יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

קלינגר על גרינפלד: הוא כתב את הדו"ח בדיעבד

מאמן בית"ר הציג בביה"ד את עמדתו ב-2:1 למכבי ת"א בגביע: "לא אמר שהורחקתי, רק דרש התנצלות". מכבי חיפה זכתה לשבחים וקנס מופחת על האבוקות באשדוד

|
ניר קלינגר מוחה בפני אוראל גרינפלד (אורן בן חקון)
ניר קלינגר מוחה בפני אוראל גרינפלד (אורן בן חקון)

יום עמוס בדיונים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל התקיים הערב (רביעי). במוקד עמד המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב בסיבוב ח' של גביע המדינה, בו הצהובים השיגו 1:2 דרמטי בתוספת הזמן. המוליכה של ליגת העל עמדה לדין בעקבות התפרעות אוהדיה שכללה התפרצות לשדה המשחק, ובית"ר אף היא על התפרעות אוהדיה. גם מאמן הירושלמים, ניר קלינגר, עמד לדין אחרי שצעק על שופט המשחק אוראל גרינפלד בסיום.

בדו"ח השופט צוין כי בדקה ה-65 נזרקה מיציע מכבי ת"א מצית לכיוונו של שופט הרחבה (אלי חכמון), ובדקה ה-93, מיד אחרי הבקעת שער הניצחון, קפצו מספר אוהדי הקבוצה מעבר לגדר היציע הדרומי בטדי אל תוך המגרש, כשאנשי האבטחה מיד השתלטו עליהם. עוד צוין כי בדקה הראשונה למשחק הושכלו שלושה כדורי נייר מכיוון יציע אוהדי בית"ר אל עבר הקוון עידן ירקוני, כאשר אחד מהם פגע בראשו. לגבי קלינגר, בדו"ח נרשם כי המאמן רץ עם שריקת הסיום לעבר צוות השיפוט וצעק עליו השופט גרינפלד בליווי תנועות ידיים ואמר "מה אתה עושה לי שכונה?".

קלינגר עצבני: לא הגיע למכבי לנצח אותנו

בדיון של שני הצדדים שפט הדיין גיורא לנדאו. עו"ד בית"ר, רוני מוזסון, טען: "היה אירועי מינורי של זריקת כדורי נייר, כפי שצוין בדוח. לא ידוע על איזה כדורי נייר. אני בטוח שזה לא משהו שקרה בכוונה, זה קרה בדקה הראשונה וכנראה היה חלק בקונפטי. על מה הקהל יכעס בדקה הראשונה? זה הדבר היחיד שמופיע בדו"ח. לאחר מכן הקהל לא עשה כלום".

המאמן ניר קלינגר סיפר את עמדתו: "רציתי שהשופטים ינכחו פה בכוונה בדיון כדי לאמת איתם את הדברים. אני חושב שאני בכלל לא צריך להיות פה. כשאנחנו, כמאמנים, מורחקים אסור לנו אפילו להתראיין בסוף המשחק, ואני לא ירדתי מהמגרש כמאמן מורחק. אף אחד לא אמר לי שאני מורחק. אני אספר מה קרה באמת - ניגשתי לצוות השיפוט בסיום המשחק, ואחרי שהם עשו שגיאות נוראיות שקרעו אותי, דילגתי לכיוונם והזזתי את השחקנים שלי כדי שאף אחד לא יעשה איזושהי טעות. ניגשתי לגרינפלד, שאני מכיר אותו היכרות רבת שנים, ואמרתי לו בצורה חברית: 'מה עשיתם לי שכונה בתוספת הזמן'.

ניר קלינגר מתוסכל (אורן בן חקון)ניר קלינגר מתוסכל (אורן בן חקון)

“הוא אמר לי להתנצל או שהוא ירחיק אותי. אמרתי לו שאני מתנצל ולחצתי לו יד. הוא אמר לי שהכל טוב. ירדתי להתראיין וכששאלו אותי על השיפוט אמרתי שהשופט עשה שתי שגיאות קשות. הוא שמע את זה בחדרי ההלבשה ואז רשם בדוח שהוא הרחיק אותי. זה מקומם אותי. זכותי לבקר את החלטות השיפוט. הוא כתב את הדו"ח בדיעבד, הוא לא אמר לי שאני מורחק לפני כן. הוא רק ביקש ממני להתנצל. אם הוא היה מודיע למישהו שהורחקתי היו מונעים ממני להתראיין. כאב לי שסיכמנו ולחצנו ידיים ואחרי זה זה קרה. אנו מזמן סיימתי עם עימותים עם שופטים".

יואב זיו, מנהל הקבוצה של מכבי ת"א, הציג את טענות המועדון: "לא הייתה כניסה יזומה של קהל לשדה המשחק, אלא 2-3 אוהדים שחזרו מעצמם ללא התערבות של משטרה או מאבטחים. אנחנו מבקשים זיכוי מלא על הסעיף הזה. בנוגע לזריקת המצת, שלחנו נציגים שלנו לאצטדיון טדי על מנת לעבור על המצלמות, אך האיכות שלהם ירודה ולא רואים בהם את האירוע. גם אם היו רואים, לא היה אפשר להתמקד ולדעת מי האנשים שזרקו. אם נזרק חפץ כלשהו אין לנו דרך לזהות מי זרק. לא יכולנו לאתר את מקור הזריקה בכלל. אנחנו עושים כל מאמץ כדי לפעול כנגד גורמים כאלה, יש לנו דיאלוג מלא עם ה'פנאטיקס', ארגון האוהדים של המועדון".

יואב זיו (עמרי שטיין)יואב זיו (עמרי שטיין)

מכבי חיפה זכתה לשבחים: “הובילה מאבק ויהיו ניצנים בהמשך”

גם מכבי חיפה עמדה לדין, זאת בעקבות השלכת האבוקות של אוהדיה במשחק החוץ מול מ.ס אשדוד. במועדון הירוק סיפרו על פועלם על מנת למגר את התופעה וזכו לשבחים בבית הדין מהדיין נעם ליובין. על כן, הסתפק ביה”ד בקנס מופחת של 2,000 ש”ח אותו נימק: “כאות ותמיכה של ביה”ד זה במלחמתה של הקבוצה באותם פורעים”.

דובר המועדון, דודו בזק, סיפר: "אנחנו פועלים בכל דרך כל מנת לאתר את המתפרעים. אנחנו בתקופה של מחאה של חלק מהאוהדים כנגד המועדון. הם רוצים לגרום למועדון להגיע לבית הדין ולשלם כסף. המשחק האחרון שהיה בשבת לא נזרק ולו גפרור, בגלל שהיו אוהלי בידוק וכל בן אדם עבר בדיקה קפדנית. אנחנו רואים בבית הדין כשותף שלנו לדרך. אני מנהלים מאבק ועושים מאמץ כדי למגר את התופעה. המטרה היא שבעל הבית יוציא כסף ושבית הדין יהיה כלי. אנחנו רוצים את בית הדין איתנו, ואם הוא לא יהיה איתנו נמשיך את המלחמה הזו לבד וננצח בה".

אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

מנכ"ל המועדון, אסף בן דוב, הוסיף: "מדובר בקומץ קטן שמנסה לפגוע במועדון. המאבק של המועדון הוא גם בשביל תרבות הכדורגל. נשיא המועדון לא זקוק להגנת בית הדין, הוא והמועדון זקוקים להחזרת השפיות ותרבות העידוד ליציעים. אני חושב שהגיע הזמן לתת הצהרה ולהיות אמיצים. למכבי חיפה יש קהל מדהים וגדול שמוביל את הקהלים בארץ".

הדיין נעם ליובין השיב ושיבח: "זה נשמע ונראה כמו ארגון פשע. בית הדין לא יהיה כלי משחק בכל מיני ניסיונות לפגוע בקבוצה. בני יהודה בתקופה של משה דמאיו ומכבי תל אביב בתקופת לוני הרציקוביץ' חטפו דברים דומים. המלחמה חשובה. מכבי חיפה הובילה במאבק הזה ואחריה היו ניצנים בקבוצות אחרות. צריך להמשיך בזה. מאבק עיקש של הקבוצה יגרום אולי לשינוי תרבות הכדורגל. אני לא מעז לקחת את הבן שלי למשחק ליגה בארץ. אתם חייבים להמשיך להילחם, למרות שאני יודע שזה קשה. אל תוותרו, תהיה לכם מאיתנו רוח גבית. אני מחזק את ידכם ואני מקווה שלא ניפגש פה שוב. אתם עושים עבודה סיזיפית וניתן לכם את כל העזרה שנוכל לתת. יש רוב מכריע באחוזים ניכרים שהוא טוב לאוהדי מכבי חיפה".

הערעור נדחה: ההפסד הטכני של הפועל ר”ג לסכנין בנוער נותר בעינו

בעקבות זריקת בקבוק מים של אוהד בני סכנין במשחק הנוער מול הפועל רמת גן, על גבו של מאמן היריבה, שנפגע מכך ואף נזקק לטיפול, עמדה נציגת המגזר לדין. המשחק הופסק לאחר שהאורדונים לא היו מוכנים להמשיך עד שיגיע כוח משטרתי ולכן היא עמדה גם כן לדין ונזקף לחובתה הפסד טכני, עליו ביקשה לערער.

אוהדי בני סכנין (אורן בן חקון)אוהדי בני סכנין (אורן בן חקון)

אב בית הדין עדי זרנקין קבע בדיון הערעור כי לא היה טעם בסירובה להמשיך את המשחק, כאשר לא הייתה כלל אווירת איום. על ר”ג הוטל קנס של 2,000 ש”ח וכן עונש של הפחתת שתי נקודות ליגה על תנאי למשך שנה בשל סירובה להמשיך במשחק. כמו כן, המשחק הוכרז כ-0:3 לטובתה של סכנין ולא כפי שדרשה המערערת ר”ג, ניצחון טכני לזכותה או לפחות משחק חוזר.

ביה”ד נימק: “לא מצאנו אף טעם להתערב בהחלטת הדיין כי תוצאה המשחק תהיה הפסד טכני לחובת המערערת. אין לה להלין בעניין זה אלא על עצמה. אין קבוצה רשאית לעשות דין לעצמה ולקבוע האם יש להמשיך במשחק או להפסיקו. ראוי להדגיש כי על בני סכנין הוטל עונש עבד בגין התנהגות אוהדיה במשחק זה וטוב שכך, הערעור נדחה”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */