יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:00

הרצוג: אסור לי לחשוב על דעת הקהל בישראל

מאמן הנבחרת ל-ONE: "הייתי צריך להוכיח את עצמי", "הבעיה? הכושר", "יש לזהבי מקום", "נתתי לסולומון עצה", "אם רוטנשטיינר רוצה הוא נותן לנו עצות"

|
הרצוג. מחויך מתמיד (רדאד ג'בארה)
הרצוג. מחויך מתמיד (רדאד ג'בארה)

יום לאחר הניצחון 0:2 על נבחרת אלבניה בליגת האומות, האווירה בנבחרת ישראל נהדרת ועושה רושם שאפשר להתחיל לפנטז אפילו על הופעה ביורו 2020. מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג, התייחס היום (שני) בראיון ל-ONE לשיפור ביכולת של השחקנים, הזהיר מאופוריה והציב מטרות חדשות לקראת המשחק הבא מול סקוטלנד, שינעל את שלב הבתים בעוד כחודש.

אנדי, איך אתה מרגיש היום?
“אני מרגיש מעולה. יצאנו עם שש נקודות אחרי השבוע האחרון ואפשר להיות גאים כי זה היה מרשים. לא הכל היה מושלם ונצטרך להמשיך לעבוד, אבל קיוויתי לנצח את שני משחקי הבית ובסופו של דבר עשינו את זה. יש לנו יומיים לחגוג ולהיות גאים אבל השחקנים צריכים לחזור עכשיו לקבוצות שלהם ולהתרכז במשימות שיש להם בהמשך. אני והצוות צריכים עכשיו לנתח את המשחקים שהיו ואת כל מה שעברנו כדי שנוכל להשתפר לקראת המשחק החשוב הבא”.

הרצוג: הייתי צריך להוכיח את עצמי לאנשים

נדמה שזה היה ניצחון גדול אתמול. גם אתה מרגיש ככה?
“כמובן שזה היה ניצחון גדול. לאחר ההפסד מול אלבניה ידענו שנצטרך לנצח בשני משחקי הבית האלה ולהשיג כמה שיותר נקודות. שש הנקודות האלה היו מושלמות אבל המחצית הראשונה אתמול הייתה רחוקה מההגדרה של מושלם. הצלחנו לתקן זאת במחצית השנייה וזה הדבר הכי חשוב עבורי כי ראיתי נבחרת עם אנרגיות ומצב רוח חיובי. במחצית השנייה נראינו יותר טוב בזכות זה ובגלל זה הגיע לנו לנצח”.

כשהגעת לישראל הרבה אנשים לא ממש העריכו אותך כמאמן ואת הידע שלך באימון. עכשיו כולם לטובתך. מה אתה חושב על המנטליות הישראלית?
“מצד אחד זה נורמלי כי יש מאמן ממדינה זרה שמגיע לעבוד פה. הייתי צריך להוכיח את עצמי לאנשים, אבל הפסדנו בשני המשחקים הראשונים שלי ועכשיו, אחרי שניצחנו שני משחקים, אני יודע כמה מהר זה יכול להשתנות, אפילו שעכשיו הכל בסדר. המטרה שלי אחרי ההפסדים הייתה לעבוד עם השחקנים כדי שיהיו טובים יותר ובשביל שנהיה מאוחדים בתור קבוצה, כדי להעלות את הסיכויים שלנו למשחקים שנותרו. מצד שני, אסור לי לחשוב על דעת הקהל, אפילו שזה חשוב, כי אני לא רוצה שיבקרו אותי יותר מדי. אבל עכשיו הכל רגוע וחיובי, ובסוף נצטרך לעשות את העבודה שלנו גם מול סקוטלנד כדי לסיים ראשונים בבית”.

הרצוג. "אני יודע כמה מהר זה יכול להשתנות, אפילו שעכשיו הכל בסדר" (רדאד ג'בארה)הרצוג. "אני יודע כמה מהר זה יכול להשתנות, אפילו שעכשיו הכל בסדר" (רדאד ג'בארה)

לדעתך, כבר סלחו לך על השער שהבקעת כשחקן נגד נבחרת ישראל?
“זה חלק מההיסטוריה. כמובן שאני יודע שאנשים היו עצובים מזה ואפילו כעסו, אבל זה היה חלק מההיסטוריה שלי גם כשחקן ועם זה אצטרך לעבוד עוד יותר קשה כדי לשכנע את הישראלים שיש פה התקדמות משותפת. אחרי המשחקים האחרונים, שבהם ראו את השחקנים עובדים ומשקיעים המון כדי לנצח, זה עשה אותי גאה. צריך לזכור שאלה רק שני משחקים ובטוח יהיו משחקים שנפסיד בהם, אבל הכי חשוב זה שהישראלים יראו שיש פה נבחרת גאה שנלחמת אחד למען השני. כך הרגשתי בשני המשחקים האחרונים”.

נראה שבנית קבוצה שיודעת לעבוד בתיאום. 
זו חובה. לא משחקים 11 שחקנים כבודדים, כל אחד צריך להשתמש בחוזקות שלו כדי לשחק בשביל המדינה ואם לא נצטרך לקחת החלטות שלא מקובלות עליי. חשוב לי שנשחק כקבוצה”.

לערן זהבי יש מקום בנבחרת שלך?
“כן. ראיתי אותו במחנה האימונים הראשון שלנו, הוא שחקן מאוד טוב. הוא צריך להיות בריא, במחצית הראשונה נגד אלבניה היו לנו איתו הרבה הזדמנויות להבקיע בזכותו. אני רוצה את כל השחקנים הכי טובים סביבי, אבל בסופו של דבר כל שחקן צריך להבין שהוא יצטרך להתאים את עצמו לנבחרת, מהאישיות והמנטליות, וערן עשה זאת במשחק הראשון אבל לצערנו הוא נפצע. לערן יש אישיות שמתאימה לנבחרת. לכל שחקן יש מנטליות שונה וכמאמן תפקידי לאחד אותם ביחד. אחד יותר רגיש והשני יותר מידי שקט, כך שצריך איזון נכון כדי לייצר אווירה טובה לנבחרת, שזה הדבר הכי חשוב עבורי”.

זהבי. "לערן יש אישיות שמתאימה לנבחרת" (רדאד ג'בארה)זהבי. "לערן יש אישיות שמתאימה לנבחרת" (רדאד ג'בארה)

הכנסת לחוזה מענק על עלייה לשלב הפלייאוף עוד לפני שבאת לישראל. האמנת שנגיע לשם?
“לא הסתכלתי על היריבים. הם נחמדים אבל ידעתי שנוכל לעשות את העבודה ובינתיים זה אכן נראה טוב, אבל אם לא נמשיך לעבוד עוד יותר קשה אז לא נוכל להתמודד עם הרמות הגבוהות. אמרתי לשחקנים שבתור שחקן נבחרת כשאתה חוזר למועדון שלך אתה צריך להוביל את הקבוצה ובשביל זה הם יצטרכו להמשיך בעבודה הקשה. הם צריכים להוות מודל לחיקוי, להגיע ראשונים לעזוב אחרונים ולהיות 100 אחוז מקצוענים. אם זה לא יהיה כך, לא באמת נגיע לרמות הגבוהות שאליהן אני מצפה שנגיע”.

איך היחסים בינך לבין המנהל המקצועי וילי רוטשטיינר?
“מעולים. אנחנו מכירים כבר כמה שנים, עוד כשהייתי בארצות הברית. חשוב לי שאלון חזן יהיה לידי ביחד עם וילי. יש לנו המון שיחות וכולם עושים עבודה טובה”.

רוטנשטיינר והרצוג. "יחסים מעולים" (רדאד ג'בארה)רוטנשטיינר והרצוג. "יחסים מעולים" (רדאד ג'בארה)

האם הוא באמת נותן הוראות מגבוה? כי לא פעם נראה שאלון חזן מדבר באוזניה עם מישהו מעליו ובא אליך לומר לך דברים.
“וילי ביציע ויש לו זווית ראייה טובה יותר למגרש. אם הוא רוצה משהו אז הוא נותן לנו עצות. איתי אישית הוא לא דיבר, אבל אני בטוח שלאלון היו שיחות איתו. במחצית הוא יורד אלינו לחדר ההלבשה ואנחנו מדברים על מה שאפשר לשפר, כך עבדנו בארצות הברית ובאוסטריה אז זה טוב שיש לנו אותו ביציע והוא מספק לנו עוד דעה, אם הדברים לא עובדים”.  

מה עוד צריך לשפר?
“יש בעיה מרכזית אחת והיא הכושר של הישראלים. מול אלבניה עשיתי חילוף אחד בגלל פציעה, חשבתי איך אני מבצע חילוף טקטי ופתאום עוד שחקן נפצע ואחד אחר מותח את השרירים. זו בעיה. מצד שני, שחקני הכנפיים הפתיעו אותי עם הכושר שלהם”.

מה אתה חושב על האיכות של הליגה הישראלית?
“היא משתפרת. במחזורים הראשונים ובגביע הטוטו הרגשתי שאין אינטנסיביות אבל מידי שבוע זה הולך ועולה. חלק גדול מזה תלוי באצטדיונים ובאוהדים שעוזרים לקבוצות. בכל ליגה חשוב שחמש הקבוצות החזקות יתחרו ברמות הכי גבוהות, והפועל באר שבע לדוגמה שהתחילה עם בעיות, עכשיו נמצאת במקום הנכון שלה. אין לי ספק שנראה בשבועות הבאים משחקים טובים יותר, וזה בטוח יעזור גם לנבחרת”. 

אתה חושב שצריך יותר שחקנים שישחקו באירופה? ראינו את הדומיננטיות שלהם בנבחרת.
“כן, חד משמעית. הליגה היא טובה אבל אם משחקים בליגות כמו בגרמניה, באנגליה ובספרד זה יכול להיות המפתח עבור כל שחקן. לדוגמה, לבירם כיאל היו המון אנרגיות במחצית השנייה מול אלבניה וזה מראה שיש לו כושר טוב כי הוא משחק בליגה טובה ואינטנסיבית”. 

כיאל. "היו המון אנרגיות במחצית השנייה" (רדאד ג'בארה)כיאל. "היו המון אנרגיות במחצית השנייה" (רדאד ג'בארה)

האם יש לנו שחקנים מספיק טובים כדי לשחק בליגות הגבוהות של אירופה?
“יש הרבה צעירים מוכשרים עם פוטנציאל, אבל כמובן שצריך להסתגל לזה אם הם אכן יגיעו למקום חדש, כי תמיד צפויות להיות בעיות של שפה למשל. יש כישרון בישראל ואני רואה זאת אצל כמה שחקנים שיכולים להגיע לליגות הבכירות. באופן כללי, לנבחרת ישראל יש בסיס טוב לעתיד. למשל לדן גלזר יש מקום בנבחרת, אולי אפילו לצד דור פרץ כמובן. לא אדבר עם שחקנים על עזיבה לחו”ל, אבל בשביל הנבחרת זה תמיד חשוב שיהיו שחקני מפתח שמגיעים מהליגות הטובות בעולם”. 

יש שמועות שלמנור סולומון יש הצעות מהליגות האלה. היית ממליץ לו ללכת לקבוצה גדולה כבר כתחנה ראשונה לאירופה?
“זו ההחלטה שלו. אני כבר נתתי לו את העצה שלי ולא אומר אותה כאן. יש לו את הכישרון וזה צפוי להיות צעד משמעותי וגדול עבורו כי יש לו כל כך הרבה מה לתרום, אבל יש לו גם עדיין מקומות שהוא יצטרך להשתפר בהם ולכן הצעד הבא שלו יהיה מאוד חשוב. אני לא רוצה שהוא יקפוץ בבום, כלומר שהצעד לא יהיה יותר מידי גדול, אז לדעתי חשוב שהוא יידע שהוא שחקן טוב מאוד כשהוא משתמש בחוזקות שלו. יש לו איכויות אדירות בעיניי”.

סולומון. "לא רוצה שהוא יקפוץ בבום" (רדאד ג'בארה)סולומון. "לא רוצה שהוא יקפוץ בבום" (רדאד ג'בארה)

נשאר עוד משחק אחד בעוד כחודש. המשחק מול סקוטלנד יהיה קשה יותר לדעתך?
“זה לא יהיה עוד משחק, אלא החשוב ביותר שלנו. יש לנו שש נקודות ונלך לשם כדי לנצח את הבית. כמובן שזה יהיה קשה יותר כי זו בכל זאת סקוטלנד. אחרי הניצחונות הביתיים יש לנו סיכוי טוב, אבל אנחנו לא פייבוריטים ואני לא רוצה שנהיה עם האף למעלה אחרי המשחקים האלה. אם הכל יעבוד כמו שעבד בשני המשחקים האחרונים והשחקנים יבינו שאפשר לעשות זאת, אז נעשה תוצאה טובה גם שם”.

איך החיים שלך בישראל?
“טובים מאוד עד כה. כמובן שהרבה יותר קל אחרי הניצחונות. אני בא מווינה, אז אני רוצה ליהנות מהחיים לצד העבודה הקשה. אני לא רוצה לשים יותר מדי לחץ עליי או על השחקנים אז אני תמיד מחפש את האיזון הנכון בחיי. לבן שלי היה יום הולדת בשבוע שעבר אבל שני הבנים שלי משחקים כדורגל ולכן הם נשארו שם, כך שאני מתגעגע אליהם מאוד”.

הרצוג. מתגעגע לילדים (שחר גרוס)הרצוג. מתגעגע לילדים (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */