יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:26
צביקה שרף

הפסד מאכזב, אבל הסגל של מכבי מצוין

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: היה סיכוי לניצחון חוץ חשוב, אבל ווילבקין היה נהדר, בלאק ואובראיינט הם שדרוג וגם זוסמן וקיין. אפשר לנצח את צסק"א

מכבי תל אביב החלה את מסעה ביורוליג לעונת 2018/19 במשחק חוץ קשה באתונה נגד פנאתינייקוס עם הפסד, שזה תמיד דבר מאכזב, אבל הצהובים הראו הערב כי יש להם סגל שחקנים מצוין והתמודדו נהדר עם היוונים. נכון, זה רק משחק ראשון ויש הרבה זמן לתקן, אבל מכבי איבדה הזדמנות גדולה לנצח בחוץ יריבה גדולה על המיקום שיוביל להצלבה וחבל.

יש ויכוח עתיק יומין מה כדאי יותר – לפתוח בחוץ או בבית? לפעמים הלחץ מופעל דווקא על קבוצת הבית ומאט לוצסקי היווני הודה בכך. למכבי התברר רק הבוקר כי ג’רמי פארגו, הרכז הבכיר שלה, נפצע ולא ישחק ודבר כזה יכול להוות מכה רצינית עבור כל קבוצה, אבל ווילבקין לקח ביחד עם רול את עמדת הרכז והשניים עשו זאת בצורה טובה מאוד. ווילבקין עצמו הפגין את משחקו הטוב ביותר מאז הצטרף למכבי וכאמור זה בעמדת הרכז, לא העמדה שבה הוא מצטיין, שכן העמדה החזקה שלו היא עמדת הסקנד-גארד.

כל הקבוצות סבלו מבעיות בהכנה בגלל חלונות פיב”א, גם פנאתינייקוס שינתה את הסגל והכניסה מספר שחקנים חדשים, ותיקים וצעירים, כאשר גם למאמן שלה, כמו לספאחיה, ייקח זמן לחבר את שחקניו ולדאוג שכל אחד מהם יכיר את חבריו לקבוצה ואת התרגילים בהתקפה ובהגנה. שני המאמנים השתמשו ברוטציה של כעשרה שחקנים והיה ברור שברגעים מסוימים ההרכב ששיחק במגרש לא מחובר מספיק, השחקנים לא מכירים זה את זה, ועם כל זאת, התקיים משחק ברמה טובה.

מכבי תל אביב הביאה את בלאק המצוין ואת אובראיינט ואין ספק שמדובר בשני שחקני פנים מצויינים עם פוטנציאל גדול שייקח להם זמן להתרגל לכדורסל האירופי, אבל בכל מקרה זהו שיפור גדול בעמדות הפנים לעומת בולדן ופרחובסקי, שחקני הפנים של השנה שעברה.

טאריק בלאק מטביע. שדרוג (איציק בלניצקי)טאריק בלאק מטביע. שדרוג (איציק בלניצקי)

כשרואים את הסגלים של הקבוצות ביורוליג, נראה כי ארבע קבוצות - דרושפאקה, גראן קנאריה, בודוצ’נוסט ובאיירן מינכן - הן הקבוצות החלשות בבית ולכן כל הפסד או ניצחון בין 12 הקבוצות האחרות יקבע רבות, ולכן יש למכבי הרגשה של איבוד הזדמנות לנצח יריבה ישירה על המקום בהצלבה, ועוד במשחק חוץ.

למכבי יש עדיין מספר שחקנים שהם שחקני הגנה יותר חלשים, או עם מגבלות הגנתיות, וכבר היום ראינו ניסיונות להתקיף את ווילבקין בעמדות הלואו-פוסט. זה מניע את ספאחיה להשתמש בדיאנדרה קיין למשימות הגנתיות, אבל ראינו שגם זוסמן עם הידיים הארוכות שלו יכול לעשות משימות הגנתיות בצורה טובה, כמו שעשה היום ובמשחק ההכנה האחרון נגד חימקי, כאשר שמר נהדר את שבד. ההבדל בינו לבין דיאנדרה הוא שקיין מנסה לעשות בהתקפה דברים ששוברים את התבנית הקבוצתית, מנסה לעשות דברים מעל ליכולתו ההתקפית, וזוסמן לא עושה דברים כאלה. גם קלויארו, ששיחק על חשבון ג’ייק כהן בעמדה 4, הראה היום יכולת הגנתית טובה ונראה איך זה יימשך במשחקים הבאים כי כרגע קלויארו לא רשום לליגה המקומית.

יובל זוסמן והידיים הארוכות מול אלכסיי שבד (האתר הרשמי של מכבי ת"א)יובל זוסמן והידיים הארוכות מול אלכסיי שבד (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בסך הכל, מכבי נמצאת לפני שבוע חשוב והיא צריכה ויכולה להעמיד לעצמה כמטרה לנצח את צסק”א בבית, ולא שאני מזלזל חלילה בצסק”א, אבל משחקי הבית חשובים ובטח שמכבי צריכה לעשות הכל כדי לנצח גם ביום שלישי בהיכל במשחק הבית וגם אצל בודוצ’נוסט ביום חמישי הבא. אז הכדורסל חזר, היורוליג חזר, ואנחנו מנסים ליהנות וללמוד.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים