יום שלישי, 16.04.2024 שעה 15:15

למרות ה-BDS: ישראל תשחק מול ספרד עם קהל

כדורמים: בתום יום דרמטי ופוליטי הוחלט לשחק לעיני 60 איש. ניצחון לישראל: סממנים בינ"ל. ניצחון ה-BDS: שינוי מיקום וכמות הצופים. בחוץ: הפגנות

|
נבחרת הכדורמים לנשים (באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הכדורמים לנשים (באדיבות איגוד הכדורמים)

כדורמים הוא לא ספורט שזוכה לסיקור רב בישראל, אבל היום (רביעי) התחוללה דרמה שכללה את נבחרת הכדורמים הישראלית לנשים, דרמה שכללה מצד אחד את תנועת ה-BDS ומצד שני את מנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג ושרת התרבות והספורט מירי רגב. בתום יום דרמטי ולאחר שכבר נפסק לישראליות הפסד טכני, הוחלט כי ייערך משחק בין הישראליות לבין הספרדיות בשעה 19:00, כשכל צד לקרב יכול לסמן לעצמו חצי ניצחון.

במקור, המשחק אמור היה להיערך בעיר מולינס הערב בשעה 20:30, לעיני צופים. אולם לחץ של ארגון החרם BDS הוביל לכך שראש העיר מולינס נעתר לדרישות ארגון החרם האנטי-ישראלי וביטל את המשחק.

ההתאחדות הספרדית הציעה לקיים את המשחק בבריכה שבמכון הספורט הלאומי הקטלוני, שם שוהה נבחרת ישראל, בשעה מוקדמת יותר, ללא קהל וללא סממנים של משחק בינלאומי, כולל דגלים. יו”ר איגוד הכדורמים הישראלי וראשת המשלחת, רויטל גלוסקא כהן, סירבה להצעה וכן לכל הצעה חלופית אחרת ועמדה על כך שנבחרת ישראל תשחק כמו כל נבחרת במפעל, מול קהל, עם דגלי ישראל ונגינת ההמנון, במקום ובמועד המתוכנן.

נבחרת הכדורמים לנשים (באדיבות איגוד הכדורמים)נבחרת הכדורמים לנשים (באדיבות איגוד הכדורמים)

גלוסקא כהן, שהיא גם חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל, עירבה עוד אתמול את ראשי הוועד האולימפי ואת שרת התרבות והספורט, מירי רגב. רגב ומנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג שיגרו מכתבי תמיכה בדרישת נבחרת הכדורמים אל ראשי הוועד האולימפי, הן הבינלאומי והן הספרדי.  גלוסקא כהן עמדה ביממה האחרונה תחת לחצים כבדים של התאחדות הכדורמים, הן הספרדית, הן האירופית והן העולמית, אך התעקשה על כך שהמשחק ייערך כמו כל משחק בינלאומי רשמי. אגב, החל מהבוקר הוצמד לה מאבטח.

על אף הסירוב הישראלי הספרדים התעקשו שהמשחק יתקיים ללא קהל והוא נקבע לשעה 13:00 בצהריים במכון הספורט, אך ישראל לא הופיעה במועד ובמיקום החלופי. הספרדיות התייצבו והישראליות לא ובשעה 13:15 הוכרז על ניצחון טכני לספרדיות. אלא שאז נשלח מייל מ-FINA (איגוד השחייה העולמי) שמכריח את הספרדים לקיים את המשחק בשעה 18:00 (שעון מקומי, 19:00 שעון ישראל) לאור העובדה שלא ניתנה לישראל כל האינפורמציה הדרושה.

לאחר מרתון של שיחות הוחלט על קיום המשחק כשהוא פתוח לקהל ועם הסממנים הבינלאומיים. במסגרת הפשרה, כאמור, כל צד יכול לרשום לעצמו ניצחון. מן הצד הישראלי  המשחק יתקיים בשעת ערב, עם קהל ועם כל הסממנים הבינלאומיים, כולל דגלי ישראל ונגינת ההמנון. מן הצד השני, תומכי ה-BDS יכולים להיות מרוצים מכך שהמשחק לא יתקיים בעיירה בו הוא אמור היה להתקיים אלא במכון הספורט, שם רצו לקיים הספרדים את המשחק, כאשר רק 60 צופים יוכלו להיכנס לאולם בו יתקיים המשחק, 30 מהצד הישראלי ו-30 מהצד הספרדי.

עם זאת, הרבה יותר מ-60 אנשים צפויים להגיע למשחק. הקהילה היהודית בקטלוניה כבר מעורה בסיפור, ונמסר לגלוסקא כהן כי כ-300 מחברי הקהילה יגיעו הערב להביע תמיכה במדינת ישראל.  מן הצד השני גם אנשי ה-BDS צפויים להגיע במטרה להפגין נגד ישראל, כאשר שני המחנות צפויים להיות מחוץ למכון הספורט בו ייערך המשחק.

יצוין כי רק בקיץ האחרון שיחקה הנבחרת בטורניר אליפות אירופה בברצלונה, לראשונה בתולדותיה, וסיימה עשירית - הישג חסר תקדים - וללא כל בעיה פוליטית או אחרת. מדובר בנבחרת שהיא פרויקט מיוחד של איגוד הכדורמים, הוועד האולימפי ומשרד הספורט לקראת אולימפיאדת פריז 2024.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */