יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:25

אשרם: ישראל על המפה, נתניהו: גאווה לאומית

סגנית אלופת העולם הטרייה בקרב רב נחתה בארץ עם שלוש מדליות ואמרה: "עדיין לא מעכלת". ראש הממשלה: "כל הכבוד לך", מירי רגב: "ריגשת מדינה שלמה"

|
לינוי אשרם עם המדליות (אחמד מוררה)
לינוי אשרם עם המדליות (אחמד מוררה)

עם שלוש מדליות על הצוואר וחיוך גדול, לינוי אשרם שבה הבוקר (שבת) לישראל. המתעמלת האמנותית השנייה בטיבה בעולם נחתה בנמל התעופה בן גוריון אחרי שזכתה במדליית כסף בתחרות הקרב רב באליפות העולם, שנחשבת לתחרות האולימפית וליוקרתית ביותר. ביחד איתה חזרה לארץ גם ניקול זליקמן, שסיימה במקום ה-11 והמכובד.

אשרם קיבלה ציון משוקלל של 79.700 נקודות אחרי ארבעת התרגילים שביצעה, כך שלמתעמלת היו חסרות רק 1.750 נקודות לציון הכללי כדי לתפוס את המקום הראשון, בו סיימה דינה אברינה הרוסייה. הילדה בת ה-19 מראשון לציון הציגה תרגילים בדרגות קושי מהגבוהות ביותר בעולם, מה שסייע לה לקבל ציונים גבוהים יותר מהיתר וכמובן גם את המקום על הפודיום.

צפו: לינוי אשרם מתקבלת בנתב״ג

לינוי אשרם זכתה לקבלת פנים מרשימה ועל אף שנחתה בשעת בוקר מוקדמת המתינו לה עשרות מתעמלות צעירות עם שלטים ופרחים. לאחר מכן היא דיברה, עוד לפני מסיבת העיתונאים יחד עם מאמנותיה, איילת זוסמן ולנה קופילנקו, ואמרה: “אני ממש מאושרת שזכיתי לקבלת פנים כזאת ואני מודה לכולם”.

“הייתה לי תחרות מאוד ארוכה, קשה ומעייפת”, אמרה אשרם במסע”ת. “ביום הראשון לא הצלחתי עם תרגיל הכדור וזה היה יום לא טוב, אבל אני שמחה שהצלחתי להתעשת ולזכות בכסף בתרגיל החישוק למחרת. המשכתי הלאה ומדי יום ניסיתי להשתפר, ידעתי שאצטרך לעשות את המקסימום שלי ביום האחרון בקרב רב ואני שמחה שזה הצליח.

לינוי אשרם בשדה התעופה (אחמד מוררה)לינוי אשרם בשדה התעופה (אחמד מוררה)
לינוי אשרם בשדה התעופה (אחמד מוררה)לינוי אשרם בשדה התעופה (אחמד מוררה)
לינוי אשרם בשדה התעופה (אחמד מוררה)לינוי אשרם בשדה התעופה (אחמד מוררה)

“המכשיר האחרון היה הכי קשה ומעייף בקרב רב, אבל לא חשבתי על מדליה. היה לי הרבה יותר כיף לצאת עם האלות וזה התרגיל שהכי נהניתי לבצע אותו. זו מדליה היסטורית לישראל. היו מלא פרגונים ואני חושבת שזאת מהומה במדינה, אבל זה שם את ישראל על המפה בהתעמלות האמנותית. זה יפתח דלת למתעמלות שיבואו אחריי”.

“זו הרגשה מדהימה, אני מאושרת שמלא אנשים תומכים בי, כיף לי”, הוסיפה אשרם. “עדיין לא מעכלת, יש עוד כמה ימים. אחר כך אני אעשה מחיקה לכל זה ואמשיך הלאה. הייתה לי שנה מוצלחת. לא באתי לאליפות העולם במטרה לקחת מדליה, באתי לעבוד קשה במשך המון שעות רק כדי לבצע תרגילים ברמה הכי גבוהה ואני שמחה שהצלחתי להראות את זה”.

לאחר צאת השבת מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: “התקשרתי הערב ללינוי אשרם לאחר זכייתה במדליית הכסף בקרב רב באליפות העולם. אמרתי לה שזה הישג יוצא מן הכלל שמרים את הגאווה הלאומית של כולנו. לינוי, שתהיה לך הצלחה גדולה מאוד. כל הכבוד לך!”.

ניקול זליקמן, לינוי אשרם ויוליאנה טלגין (אחמד מוררה)ניקול זליקמן, לינוי אשרם ויוליאנה טלגין (אחמד מוררה)

השרה מירי רגב בשיחה עם לינוי אשרם סגנית אלופת העולם באליפות בפולין: "לינוי, ריגשת מדינה שלמה עם הופעה מסחררת באליפות העולם וסימנת לעולם שאת מוכנה לטוקיו 2020".

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה במוצאי השבת עם סגנית אלופת העולם הטרייה לינוי אשרם ובירכה אותה על ההישג כשאמרה: “הבאת המון כבוד וריגשת מדינה שלמה. אני מודה לך על התרומה שלך לספורט הישראלי ועל כך ששמת אותו במקומות הגבוהים ביותר בעולם. את ממשיכה לעשות היסטוריה ולשבור כל שיא אפשרי. הזכייה שלך אתמול במדליה שלישית באליפות העולם, הפעם במקצוע האולימפי, מהווה איתות לעולם כולו שאת אחת המתעמלות הבכירות בצמרת העולמית. הצגת מופע מרשים ויכולת מנטלית אדירה כשבתרגיל האחרון שלך באליפות עמדת בלחץ וזכית בענק במדליית הכסף ובתואר סגנית אלופת העולם במקצוע הקרב רב”.

לאחר מכן אמרה רגב: "זהו עוד הישג עצום למתעמלת הצעירה מראשל"צ, שיחד עם המאמנות המדהימות והמסורות, איילת זוסמן ולנה קופילנקו, מצליחות לעמוד בכל המטרות והיעדים שהציבו לעצמן לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020".

השרה רגב מברכת גם את המתעמלת הצעירה, ניקול זליקמן, שעשתה באליפות קפיצה מרשימה ועלתה אתמול בפעם שנייה באליפות למקצה הגמר והוכיחה שיש לנו עתיד מזהיר בענף ההתעמלות ותקוות רבות לקראת טוקיו.

איילת זוסמן, לינוי אשרם ולנה קופילנקו (אחמד מוררה)איילת זוסמן, לינוי אשרם ולנה קופילנקו (אחמד מוררה)

זוסמן: “לינוי לא סתם נמצאת איפה שהיא נמצאת. יש לה כוחות פיזיים ונפשיים לעמוד בלחצים ובקושי, היא אספה את עצמה ועשתה ארבעה תרגילים מאוד טובים. ידענו שהיא הכי חזקה שם. כמאמנת אני עובדת איתה קשה והמטרה נהיית יותר גדולה בכל פעם. בהתחלה לא חשבנו שתזכה במקום השני, אנחנו לא חושבות על זה כמאמנות, אבל עכשיו אפשר לומר שהשמיים הם הגבול עבורה. עדיין מוקדם לומר שלינוי מועמד למדליה אולימפית, יש עוד דרך ארוכה עד אז”.

קופילנקו: “אני מאוד מאושרת שהספורטאית שלנו עשתה את זה. עבדנו מאוד קשה בימים האחרונים בשביל שזה יקרה. רצינו שהיא תבצע את כל התרגילים הכי טוב שהיא יכולה. המדליה הזו הייתה הפתעה מאוד נעימה. לינוי היא מאוד מיוחדת, לא כמו כולם במדינה ובאיך שהיא עובדת. בעולם מקבלים אותה מכל הלב וזה משמח שיש לנו ספורטאית כזאת”.

נבחרת ההתעמלות האומנותית יחד עם הסגל המקצועי (אחמד מוררה)נבחרת ההתעמלות האומנותית יחד עם הסגל המקצועי (אחמד מוררה)

אלה סמופלוב: “זה נעים לשמוע ולראות את התגובות של כולם מהצד. כל תרגיל שלה זה שואו, יש לה סטייל. היא כבר מותג, הקהל אוהב אותה ומחכה לה. הקהל אוהב כל מכשיר שהיא עושה. אני גאה בה. בתוכי ידעתי שתהיה מדליה, לא יכול להיות שלא תהיה אצלה מדליה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */