יום שישי, 14.06.2024 שעה 10:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

מרציאנו: הקצב הבריטי יקשה, אבל נוכל להתמודד

שוער היברניאן בראיון ל-ONE לקראת ישראל - סקוטלנד ב-21:45: "הסתדרנו יפה בחוץ מול וויילס שהגיעה לחצי גמר היורו". וגם: כיאל, חמד והצמד של דאבור

|
מרציאנו מול וויילס (רויטרס)
מרציאנו מול וויילס (רויטרס)

נבחרת ישראל תפגוש הערב (חמישי, 21:45) את נבחרת סקוטלנד במסגרת המחזור השלישי בליגת האומות ואם יש מישהו שמכיר היטב את הכדורגל הסקוטי בשנים האחרונות, כדי להעריך את כוח החבורה של אלכס מקליש, וכן את הנבחרת הלאומית – הוא בהחלט אופיר מרציאנו.

שוערה של היברניאן (29) בשנתיים וחצי האחרונות, שחזר לאחרונה מהיעדרות שנמשכה מסוף העונה שעברה בשל ניתוח באצבע, מספר בראיון ל-ONE על נבחרת סקוטלנד, הלך הרוח במדינה הבריטית, השחקנים המסוכנים עבור שתי הנבחרות, מאזן הכוחות ביניהן, הדרך החדשה בנבחרת ישראל, החזרה למגרשים והתקווה שלו לשוב ללבוש את המדים הלאומיים.

הרצוג: "בשביל סיכיוי לעלות, רק ניצחון"

אופיר, איך זה מרגיש לחזור למגרשים אחרי היעדרות די ארוכה, חזרת כבר לעניינים?
"חזרתי לסגל בשבוע האחרון אחרי פציעה ארוכה, אני מקווה לחזור לשער במשחקים הקרובים. הייתה לי פציעה באצבע שסחבתי מאמצע העונה שעברה, החמרתי אותה לאט לאט והייתי חייב לעשות ניתוח. דברים לקחו קצת יותר מדי זמן, אבל עכשיו אני בסדר גמור". 

איך הולך לכם עד כה העונה?
"הקבוצה נראית לא רע בכלל כרגע, במקום השני בליגה. יש לנו איכות. כל שנה הקבוצה הולכת ומשתפרת. היה לנו קמפיין לא רע באירופה, פספסנו את שלב הבתים של הליגה האירופית, אבל הולך לנו טוב".

אופיר מרציאנו בחצי הגמר (רויטרס)אופיר מרציאנו בחצי הגמר (רויטרס)

מאז הפעם הקודמת שהיית בנבחרת השתנה המאמן, יש גם מנהל טכני, ועכשיו גם יו"ר התאחדות חדש. מה אתה חושב על כל מה שקורה סביב הנבחרת בחודשים האחרונים?
"זה נראה מעניין ומבטיח, שומע דברים טובים. אני בטוח שהם עושים את כל המאמץ להביא את הכדורגל שלנו למקום טוב יותר. עם רצון, דברים טובים קורים. צריך סבלנות, המצב לא מזהיר, אבל יש דברים לא צריך לצאת מגדרנו אחרי ניצחון או הפסד. מקווה שנקצור את הפירות בזמן המתאים והנכון".

נעבור לנבחרת ישראל עצמה, איך אתה מעריך את מאזן הכוחות מול סקוטלנד?
"הסקוטים באים בפורמה טובה, הם הציגו יכולת טובה לאחרונה, אבל הם מודעים לזה שיהיה להם קשה בישראל. תמיד המשחקים בארץ לא פשוטים לקבוצות מחו"ל. הם לא מקלים ראש, אני מקווה שאנחנו ננצח את המשחק הזה. אני מאחל לחברים המון בהצלחה, בטוח שנעשה משחק טוב. מקווה רק שניקח שלוש נקודות".

מה המאפיין הכי בולט של סקוטלנד, שיקשה על ישראל?
"ראינו את זה במשחק מול צפון אירלנד, קצב המשחק שלהם הוא הדבר שהכי בולט לעין. זה הכדורגל הבריטי, לחץ גבוה, אגרסיביות, אינטנסיביות, קשה להתמודד עם זה. יש להם גם טכניות היום בסגנון הבריטי. לא פשוט, אבל יש פתרונות לזה".

ישראל תוכל להתמודד הקצב המהיר הזה?
"צריך להניע את הכדור בצורה רגועה, בלי פניקה. זו לא פעם ראשונה שאנחנו משחקים מול נבחרת בריטית. אסור לאבד את הכדורים באזורים המסוכנים וצריך לא לפחד, להעז – רק ככה יקרו דברים טובים. הסתדרנו יפה מול הסגנון הזה ועשינו תיקו בקרדיף מול וויילס שכמה חודשים אחר כך הגיעה לחצי גמר יורו 2016. אלו המשחקים הכי לא פשוטים בעולם הכדורגל. הם לא יניחו לנו, אבל אני מאמין שאנדי הרצוג יכין אותם טוב ונתמודד מולם".

מרציאנו מקדים את בייל (רויטרס)מרציאנו מקדים את בייל (רויטרס)

מי השחקנים הכי מסוכנים בנבחרת סקוטלנד לטעמך?
"יש המון שחקנים טובים בנבחרת סקוטלנד, הם נבחרת מאוד קשוחה, בלי כוכבים גדולים, אבל במשחקים האחרונים הם נראים מגובשים ויודעים מה הם עושים. זאת נבחרת קשה להתמודד מולה. הכי מסוכנים הם שחקני סלטיק כמו ג'יימס פורסט וקלום מקגרגור, ג'ון מקגין. משחק ההגנה שלהם הוא קשה לפיצוח, אבל צריך להיזהר בעיקר מהאגפים מ-אנדי רוברטסון שכולם מכירים ומסטפן אודונול המגן של קילמרנוק, וגם שחקני הקו השני שמצטרפים יפה, סטיבן נייסמית' מסוכן מאוד".

יש לך היכרות עם אחד השחקנים היותר מסקרנים בסגל של סקוטלנד.
"כן, ג'ון מקגין הוא משחק עכשיו באסטון וילה, עזב בחלון ההעברות האחרון ושיחק איתי בהיברניאן. הוא שחקן מעולה, רגל שמאל אדירה, משחק בקצב גבוה מאוד מאוד. שחקן שהתאקלם יפה מאוד באסטון וילה, הוא אחד המובילים שם, כבש כמה שערים חשובים שם. אני בטוח שהוא יגיע לפרמייר ליג בקרוב".

אוהדי ליברפול עם אנדרו רוברטסון (רדאד ג'בארה)אוהדי ליברפול עם אנדרו רוברטסון (רדאד ג'בארה)
פריירה מול מקגין (רויטרס)פריירה מול מקגין (רויטרס)

ולהפך, ממי הסקוטים הכי צריכים לחשוש בנבחרת ישראל לדעתך?
"יש לנו המון שחקני הכרעה טובים בנבחרת, כמו מונס דאבור ותומר חמד, המון שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל. יש מספיק כלים, לא אנקוב בכל השמות. אפשר לעשות דברים יפים במשחק הזה, מאמין שגם הם חוששים מזה ויודעים את זה".

ראיינו אותך בסקוטלנד לקראת המשחק, במה הם התמקדו?
"עשיתי כמה כתבות וראיונות, שאלו על המשחק ומה המצב בנבחרת. שאלו מול מה הם הולכים להתמודד. שאלו כמובן על בירם כיאל וחמד ועל דאבור שכבר מכירים אותו באירופה ובגלל הצמד שהוא כבש מול סלטיק, זה עורר בהם הרבה עניין לגביו. פרגנתי כי אני באמת חושב שהם שחקנים מצוינים. שאלו על שחקנים שמשחקים באי הבריטי".

מה אומרים לך בקבוצה על המשחק הזה?
"תמיד מתעניינים, תמיד שואלים ואני עונה על ישראל, בטח לקראת המשחק יש יותר התעניינות. על הארץ, החיים בארץ, דווקא חושבים עלינו דברים טובים למרות מה שכולם חושבים. שואלים על הרמה של הכדורגל, הקבוצות באירופה, אני שומע הרבה פידבקים טובים על מזג האוויר, הים, רמת החיים. זה לא מה שחושבים שכולם שונאים את ישראל בסקוטלנד. בכל מדינה יש את זה, זה דבר נורמלי, אבל ממה שאני נתקלתי, לא רק בעולם הכדורגל, יש התעניינות וזה כיף לשמוע".

מבחינה אישית, אתה מאמין שתחזור לנבחרת?
"זו תמיד משימה קשה, זו נבחרת לאומית ובוחרים את הטובים ביותר, קשה להיבחר. השוערים שזומנו בכושר טוב, אבל אם לא הייתי פצוע אני מאמין שהייתי בסגל והייתי מתמודד. זה משהו שמאתגר אותי, לחזור ולהיות כשיר ובעזרת ה' אם ארגיש טוב אני מאמין שאקבל זימון".

אופיר מרציאנו וסרחיו ראמוס (אחמד מוררה)אופיר מרציאנו וסרחיו ראמוס (אחמד מוררה)

אתה לוקח בחשבון ששוערי הסגל הנוכחי כבר יותר מוכרים להרצוג ואולי, אם תזומן, תהיה שוער שלישי לפחות בהתחלה?
"תמיד רוצים לשחק, זה לגיטימי. יש מאמן והוא קובע את ה-11. אנחנו מנסים להוכיח תמיד שאנחנו ראויים לשחק, זה מתחיל בקבוצות שלנו, מי שמציג את ההופעות הכי טובות. מי שיקבל את ההזמנות בנבחרת צריך להוכיח שמקומו בהרכב. זה תמיד גאווה להיות בנבחרת, לייצג וכמה שיותר. אם אני רוצה ואני בנבחרת, אני רוצה לשחק. אני עושה את מה שאני שולט בו, לנסות להיות הכי טוב ומעבר לזה – אני לא שולט".

ולליגת העל תחזור בקרוב?
"לא נראה לי. יש לי פה חוזה לעוד שלוש שנים, אני מחפש להתקדם הלאה, המטרה היא לנסות ולהתקדם באי הבריטי. מוקדם בשבילי לחזור לישראל, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בכדורגל".

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */