יום שלישי, 16.04.2024 שעה 21:01

אשרם: מקום ראשון בקרב רב? הכל יכול להיות

המתעמלת שהפכה בסוף השבוע לסגנית אלופת העולם בהתעמלות אמנותית בראיון ל-ONE על עצמה ("התבגרתי"), טוקיו 2020 ("צעד אחרי צעד"), וגם: ראש הממשלה

|
לינוי אשרם (עמית שיסל)
לינוי אשרם (עמית שיסל)

אם לפני שנתיים היו שואלים את לינוי אשרם איך היא תרגיש כשתוכתר להיות סגנית אלופת העולם בהתעמלות אמנותית, סביר להניח שהיא לא הייתה מעלה בדעתה לדמיין רגע כזה. נכון לעכשיו, אחרי שזכתה במדליית הכסף בתחרות היוקרתית בבולגריה, הכל בא לה בטבעיות. היא יודעת שהיא טובה ושהיא באמת שייכת לטופ העולמי, אבל יחד עם זאת עדיין נשארת צנועה עם הרגליים על הקרקע.

מדובר במתעמלת שהיא סופרסטאר. ילדות מכל העולם באות לראות אותה מבצעת את אותם התרגילים המוכרים שלה, מחכות לה שעות, מברשות חתימה או תמונה וחלקן אף מנסות לחקות אותה. יש לה טריק של גלגול החישוק על האף והסנטר שהפך לסמל שלה, יש לה קצב מסחרר ואם היא הייתה יכולה למכור מרצ'נדייז, סביר להניח שזה היה מביא לה עוד הכנסה יפה. בינתיים היא תסתפק ביציאה לאליפות העולם למועדונים שתתקיים ביפן בסוף החודש ושם היא תנסה לזכות בפרס הגדול שמציעים המארגנים, סכום של מיליון ין למנצחים, שהם כ-30 אלף שקלים. אחר כך היא כבר תעבוד על תרגילים חדשים ותתחיל עונה חדשה.

צפו: לינוי אשרם מתקבלת בנתב״ג

יומיים אחרי הזכייה שלה במדליית הכסף בקרב-רב, המתעמלת הכי גדולה בתולדות ישראל עדיין מנסה לעכל את מה שקרה, להשלים שעות שינה, להתרוצץ מאולפן לאולפן, להסתובב עם המדליות לכל מקום, לקבל ברכות מראש הממשלה ולא לשכוח שיש לפניה עוד דרך ארוכה. כעת בראיון ל-ONE היא מסכמת את מה שעשתה בסופיה שבבולגריה ומביטה קדימה לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

"האמת שלא ראיתי את הטלפון שלי מאז שחזרתי לארץ", סיפרה המתעמלת בתחילת השיחה. אפילו מבט חטוף היא לא שולחת לעברו. "אחרי התחרות נכנסתי לטלפון, ראיתי קצת ממה שכתבו לי אבל זה היה בלתי אפשרי לענות לכולם. אני יושבת מול המסך, והכל רץ וקופץ לי מול הפנים. מלא הודעות. יקח לי כמה ימים עד שאעבור על כל ההודעות".

לינוי אשרם והמדליה (עמית שיסל)לינוי אשרם והמדליה (עמית שיסל)

אשרם פתחה את התחרות שלה עם תרגיל לא טוב במוקדמות הכדור, למחרת התאוששה וזכתה במדליית הכסף בתרגיל החישוק, שוב כשלה בתרגיל האלות ולא העפילה לגמר, ואז זכתה בארד בתרגיל הסרט. מהצד זה נראה כמו רכבת הרים. "זה התחיל לא טוב ונגמר מעולה", היא סיכמה. "היה יום לא טוב, יום כן טוב, יום לא, יום כן. ואז היום של גמר הקרב-רב נפל על יום לא טוב לפי ספירה ונורא פחדתי שלא אצליח לעשות את התרגילים כמו שצריך. זה קצת הלחיץ אותי, אבל אמרתי לעצמי 'יאללה, עברו ארבעה ימים, עכשיו תמחקי את מה שקרה והכל מחדש. תעשי שיהיה טוב'. בסוף זה עזר ויצא לי יום טוב בקרב-רב".

זה באמת עבד.
"כן. עכשיו אני מסתובבת עם שתי מדליות כסף שנראות אותו הדבר ואין לי מושג איזו מהן שייכת לקרב-רב ומי באה מגמר החישוק".

אחרי התרגיל של הכדור ביום הראשון, שהיה לא מוצלח כאמור, מה עבר עלייך?
"וואו, הייתה לי שם ירידה גדולה בביטחון. אחרי זה הייתה לי שיחה עם המאמנות שלי (לנה קופילנקו ואיילת זוסמן, א.מ) שאמרו לי שהן היו בטוחות שזה יקרה בשלב כזה או אחר ככה שהכל יהיה בסדר. הן אמרו לי 'זה היה צריך לקרות, את צריכה להיות יותר מרוכזת להבא ומה שחשוב זה היום האחרון של הקרב-רב'. אני לא חושבת שטעיתי שם מעודף ביטחון, אולי אפילו ההפך, כי זו הייתה הפעם הראשונה שנכנסתי למשטח ועשיתי את התרגילים. הייתי חסרת ביטחון בהתחלה".

איילת זוסמן, לינוי אשרם ולנה קופילנקו (אחמד מוררה)איילת זוסמן, לינוי אשרם ולנה קופילנקו (אחמד מוררה)

כשאת נכנסת למשטח, יש רחש מסוים בקהל. את גם מרגישה את זה?
"כן, יש קהל עצום שתומך בי ואוהב אותי. זה מורגש וזה גם מאוד כיף לי להרגיש את זה".

את מעדיפה להתנתק מזה על המשטח, או ההפך?
"אני מעדיפה לקחת את זה איתי להופעה שלי. הביצוע שלי תמיד יהיה טוב יותר כשיש יותר קהל שמעודד אותי ומתלהב ממני, כי אז יותר כיף לי לעשות את זה. אני באה לעשות שואו ולהראות לכולם את התרגיל כדי שיהנו".

אומנם זה עוד קצת רחוק, אבל מסמנים אותך כבר עכשיו בתור מועמדת למדליה אולימפית, משהו שעדיין לא קרה בהתעמלות הישראלית. את רואה את עצמך שם?
"אני רואה את עצמי במשחקים האולימפיים בטוקיו ואני אתן את הכל כדי להגיע לשם, אבל כרגע אני לא חושבת על מדליה או על מה שהולך להיות שם. אני אעשה צעד אחרי צעד, יש לי קודם כל קריטריון אולימפי להשיג באליפות העולם הבאה. שאר התחרויות עוד רחוקות ממני".

אז אם נלך על המטרות הקרובות יותר, מה הסיכוי שבאליפות העולם הבאה תסיימי במקום הראשון בקרב-רב?
"גם על זה עוד לא חשבתי", היא צוחקת. "אתה שואל ברצינות? אני חושבת שהכל יכול להיות".

לינוי אשרם (עמית שיסל)לינוי אשרם (עמית שיסל)

בגמר תחרות הקרב-רב האחרונה אשרם ביצעה את ארבעת התרגילים שלה וקיבלה על כך ציון משוקלל של 79.700 נקודות. אלא שבסופו של דבר למתעמלת הישראלית היו חסרות 1.750 נקודות בציון על מנת להשתוות לדינה אברינה, המתעמלת הרוסיה שסיימה במקום הראשון. אשרם אומנם הציגה תרגילים בדרגות קושי מהגבוהות ביותר בעולם, אבל היא עדיין הייתה רחוקה ממנה. למזלה, היא לפחות הצליחה לעקוף את אחותה התאומה, ארינה אברינה, וגם את אלכסנדרה סלדטובה שמייצגות גם הן את רוסיה.

"הפער ביני לבין דינה אולי נראה קטן, אבל זה פער שהוא בעצם די גדול", התייחסה לכך אשרם. "פער של 1.750 נקודות אומר שאצטרך להוסיף עוד חצי נקודה לכל תרגיל בדקה וחצי. בפער כזה, יהיה קשה לזכות במקום הראשון באליפות העולם הבאה, אבל בשנה הבאה יהיו לי תרגילים חדשים ואני מתכננת להכניס עוד חצי עשירית לכל תרגיל. אם זה יצליח לי, אני מאמינה שהכל יהיה אפשרי".

לינוי אשרם (מימין) עם מדליית הארד (עמית שיסל)לינוי אשרם (מימין) עם מדליית הארד (עמית שיסל)

הצבת את עצמך במקום מאוד גבוה בעולם. איך זה מרגיש להיות שם?
"כולם אומרים לי שאני אחת מבין המתעמלות הטובות בעולם אבל אני מרגישה שאני אולי היחידה שממש קרובה לרוסיות וכביכול 'מאיימת' עליהן. אני באמת מרגישה טוב מולן כי אם אני עושה את התרגיל הטוב ביותר שלי, במכשירים מסוימים אני יכולה אפילו לעקוף אותן. זו הרגשה מדהימה וכבוד גדול להיות צמודה לבנות האלה".

כשאת פוגשת אותן בתחרויות, הן מסתכלות עלייך אחרת?
"ממש לא. הן גם לא מסתכלות עליי כאילו אני האויב שלהן או משהו כזה. הן אולי יודעות שאני מהווה סוג של איום מבחינתן על המשטח, אבל מאחורי הקלעים הכל בסדר והן ממש מפרגנות גם אם אני עוקפת אותן בציונים. הן יודעות שהגעתי לאן שהגעתי בזכות עבודה קשה".

לינוי אשרם (עמית שיסל)לינוי אשרם (עמית שיסל)

לפני שנתיים, כשהתחלת את הקמפיין האולימפי, האמנת שתגיעי למקום שאת נמצאת בו עכשיו?
"לא חשבתי על זה. ידעתי שאם אמשיך לעשות את מה שאני עושה ואעבוד קשה, אז אולי כן אוכל להגיע לזכייה במדליות, אבל באמת שלא דימיינתי את עצמי עולה על הפודיום באליפות העולם. זה לא עבר לי בראש".

מה השתנה בך בשנתיים האלה?
"אני חושבת שממש התבגרתי. ומעבר לזה, גם החוקה בהתעמלות השתנתה ובאה יותר לטובתי. החוקה החדשה היא בול בשבילי כי אין עכשיו שום גבול בציון לדרגת הקושי וזה מעולה לי".

במצב הנוכחי, יש לרוסיות הקלות בשיפוט לדעתך?
"לא לכולן. יש כאלה, כמו האחיות אברינה למשל, שמצליחות להתמודד עם החוקה - ויש כאלה שלא כל כך".

אני מניח שקיבלת המון ברכות, אבל מעניין לדעת איך את מקבלת את זה שראש הממשלה בנימין נתניהו מברך אותך על המדליות שלך?
"ראיתי שהוא כתב על זה בפייסבוק. זה מגניב שהוא כותב עליי ומתקשר לברך. אני מקווה שזה יקרה עוד כמה פעמים".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */