יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:13

יותר ממשחק: בואו לנהל את הקבוצה שלכם

21 שנים לאחר שיצא, Hattrick, המשחק בו כל אחד יכול לנהל קבוצת כדורגל שוב נמצא בשיא, עם קהילה שוקקת בישראל: "יש פה אלפי שחקנים מכל הגילאים"

|
האטריק - צילום מסך (מערכת ONE)
האטריק - צילום מסך (מערכת ONE)

השם Hattrick, בוודאי מצלצל לחלקכם מוכר. המשחק שפותח ב-1997 על ידי חברה שבדית, הפך ללהיט גדול בקרב חובבי הכדורגל במהלך העשור הקודם של המיליונים הנוכחי, ובשנה האחרונה שב וחזר לצבור תאוצה בישראל, מאגד סביבו אנשים מגילאים ומקומות שונים. אז מה זה בעצם ‘האטריק’, ואיך אתם מצטרפים לחגיגה?

את דור ומיכאל, שני אנשים שמגדירים עצמם כמכורים למשחק, פגשתי לשיחה, בה סיפרו לי להפתעתי על הקהילה התוססת של האטריק ישראל: “יש אלפי שחקנים בקהילה. חלק גדול מאיתנו שיחק בעבר, והפסיק לשחק במהלך השירות הצבאי. עכשיו יש מגמת חזרה וזה מרגש. היום יש גם אפליקציה והרבה יותר קל להישאר מעודכן”.

ואם משחקי אונליין וקהילות של ניהול קבוצת כדורגל מתקשר לכם עם ילדים שמחזיקים ביותר מדי זמן פנוי, אתם לא יכולים להיות יותר רחוקים מהאמת. דור, יוצא תכנית ריאליטי, מחזיק בשתי עבודות במשרה מלאה, ומגדיר את ההאטריק כחלק מהחיים שלו. אצל מיכאל, שמחזיק ברשת ארצית של חוגי ההעשרה לילדים, מדובר באהבה בת שבע שנים כבר, וכמו שהוא אמר לי במהלך השיחה, “אמרתי לארוסתי שבמידה ונתגרש, היא יכולה לקחת הכל, רק לא את החשבון שלי במשחק. אני אפילו משדר חלק מהמשחקים שלי ב-Twitch.

“ההבדל הגדול בין האטריק לבין FM, זה שפה אתה לא משחק נגד מחשב. אתה לא יכול לדלג על משחקים ואתה לא יכול למחוק שמירות. הכל מתנהל בזמן אמת. יש לך משחק גביע במהלך השבוע ומחזור בשבת. השחקנים מומצאים מתוך מאגר שמות אדיר, אתה אפילו יכוטל לקבל שחקן בשם ‘מוני מושונוב’. יש קהילה שלמה בפורום של המשחק שמכירה אחד את השני. זה הרבה מעבר לעוד משחק”.

ליאו מסי. אותו דווקא לא תמצאו במשחק (רויטרס)ליאו מסי. אותו דווקא לא תמצאו במשחק (רויטרס)

“עונה נמשכת 4 חודשים, אתה מכין את הקבוצה שלך במהלך השבוע למשחק בשבת. בגלל זה אנחנו יכולים לראות אנשים מגיל 10 עד גיל 50-60 אפילו, אנשים שיש להם עסקים ומחזיקים בקבוצות. אגב, בדיוק כמו בכדורגל האמיתי, גם בהאטריק יש נבחרת לאומית ונבחרת צעירה עד גיל 20, והמאמן שלה נבחר על ידי הקהילה”

מה הטיפים שלכם למי שרוצה להתחיל לשחק?
“סבלנות, קודם כל סבלנות. אל תמהרו לעלות ליגה, תחשבו לטווח ארוך. ב’האטריק’ אתה מתחיל מהליגה השישית והמטרה היא לחשוב כמה עונות קדימה. מי שאוהב אסטרטגיות, זה בדיוק המשחק בשבילו. עבורנו מדובר באהבה לכדורגל במובן הכי טהור שלה. יש אנשים בני 50, עורכי דין, כלכלנים, שמחזיקים בקבוצות משלהם”.

“טיפ חשוב נוסף הוא שאסור, פשוט אסור לוותר על הקריאה של המדריך. הוא קיים בעברית באתר של האטריק, והוא מקיף ונוח לקריאה. הוא יענה לכם על כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם פותחים את הקבוצה שלכם. בנוסף, מומלץ לצפות בסרטוני ההדרכה ב-Youtube שיעזרו לכם להתמצא במשחק, ולהיעזר בפורום של המשחק בעברית בו באמת יענו לכם על כל שאלה ובקשה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */