יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:07

מוטי דניאל: במכבי תל אביב איבדו את הדרך מזמן

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם שחקן הצהובים והנבחרת בעבר: "טוב שהביאו מאמן זר עם ניסיון ולא ישראלי". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית שוחחנו עם יו”ר המנהלת, ארז כלפון, דנו גם על השינויים הגדולים במכבי תל אביב עם פיטוריו של נבן ספאחיה ומינויו של יאניס ספרופולוס. כמו כן, עסקנו בהכנות של הנבחרת לקראת סקוטלנד, שוחחנו על בקשת הפירוק בחדרה ודיברנו על הדיון בעניינו של רפי דהן.

מוטי דניאל: “בשלב הזה, מכבי ת”א הייתה חייבת מאמן זר עם ניסיון אירופי, לא מאמן ישראלי”

דיברנו עם שחקן העבר של הצהובים ונבחרת ישראל, מוטי דניאל, על מה שקורה בקבוצה, על ניקולה וויצ’ץ’ ודעתו על המאמן החדש, יאניס ספרופולוס.

שלום וערב טוב לך, מוטי דניאל:
”ערב טוב חברים”.

מה דעתך על מה שקורה במכבי תל אביב?
“הם איבדו את הדרך מזמן, הם הביאו מאמנים מבלי שאף אחד הכריח אותם, זה לא באמת המאמן אשם, הרי עשרה התחלפו, זה בטוח לא אשמה שלהם. מצד אחד, ניקולה וויצ’יץ’ אחראי על הכל, אבל הוא לא בפרונט, תמיד כשיש פיטורים הוא לא נמצא. מכבי תל אביב זה לא מקשה אחת, יש מגוון דעות שם ולא מעט מקבלי החלטות שלא כולם באותה הדעה, מי שבעד וויצ’יץ’ כנראה חזק מהאחרים”.

מוטי דניאל: "במכבי איבדו את הדרך מזמן" (יניב גונן)מוטי דניאל: "במכבי איבדו את הדרך מזמן" (יניב גונן)

מה אתה אומר על המאמן היווני החדש יאניס ספרופולוס, האם לא עדיף מאמן ישראלי?
”אני חושב שבשלב הזה של העונה, הם היו חייבים מאמן שהוא גם בעל שם וניסיון ביורוליג, עם כל הכבוד למאמנים הישראלים אני לא הייתי פונה לאף אחד מהם, בשלב הזה עדיף להם מאמן עם ניסיון אירופי. אנחנו זוכרים את רמי הדר שקיבל תפקיד כזה וזה היה קטסטרופה”.

למה אף אחד מאגדות העבר כמוך לא נהיה מאמן?
”כי זה התפקיד הכי גרוע שיש בספורט, יש את עודד קטש אבל לא כל אחד רוצה את זה”.

מוטי דניאל: "מאמן זה התפקיד הגרוע ביותר בספורט" (יניב גונן)מוטי דניאל: "מאמן זה התפקיד הגרוע ביותר בספורט" (יניב גונן)

ארז כלפון: “קבוצות צריכות להתעסק רק בספורט, לא בהוצאת מיליונים על שיטור ואבטחה”

שוחחנו עם יו”ר המנהלת, ארז כלפון, על חצי השנה הראשונה שלו בתפקיד, על כמות הזרים, הקטנת הליגות ומהפכת השיטור והאבטחה.

שלום וערב טוב לך, ארז כלפון:
”ערב טוב חברים”.

איך עוברת עליך חצי השנה הראשונה בתפקיד יו”ר המנהלת?
“קצת מעל חצי שנה, עושים דברים למען הכדורגל הישראלי. לא באתי מעולם הספורט, למעלה מ-10 שנים אני מנהל חברות והגעתי אחרי שהסבירו לי בדיוק מה צריך, המטרה שלי לנהל את הכדורגל כמו שמנהלים כל חברה, לבדוק את כל הבעיות ולפתור את כל הנקודות”.

כשאתה מסתכל על הכדורגל הישראלי, מה הדבר שהכי היית רוצה לעשות?
“אני חושב שהרבה אנשים שבאים לראות כדורגל, אומרים שאין לנו מה שיש באירופה ובמקומות אחרים בעולם, אם אצליח להביא את הכדורגל לרמה גבוהה ולהתקדם לכיוון אירופה, גם מבחינת היכולות, המקצוענות, בעלי הקבוצות, תרבות הדיון בין האנשים, רק כך נוכל להתקדם קצת לכיוון האירופי”.

ארז כלפון: "המטרה היא להביא את הכדורגל לניהול אירופאי". (נעם מורנו)ארז כלפון: "המטרה היא להביא את הכדורגל לניהול אירופאי". (נעם מורנו)

“הכל מתחיל מלמטה לדעתי, מהילדים והתשתיות ובתי הספר. ככה עשו גם במספר מדינות כמו איסלנד, שהגיעו גם למונדיאל. כל עוד לא תהיה תוכנית ממשלתית שתבוא ותגיד שהיא רוצה לעשות שינויים אנו לא נצליח, נכין תוכנית מסודרת, צריכים לקבל מענה מבחינת בניית מתקנים, צריכים לטפל גם בבתי הספר”.

האם נפגשת עם שרת התרבות והספורט, מירי רגב?
“תראו, אני בתפקיד שישה חודשים, אנחנו אמורים להיפגש, זו החלטה שצריכה להיות ברמת הממשלה, צריך גם את שרת הספורט, גם את שר האוצר ועוד כמה שרים שיטפלו בעניין, אנחנו נבוא עם הצעה מפורטת ואז נציג את זה לשרת הספורט ונתקדם, עכשיו התחלנו לשבת על כל הדברים, משה (שינו) זוארץ נכנס לתפקיד ואנחנו עובדים ביחד, נגבש בחודשיים הקרובים תוכנית, כל הדברים יהיו בממשלה הבאה אני מניח”.

יש לא מעט טענות לגבי מחירי הכרטיסים, כל משחק ולכל קבוצה יש מחירים שונים, למה לא מחלקים את זה לפי קטגוריות?
“אנחנו מקבלים את התלונות האלה, זה על הפרק כרגע, יש בעיה שכרגע לא ניכנס אליה אבל אנו מטפלים בדברים האלה. יש מחירי כרטיסים שיש עליהם בעיה לגבי הגבלים עסקיים, זה נושא שנטפל בו אך קודם נפתור את זה ברמה המשפטית, אנו בודקים עם יועצים”.

ארז כלפון: "מטפלים בנושא מחירי הכרטיסים" (רדאד ג'בארה)ארז כלפון: "מטפלים בנושא מחירי הכרטיסים" (רדאד ג'בארה)

למה לא מורידים את מכסת הזרים?
”הדבר הראשון שעשינו זה נושא של הורדת זרים בליגה הלאומית, הכנסנו גם צעירים. בליגת העל כרגע יש חמישה זרים ומי שלא תיקח זר שישי תקבל תמריץ של 300 אלף ש”ח עבור מחלקת הנוער. רוב הקבוצות משחקות עם חמישה זרים היום בליגת העל, אנחנו לא רוצים להגביל קבוצות שרוצות להתחרות באירופה ברמת הזרים, להוריד מחמישה זרים זו החלטה שצריכה להיות ביחד עם הקבוצות כדי לא למנוע מהן הצלחות בזירה האירופית, נראה איך תסתיים השנה הזאת ונמשיך בדיון עם הקבוצות, המטרה היא כמובן תוצרת כחול לבן”.

אתה בעד ליגה הקטנת הליגה?
”אני אומר לך שהמבנה של הליגות לפי איך שאני רואה את הדברים, צריך להיות סדר בכל שלושת הליגות הראשונות, בליגה הלאומית צריך להוריד את כמות הקבוצות. לגבי ליגת העל, בדיונים שמתקיימים כרגע, יש כאלה שמדברים על 12 קבוצות ויש כאלה שרוצים 14, יש כמה בעיות עם הקטנת ליגה, כמו טענות שלא יהיו קבוצות קטנות מהפריפריה, אנחנו בדיונים על כך, נביא אנשי כדורגל ונשמח גם אם אייל ברקוביץ’ יצטרף אלינו”.

ארז כלפון: "בליגה הלאומית צריך להוריד את כמות הקבוצות" (רדאד ג'בארה)ארז כלפון: "בליגה הלאומית צריך להוריד את כמות הקבוצות" (רדאד ג'בארה)

כמה כסף חסכת לבעלי הקבוצות עם מהפכת השיטור והאבטחה?
“בעבר כל הנושא הזה היה על מדינת ישראל, כשהיה קיצוץ הוחלט להפיל הכל על הקבוצות. בשיחה הראשונה שלי עם בעלי הקבוצות כולם אמרו שנושא השיטור והאבטחה מכביד עליהם הכי הרבה, יש קרבות על כמויות השוטרים והמאבטחים, 35 מיליון ש”ח עולה שיטור ואבטחה בכדורגל הישראלי, קבוצות מתעסקות בהוצאה של המון כסף, היה חשוב לפתור את הנושא הזה כי קבוצת כדורגל צריכה להתעסק בספורט ולא ביטחון, כרגע הקבוצות פחות נלחמות עם הנושא הזה בזכותנו”.

האם אתה נזהר מבעלי הקבוצות הגדולות והולך רק ל”קטנות”?
“קודם כל, אני לא מפחד מאף אחד, אני מטפל ודואג לכולם. עשינו רפורמות שב-15 שנים האחרונות אף אחד לא עשה פה. הכנסנו ספונסר (ג’פאניקה) לראשונה מאז הווינר, יש התעניינות מעוד מספר ספונסרים בעקבות דברים טובים שעשינו, גם עניין מערכת ה-VAR, הבאנו אותה לארץ ואנחנו צריכים להקדים את הטכנולוגיה, אנו מכניסים את זה אפילו לפני הליגה האירופית. מערכת הווידאו תפתור לנו הרבה בעיות של תלונות על שופטים, כבר בפלייאוף העליון נראה את התוצאות של זה, יירד הלחץ מהשופטים והרמה תעלה”.

ארז כלפון: "אנו מביאים את ה-VAR לארץ אפילו לפני הליגה האירופית" (רדאד ג'בארה)ארז כלפון: "אנו מביאים את ה-VAR לארץ אפילו לפני הליגה האירופית" (רדאד ג'בארה)

קשה לך להתנהל מול בעלי הקבוצות?
“הם אנשים טובים, כל אחד בא ודואג קודם כל לקבוצה שלו מן הסתם, אבל אני צריך לפרגן גם לכאלו שלא דואגים רק לעצמם אלא לכל טובת הכדורגל. אני בטוח שבסופו של דבר, נמצא את הנוסחה מהשותפת שתתאים לכולם, גם בעניין צמצום הליגות וגם עניין הזרים בכדורגל הישראלי”.

לירן שטראובר: “המשחק מול סקוטלנד הוא לא החשוב ביותר, זה טב בעיקר לביטחון”

דנו גם עם שוער העבר, לירן שטראובר, על משחקה של נבחרת ישראל מול סקוטלנד במסגרת ליגת האומות וגם על הפוסט של בירם כיאל.

שלום וערב טוב לך, לירן שטראובר:
“ערב טוב חברים”

האם לדעתך המשחק מול סקוטלנד הוא הכי חשוב של נבחרת ישראל בשנים האחרונות?
”אין ספק שזה יכול לתרום לנו גם בביטחון לקראת שלב הבתים במוקדמות היורו, כי הנבחרת תגיע בידיעה שיש לה עוד אופציה ביד ולכן היא תהיה רגועה יותר, אבל זה לא המשחק החשוב ביותר, זו בסך הכל ליגה שנותנת עוד אופציה אך זה בהחלט לא יהיה קל גם בהמשך”.

לירן שטראובר: "רואים שיש חדר הלבשה טוב בנבחרת" (יניב גונן)לירן שטראובר: "רואים שיש חדר הלבשה טוב בנבחרת" (יניב גונן)

מה דעתך על הפוסט של בירם כיאל ושחקני המגזר הערבי?
“עצם העובדה שזה נסגר בין השחקנים ובלי התערבות של גורם חיצוני, אלא בשיחה של ערן זהבי עם ביברס נאתכו שדיברו גם באוטובוס וגם בארוחת הערב, בירם כיאל גם שינה את הפוסט אחר כך. זה שדיברו על הדברים וסגרו בניהם זה מראה שיש חדר הלבשה טוב וזה חשוב לנו מאוד”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */