יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:41
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

"הפועל גורמת נזק עצום, עד כדי חיסול הקריירה"

עוה"ד של רפי מנקו שיגר מכתב לאדומים עם האשמות קשות: "התנהלות חסרת תקדים בחומרתה, הדברים בלתי נתפסים". תגובת הפועל: "טענות מצוצות מן האצבע"

|
רפי מנקו (איציק בלניצקי)
רפי מנקו (איציק בלניצקי)

הסאגה בין רפי מנקו לבין הפועל תל אביב ממשיכה, ולאחר השימוע שנערך לשחקן, שחרורו הרשמי מהקבוצה וחילופי ההאשמות בין הצדדים, העימות עולה שלב. הבוקר (שלישי) הגיע מנקו לאימון הקבוצה, אך לא הורשה להתאמן ונשלח לביתו. 

מנקו קיבל מספר פעמים מכתבים לפיהם הוא אינו מורשה להתאמן עם הקבוצה, אך בפעמים הקודמות בהן הגיע, הורשה להתאמן בכל זאת. הבוקר הוא הגיע לאולם בהדר יוסף לקחת חלק באימון אך הפעם בניגוד לפעמים קודמות, נדרש על ידי יושב הראש רמי כהן וחבר ההנהלה ידידיה רפפורט לחזור לביתו.

כזכור, כבר לפני ההפסד מול הפועל ירושלים ביום שבת הוחלט במועדון כי השחקן לא יורשה להתאמן עוד עם הקבוצה, זאת על אף ששותף בכל האימונים לפני המשחק. למשחק עצמו מנקו לא נרשם וצפה בו מהיציע, בטענה כי הנוכחות שלו מסיתה את תשומת ליבם של השחקנים ומעסיקה אותם סביב כל הפרשה.

רפי מנקו ביציע (אורן בן חקון)רפי מנקו ביציע (אורן בן חקון)

ובינתיים, הקרב בין הצדדים עובר לזירה המשפטית. עו"ד רועי רוזן המייצג את מנקו שיגר היום להנהלת הפועל ת”א מכתב חריף בטרם נקיטת הליכים משפטיים. במכתב מבהיר רוזן כי בנוסף לתביעה לאכיפת החוזה כנגד הקבוצה השחקן עשוי לתבוע גם את חברי הוועד המנהל של הקבוצה באופן אישי, בשל פגמים קשים העולים מהתנהלות העמותה בעניין. יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון שלח גם הוא מכתב לקבוצה והודיע כי הארגון ביקש להצטרף כצד בתביעה שיגיש נגדה מנקו.

במכתבו, עו”ד רוזן מציין כי מדובר ב”התנהלות חסרת תקדים בחומרתה אשר גרמה, גורמת ועתידה לגרום למרשי לנזקים עצומים”, ובהמשך מציין כי “הסכם זה הינו הסכם מסוג no cut full guaranteed, והקבוצה איננה יכולה לבטלו בכל מקרה”. בהמשך הוא טוען לאופן התנהגות “משפיל ומזעזע”, כלפי מנקו, “אשר מצידו ממלא את חלקו בהסכם בדייקנות, בתום לב וללא רבב” וכן טוען כי הדבר “עולה כדי קיום חסר תום לב של ההסכם, תוך הפרתו היסודית ואגב הפרה קיצונית, גסה, בוטה ואף חסרת תקדים בענף הכדורסל, של חוקים והוראות דין שונות”. 

רועי רוזן (איציק בלניצקי)רועי רוזן (איציק בלניצקי)

בהמשך טוען עורך הדין להלנות שכר חוזרות ונשנות ותלושי שכר פיקטיביים. “מאז תחילת תקופת ההסכם, הולן שכרו של מרשי באופן קבוע, באיחורים ניכרים. על פי מסרים שמקבל מרשי ו/או מי מטעמו מהמועדון, נראה שגם אין למועדון כוונה לתקן את מחדליו. יתרה מכך, עושה רושם וכך גם עולה ממכתבי המועדון, כי פעולותיו העתידיות של המועדון עלולות להיות חמורות וקיצוניות יותר ועלולות לגרום למרשי השפלה רבה מזו שסופג כיום. מעבר לכך, מתלושי שכר אשר הועברו לעיוני, עולה כי הנ”ל אינם הולמים את חוזה ההעסקה של מרשי, מנוגדים לתשלומים שמבוצעים בפועל והם תלושים פיקטיביים לכל דבר ועניין”, ממשיך רוזן במכתבו. “הדברים – אין דרך אחרת לומר אותם – בלתי נתפסים”. 

בנוסף פירט רוזן את השתלשלות האירועים בתקופה האחרונה בין המועדון לשחקן וטען דברים נעשו בצורה לא חוקית ולא מקצועית: ״בהפרת ההסכם בשל האמור, הרי שהמועדון גורם למרשי - במו ידיו - לנזק עצום, שעלול לחרוג הרבה מעבר לעונת המשחקים הנוכחית או לתקופת ההסכם ולהפוך בלתי הפיך עד כדי ‘חיסול’ הקריירה של מרשי, שכן אין לדעת מה יהיה עתידו המקצועי בתום פרק זמן ארוך בו לא ישחק באופן מקצועני ולא יתאמן בצורה מסודרת, כמתחייב. והכל, בזמן שהמועדון דוחק ללא הרף במרשי למצוא לעצמו קבוצה שתקלוט אותו, ללא שום קשר לאיכותה, לרמתה המקצועית, למיקומה הגיאוגרפי ולהתאמתה למרשי. כל זאת, מסיבות ‘מקצועיות’ לכאורה, שהתקבלו על ידי ההנהלה. האמור מעקר את התירוץ המגושם להשלכתו של מרשי ואף הופך אותו לביזארי ממש. זאת, בשים לב שגם אילו חברי הנהלה כאלה ואחרים היו רשאים להכריע בדבר שביעות או חוסר שביעות רצון מקצועית, ממילא לא היה באמור כדי לאפשר להם לפטר את מרשי״.

ניר אלון. יצטרף להליך נגד המועדון (נעם מורנו)ניר אלון. יצטרף להליך נגד המועדון (נעם מורנו)

כאמור, יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון שלח גם הוא מכתב לקבוצה והודיע כי הארגון ביקש להצטרף כצד בתביעה שיגיש מנקו כנגד הקבוצה. במכתבו נכתב בין היתר: ״ארגון השחקנים מזועזע מהתנהלות מועדון הכדורסל הפועל תל אביב שהינה פוגענית, מזיקה וחסרת תקדים בכדורסל הישראלי, לא נסכים לכך. ארגון השחקנים יעשה כל שביכולתו, לרבות באמצעים משפטיים, כדי להגן על השחקן הישראלי ובמקרה זה - רפי מנקו, מפני התעמרות גסה ובוטה”.

מהפועל ת”א נמסר בתגובה למכתבו של עו”ד רוזן: “הפועל ת"א לא תיגרר לפסטיבל התקשורתי שמארגן לעצמו ארגון השחקנים על גבו של השחקן, ושאינו תורם מאומה לשחקן.  העסקתו של רפי מנקו בהפועל ת״א הסתיימה והוא מוזמן למצוא מקומו באחת הקבוצות שמעוניינות בשירותיו.

“כל הטענות בדבר ‘תלושים פיקטיביים’ וכדומה מצוצות מן האצבע. השחקן קיבל את כל שכרו עד היום והקבוצה אינה חייבת לו דבר. חבל שבמקום לעודד ולסייע לשחקן למצוא קבוצה חדשה, עסוקים ראשי ארגון השחקנים בשימור המחלוקת ודחיית הפתרון שיגיע במוקדם או במאוחר -  רק כדי להישאר בכותרות ולהצטלם באתרים שבוע נוסף”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */