יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"הפועל הזאת חלשה יותר מאשר בעונת הירידה"

האדומים ירדו למקום האחרון ב-3:0 לבית"ר, אמירות המאמן לא עזרו: "לא ברור על מה אופיר מדבר". ביקורת על דמארי: "בנו אגדה, זה כבר לא אותו השחקן"

|
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

המילה "להתפוצץ" נאמרה על ידי אופיר חיים ושחקניו בהפועל תל אביב כמה פעמים בשבוע האחרון, בהקשר של יציאה לדרך חדשה ודרך לדרבן, בכלל לקראת המשך העונה ובפרט לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים. אמש (שני) המנטרה הזאת, שספק אם באמת האמינו בה במתחם חודורוב, התפוצצה לאדומים בפנים עם 3:0 מהדהד לירושלמים, שהחליפו מקומות עם חיים וחניכיו, שירדו למקום האחרון בליגת העל.

בפועל, קשה למצוא אופטימיות לאחר התבוסה הקשה והמכאיבה לניר קלינגר ולשחקנים שלו באצטדיון המושבה, כשהאווירה קשה ביותר והמציאות הכתה בהפועל ת"א, שמתחילה להיזכר בעונת הירידה האחרונה ולא רק בגלל קצב צבירת הנקודות המדאיג מבחינתה, כך לפי אנשי המועדון: "זו קבוצה חלשה יותר מאשר בעונת הירידה, מקצועית ומנטלית". 

במחצית המשחק ובנוכחות הבעלים איציק ניסנוב בתוך חדר ההלבשה, לאחר מחצית ראשונה לא רעה בכלל של האדומים, שעדיין ירדו בפיגור 1:0, חיים עוד אמר לשחקניו שהמשחק עדיין לא גמור ושאפשר להפוך את התוצאה, אבל להם היו תוכניות אחרות והם ירדו אחורנית במחצית השנייה ונראו חלשים ונרפים, ופשוט התפרקו ורשמו משחק 11 ללא ניצחון. 

חיים: "הפסד לא קל,מאכזב מאוד"

לאחר המשחק, שהסתיים בקריאות בוז של הקהל האדום, האוטובוס הקבוצתי הגיע למתחם האימונים כשניידת משטרה ומאבטחים נמצאים במקום כדי לאבטח את השחקנים והצוות, אולם אוהדים לא הגיעו למקום ואנשי הקבוצה ירדו מהאוטובוס ומיד נכנסו למכוניות שלהם.

"הקבוצה קרסה מנטלית", סיכם אופיר חיים בסיום המשחק לאחר שהעביר כמה מסרים מרגיעים. "אנחנו צריכים להתחיל לחשוב כמו קבוצת תחתית כי אם נחשוב שאנחנו קבוצת צמרת, אז לא נצליח לצאת מהמצב הזה". אולם, המאמן עוד היה עדין ביחס לגורמים אחרים בהפועל ת"א.

"המצב קטסטרופה, לא ברור איך אופיר כל כך אופטימי ועל מה הוא מדבר כי כולם פה עם הפנים למטה, לאף אחד אין מושג מה עושים עכשיו", אמרו במועדון. "אפשר לשבת שעות ולחשוב איך נצא מהמצב הזה, אבל לא רואים איך הקבוצה הזאת יכולה להתרומם. ירידת ליגה זה כבר לא כזה רחוק מהמציאות. אי אפשר לברוח מזה, אנחנו עם ניצחון אחד בסיבוב שלם, שישה שערים בסך הכל. אם היו סופרים נקודות לפי "אם ואם" אז היינו בפסגה ליד מכבי תל אביב, אבל אין דבר כזה כי למכבי ת"א לדוגמה ולקבוצות שבצמרת יש תכל'ס ולנו אין". 

מרווין פירסמן ושי אליאס מאוכזבים (רדאד ג'בארה)מרווין פירסמן ושי אליאס מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

"קשה להסביר את התחושה הזאת", אמרו שחקנים בהפועל ת"א. "בניגוד לרוב המשחקים, הפעם אפילו לא היינו צריכים להחמיץ. לא יצרנו מצבים, גם את מה שהיה לנו איבדנו מול בית"ר. ההגנה שלנו הייתה טובה עד עכשיו ובמשחק הזה היינו רעים מאוד, לא התגוננו בתור קבוצה, משחק ההגנה שלנו לא היה קיים, רק הרביעייה האחורית נשארה מאחור להתמודד. השאר? לא ברור מה עשו. אחרי השער השני שלהם כולם הורידו את הראש והבנו שהמשחק נגמר מבחינתנו. זה נראה גרוע כי אין לנו אף מנהיג על המגרש ואי אפשר לדבר עד מתי נמשיך להתדרדר. ירידת ליגה? זה אפשרי, אנחנו יודעים את זה אבל מפחדים לחשוב על זה".

בתוך כך, במועדון מעבירים ביקורת על שחקני הרכש שהגיעו בקיץ ורחוקים בצורה קיצונית מהיכולת המצופה מהם, בראשם כמובן עומר דמארי: "האגדה שבנו על דמארי לא עושה לו טוב, והיום היא רחוקה מהמציאות. הוא בחור טוב שאוהב את המועדון, כבש לא מעט שערים בעבר, אבל הוא כבר לא אותו שחקן ולא מצליח להרים את עצמו, אז בטח שלא את הפועל. אין אף דמות שיכולה לעודד ולהרים כרגע, אין מנהיג, זה הכי מדאיג מהכל. יש חבר'ה טובים, אבל ציפינו מהם הרים וגבעות והם לא נותנים כלום בינתיים".

בכלל, נראה כי מלבד רובי לבקוביץ', הפועל ת"א נחלה כישלון חרוץ בשחקני הרכש שלה בקיץ, כשעד כה לפחות, אף אחד מהם לא פוגע. גם בינואר יש כרגע ספק גדול לסכום שיושקע ברכש, כאשר חיים רוצה לחזק את הקבוצה בשני שחקנים לחלק הקדמי, לפחות. 

אופיר חיים. על מה הוא מדבר? (איציק בלניצקי)אופיר חיים. על מה הוא מדבר? (איציק בלניצקי)

הרכש, אם בכלל, יתאפשר רק בכפוף לשחרור של שחקנים אחרים, כמו פייסל מוליץ' למשל, שכבר בוחן אופציות בחו"ל לאור אכזבתו ממעמדו העונה ומהעובדה שהובטחה לו העלאה בשכר בתום העונה שעברה אותה הוא לא קיבל, זאת בעוד בעלי הפועל ת"א הבהירו בשיחות סגורות כי ישחררו את החלוץ הסרבי רק תמורת כ-100 אלף שקל, הסכום שהושקע בו באופציית הרכישה מהפועל עכו. גם עבאדי פרחאת, שחזר לסגל לאחר כחודש, לא שותף שוב ובפני חבריו לקבוצה טען כי הוא עשוי לבקש לעזוב כדי לקבל דקות משחק (רשם הופעה אחת עד כה, כמחליף ב-0:1 מול הפועל חיפה).

קאיו, שנכנס כמחליף במקום שי אליאס וסיפק יכולת מתחת לכל ביקורת, נקע את הקרסול ואמור לנוח יום-יומיים לפני שישוב לאימונים. שחקני הפועל ת"א לא יקבלו כלל חופש השבוע וימשיכו להתאמן ברציפות עד המשחק ביום שבת מול הפועל חדרה ב-16:00, עם פתיחת הסיבוב השני של ליגת העל.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */