יום שישי, 19.04.2024 שעה 05:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

משה חוגג חושף פרטים מהמפגש עם ליאו מסי

בעלי בית"ר, שנפגש עם הכוכב, סיפר בהרחבה בראיון בלעדי ל-ONE על לוזון, קלינגר, הרכש, אלונה ברקת, בוזגלו, שטקוס ואלי אוחנה. גיא בן זיו, ברצלונה

|
משה חוגג וליאו מסי (גיא בן זיו)
משה חוגג וליאו מסי (גיא בן זיו)

יום אחרי הצגת הסמארטפון של חברת ‘סירין לאב’ בבעלותו של משה חוגג, הבעלים של בית״ר ירושלים יכול לסמן עוד הצלחה והפעם בנושא המובייל והבלוקצ׳יין. במלון היוקרתי ״סופיה״ שבברצלונה, חוגג עדיין עסוק בלטפל בלא מעט עסקים שהוא מנהל.

בעלי הקבוצה מהבירה היה צריך להספיק לא מעט עד כניסת השבת אותה מבלה בעיר הקטלונית. בין הטלפונים והפגישות במרתף היין של בית המלון, חוגג הגיע ללובי של המלון המהודר השוכן מרחק של 20 דקות נסיעה ממרכז העיר ברצלונה, זאת על מנת להעניק ל-ONE ראיון בלי פילטרים, אך גם בלי שאלה אחת אפילו על שחקן מוסלמי למועדון הירושלמי.

יאללה בית״ר: צפו בשיחה של מסי ומשה חוגג

אתמול היה אירוע מרשים, הטלפון מתאים לכל אחד או רק למי שמשתמש בארנק הכסף הווירטואלי?
״בוא נשווה את זה לאנדרואיד ולגלקסי - זה באותו מחיר, באותה רמה, וזה בלי קשר לארנק, אבל לנו יש ארנק ולהם אין. היום טלפון מגן עליך בצורה כזו או אחרת ושומר על כל העניינים הפרטיים שלך והאבטחה - זה הדבר. הטלפון הקודם שלנו עלה 15,000 דולר וקנו אותו בשל האבטחה. היום המכשיר שלנו ברמת האבטחה ברמה מעל כולם, בלי קשר לארנק הביטקויין וזה היום במחיר של 1,000 דולר״.

משה חוגג. "הטלפון באותה רמה של גלקסי" (גיא בן זיו)משה חוגג. "הטלפון באותה רמה של גלקסי" (גיא בן זיו)

אין את זה באייפונים או בטלפונים אחרים?
“כולם עושים אבטחה, השאלה באיזו רמה. את המכשיר שלנו אסור למכור ברוסיה כי אי אפשר לפרוץ אותו, אז הרוסים קונים אותו באנגליה וחוזרים איתו הביתה. משרד הביטחון בישראל אוסר על החברה שלנו למכור את המוצרים שלנו למדינות אויב, ‘סירין לאב’ שומרים עליך מבחינת אבטחה. אצלנו אתה קונה את הטלפון ב-1000 דולר ויש לך פרויקטים בטלפון שאתה צופה בווידאו קצר ומקבל על זה לארנק שלך ״טוקנים״ בשווי עשרה דולר למשל, אז אתה נכנס לארנק ועושה המרה לביטקויין ואת הביטקויין לדולרים. המטרה שנחזיר לכל רוכש את 1000 הדולרים ויוצא לו מכשיר בחינם, ומכשיר מהמתקדמים בעולם, ואני הרווחתי עוד מישהו שיודע מה זה עולם הבלוקצ׳יין״. 

משה חוגג, קינאס רקישב ואלוף העולם באיגרוף גאנדי גלובקין (גיא בן זיו)משה חוגג, קינאס רקישב ואלוף העולם באיגרוף גאנדי גלובקין (גיא בן זיו)

איך הצלחת להשיג את מסי לפרויקט כזה?
“קודם כל, ברור ששילמנו לו, אבל זה עדיין לא מובן מאליו, כי הרי הכוכב בוחר את המפרסמים שלו ולא להפך. הוא אהב את המוצר ועוד שבוע-שבועיים הוא יקבל מאיתנו טלפון. הוא היה שגריר של ‘וואווי’ הסינית, לא הייתה שם כימיה ואני במקרה הגעתי ויצרתי עניין. מסי זה סיפור אדיר על ילד מוכשר שמישהו בחר בו והשקיע כספים והאמין בו שהוא הדבר. מישהו בברצלונה בחר בו ושם עליו כסף וזה עניין של אמונה, הם דאגו למשפחה שלו”.

ליאו מסי. "אהב את המוצר" (La Liga)ליאו מסי. "אהב את המוצר" (La Liga)

“מסי זה לא רונאלדו, רונאלדו זה אל יווני - נולד גבוה, חזק, שרירי, זה מה שהוא קיבל. רונאלדו זה מוסר עבודה, טל בן חיים עם כישרון התקפי, יחי ההבדל. אבל מסי הוא בחור נמוך, לא חיה, אבל הוא גאון ולכן אני מתחבר יותר אליו, הסיפור חיים שלו גורם לכולם להאמין שאפשר ולכן אני אוהב אותו ואני מתחבר אליו. יש בו צניעות לא ברורה, בנאדם מסמיק שמחמיאים לו, הרגישות שלו זה לא דבר מובן מאליו״. 

למה הוא נכנע ולא הגיע לשחק בארץ עם נבחרת ארגנטינה? שאלת אותו?
“כן, דיברתי איתו על זה. העניין עם מסי הוא כזה, הוא לא מוכן להיות מעורב בפוליטיקה ואני מבין אותו. הוא אמר לאנשים בנבחרת, אתם רוצים שאבוא לשחק בישראל אני אגיע, אין שום בעיה, אני לא מעורב בפוליטיקה, אבל אם אתם מצפים שאני אצטלם עם איזה פוליטיקאי זה לא יקרה. הוא לא רוצה להיות משויך לפוליטיקאים, הוא היה בכותל, הנה הוא עובד איתי, הוא אומר לי אני לא נגד אף אחד, אני בעד כולם. הוא ממתג את עצמו ככה ושומר על עצמו ככה וצריך לכבד את זה״.

משה חוגג וליאו מסי. "יש בו צניעות לא ברורה" (גיא בן זיו)משה חוגג וליאו מסי. "יש בו צניעות לא ברורה" (גיא בן זיו)

במהלך הראיון חוגג מקבל לא מעט טלפונים, יש לו הרבה עסקים שהוא מנהל והוא צריך להספיק כמה שיותר עד לכניסת השבת פה בברצלונה. כשבין לבין הוא מקבל שיחה חשובה מאוד והולך הצידה למספר דקות, כשברקע רואים את כל המשקיעים שהגיעו להשקה בראשות המיליארדר הקזחי קינס רקישב ועוד אנשי עסקים נוספים עוזבים את המלון וחוזרים לארצם. אולם, אותנו מעניין העסק האחרון שרכש, המועדון מהבירה.

איך אתה עם ביקורת?
״אני מצוין עם ביקורת, המבקר הכי גדול של עצמי מאז שאני ילד״. 

נפגעת שברקוביץ’ העניק לך ציון אפס?
״הייתי נפגע אם הוא היה נותן לי ציון ארבע״. 

תסביר.
״אפס זה לא לגיטימי, זה קשקוש. יש דברים שאי אפשר לקחת, המועדון השתדרג - הנוער, המתקן, המקצוענות שואפת למעלה. לגבי התוצאות - את הכסף סופרים במדרגות. אם נרד ליגה, זה יהיה כישלון גדול של המועדון. כולם מתבלבלים ביני לבין אלי טביב, אני מאוד מכבד ומעריך אותו אבל הגישה שלי שונה לחלוטין, אני לא מאמן ולא מנהל מקצועי, אתם רוצים להגיד שטביב מבין כדורגל יותר ממני? אחלה לבריאות. אני אוהב כדורגל, לא התיימרתי להיות איש מקצוע, שיטות הניהול שלי שונות לחלוטין. אני נותן את המפתחות לאלי אוחנה, גיא לוזון, קלינגר״. 

אם אתה רוצה שמאור בוזגלו יתחיל לשחק, לא תגיד למאמן שלך?
״בחיים לא. אבל ברור שאם החתמנו את בוזגלו אז כנראה שיש לנו כוונה ורצון שהוא ישחק. תראה, אחריות וסמכות באות ביחד, אני לא יכול לתת אחריות למאמן בזמן שהסמכות אצלי. אם הייתי קובע הרכב או חילופים אצל גיא לוזון, אז זו חוצפה שפיטרתי אותו, אבל לא זו המציאות. אם יש כישלון מקצועי הוא לא שלי. אני העמדתי את כל התנאים, המאמן צריך להביא למגרש את המטרות שהצבתי לו ולהגשים אותן״. 

משה חוגג ואלי טביב. "שיטות הניהול שלנו שונות לחלוטין" (מערכת ONE)משה חוגג ואלי טביב. "שיטות הניהול שלנו שונות לחלוטין" (מערכת ONE)

אתה שלם עם השחקנים שהבאת לבית״ר?
״לא, אני לא שלם עם כל מה שהבאנו. יש לי אכזבה מקצועית, האכזבה היא גם מהשחקנים וגם מהתוצאות. שחקן שרוצה לעזוב שיעזוב, בלי להתייחס לשחקן ספציפי. אני החלטתי לא לוותר על העונה הנוכחית, הרי יכולתי להביא שחקן או שניים ולהגיד עונת התארגנות, ואז כל התוצאות היו מתקבלות בהבנה, יכול להיות שטעיתי שלא הלכתי על עונת התארגנות אבל אני באופי שלי לא מוותר. העונה עוד ארוכה, יש מאמן חדש, יש קבוצה שאין ספק לגבי היכולות של השחקנים, אבל הכישלון המקצועי לא יכול להיות שלי, אני לא שחקן שבועט לשער, לא מאמן שקובע הרכב, אני גם לא בוחר שחקנים״. 

אתה כן מעורב בבחירת השחקנים.
״תראה, אם ירצו להביא שחקן שאני ארגיש שזה לחלוטין לא נכון אז אני לא אביא. גם את ערן לוי לא הבאתי בלי אישור מלא מהמאמן. לגבי ארון אולנארה התרשמנו ממנו, הבאנו אותו, היום הוא אחרי שלושה משחקים מראה שיש לו כדורגל, ראיתם את הגול שלו, מה שקורה מסביב זה לא מקובל. אני לא יכול לקבל מברקוביץ’ או מכל אחד אחר שום ציון, אגב גם לא לטובה. אני לא איש מקצוע, תנו לי ציון על המועדון. על המקצועי יש אחריות של הצוות המקצועי, אני לא איש מקצוע. הדבר היחיד שאפשר לבקר אותי זה על בחירת הצוות המקצועי. ניר קלינגר זו הבחירה המקצועית הראשונה שלי ויחידה שלי עד כה״. 

ארון אולנארה. "מראה שיש לו כדורגל" (עמרי שטיין)ארון אולנארה. "מראה שיש לו כדורגל" (עמרי שטיין)

נרגעו היחסים עם יואב כץ שירד עליכם?
״הכל צביעות, הסיפור עם יואב כץ הצחיק אותי. ראית את אופיר חיים? חתם בהפועל תל אביב שהוא תחת חוזה בעפולה, למה אף אחד לא צייץ? לא אמרו מילה״.

כן, אבל מעפולה להפועל תל אביב זה שדרוג.
״גם מהפועל חיפה לבית״ר זה שדרוג, הרי ברור שזו התקדמות. יצאו נגדנו בגלל שזו בית״ר, בית״ר מקבלת יחס אחר, מאמן תחת חוזה חתם בהפועל ת”א ורק איחולים וברכות ואצלנו מה היה? התקפות. אנחנו לא פנינו לקלינגר תחת חוזה״.

ניר קלינגר. "הבחירה המקצועית הראשונה והיחידה שלי" (אורן בן חקון)ניר קלינגר. "הבחירה המקצועית הראשונה והיחידה שלי" (אורן בן חקון)

אלונה ברקת היא היועצת הבכירה שלך?
״היא לא יועצת ולא בכירה, אבל לפני שקניתי את בית״ר אז שאלתי אותה שאלה או שתיים, זה בסדר? אבל בהחלטה על המאמן למשל אחרי גיא לוזון, דיברתי עם אנשים שעבדו עם קלינגר ועם רוני לוי וגם בדקנו צוות זר. אני מכיר את קלינגר לאורך השנים והחלטתי שהוא ראוי״. 

סיפרו לי שאתה מתייעץ גם עם מאור בוזגלו.
״מאור שיחק בב”ש, אני הייתי ספונסר ונרקם בנינו קשר חברי, שמרנו על תקשורת, אבל ברגע שתבינו שאני לא האוטוריטה המקצועית אז תבינו שאין לי על מה להתייעץ. אני יכול לשאול שחקנים בקבוצה כמו מאור, עידן ורד, איינבינדר, טל בן חיים, שחקנים מובילים, על הלך הרוח במועדון. אם רוצים להביא שחקן אז אפשר להתייעץ עם שחקנים ששיחקו עם אותו שחקן. את ביברס נאתכו שאלנו לגבי אולנארה״. 

אתה מפחד שבית״ר תסתבך ותרד ליגה?
״אין שום סיכוי שנרד ליגה״

מאור בוזגלו ועידן ורד (עמרי שטיין)מאור בוזגלו ועידן ורד (עמרי שטיין)

מתי אתה מחתים את ארנסטס שטקוס?
״אני לא מדבר על שחקנים שלא נמצאים, אנחנו נצטרך לדלל את הסגל, ליצור גרעין חזק שרץ ויש לנו סגל חזק שיכול להגשים את המטרות שלנו - השנה זה להגיע לאירופה. זה לא יהיה פשוט, אנחנו מקום אחרון וזה לא יהיה פשוט, צריך להתאפס קודם כל. בכל עמדה במגרש יש לנו שחקנים מעולים פלוס״.

איך הסכמת לשחרר את קרלוס קוויאר?
״זו הייתה החלטה של גיא לוזון. קוויאר זה שחקן שעושה רושם של שחקן טוב, אני לא מכיר אותו, לא ידעתי עליו כדי להגיד ללוזון אין מצב שמשחררים אותו. גיא רצה את טל בן חיים והלכתי איתו. בתפיסה שלי אני מפקיד את האחריות המקצועית אצל המאמן והמנהל המקצועי. אני לא תמיד יודע את התשובה המקצועית הנכונה, אני צריך ללמוד, אוחנה נמצא פה בשביל זה״. 

אלי אוחנה ומשה חוגג. "הייתי מחתים אותו גם היום" (אורן בן חקון)אלי אוחנה ומשה חוגג. "הייתי מחתים אותו גם היום" (אורן בן חקון)

מה התפקיד של אוחנה בבית״ר?
״אוחנה מרכז את הצד המקצועי לא רק בבוגרים אלא גם בנוער, הוא לא מוגדר פורמלית כמנהל מקצועי כי הוא עושה עוד המון דברים חוץ מניהול מקצועי. הוא מנהל מקצועי אבל עוסק גם בענייני המועדון עצמו, מו״מ, מוביל את הדרך, ספונסרים, חסויות, וכו. מוני ברוש המנכ״ל לוקח גם אחריות בנושאים האלה, רוב הפוקוס של אוחנה זה בניהול המקצועי״. 

את אוחנה קיבלת כנדוניה מטביב, היית מחתים אותו בקבוצה היום מבחוץ?
״כן״. 

לסיום, סוף סוף יש ספונסר חדש לבית״ר אחרי הרבה שנים.
״נכון, נציג את הספונסר החדש בקרוב אבל אנחנו הולכים להציג עוד משהו שהוא מיוחד מאוד עבור המועדון״. 

קהל בית"ר ירושלים, מקבל מועדון אוהדים (אורן בן חקון)קהל בית"ר ירושלים, מקבל מועדון אוהדים (אורן בן חקון)

לסיום, רק נעדכן כי הדבר המיוחד עליו דיבר חוגג ככל הנראה נוגע למועדון האוהדים שהולכים להקים אצל הצהובים-שחורים. כפי שנחשף ב-ONE לראשונה, מדובר במועדון מיוחד שיקנה לאוהדי בית״ ר הנחות מיוחדות תמורת 9.90 ש”ח לחודש, כאשר המועדון יציע דברים מיוחדים שלא מקובלים בכדורגל הישראלי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */