יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:25

תיכון חדש אלופת התיכונים לאחר 67:96 על כפ"ס

כפר סבא הייתה קרובה למחוק פיגור 21 נק', אך סהר ואבדיה במשחק ענק, סחפו את התל אביבים כל הדרך לזכייה בתואר של ליגת התיכונים בחסות אורביט

|
שחקני תל אביב עם הגביע (שחר גרוס)
שחקני תל אביב עם הגביע (שחר גרוס)

זה התחיל קל, המשיך קשה, אבל כמה לחץ השתחרר בסיום, כאשר תיכון חדש תל אביב זכתה באליפות ליגת התיכונים בחסות אורביט עם הצגה אדירה ו-67:96 על תיכון כצנלסון כפר סבא.

המחצית הראשונה הייתה כולה של החבורה מתל אביב. לאחר פתיחת משחק לא טובה של דני אבדיה, מי שלקח את המושכות היה דורי סהר, שהוביל את הכחולים בצוותא עם לוטן אמסלם הנהדר ליתרון אדיר של 21 נקודות במחצית.

תיכון חדש ת"א מנצחת 67:96 נגד כצנלסון

נראה שהיתרון המבטיח גרם לשחקני תיכון חדש לעלות זחוחים מעט למחצית השנייה, והרבע השלישי היה בשליטה מוחלטת של הלבנים מכפר סבא, שהצליחו לחזור לפיגור ארבע בלבד. למרות הקאמבק המרשים, החבורה של יניב פילו לא הצליחה לשמור על המומנטום, כאשר רבע רביעי אדיר של דני אבדיה ודורי סהר סגר את הסיפור וקבע אליפות מרשימה לתיכון חדש תל אביב, 67:96 בסיום.

בכך, גביע האליפות חוזר לכחולים מתל אביב לאחר ההפסד לעמק חרוד בגמר העונה שעברה, כאשר הם משלימים זכייה שנייה בתואר בתוך שלוש שנים. מנגד, החבורה מכפר סבא יכולה להיות גאה בעצמה על כך שהפגינה אופי וכמעט מחקה פער של 21 נקודות, אך בסופו של דבר פערי הרמות לטובת התל אביבים הכריעו את ההתמודדות.

שחקני תל אביב מניפים את הגביע (שחר גרוס)שחקני תל אביב מניפים את הגביע (שחר גרוס)

קלעו לתיכון חדש תל אביב: דני אבדיה 21 נקודות, תשעה אסיסטים ו-14 ריבאונדים, דורי סהר 18 נק’ ו-שמונה ריבאונדים, לוטן אמסלם 17 נק’ ושישה ריבאונדים, הראל רינסקי 12 נק’ וארבע חטיפות, אמיתי רותם שבע, עמית אהרוני ארבע נק’ ושמונה אסיסטים, יונתן אטיאס ארבע, נדב סהר שתיים, יניר גדות שלוש.

קלעו לכצנלסון כפר סבא: עילי שאול 15 נקודות, שבעה רביאונדים וארבעה אסיסטים, אליעד רשליין 14 נק’ ושבעה ריבאונדים, איתי חורין תשע נק’ וחמישה ריבאונדים, רועי פריצקי תשע נק’, ארבעה ריבאונדים ושלושה אסיסטים, עומר שדה שמונה נק ושבעה ריבאונדים, אלון רשקין שש, נדב צנגר שבע נקודות ושבעה ריבואנדים.

רבע ראשון: 13:24 לתל אביב

חמישיית תיכון חדש תל אביב: יונתן אטיאס, לוטן אמסלם, דורי סהר, דני אבדיה, עמית אהרוני 

חמישיית כצנלסון כפר סבא: עילי שאול, עומר שדה, איתי חורין, אליעד רשליין, נדב צנגר.

לאחר פתיחה מעט מגומגמת מצד שתי הקבוצות, לוטן אמסלם קלע שתיים ראשונות עבור התל אביבים, עילי שאול הגיב בשתיים משלו ודני אבדיה הגיע סוף סוף למשחק ועם שלשה נהדרת העלה את תל אביב ל-2:3. הלבנים מכפר סבא נכנסו למשחק, שלשה של עומר שדה וריצה מצוינת של עומר צנגר הובילו ריצת 0:7 בדרך ליתרון ראשון, 7:8. אבדיה רץ כל הדרך, קלע שתיים וסחט גם עבירה, אך החטיא מהקו, 10:13 לתל אביבים. שלשה של איתי חורין קבעה שוויון 13:13. דורי סהר סיים ריצת 0:10 של תל אביב עם שלשה נפלאה בדרך ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 13:23.

דני אבדיה (שחר גרוס)דני אבדיה (שחר גרוס)
קהל כפר סבא (שחר גרוס)קהל כפר סבא (שחר גרוס)
נדב גדג' מופיע על רקע קהל תל אביב (שחר גרוס)נדב גדג' מופיע על רקע קהל תל אביב (שחר גרוס)

רבע שני: 26:47 לתל אביב

דורי סהר המשיך את היכולת הטובה מהרבע הראשון ועם שתיים קלות העלה את תל אביב ל-15:27. הרבע השני התחיל בסקור נמוך של שתי הקבוצות, שלשה של רועי פריצקי מכפר סבא צימקה ל-20:30. דני אבדיה לא הפסיק לסחוט עבירות, וסוף סוף דייק עם שתיים מהקו, רגע לפני דאנק אדיר שהרים את ההיכל בדרך ליתרון שיא של 15, 20:35. ניר שפר צימק מעט עם שלשה מדויקת, אך אמסלם עם שתיים קלות מהצד השני החזיר את היתרון ל-18, 25:43 לתל אביבים. במחצית – 21 הפרש.

לוטן אמסלם (שחר גרוס)לוטן אמסלם (שחר גרוס)

רבע שלישי  54:63 לתל אביב

עילי שאול פתח עם ארבע נקודות עבור הכפר סבאים, סהר הגיב בשתיים משלו, 30:49. אטיאס, שכבר צבר שלוש עבירות ברבע הראשון נכנס למשחק, קלע שתיים שהעלו את היתרון בחזרה ל-20, 31:51. הלבנים הצליחו לעצור את הקצב של דני אבדיה וחברותו, פריצקי קבר שלשה וקבע 39:53, 6:13 לכפר סבא בחמש הדקות הראשונות של הרבע השלישי. הכחולים חזרו טוב מפסק הזמן שלקח נחום סגל, אך צנגר קבר שלשה נוספת והוריד את היתרון ל-13, 45:58. דני אבדיה ניצל אסיסט גדול של אהרוני לשתיים קלות מתחת לסל, רשליין סחט סל ועבירה והחטיא, אך קלע שתיים נוספות והוריד ל-12, 49:61. עומר שדה קלע שלשה והוריד את ההפרש לחד ספרתי לראשונה מהמחצית הראשונה, 55:63 לקראת רבע רביעי מותח במיוחד.

דני אבדיה (שחר גרוס)דני אבדיה (שחר גרוס)

רבע רביעי 67:96 לתל אביב

עילי שאול פתח בטירוף את הרבע האחרון, סחט סל ובעבירה, הוסיף שתיים נוספות והחזיר את הלבנים מכפר סבא לפיגור ארבע בלבד, 59:63. אמסלם הוריד מעט את הלחץ של התל אביבים עם שתיים משלו, אבדיה הוכיח שהוא שחקן גדול וקבר שלשה בדיוק בזמן, הראל רינסקי הוסיף שתיים והחזיר את ההפרש לדו ספרתי, 61:73 לתל אביב. רשליין עלה טוב מפסק הזמן של מאמנו יניב פילו והוריד את ההפרש לשמונה, אך בצד השני דורי סהר השלים את המשחק האדיר שלו עם ריצת 0:7 אישית והעמיד את היתרון על 63:78. שפר חזר טוב מפסק הזמן עם שלשה עבור הלבנים, אבל דני אבדיה קלע שתיים ודייק מהקו בדרך ל-65:81. הכחולים הצליחו לעצור את הכפר סבאים ופשוט קלעו מכל מקום בדרך לרבע אחרון אדיר, 67:96 בסיום.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */