקצועי. היו ליקויים בירוקרטיים כאלה ואחרים במהלך כהונתי והייתי צריך לשים את המפתחות. רצו שאפנה את מקומי ושלא אמשיך להתעסק בעשייה ובניהול”.

עוד הוסיף גולן: “כולם יודעים מה עשיתי שלקחתי קבוצה מתחתית ליגה א’ עד צמרת ליגת העל ולכן נשארתי במועדון, רק בתפקיד שונה. בעיניי רשם העמותות, שאגב אני מבין אותו, נטען שאני לא טוב בבירוקרטיה ובניירת ולכן יציבו מישהו אחר. נשארתי על הצד המקצועי, לא אמשיך באותו התפקיד כי ברגע שתיבחר הנהלה חדשה אני לא אהיה בעל זכות חתימה”.

אורן גולן (אחמד מוררה)אורן גולן (אחמד מוררה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */