יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:19

רוטנשטיינר: צריך לשפר את רמת המאמנים בארץ

אחרי צמד הניצחונות של הנבחרת, התפנה המנהל הטכני לדבר על עתיד הכדורגל ("יש לי מה לתרום"), ההוראות להרצוג מהיציע ("אני אחראי") ומה עדיין חסר

|
רוטנשטיינר.
רוטנשטיינר. "הצעד הראשון היה ללמוד" (רדאד ג'בארה)

ההצלחה של נבחרת ישראל בשני המשחקים מול סקוטלנד ואלבניה היא כמובן הצלחתו של צוות האימון ומצבת השחקנים, אולם אין לערער גם על חלקו של המנהל הטכני, וילי רוטשנטיינר. האוסטרי, שספג גם ביקורות בחודשים הראשונים שלו בישראל, התפנה כעת לראיון על עתיד הכדורגל הישראלי, האופק שהוא צופה לנבחרת בקמפיין, יחסיו עם המאמן אנדי הרצוג וחייו בארץ עד כה.

איך אתה מרגיש אחרי הניצחון?
“מרגיש טוב, עשינו תוצאה טובה ואני שמח על כך. הנבחרת עושה צעדים נכונים”.

רוטנשטיינר: יש לי מה לתרום לעתיד הכדורגל

אתה פה כבר כמה חודשים. איך אתה רואה עד כה את הכדורגל הישראלי?
“בשלושת החודשים ניתחתי כל תחום בכדורגל הישראלי, החל מתרבות הכדורגל פה ועד ללימוד ילדים באקדמיה. עברתי גם על מצבם של המועדונים בארץ וכמובן המצב בנבחרות ישראל, כאשר הכי חשוב היה להכיר את הכדורגל המקצועני פה. יש לי את הרעיונות שלי לאחר הניתוח הזה ואני חושב שיש לי מה לתרום לעתיד”.

מונס דאבור ושיר צדק חוגגים (רדאד ג'בארה)מונס דאבור ושיר צדק חוגגים (רדאד ג'בארה)

הספקת לעבוד על דברים נוספים, חוץ מללמוד את הכדורגל הישראלי?
הצעד הראשון שלי היה ללמוד ולנתח לאן אני מגיע, אבל התעסקתי גם בנבחרת ישראל עצמה, כי אחרי הכל הוטל עליי להביא מאמן וצוות. זה היה מאוד קשה להביא אותם לכאן בתוך שלושה שבועות, אבל הצלחתי להביא אנשים מתאימים ולעשות הכנה טובה לקראת ליגת האומות”. 

בשורה התחתונה, אתה מרוצה מהצוות שהקמת בראשות אנדי הרצוג וממה שראית ממנו עד כה?
כן. יש לנו שילוב נהדר בין ידע בינלאומי לישראלי, יש אנשים מיוחדים שמשתפרים ביחסים ביניהם מיום ליום. יש לנו הרכב של צוות טוב”.

הרצוג. "יש לנו שילוב נהדר" (שחר גרוס)הרצוג. "יש לנו שילוב נהדר" (שחר גרוס)

האם אפשר לומר שהתרכזת בעיקר בנבחרת הבוגרת מאז שהגעת?
ועדת האיתור רצתה למנות מאמן לנבחרת הבוגרת ולהתרכז בעיקר בה בהתחלה. זה לא נכון לומר שלא עסקתי גם בנבחרות הצעירות, הייתי באימונים של הנבחרת עד גיל 19 וגם של הנבחרת עד גיל 21, אני עובד טוב עם מרקו בלבול, אני תמיד נמצא בסביבה אבל חשוב לי להבהיר שכאשר הייתי עם הנבחרת במלון עבדתי גם על דברים אחרים בנבחרת. הייתה לדוגמה פגישה על אימון מאמנים בארץ ואתם תראו בעתיד, כשנתחיל ליישם את הרעיונות שלי, שאנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות”.

אנחנו רואים שיטה של שלושה בלמים בנבחרת הבוגרת. זה טוב לנבחרת ישראל? האם זה משהו שהולך להיות מיושם גם בנבחרות הצעירות יותר, או שנראה מערכים אחרים?
“אני רוצה לראות הכל ולבחון הכל. לומדים דרך יצירתיות וניסיונות שונים. שחקנים יצטרכו לדעת להיות גמישים בתפקידים שלהם ואת זה ספציפית נצטרך גם ללמד אותם. בנבחרות הצעירות צריך לדעת לשחק בכמה מערכים כדי שיוכלו לנוע טוב יותר. כדי לדעת לשחק עם רביעיה בהגנה או בקו של שלושה בלמים, צריך גם להתנסות בכמה שיותר מערכים כדי להגיע מוכנים יותר לרגעים שידרשו מהם לעשות משהו מסוים. זו דרך החשיבה שלי”.

איך אתה משתלב בתוך הצוות המקצועי בזמן משחקים? למשל, האם אתה מעביר הוראות למאמן מהיציע?
זו שאלה פשוטה. אני המנהל המקצועי והטכני, כך שמתוקף תפקידי אני אחראי על כל הצוות המקצועי וגם על המאמן, ואני יודע בדיוק מה הכרחי לעשות. אנחנו עובדים כצוות, כולנו. כשאתה אומר שאני יושב ביציע ומסתכל ואז מדבר עם הספסל, אז גם פה אנחנו עובדים כצוות. אני המאמן הטכני ואנדי הרצוג הוא המאמן. אנחנו משתפים פעולה בצורה נהדרת והיה לנו את זה גם בעבר. אני חושב שהוא ברמה יותר גבוהה עכשיו, אחרי שלמד מיורגן קלינסמן ואנשים רואים את זה שהוא חכם. כמנהל טכני אני מאחוריו”.

רוטנשטיינר ביציע. "יודע מה הכרחי" (עמרי שטיין)רוטנשטיינר ביציע. "יודע מה הכרחי" (עמרי שטיין)

איך היחסים ביניכם? הוא משתמש במידע שאתה נותן לו?
שיתוף הפעולה בינינו מעולה. יש יתרון גדול כשאתה יושב כמעט ללא לחץ ביציע וצופה במשחק, מאשר ללחץ שיש למאמן על הקווים, ואני חושב שלמאמן יש החלטה בסוף אם לקחת את המידע שאני נותן לו ולהשתמש בו או לא”.

השחקנים הראו הרבה אופי ונחישות. האם אתה מרגיש גם בשינוי המנטאלי הזה?
כשהגעתי לוועדה ודיברתי מולה, היה חשוב לי להציג תוכנית על כך והסברתי על זה בפני אלי אוחנה והאנשים הנכבדים שישבו שם, והם הסכימו איתה. עם המינוי שלי, התחלתי להביא את התוכנית הזאת לפועל כדי לעשות את זה. הרעיון הוא לכבד את כולם ולהיות מחויבים למסגרת, על כך אנחנו עובדים וזו התחלה טובה, אבל יש עוד המון במה להשתפר בכל המובנים. באופן טבעי מאמן הנבחרת הבוגרת הוא האיש הכי חשוב במערכת אבל אסור לשכוח את כל הצוות שמסביבו, כולל אנשי המשק, שעוזרים בזה ויש לנו עוד עבודה כדי שנוכל להגיע לרמות הגבוהות באירופה”.

עד כמה רחוק הכדורגל הישראלי יכול להגיע?
“הפילוסופיה שלי לא מדברת על השנה הבאה או אם נגיע ליורו 2020, כי לדעתי זה לא הגיוני לחשוב על כך כרגע. צריך להסתכל על כל משחק לגופו, לנתח אותו ומשם ללמוד ולעשות צעד אחרי צעד לקראת המשחק הבא שיהיה בנובמבר. הפוקוס שלנו מהיום הוא רק על המשחק הבא ואיך לנתח את המשחק האחרון כדי להשתפר שם. המטרה הגדולה הבאה היא לנצח בסקוטלנד ולתת הופעה יפה שם. אם ננצח שם, זה עוד צעד בדרך הארוכה שלנו. אין לתהליך הזה זמן מוגדר, אני לא חושב כמה זמן יקח לנו כדי שנשתפר”.

שחקני נבחרת סקוטלנד. יארחו את ישראל בחודש הבא (עמית מצפה)שחקני נבחרת סקוטלנד. יארחו את ישראל בחודש הבא (עמית מצפה)

מה אתה חושב על הרמה של הליגה הישראלית הבכירה?
“זה מאוד קשה לשחק בלחות ובחום הזה, בחודשים האלה. כשאני מנתח את זה לעומת הליגה באוסטריה, הרמה היא שווה ודומה. יודעים למכור את הליגה טוב, יש לה שיווק מוצלח ויש דברים שעוד ניתן לשפר אבל הייתי מופתע לטובה ממה שראיתי פה בארץ”.

מה הולך להיות מול סקוטלנד?
אני עובד כבר 20 שנה בכדורגל המקצועני ויודע בדיוק מה המצב שלנו כרגע, לכן אני לא פוחד משאננות כי אם נפחד ממנה אז אתה לא מקצוען”.

הנבחרת הצליחה עד כה בלי ערן זהבי. האם אתה רואה אותו חוזר לנבחרת? יש לו מקום בה מבחינה מקצועית?
“שני המשחקים האחרונים וההיעדרות של ערן לא קשורים אחד לשני. הוא שחקן נהדר, אישיות מופלאה, והוא יכול לעזור למדינה ולנבחרת שלנו. התרשמתי ממנו מאוד כשנפגשנו. אני חושב שאנחנו צריכים אותו. ערן נותן הכל עבור ישראל כשהוא משחק. הוא עבר פציעה קשה והוא ביקש מהרופא לשחק בכל זאת, הוא באמת ניסה, אבל עכשיו הוא צריך לדאוג לבריאות שלו כי אנחנו יודעים שהוא כל כולו מחויב למדינה ונרצה לראות אותו על המגרש שוב בכושר טוב”.

ערן זהבי. "מחויב למדינה" (רדאד ג'בארה)ערן זהבי. "מחויב למדינה" (רדאד ג'בארה)

הייתה סערה עם ההחלטה להיפרד מד”ר מרק רוסנובסקי והמנהל שצ’וצ’ינסקי. למה הגיעה ההחלטה לשנות?
אני חושב שכתבו על זה לא נכון בתקשורת. אני רוצה שיהיה פה אדם שיעשה ניתוח בריאותי וניתוח פסיכולוגי, גם בצד הטכני וגם בצד של הכושר. חשוב שיהיו לי פתרונות מקצועיים לכל הנושאים האלה. כשיש פציעה, אנחנו צריכים לקבל הערכת מצב מיידית עליה, לכן צריך כמה אנשים מהתחום הזה עם רקע רפואי משמעותי. צריך להקים אגף רפואי לכל הנבחרות ולא להסתמך רק על אדם אחד כי אין אדם שמסוגל לעשות זאת בעצמו ולבד, זה צריך להיות בשיתוף פעולה עם כמה אנשים. יש לי המון כבוד ומערכת יחסים נהדרת עם כל אנשי המקצוע שעבדו פה במשך 40 שנה, ניפרד מהם והבאנו לחפיפה במקומם אנשים איכותיים. אנחנו עוד נצטרך להשתפר בתחום הזה”.

מה דעתך על רמת האימון בארץ?
יצא לי לדבר עם מאמנים ישראלים, כשבחרתי את מאמן הנבחרת. הם אנשי מקצוע ברמה מאוד גבוהה והיו לנו פגישות טובות כך שהתרשמתי מהידע שלהם בכדורגל, אבל מצד שני הייתה חסרה לנו רמה גבוהה יותר באימון שוערים בארץ למשל. יש הרבה דברים שקורים עכשיו ואנחנו צריכים לשפר את הרמה של המאמנים בארץ כך שהם יהיו ברמה האירופאית גבוהה יותר. הייתי בפאנל של אופ”א השנה ואני יודע בדיוק מה תפקידו של המאמן, ואין ספק שאת זה נצטרך לשפר בארץ. 

מה הדבר שהכי חשוב לשנות בכדורגל הישראלי מבחינתך?
יש המון דברים, אבל צריך קודם לדבר עם יו”ר ההתאחדות החדש, כי זה תלוי בו לאיזו אסטרטגיה נלך. אני פה כמנהל טכני ונצטרך לדבר בינינו על כך. אם הוא ירצה, הוא ידבר על זה עם התקשורת. זה תפקידו של היו”ר להחליט אם לקחת את ההמלצות שלי”.

רוטנשטיינר עם שינו זוארץ. "תלוי בו" (אחמד מוררה)רוטנשטיינר עם שינו זוארץ. "תלוי בו" (אחמד מוררה)

יצא לכם לדבר כבר?
“כן, כבר דיברנו”.

איך החיים שלך בארץ?
”נהדרים. אשתי היא מורה ויש לי שתי בנות והן לומדות באוסטריה. הן באוניברסיטה של וינה עכשיו. בחופשות הן מגיעות לפה, בתקווה שבשנה השנייה שלי כאן הדברים יסתדרו ונוכל להתראות יותר”.

לסיום, איזה מילים כבר למדת לומר בעברית?
“עד עכשיו אני יודע לומר תודה רבה ובבקשה. זה מספיק בשבילי בינתיים, אבל אולי אלמד עוד”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */