יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:55

איבדו את זה: ישראל נכנעה 112:98 בגרמניה

הכחולים נגעו בניצחון (למרות איבוד יתרון 23 נק'), אך טעות של גינת וסל 0.4 שנ' לסיום קבע הארכה, שם קטש ונבחרתו התפרקו והתרחקו מהמונדובאסקט

|
יובל זוסמן (FIBA)
יובל זוסמן (FIBA)

איזו אכזבה. בתום אחד המשחקים היותר דרמטיים שנראו אצל נבחרת ישראל, החבורה של עודד קטש שוב הצליחה לפספס ניצחון מרשים ולבעוט בדלי, כשפישלה בענק הערב (ראשון) בלייפציג אחרי 112:98 לגרמניה בתום הארכה, הפסד שהרחיק משמעותית את החבורה בכחול-לבן מאליפות העולם 2019.

עודד קטש מתדרך (FIBA)עודד קטש מתדרך (FIBA)

החבורה של קטש, שהגיעה בסגל חסר, הציגה כדורסל אדיר ברבע השני (בכלל, המחצית הראשונה הייתה אחת הטובות שלה בשנים האחרונות) ואף הצליחה לעלות ליתרון שיא של 23 נקודות אחרי 25 דקות פשוט חלומיות. המומנטום השתנה כשדניס שרודר, הכוכב הגרמני מאוקלהומה סיטי, החל להשתלט על העסק עד להפיכת היתרון והשלמת הקאמבק. למרות זאת, הבחורים של קטש, שאיבדו את הראש כמעט לאורך כל הרבע המכריע, התעשתו בשניות ההכרעה והצליחו לייצר יתרון של נקודה עם כדור ביד, 0.4 שניות לסיום.

אולם אז, אירע משהו שלא רואים בכל יום ותומר גינת, שנשלח לקו לשתי זריקות, קלע את הראשונה, ובהחלטה נוראית החטיא את השנייה בכוונה, אך לא פגע בטבעת – מה שהעביר את הכדור לגרמנים, שעם מהלך אדיר קלעו סל עם הבאזר ושלחו את המפגש להארכה לנגד עיניו הלא מאמינות של קטש.

ג'ייק כהן ועידן זלמנסון (FIBA) ג'ייק כהן ועידן זלמנסון (FIBA)

באופן די צפוי אפילו, האוויר גם ירד לאורחת מישראל, כשבחמש הדקות הנוספות המארחת פשוט שייטה לעבר הניצחון ואילו הבחורים בכחול נותרו כלא מאמינים נוכח פספוס הניצחון, אותו פשוט זרקו מבין הידיים. בשורה התחתונה, קטש ונבחרתו ספגו את הפסדם החמישי בשלב המוקדמות וכעת, אליפות העולם נראית רחוקה מתמיד.

קלעו לנבחרת גרמניה: דניס שרודר 30 נקודות, 13 אסיסטים וארבעה ריבאונדים, רובין בנזינג 24 נק’ ושבעה ריבאונדים, מקסימיליאן קלבר 13 נק’, שמונה ריבאונדים וארבעה אסיסטים, איסמט אקפינר 13, דנילו בארת’ל 11 נק’ ושישה ריבאונדים, אנדראס אובסט 8, מאיק צירבס 6, נילס גיפי 5 נק’ וארבעה ריבאונדים ויוהאנס טיימן 2.

קלעו לנבחרת ישראל: ג’ייק כהן 23 נקודות ושמונה ריבאונדים, תמיר בלאט 16 נק’ ועשרה אסיסטים, נמרוד לוי 14 נק’ ושמונה ריבאונדים, איתי שגב 14, יובל זוסמן 13 נק’, שמונה אסיסטים ושבעה ריבאונדים, עידן זלמנסון 9, תומר גינת 5 נק’ וארבעה ריבאונדים ובר טימור 4. 

רבע ראשון – 18:21 לישראל

חמישיית גרמניה: דניס שרודר, מקסימילאן קלבר, איסמט אקפינר, רובין בנזינג ומאיק צירבס. ישראל פתחה עם: תמיר בלאט, אדם אריאל, יובל זוסמן, ג’ייק כהן ואיתי שגב.

החבורה של קטש פתחה מצוין את ההתמודדות בלייפציג עם הגנה טובה והודות לנקודות של כהן ושגב בצבע עלתה ל-3:8 מהיר. צירבס, אקס מכבי ת”א, ושרודר צימקו ל-10:7 אחרי נקודות נוספות של שגב שפתח נהדר. שתי דקות מצוינות הספיקו למארחת להפוך את התוצאה מנקודות של שרודר ובנזינג, הבולט אצל הנריק רודל בנבחרת המקומית. אקורד הסיום של הרבע היה בידיו של נמרוד לוי שקבע את תוצאת הרבע – 18:21 לישראל ועשר דקות בהחלט מעודדות עבור קטש.

דניס שרודר (FIBA)דניס שרודר (FIBA)

רבע שני – 35:54 לישראל

הפער נשמר על כנו הודות ליד רכה של כהן מתחת לסל ושתי נקודות, כשהחבורה של קטש מהמרת על הזריקה מבחוץ של היריבה מגרמניה. האחוזים של המארחת מחוץ לקשת המשיכו לרדת, וזלמנסון עם נקודה מהקו קבע 21:28. הנעת כדור מצוינת הניבה שלשה של זוסמן והחבורה של קטש כבר ביתרון דו ספרתי, כשכהן המשיך את המומנטום והעניק לנבחרת יתרון של 17 הפרש (בתום ריצת 0:17 אדירה). המארחת התעוררה, כשחמש נקודות רצופות של הגרמנים הורידו את הפער ל-12 הפרש. שלשה עם הלוח של כהן העניקה לישראל יתרון של 16 נקודות, רודל ביקש להזעיק פסק זמן.

תמיר בלאט עם הכדור (FIBA) תמיר בלאט עם הכדור (FIBA)

רבע שלישי – 62:70 לישראל

הגרמנים פתחו מעט טוב יותר את החצי הראשון ובעזרת נקודות של שרודר הורידו את הפער ל-17 נקודות, כשבלאט שמר מרחק ביטחון עבור ישראל. שרודר ובנזינג המשיכו את המומנטום של המקומיים וצימקו ל-13 הפרש, הפעם היה תורו של קטש המודאג לבקש פסק זמן. אחרי נקודות של כהן, אקפינר לא נתן לחבורה בכחול לברוח לקראת תום הרבע השלישי. שרודר המצוין המשיך להשתלט על ההתמודדות והמומנטום השתנה לחלוטין וזה רק שמונה הפרש בתום הרבע השלישי.

יונאס פוטמן מול ג'ייק כהן (מערכת ONE)יונאס פוטמן מול ג'ייק כהן (מערכת ONE)

רבע רביעי – 92:92

זוסמן עם שתי נקודות עצר את הסחף, כשהפער שוב עמד על שמונה נקודות, אך המומנטום וההתלהבות בצד של המארחת, שהמשיכה להתקרב לכחולים של קטש. אקפינר עם שלשה חשובה עבור הגרמנים הוריד לשבע הפרש, כשאריאל החטיא ליי אפ קל לאחר מכן בצד השני. ברת’ל השלים את הקאמבק הגדול עבור המארחת עם סל ועבירה, כשהכחולים פשוט איבדו את הראש בדקות האחרונות והגרמנים הצליחו לעלות ליתרון של 7 נקודות. אלא שדווקא אז החבר’ה של קטש חזרו לעניינים ועם מספר סלים חשובים רשמו מהפך מדהים פעם נוספת ובשניות הסיום ישראל הוליכה בנקודה ותומר גינת נשלח לקו העונשין כשעל השעון שנייה אחת. גינת קלע את הראשונה וניסה להחטיא בכוונה את השנייה אך החמיץ את הטבעת – מה שאיפשר לגרמנים להיות עם כדור אחרון, 0.4 שניות לסיום. החבורה של קטש נענשה בענק כשקלבר איזן עם הבאזר ושלח את ההתמודדות להארכה.

הארכה – 98:112 לגרמניה

איבוד היתרון בשניות הסיום של הרבע הרביעי פירק לחלוטין את החבורה של קטש שאיבדה את הראש בחמש הדקות הנוספות, שם שרודר המשיך להשתלט על העסק ויצר עבור נבחרתו יתרון דו ספרתי מבטיח, כשלכחולים כבר נגמרו הכוחות, ובנזינג חתם את תוצאת המשחק עם שתי קליעות מדויקות מהקו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */