יום שבת, 20.04.2024 שעה 11:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

חוגג: אפשר לעשות שינוי, אבו יונס: אסור להיגרר

הנהלות בית"ר וסכנין הכריזו על חזרת קהלי החוץ למשחקים ביניהן במעמד נשיא המדינה ריבלין, שאמר: "החלטתכם חשובה ומחזירה את הרוח למפרשי הכדורגל"

|
רובי ריבלין עם אלי אוחנה ומשה חוגג (נעם מורנו)
רובי ריבלין עם אלי אוחנה ומשה חוגג (נעם מורנו)

מנהלת הליגות לכדורגל ערכה היום (חמישי), בשיתוף ההנהלות של בית”ר ירושלים ובני סכנין, אירוע הכרזה רשמי המודיע על חזרת קהלי החוץ של הקבוצות במסגרת ליגת ג'פניקה. האירוע התקיים בבית הנשיא במסגרת מיזם “מגן הכבוד – תקווה ישראלית”, שהינו יוזמה של בית הנשיא בשותפות עם משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל, הטוטו ועמותת ערכים בספורט. המשחק הראשון בין הקבוצות בו יהיה קהל החוץ ייערך כבר ביום שני הקרוב ב-21:00 באצטדיון טדי בירושלים.

ישיר: מסע"ת בית"ר ירושלים ובני סכנין

“מגן הכבוד - תקווה ישראלית” הינו חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית" אותה מוביל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לביסוס השותפות בין המגזרים שמרכיבים את החברה הישראלית. “מגן הכבוד” נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים. האירוע שודר בערוץ ONE, אפיק 50 למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV, וגם כאן באתר.

הנהלות שתי הקבוצות (נעם מורנו)הנהלות שתי הקבוצות (נעם מורנו)

ארז כלפון, יו”ר מנהלת הליגות, פתח את האירוע ואמר: “היוזמה שלשמה התכנסנו היום נועדה להיות חלק ממערך רחב יותר של המנהלת ובית הנשיא. יש להעמיק את האכיפה, המועדונים והמנהלת לא יוכלו לעשות זאת לבד...ניתן לעשות זאת עם המשטרה וגורמי האכיפה שיעזרו לכך. פנייתם של משה חוגג ואבו יונס להחזיר את קהלי החוץ ריגשה אותי מאוד והחלטנו ללכת על המהלך. אנחנו פונים לקהלי הקבוצות לכבד את היריבות ולזכור שמדובר רק בספורט. המהלך נועד אך ורק לכך האוהדים. אני בטוח שהשחקנים ואנשי הצוות המקצועי יכבדו את המעמד. בהזדמנות זאת אני רק לאחל בהצלחה לחוגג שרכש את בית”ר ירושלים. אני מצפה מהקהלים לכבד את הבעלים המשקיעים מזמנם וממונם כדי שהקבוצות ישחקו בכבוד בליגת העל. אמרתי בתחילת דרכי שהכדורגל מהווה גשר בין פריפריה למרכז ובין יהודים לערבים. אני מקווה שהקהל יוכיח לכולנו שההחלטה להחזיר את קהלי החוץ למגרשים היא נכונה. אני מבטיח שהקהלים ינהגו למופת ומקווה שהקבוצה הטובה ביותר תנצח. חשוב שתשמשו דוגמה. השנה ראש השנה בעג’רית והיהודית חלים באותה תקופה, שנה טובה וחג סוכות שמח. בהצלחה לכולנו במשחק ביום שני הקרוב”.

רובי ריבלין וארז כלפון עם הנהלות שתי הקבוצות (נעם מורנו)רובי ריבלין וארז כלפון עם הנהלות שתי הקבוצות (נעם מורנו)

חוגג, בעלי בית”ר, אמר: “כשהחלטתי לרכוש את המועדון גם הכדורגל עמד לנגד עיניי ובעיקר השינוי החברתי...חשבתי על משפטו של רבי עקיבא שאמר ‘ואהבת לרעך כמוך’. המשפט המדהים הזה שכולל כל כך הרבה מצוות נטע בי תקווה שאפשר לעשות שינוי אמיתי. המחזורים הראשונים מראים לי שאפשר לעשות שינוי אמיתי. ביציעים אנחנו מנצחים, אבל קהל נמדד ברגעים הקשים. במשחקים האחרונים התוצאות מאכזבות והקהל מגיע ליציעים בכל מקרה וזה משמח אותי מאוד. המשחק הזה חשוב כי מכיוון הוא זה שיסמל את הדרך החדשה שלנו בבית”ר ירושלים, אני מקווה גם שזה יהיה הניצחון הראשון על הדשא והרביעי ביציע. אשב במשחק הזה עם הקהל עם בני בן ה-6. כפי שהלכתי למשחקים עם אבי, רוצה שנוכיח שטדי הוא מקום להגיע אליו בכבוד וליהנות מכדורגל”.

ארז כלפון (נעם מורנו)ארז כלפון (נעם מורנו)

אבו יונס, יו”ר סכנין, הוסיף: “אנחנו שמחים שזכינו לנשיא שקרוב לעם, זה טוב לכדורגל ובכלל. אני שמח שעלה הרעיון ודבריי נפלו על אוזן קשבת מהצד של חוגג ושל המנהלת וכולם התגייסו למען הצלחת נושא זה. אני שמח מאוד שהנשיא נרתם לכך. משה אמר שהניצחון חשוב, אבל עוד יותר חשוב זה שבסוף המשחק נוכיח לעצמנו שכולנו ניצחנו במטרה שלנו. אנחנו נחדיר לקהל שלנו שאנחנו מדברים על משחק כדורגל בסך הכל. לכל אחד יש את הדעות שלו, זה לא משחק אליפות או חיים ומוות, צריך לבוא וליהנות. אנחנו עובדים על זה הרבה זמן. מחדירים לקהל שלנו שיבוא למשחק ושייהנה מכדורגל, אסור להיגרר לפרובוקציות מפה ומשם. זה חשוב לכל משחקי הבית והחוץ בכל הליגה. אנחנו יודעים לארח ורוצים לראות אותו דבר בכל המגרשים. מודה לנשיא, ליו”ר המנהלת, לחוגג שהרים את הכפפה ולכולם”.

אלי אוחנה, משה חוגג ומוחמד אבו יונס (נעם מורנו)אלי אוחנה, משה חוגג ומוחמד אבו יונס (נעם מורנו)

ריבלין אמר: “עבור אוהד הדבר היחיד שחשוב הוא לנצח, אבל חשוב לזכור שהוא הכי חשוב אם הוא מושג דרך כבוד אמיתי...אומרים שהבית נמצא במקום שבו שוכן הלב. עבור האוהדים הלב שוכן ביציע הקבוצה האהודה. אין מועדון בלי אוהדים. האוהדים והאוהדות הם הרוח של השחקנים. ההחלטה המשותפת שקיבלתם חשובה, שכן הקודמת הייתה קרע בחברה הישראלית. ההחלטה ב-2016 על אי הגעת קהלי החוץ הייתה משמעותית, נפל אז דבר בכדורגל הישראלי. התופעה הצטברה וקנתה לה מקום בכדורגל הישראלי. לתחושתכם, ההחלטה ההיא הייתה הכרחית לטובת השחקנים והאוהדים. אבל כשמתקבלת החלטה כזאת מצד שני מועדונים חשובים כאלה בכדורגל הישראלי, היא חשוב, כמו שהיה חשוב שסכנין זכתה בגביע אז וייצגה את ישראל באירופה. ההחלטה ההיא נוגדת לחוקים של המשחק הנפלא כדורגל.

ארז כלפון ובעלי הקבוצות (נעם מורנו)ארז כלפון ובעלי הקבוצות (נעם מורנו)

הכדורגל הוא ראי לעולם שבו שחקנים מרקעים שונים, אמונות שונות ומסכימים על כללים משותפים. עולם שבו כבוד ליריב שלך הוא כלל בסיסי...תמיד יש לנו את אותם מנהיגים ואלו שעושים מעבר ליכולת על המגרש. בעולם הזה אנחנו חולמים לגדל את ילדינו בשלום. הפנייה של חוגג ואבו יונס למנהלת הליגות הייתה חשובה מאין כמותה. היא חשובה כי היא מחזירה את הרוח ואת הערכים של המשחקים למפרשים של הכדורגל. אנחנו מברכים על ההחלטה, אבל אנחנו זוכרים שהמעשים חשובים יותר מהדיבורים. מההחלטה הזאת נושבת רוח טובה, אבל השחקנים הללו צריכים להבין שהאוהדים ביציע רואים בהם דמות לחיקוי. אל תיגררו, תובילו אותם להיות מנהיגים. כולנו מחכים לראות את השינוי בשטח. לפני כמה שנים הקמנו את “מגן הכבוד – תקווה ישראלית”, בבסיס המפעל הזה עומדת ההבנה כי במוקד עומדת הזדמנות לעשות שינוי בחברה הישראלית. עומדים ילדים וילדות שחלק מה-DNA שלהם צריך להיות סובלנות, שוויון וחברות. תתקיים אכיפה בלתי מתפשרת על מנת להשיג את הערכים הללו.

רובי ריבלין נואם (נעם מורנו)רובי ריבלין נואם (נעם מורנו)

יקיריי, החלטתכם לצאת מחדש לדרך משותפת היא ברוכה. עכשיו, כל העיניים נשואות אליכם, שתוכלו להוכיח שכדורגל יכול להיות סמל לשוויון ולמצוינות. יש עוד עבודה רבה, אבל אני מקווה שתוכיחו שעבודה משותפת תראה שהכל אפשרי. אני מקווה שההחלטה שלכם תיתן השראה לרבה מהחברה הישראלית. אבו יונס, אני רוצה להזכיר את קודמך, ראש העיר מאזן גנאים בנושא הזה. חוגג, אני לא מבין מה עשית בהחלטתך לרכוש את בית”ר, אבל מהכירי את תולדות חייך אני מאמין שאתה יודע מה אתה עושה. אני מאחל לך ולכולנו, שתצליח להחזיר את בית”ר הביתה, אל האוהדים שרוצים לראות בית”ר נועזת ומצוינת. אנחנו אוהבים את בית”ר, לא שונאים אף אחד. רוצים לראות שחקנים וגם שחקניות, יהודים, ערבים ומכל מוצא שיכול להיות. תודה לשניכם, עשיתם דבר גדול שאנחנו ראינו בו סיבה חשובה להתכנס כאן היום בבית העם”.

מ”מ יו”ר ההתאחדות לכדורגל, תמיר גילת, הגיב להחלטת המועדונים ואמר: “זו החלטה מרגשת ואמיצה. הכדורגל יכול להיות גשר של שלום לחברה הישראלית ואני בטוח שזה אכן יוכיח את עצמו”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */