יום חמישי, 18.04.2024 שעה 11:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שופט המשחק בדיון דהן - ראיוס: הייתי נותן מאסר

שלב העדויות במשפטו של קשר בני יהודה לשעבר נגד הספרדי ומכבי חיפה החל, שי שטרית העיד: "קוראים לזה בשיחות בינינו "פגיעה על מנת להרוג" במרכאות"

|
שי שטרית (נעם מורנו)
שי שטרית (נעם מורנו)

שלב העדויות במשפטו של קשר בני יהודה לשעבר, רפי דהן, נגד קשר מכבי חיפה לשעבר, רובן ראיוס ונגד המועדון עצמו התקיים הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפניה של השופטת, אורנה לוי.

כזכור, דהן תבע במרץ 2015 את השחקן והמועדון מהכרמל לאחר ששנה קודם לכן במהלך המשחק בליגת העל בין מכבי חיפה לבין בני יהודה באצטדיון קריית אליעזר, בדקה ה־84, בעת שבני יהודה הובילה 1:2, גלש ראיוס בפראות לכיוונו של דהן ופגע בו בעוצמה רבה.

ראיוס בפאול מחריד על רפי דהן

דהן פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מכאבים קשים ומצוי תחת השפעת משככי כאבים. בבדיקה אובחנה פגיעה רב רצועתית בברך וכן פגיעה משמעותית במיניסקוס. דהן עבר שני ניתוחים ובהמשך שיקום ממושך, מומחה קבע לו נכות צמיתה של 28 אחוז ולמעשה נאלץ השחקן לפרוש ממשחק פעיל בגיל 25 בלבד.

עורך הדין יוסי גייר ייצג בדיון את דהן ואילו עורך הדין גיל עטר ייצג את ראיוס ומכבי חיפה כשבשלב העדויות “נחקרו” העדים על ידי שני הצדדים. שופט העבר, שי שטרית, שהגיש הצהרת מומחה עוד קודם לכן, העיד ראשון והשיב לשאלות עורכי הדין: “ראיתי שזאת הייתה פגיעה מכוונת, אני לא חושב שהוא חשב שזה יוביל לסיום הקריירה של רפי דהן אבל הייתה לו כוונה ללכת לרגליים של דהן. כדורגל זה לא פוטבול אמריקאי, הוא אגרסיבי אבל במידה. ההגדרה של המשחק היא להבקיע גול, אם הכדור ברגלי היריב אז עושים את מה שצריך כדי לקחת את הכדור, לחטוף את הכדור זו הגדרה רחבה מידי. כשרובן ראיוס ראה שרפי דהן משתלט על הכדור הוא תפס תאוצה, ״ריצת אמוק״ וגלש עם שתי רגליים לעבר רפי דהן. אי אפשר לשפוט את הדברים על פי תמונה, צריך לראות את כלל הסרטון או תמונה של רגע הפגיעה ששם ניתן לראות שלא היה כדור בסביבה״.

ראיוס מורחק על ידי שי שטרית (עמית מצפה)ראיוס מורחק על ידי שי שטרית (עמית מצפה)

שופט העבר נשאל האם קיבל תמורה כספית עבור חוות דעתו כמומחה במקרה ואמר: ״לא קיבלתי ולא אקבל שום תמורה כספית עבור חוות דעת המומחה שביקשו ממני להגיש על האירוע. אני לא מעורב באירוע, הייתי שופט המשחק וביקשו ממני לחוות דעתי על המקרה אז עשיתי את זה. במשחק הזה קיבלתי ציון מאוד גבוה על השיפוט שלי”.

״נראה לי שהתבלבלת”, פנה שטרית לעורך הדין עטר: ״לא אני זה שפגעתי ברפי דהן. הזהרתי את שניהם לפני המקרה, היו ביניהם עימותים ספורטיביים במהלך המשחק שקדמו לאירוע. הייתי עד לשיחות טראש-טוק בין שניהם אבל אלה היו דיבורים שקורים בכל משחק. ראיוס היה נראה עצבני כי רפי חילץ הרבה כדורים ורובן איבד הרבה כדורים ולא היה מדויק במסירות שלו. אני לא מתערב במקרים כאלה. לא היה לי ספק באדום ששלפתי, אפילו לא ראיתי מה חומרת הפציעה של רפי דהן. אם הייתי רואה והיה לי עונש חמור יותר לתת הייתי נותן לו מאסר באותו הרגע. זה מה שאנחנו השופטים קוראים לו בשיחות בינינו “פגיעה על מנת להרוג” במרכאות. אני לא חושב שהוא רצה להוביל לתוצאה הזו אבל הוא כן רצה לפגוע. רובן ראיוס הצטייר בעיני כשחקן קשוח, שחקן טוב שמשחק כמו זה לא היה אופייני לו. לא הרחקתי אותו או הייתה לי כל בעיה איתו קודם לערב זה״. 

שי שטרית (נעם מורנו)שי שטרית (נעם מורנו)

עו״ד עטר: ״אם רפי היה מצליח לקפוץ ברגע האחרון ולהינצל מהפגיעה האם היית שולף כרטיס אדום?”.

שטרית: ״אם לא הייתה פגיעה לא הייתי שולף אבל הוא פגע והשליפה שלי נעשתה מבלי להתייחס לחומרת הפגיעה. ראיתי בטרם הפגיעה שראיוס מתוסכל, הוא רצה לפגוע בו אבל אני בטוח שהוא לא התכוון לנזק ועד היום מצטער על המקרה הזה״. השופטת לוי פנתה לשטרית ושאלה: ״האם הייתה משמעות למיקום העבירה, שהייתה במרכז המגרש?״.

שטרית: ״כמובן שיש לזה משמעות, הכדור גם היה בדיוק בנחיתה מהאוויר כך שהשתלטות של רפי עוד לא הייתה במלואה”.

רפי דהן בבית המשפט (נעם מורנו)רפי דהן בבית המשפט (נעם מורנו)

לאחר עדותו של שטרית, עלה לדוכן העדים, מנכ״ל בני יהודה, כפיר אדרי ששיחק לצידו של דהן במדי הקבוצה: ״אני לא מומחה. התבקשתי לתת חוות הדעת, אני חי את עולם הכדורגל והמספרים הינם על פי הערכות שלי. ההכנות לעונה הבאה, תלויה בעונה הנוכחית ובעיקר בעונה שרפי נפצע, היינו בתחתית ולא ידענו איך להיערך לעונה הבאה. הייתי שחקן באותה תקופה, לא ידוע לי האם נעשתה פנייה בכתב למכבי תל אביב להשארת רפי דהן בבני יהודה אבל ידעתי בתור קפטן הקבוצה שמאוד רוצים להשאיר אותו”.

“שחקנים במעמדים כמו של רפי מקבלים שכר גבוה מהממוצע של שאר שחקני הקבוצה, כשבני יהודה רוצה להשאיל שחקן היא יודעת שעליה לשלם לו משכורת כמו בקבוצת האם שלו אם לא יותר כדי שהוא ירצה לבוא אליה. אני מכבד מאוד את איתמר צ׳יזיק, אני לא חולק עליו ולא מסנגר על אף אחד, באתי לפה לא בתור מומחה ולא בדקתי נתונים, הגשתי את חוות הדעת שלי על פי מה שאני עושה ויודע בשנים האחרונות. רפי שמר על עצמו, היה ספורטאי למופת ובדרך כלל מי שמתנהג ככה הקריירה שלו ארוכה, אני מעריך שהיה משחק עד גיל 35 ואולי יותר”.

רפי דהן וכפיר אדרי (נעם מורנו)רפי דהן וכפיר אדרי (נעם מורנו)

בחוות הדעת של אדרי, השווה מנכ״ל הכתומים את דהן לגל אלברמן בשל הדימיון בתפקוד על המגרש: ״אם לא הפציעה, אני לא בטוח אם רפי לא היה מגיע יותר רחוק מגל אלברמן. לגל היה דרכון אירופאי ולרפי לא ובאותה תקופה זה היה נתון מאוד קריטי כדי לצאת לאירופה”.

אדרי נשאל על השחקן הפוגע וטען: ״לא הכרתי את רובן ראיוס באופן אישי, אני יודע שהוא שחקן טוב אבל על סמך שני משחקים בעונה קשה לי להגיד איזשהו משהו עליו. במהלך כל המשחק היו הרבה תיקולים ביניהם, הרבה דיבורים אבל לא ידעתי שמשהו הולך לקרות זה היה נראה חלק מהמשחק. המאמן לא אמר לרפי להירגע, לא זכור לי אם השופט קרא לשחקנים ואמר להם להירגע”.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */