יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:16

ייני: זאת המציאות של הכדורגל הישראלי כרגע

הבלם דיבר בכנות רבה אחרי ההפסד: "אנחנו בתחתית הדרג, להפסיד זה הסטנדרט", "צריכים להיות קצת יותר צנועים". עמית קרקו, שליחת ONE לצפון אירלנד

|
שרן ייני במשחק מול אלבניה (רויטרס)
שרן ייני במשחק מול אלבניה (רויטרס)

שחקני נבחרת ישראל חשבו שעם הגעת המאמן החדש וצוותו אולי גם התוצאות יגיעו, אבל אמש (שלישי) נראה כי הבועה התנפצה לה עם התבוסה לצפון אירלנד במשחק הידידות בין שתי הנבחרות (3:0). קפטן מכבי תל אביב ובלם נבחרת ישראל, שרן ייני, הוא אחד האנשים היותר ישירים שיש לנו בכדורגל הישראלי, אחד כזה שלא מפחד להגיד את האמת, גם אם היא לפעמים כואבת. לאחר המשחק אתמול ניצב ייני לשיחה עם ONE ופתח את הלב בצניעות האופיינית לו.

"זאת המציאות של הכדורגל הישראלי כרגע", התחיל הבלם את דבריו והוסיף: "אנחנו מאוכזבים כי אנחנו נותנים כל מה שיש לנו, באים בחג, עוזבים את המשפחות, מאוד רוצים, מאוד מנסים להצליח, אבל זאת המציאות. זה לא נכון להגיד שאין לאן לשאוף, אנחנו תמיד רוצים להשתפר ואני חושב שאנחנו גם מתחילים איזשהו תהליך. הייתי רוצה לעזור לחבר'ה הצעירים בתהליך אפילו שאני לא אהיה פה כשהם יצליחו להגיע למעלה. כשאני אומר שזאת המציאות זה אומר שנבחרת ישראל לא עלתה לאף טורניר גדול הרבה שנים וגם כשהיא עלתה זה היה דרך אוקיאניה, אני לא מוריד מזה את הערך אבל זאת המציאות של הכדורגל הישראלי. אנחנו לא בתקופה טובה, הקבוצות שלנו לא עלו לליגה האירופית ובכל זאת אנחנו נותנים את כל מה שיש לנו וזה מה שיש לנו כרגע".

שרן ייני ודור מיכה מול דאלאס (רויטרס)שרן ייני ודור מיכה מול דאלאס (רויטרס)

הביקורות מסביב והציפייה מצד הקהל לראות את ישראל בדרגים הגבוהים: "אנחנו עם מדהים, תמיד חושבים שאנחנו יותר טובים ממה שאנחנו אבל אנחנו צריכים להיות קצת יותר צנועים בתור שחקנים, בתור עם, בתור נבחרת. ליגת האומות נותנת לנו הזדמנות לשחק נגד קבוצות כאילו מהדרג שלנו אבל גם בדרג הזה אנחנו בתחתית הדרג וזאת האמת. אנחנו מנסים לעשות דברים טובים יותר, לשבור את הסטטיסטיקה ובעצם לעלות זאת תהיה הצלחה, לשבור את הסטטיסטיקה, ולהפסיד זה הסטנדרט, כי לצערי אנחנו לא הצלחנו לעלות לשום טורניר גדול וזה מבאס. ההתאחדות, המאמנים, והמנהל הטכני החדש מגבשים תכניות איך נגדל את השחקנים מגיל צעיר, בנבחרות הצעירות ובמועדונים. אני יודע שבמכבי בונים שחקנים ואני מקווה שאני אצליח להיות על התפר באיזשהו שלב בו אנחנו כן מצליחים. מה שכן, אנחנו נותנים כל מה שיש לנו וכרגע זה לא מספיק".

האם הצוות האוסטרי החדש יביא עימו את השינוי המיוחל: "שינוי לוקח הרבה זמן, הצוות החדש נותן לנו הרבה ביטחון, הדרכה נכונה וטיפים נכונים, גורם לנו להאמין בעצמנו. אני חושב שאחרי הרבה זמן באנו לשחק כדורגל, הפסדנו תוך כדי שאנחנו משחקים כדורגל ועושים כמה מהלכים אפילו יפים. הגענו למצבים באלבניה שיכולים להכריע את המשחק ועדיין הפסדנו. שיחקנו בעבר כבר מגעיל עם הנבחרת, בונקר, נשארנו מאחורה, איבדנו כדורים וגם לא הבאנו את התוצאה אז לפחות עכשיו אנחנו משחקים כדורגל. אני מקווה שעם הזמן נתפתח באיכות הפס והעצירה שלנו גם ברמה הפיזית ואת זה תוך כדי תוכנית משחק והכוונה, אנחנו נצליח. אני חושב שהצוות שלנו הוא צוות טוב".

אנדי הרצוג (רויטרס)אנדי הרצוג (רויטרס)

מערך שלושת הבלמים: "זה המערך שהמאמן בחר ואם הוא בחר, אז זה המערך הנכון, אני מרגיש בו בנוח, גם קבוצות גדולות משחקות עם שלושה בלמים, מכבי תל אביב לקחה אליפות עם שלושה בלמים ושיחקנו באירופה עם פאולו (סוזה, ע.ק) ועשינו דברים יפים מאוד, עלינו לשלב הבתים עם שלושה בלמים אז הכל בסדר והמערך זה לא האישיו, זאת לא הנקודה השלילית של נבחרת ישראל".

האם ייקח זמן עד הנבחרת תעלה לטורניר גדול: "תהליך תמיד לוקח זמן, אם אנחנו רציניים לגביו אז צריכים להשלים עם זה שזה לוקח זמן. אנחנו בתור עם, אנחנו עם הרבה תקווה כמו ההמנון הלאומי שלנו וזה מעולה וזה בסדר. אנחנו השחקנים לא מגיעים לאף משחק בלי תקווה ובלי רצון לשבור את הסטטיסטיקה, לנצח ולעשות את הכאילו בלתי יאומן ולעלות, אנחנו כל הזמן חדורי מוטיבציה וזה לא מספיק כרגע אבל עובדים על כל השאר גם ברמה הפיזית וגם ברמה הטכנית". 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */