יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:34

ביקורת נגד הרצוג: לא בשביל זה הבאנו מאמן זר

אחרי ה-3:0, בהתאחדות חוששים, כשגם מחלק מהשחקנים החל להשמיע ביקורת. האוסטרי הודה: "לא חשבתי שכך זה יתחיל". עמית קרקו, שליחת ONE לצפון אירלנד

|
אנדראס הרצוג (רויטרס)
אנדראס הרצוג (רויטרס)

ביקורת קשה מאוד בהתאחדות לכדורגל נגד המאמן, אנדי הרצוג עם סיום המשחק אמש (שלישי) בצפון אירלנד, שהסתיים בתבוסה 3:0 כואבת לנבחרת הישראלית. "לא בשביל זה הבאנו מאמן זר" אמר גורם בהתאחדות שגם הוסיף: "נכון שהיה לו זמן קצר אבל גם בזמן קצר לא אמורים להיראות כך. אנחנו מאוד מקווים שעשינו טוב עם הבאתו ושהוא לא בא להתגלח עלינו. נכון לעכשיו, לא רואים איזה איכויות ודברים אחרים הוא מביא לנבחרת ישראל".

כמו כן, אמר גורם נוסף: "הנבחרת משלמת את המחיר שכל כך הרבה זמן נשארה ללא מאמן, חיכו יותר מידי זמן למינוי של מאמן". בהתאחדות לכדורגל מחכים כבר לכניסתו של שינו זוארץ לתפקיד ובטוחים כי הוא יבצע מהפכה רצינית לאור מה שקורה עם הנבחרת הבוגרת ולאור העובדה כי נראה שהכדורגל בישראל רק הולך אחורה עם הזמן. בתוך כך, גם הביקורות מצד השחקנים לא איחרה לבוא: "המאמן עוד לא הבין לאן הוא הגיע", אמר אחד מהם. עוד שחקן נשמע מתוסכל מאוד מהסיטואציה: "אי אפשר לצפות מאיתנו לעשות דברים שאנחנו לא יודעים, הדברים צריכים להתנהל אחרת". 

אנדי הרצוג. "לא הבין לאן הגיע" (רויטרס)אנדי הרצוג. "לא הבין לאן הגיע" (רויטרס)

הרצוג מצידו ציין בפני השחקנים אחרי המשחק שהוא ראה כמה דברים טובים במחצית הראשונה ואת המחצית השנייה הגדיר כרעה מאוד. "לא, לא כך רציתי לחגוג את יום ההולדת שלי, אבל אלו החיים", אמר המאמן האוסטרי שחגג 50 לפני יומיים וניסה להסביר את מה שקרה במשחק: "המחצית השנייה הייתה לא טובה מבחינתנו, היה קשה לנו להגיע למצבי הבקעה. במחצית הראשונה היינו בסדר, לא הצלחנו להיות מסוכנים אבל גם אמרתי לשחקנים שהם עמדו בעמדות שלהם בצורה טובה ועשו את הדברים שרציתי לראות. צפון אירלנד הבקיעה את שני הגולים שלה ולאחר מכן היה לה כבר ממש קל לעשות מה שהיא רוצה על המגרש וזה לא בסדר מבחינתי. אנחנו צריכים למצוא את הדרך כדי שנוכל לשחק קבוצתית ולשלב בין ההתקפה שלנו לקישור האמצעי כי אם הם לא יזינו אותם בכדורים, לא תהיה להם את האופציה להגיע למצבים וזה לא קל לחלוצים שלנו להבקיע ככה".

הרצוג, למרות שהשיטה נראית לא מתאימה מבחינת איכות השחקנים, עדיין מתעקש עליה ודווקא טוען שהוא ראה דברים טובים: "אני חושב שבמחצית הראשונה, המערך עבד בסדר, השחקנים חיפו אחד על השני, אבל הגענו רק לשני מצבים אז זה לא נראה טוב. בשבילי יותר חשוב שנהיה יותר התקפיים, שנגיע למצבים, בעיקר במשחקי הבית שלנו. אנחנו צריכים לשפר בזמן הקרוב את החזרה לעמדות ואת העלייה קדימה, היינו עם אותו המערך גם נגד אלבניה ובמחצית הראשונה הגענו שם ללא מעט הזדמנויות. הבעיה הכי גדולה שאני רואה כרגע היא היכולת והגישה של השחקנים במחצית השנייה, היו לנו 20 דקות לא טובות במחצית השנייה באלבניה ועוד 45 דקות לא טובות במחצית השניה כאן וברמות האלה אתה צריך לשמור על יציבות, כוח ורמת משחק גבוהה לאורך כל 90 הדקות".

גאווין וויט כובש את השער השלישי (רויטרס)גאווין וויט כובש את השער השלישי (רויטרס)

עוד הוסיף האוסטרי: "לא חשבתי שכך זה יתחיל, קיוויתי להתחלה טובה. התחלנו עם שני הפסדים במשחקים מאכזבים ואולי זה יישמע מעט משוגע להגיד אבל ראיתי גם כמה דברים חיוביים שזה חשוב מאוד. כמאמן אני צריך להסתכל גם על הדברים החיוביים, יש לנו זמן עד המשחק נגד סקוטלנד וכרגע הדבר הכי חשוב לי עד אז הוא שכל השחקנים יהיו בריאים. עכשיו יש לי יותר רעיונות עבור השחקנים שלי, שני המשחקים האלה היו חשובים עבורי גם כי השחקנים למדו את הפילוסופיה שלי להמשך וכעת אני אוכל לחשוב מה אפשר לתקן לקראת המשחק הבא כשיש לי יותר מידע ויכולת לדעת מה האיכויות של השחקנים שלי".

השחקנים יצאו מהמשחק מאוכזבים, קשה היה לראות את פניהם מרוב שטמנו את ראשם באדמה או יותר נכון בטלפון הנייד שלהם ולא תקשרו זה עם זה. מי שנראה עצבני כבר במהלך המשחק היה החלוץ תומר חמד, שרושם עוד משחק בו הוא לא מצליח להסתדר עם השיטה החדשה. חמד ניסה בסיום לשדר עסקים כרגיל על אף שפניו אמרו הכל, "אנחנו חושבים על הצד שלנו ומאמינים בעצמנו. עם הקהל שלנו בישראל נעשה משחק טוב, ואני בטוח שאנחנו יכולים לנצח".

המאמן נשאל האם הוא לא מרגיש שבמערך זה הוא למעשה מאבד את אחד הסקוררים הטובים שידע הנבחרת בשנים האחרונות, והשיב: "יש לנו שני חלוצים בחוד. שחקנים כמו תומר צריכים לקבל כדורים וברגע שלא מייצרים להם מצבים ברחבה... זאת הייתה אחת הבעיות שלנו במשחק היום, אבל בעיני אין לזה קשר לאם נשחק עם שניים או שלושה בלמים, הכל מתחיל ונגמר בתנועה על המגרש והיא לא הייתה מספקת".

חמד. הלך לאיבוד (רויטרס)חמד. הלך לאיבוד (רויטרס)

לאחר פציעתו של ערן זהבי, גם טאלב טוואטחה ומונס דאבור הוחלפו עקב פציעות, במקרה של השניים מדובר בפציעות לא חמורות, אך עם זאת הרצוג התייחס למצב הסגל אחרי המשחק: "אנחנו נראה מה יהיה מצבם. כמובן שכל מאמן רוצה שכל השחקנים שלו יהיו בריאים וראינו בעבר מה שווים שני השחקנים האלה אז אנחנו נראה מה יהיה ואני מקווה שהם יוכלו לשחק. אם לא, אז נצטרך להביא שחקנים אחרים בעמדות האלה. אנחנו צריכים להחזיר את הביטחון לשחקנים אחרי שני ההפסדים, עכשיו העבודה שלי היא להכין את הנבחרת לסקוטלנד כי הם נבחרת שמשחקת שונה בבית ובחוץ. אנחנו נהיה חייבים לבוא יותר מסוכנים ולייצר יותר הזדמנויות ממה שראינו במשחק הזה".

האם נראה שחקנים חדשים בסגל: "נצטרך לראות מה לגבי השחקנים שנפצעו בשני המשחקים האחרונים אם הם כשירים בכלל, כמובן שגם נרצה לראות עוד שחקנים צעירים ורעננים כמו, עאיד חבשי, ששיחק את שני המשחקים ואני חושב שעשה עבודה טובה, כמו גם שחקנים אחרים. גם אחרי שני הפסדים, אני אופטימי וחושב שנוכל לעשות משחק טוב בבית אם נצא קדימה כמו שצריך עם התמיכה של הקהל שלנו בבית".

דאבור הפצוע. "נצטרך לראות אם כשירים" (רויטרס)דאבור הפצוע. "נצטרך לראות אם כשירים" (רויטרס)

האם יש לאוהדים הישראלים מה לראות אחרי שני המשחקים האחרונים: "אם הקהל הישראלי רוצה לעזור לנו הוא צריך לבוא. אני מבין את האכזבה אחרי שני הפסדים, אני לא שמח מזה, השחקנים שלי בחדר ההלבשה לא שמחים אבל אנחנו צריכים עכשיו לנצח שאת שני המשחקים בבית ולשמור על אורך רוח לאורך כל ה-90 דקות, כדי לעלות מהבית הזה לשלב הבא. זה יהיה הרבה יותר קל עם התמיכה של הקהל באצטדיון כי לפעמים אתה מבקיע גול ואז האנרגיה יורדת ואתה מקבל עונש על כך לכן אנחנו נצטרך להתחיל חזק את המשחק ולשמור על אותה רמה לאורך כל הזמן בעזרת הקהל שיגיע".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */